Dalis Entusiaster - Side 644

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 644 av 743 FørsteFørste ... 144 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 640 641 642 643 644 645 646 647 648 654 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 12,861 til 12,880 av 14842
    Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tiden nærmer seg for en oppgradering på Høyttalerfronten, ikon 8 har servert meg mye glede en stund nå, men vipper mot mentor 8 ser det ut til,
    Har ikke hatt gleden av å lytte på helicon 800

Men har forstått det sånn at mentor 8 har litt mere punch en helicon ?

Og helicon krever kansje litt mere elektronikk en det jeg sitter på i dag tro ?
    Men Helicon ser jo helt nydelige ut da

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LimaFoxtrot
    Tiden nærmer seg for en oppgradering på Høyttalerfronten, ikon 8 har servert meg mye glede en stund nå, men vipper mot mentor 8 ser det ut til,

Hadde helicon 800 før, og det var gørgode høyttalere, men jeg hadde nok aldri tid til dem, så solgte dem til fordel for Mentor 8. M8 virker å ha mer "punch", men er også mye grovere oppover i registeret. Spesielt på damestemmer og lett musikk er det lett hørbart. Helicon er den som har imponert flest her, mens Mentor er den som har vært mer akseptert av de som går etter trøkk og moro i anlegget (men de mener jo også at det låter tamt her nå da ...).

Jeg beholdt Helicon centeren av den enkle grunn at Helicon har en bedre mellomtone og diskant enn Mentor.

Mentor 8 har dog rocke egenskaper jeg virkelig liker, kongemoro på det meste .

Uansett hva du måtte velge er dette 2 virkelig gode serier ifra Dali!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Punch? Bass, mellomtone? Er flere måter å definere punch på. Bassmessig er det liten forskjell uten om at Helicon går litt dypere. Helicon kan låte litt lyst med feil elektronikk. De krever også litt mer størm kontra Mentor for å spille opptimalt. Overall er det en bedre HT, men med god eletronikk på Mentor 8 så spiller de meget bra til prisen.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hadde helicon 800 før, og det var gørgode høyttalere, men jeg hadde nok aldri tid til dem, så solgte dem til fordel for Mentor 8. M8 virker å ha mer "punch", men er også mye grovere oppover i registeret. Spesielt på damestemmer og lett musikk er det lett hørbart. Helicon er den som har imponert flest her, mens Mentor er den som har vært mer akseptert av de som går etter trøkk og moro i anlegget (men de mener jo også at det låter tamt her nå da ...).

Jeg beholdt Helicon centeren av den enkle grunn at Helicon har en bedre mellomtone og diskant enn Mentor.

Mentor 8 har dog rocke egenskaper jeg virkelig liker, kongemoro på det meste .

Uansett hva du måtte velge er dette 2 virkelig gode serier ifra Dali!
    Fint å høre fra noen som har eid begge deler må innrømme at Helicon frister mest etter hva jeg leser og hører, har bare hørt mentor 8 på en nad 375bee (demo på HFK) så kansje jeg skal ta med meg forsterkerne til hfk for å teste mentor vs helicon,
    så får jeg ta en diskusjon med lommeboka om hva som kommer først, mentor 8 og en snøscooter eller bare helicon

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Punch? Bass, mellomtone? Er flere måter å definere punch på. Bassmessig er det liten forskjell uten om at Helicon går litt dypere. Helicon kan låte litt lyst med feil elektronikk. De krever også litt mer størm kontra Mentor for å spille opptimalt. Overall er det en bedre HT, men med god eletronikk på Mentor 8 så spiller de meget bra til prisen.
    Mente punch i bassen ja (skulle kansje skrevet det)
    Tror du Lyngdorf tdai 2200 og sda 2175 vil holde til helicon da ?
    har testet dem opp mot b&w 803 diamond virket som de taklet det ganske greit, lyngdorf skal jo være veldig nøytrale

