Dalis Entusiaster - Side 643

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 643 av 742 FørsteFørste ... 143 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 639 640 641 642 643 644 645 646 647 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 12,841 til 12,860 av 14836
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Epicon låter helt rått, og ser fantastisk ut! Vel verdt 70K!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Epicon låter helt rått, og ser fantastisk ut! Vel verdt 70K!
    En god kandidat i prisklassen over 50k denne.

Geir Arne

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,110
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Geir Arne
    Løp din forbanna hest, løp. Pappa trenger høytalere !

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne
    Absolutt en god kandidat Men jeg er enda mer spent på ME9. Da kan det faktisk hende at jeg forlater B&W-skuta. Elsker utseende på de! Havner de under 200K er jeg en potensiell kjøper

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Absolutt en god kandidat Men jeg er enda mer spent på ME9. Da kan det faktisk hende at jeg forlater B&W-skuta. Elsker utseende på de! Havner de under 200K er jeg en potensiell kjøper

Det sies at disse er lagt på is

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Løp din forbanna hest, løp. Pappa trenger høytalere !
    Hehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Ah, sykt digg. Jeg var innok HFK sitt demorom i dag og gjett hva jeg fant oppstilt! Dali Epicon koblet til hver sin Classé monoblokk og stereo forforsterker.

Jeg bare måtte ta bilde! Var veldig god lyd. Jeg merket når jeg gikk ut at jeg ble veldig avslappet, som om jeg hadde fått massasje. Litt salig kan du si..

Lyden var klar, avslappende og ren. Jeg tror dette blir en suksess for Dali!8)

Det var ikke min type musikk jeg hørte på heller, bare trykket play på cd'en som stod i.

Tok bilde som dere kan kose dere med så lenge!
    Hey Den gamle stereobenken min jo

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei nye Dali på meg på søndag, eller dvs at det føles sånn ut

Hadde I5mk2 med NAD C165 og C275. Har vært fornøyd med lyden, men grunnet omprioriteringer i stua så skal vi nå gå for surround. Byttet NADene i en Denon 3808A. Koblet opp.. Ble sjokkert!

Det var som om det sto noen helt andre høyttalere i stua enn det tidligere har gjort. Jeg var meget fornøyd med NAD, men selv denne "middelaldrende" surroundreceiveren synes jeg gjorde en bedre jobb med I5ene. Synes lyden ble fyldigere/rundere. Blir meget spennende å se hvordan det blir når Ikon vegghøyttalere, sub og Vocal2 kommer i hus

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel

Hadde I5mk2 med NAD C165 og C275. Har vært fornøyd med lyden, men grunnet omprioriteringer i stua så skal vi nå gå for surround. Byttet NADene i en Denon 3808A. Koblet opp.. Ble sjokkert!

Det var som om det sto noen helt andre høyttalere i stua enn det tidligere har gjort. Jeg var meget fornøyd med NAD, men selv denne "middelaldrende" surroundreceiveren synes jeg gjorde en bedre jobb med I5ene. Synes lyden ble fyldigere/rundere. Blir meget spennende å se hvordan det blir når Ikon vegghøyttalere, sub og Vocal2 kommer i hus
    opplevde du diskanten som en smule for skarp når nad var kobblet til ikon 5 ?
    Har ikon 8 selv, hadde nad 375bee og 275bee på disse et halvt års tid, men ble liksom ikke helt fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det sies at disse er lagt på is
    Det var trist å høre! Jeg hadde virkelig gledet meg til å høre beistene. Men vi får krysse fingrene for at de kommer i fremtiden da. Får vel klare meg med "legomennene" mine i mellomtiden :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne også tenkt meg Epicon eller den ME9 saken, virkelig spreke høytalere men det blir fort dyrt om man skal se på hva man trenger av elektronikk til dette. Det blir nok en stund i Mentor land før det skjer noen form for oppgradering her, selv synes jeg Mentor spiller vanvittig bra så jeg skal si meg fornøyd altså.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kunne også tenkt meg Epicon eller den ME9 saken, virkelig spreke høytalere
    Helt enig. Epicon er utrolig sømløs og med herlig attack. Den oppeves som fyldig og fin i grunntoneområdet også. En helt fabelaktig høyttaler. Jeg liker generelt 2,5-veis konstruksjonene til Dali og denne er åpenbart den beste til nå!

Lurer på om et sett av disse må bestilles når de blir tilgjenglig. Passer godt med lansering i mai.

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Epicon er utrolig sømløs og med herlig attack. Den oppeves som fyldig og fin i grunntoneområdet også. En helt fabelaktig høyttaler. Jeg liker generelt 2,5-veis konstruksjonene til Dali og denne er åpenbart den beste til nå!

Lurer på om et sett av disse må bestilles når de blir tilgjenglig. Passer godt med lansering i mai.

Geir Arne
    Det er flere og flere som skryter av denne høytalern og da må den virkelig være knallbra også, hadde vært moro å fått kloa i noe sånt i et senere liv men dette lover godt uansett åssen man ser på det.

Om du bestiller disse så er du nok en av dem første her inne som får de i såfall, hadde vært moro å sett et eksemplar her på tråden. Den som får den først får en tyggis.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt snakk om at denne helgen er det 25% på ALLE høyttalere, utenom subber hos HIFI-klubben Porsgrunn!

Det kan jo være spennende å sjekke ut, spesielt for de som venter på å handle Dali eller b&w, dette er jo den perfekte muligheten til å slå til på et kupp!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos en kompis med følgende oppsett idag:

Front: Mentor 6
    Center: Mentor Vocal
    Bak: Mentor 2
    Sub: 2x Sub E-350

Reciver : Yamaha 3067
    Lydkilde: Sonos ZP90.

Hovedgrunnen til besøket var å se hva han hadde fått til med så rimelige subwoofere i et så bra oppsett. Og det spilte helt rått for å si det mildt, dypbassen var akuratt passe i rommet hans (med tanke på at han har beboere under seg!). Det som var mer imponerende var hvor godt subbene fulgte Mentor settet, ifra lavt til høyt volum, rommet ble fylt med kjempebra bass.

Men agenda 2 var å teste min AntiMode 8033C ifra Dspeaker (sub kalibrator). Etter å kjørt gjennom denne en runde, og testet fant vi virkelig potensialet i disse rimelige subbene. Det som kunne oppleves som slapp bass og litt overkill i noen frekvenser ble kjapt og presist sammen med resten av spekteret. Dette var virkelig moro. Det at oppsettet hans også ser utrolig ryddig og fett ut gjør ikke inntrykket noe dårligere.

Yamaha 3067 er en kjempe reciver på dette mentor settet! Anbefales til alle med Mentor!

Selv har jeg Mentor 8 og SVS PC13Ultra, det spiller bedre, men vi snakker om subwoofere som koster 24000kr mer, samt høyttalere som koster 13000kr mer. Det er utrolig moro når man med "rimelig" utstyr kan puste langt dyrere oppsett i nakken! Jeg har vel ikke nevnt at jeg også har elektronikk i anna prisklasse enn denne brukeren, uten at hans elektronikk virka som en underdog i demo'en.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LimaFoxtrot
    opplevde du diskanten som en smule for skarp når nad var kobblet til ikon 5 ?
    Har ikon 8 selv, hadde nad 375bee og 275bee på disse et halvt års tid, men ble liksom ikke helt fornøyd.

Synes egentlig ikke det, men nå har jeg hatt mye Klipsch oppigjennom ^^

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir innkjøp av Ikon Vocal2 straks, og den vil da stå mellom mine I5mk2.

Har ikke råd til Ikon Wall helt enda, men vil disse gjøre nytten enn så lenge? CAMBRIDGE Minx Min 20 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Eller vil det bli for spedt?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir innkjøp av Ikon Vocal2 straks, og den vil da stå mellom mine I5mk2.

Har ikke råd til Ikon Wall helt enda, men vil disse gjøre nytten enn så lenge? CAMBRIDGE Minx Min 20 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Eller vil det bli for spedt?
    Det avgjør nok kun dine egne personlige ører
    Men Ikon Vokal 2 er et bra valg. Hva med Dali Consept 1 som bak da??!

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt samme opplevelse som det på Ikon5 MK2. Kjørte disse på en RX-V767 i ett år, men for en måned siden oppgraderte jeg ganske kraftig til en RX-A3010.

Til og med min samboer måtte innrømme at lyden var veldig mye bedre. Hun påstod jo på forhånd at jeg nok bare vill kunne måle forskjell i lyden med apparater og ikke høre forskjell

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet litt med Cambridgene og kjøpt On wall når du får mer penger. Feriepenger kanskje? Det kan kanskje blit litt tynt med de cambridgene, men sikkert helt ok. Problemet er at dersom du kjøper dem kommer du nok til å utsette oppgradering til skikkelige bakhøyttalere lengre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Har hørt snakk om at denne helgen er det 25% på ALLE høyttalere, utenom subber hos HIFI-klubben Porsgrunn!