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente punch i bassen ja (skulle kansje skrevet det)
    Tror du Lyngdorf tdai 2200 og sda 2175 vil holde til helicon da ?
    har testet dem opp mot b&w 803 diamond virket som de taklet det ganske greit, lyngdorf skal jo være veldig nøytrale
    Om du matcher Helicon med Lyngdorf så for du en veldig lys klang. Ikke opptimalt etter min mening. Synes Lyngdorf passer bedre på B&W. Helicon spiller bedre med elektronikk med noe varmere klang.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du matcher Helicon med Lyngdorf så for du en veldig lys klang. Ikke opptimalt etter min mening. Synes Lyngdorf passer bedre på B&W.
    ok, 803'en er jo ikke så mye dyrere en helicon, frykter at det lille steget videre kan bli et et lang hopp, curse the hifi gods.
    utrolig fint oppsett du har foresten

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, 803'en er jo ikke så mye dyrere en helicon, frykter at det lille steget videre kan bli et et lang hopp, curse the hifi gods.
    utrolig fint oppsett du har foresten
    Takk for det Ser det med tanke på pris. Alt koster. 1000 her og 1000 der blir jo litt til slutt selv om prisforskjellen ikke er så alt for stor Men husk at dette er min mening da med tanke på lyden. Det kan jo være mulig du vil like klangen Helicon/Lyngdorf. Men det finnes jo også masse annet på markedet enn Dali og B&W som er bra.
    Vienna er jo et godt alternativ. INTERCONNECT

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags musikk hører du på da?

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Ser det med tanke på pris. Alt koster. 1000 her og 1000 der blir jo litt til slutt selv om prisforskjellen ikke er så alt for stor Men husk at dette er min mening da med tanke på lyden. Det kan jo være mulig du vil like klangen Helicon/Lyngdorf. Men det finnes jo også masse annet på markedet enn Dali og B&W som er bra.
    Vienna er jo et godt alternativ. INTERCONNECT
    Har sett vienna i farten hær på forumet, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand i hvit finish så veldig lekker ut da, en veldig overkommelig pris også, 38-42.000kr, takk for tipset

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags musikk hører du på da?

Nickelback, kaizers, mark knopfler, navigators, gotye osv
    av og til litt over i trentemøller, trifonic, a guy called gerald

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=LimaFoxtrot]Har sett vienna i farten hær på forumet, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand i hvit finish så veldig lekker ut da, en veldig overkommelig pris også, 38-42.000kr, takk for tipset [/

Vurderer du Vienna kan du melde deg inn som VIP her. Det er 100 % uten forpliktelser. Servicen er prima, og best av alt, du får 15% avlag ved kjøp av de fleste produktene hans.

X3MHC - Handel etter produkttype

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt Zensor 5 og som har noen erfaringer å dele?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen her som har hørt Zensor 5 og som har noen erfaringer å dele?
    Jeg har de og jeg er meget fornøyd, låter bedre og større enn hva jeg forventet til den prisen, anbefales på det groveste8)
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Jeg har de og jeg er meget fornøyd, låter bedre og større enn hva jeg forventet til den prisen, anbefales på det groveste8)
    Hva slags forsterker bruker du på dem?

Går litt med tanker om at små gulvstående med oversized forsterker, kan gi masse godlyd med bra dynamikk

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Mentor 6 sammen med Music Angel KT88? God match og nok krefter i MA til M6?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg å Roger Waters har snakket en del om å prøve rør på Mentor 6, tror dette kan bli kjempe bra Ellers har Da-Ty her inne erfaring med Dali og Rør
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Noen som har hørt Mentor 6 sammen med Music Angel KT88? God match og nok krefter i MA til M6?
    Rør på Dali låter konge. Krefter er det nok av i MA til å drive Mentor 6. Du får et veldig oppløst lydbilde med god kanalseperasjon. Har selv hatt rør på Helicon 800 Mk2, og det låt knall. Hvilke pre rør og effekt rør sitter det på MA'n da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jeg å Roger Waters har snakket en del om å prøve rør på Mentor 6, tror dette kan bli kjempe bra Ellers har Da-Ty her inne erfaring med Dali og Rør
    Tester du rør på Dali er det ingen vei tilbake

Side 644 av 743 FørsteFørste ... 144 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 640 641 642 643 644 645 646 647 648 654 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •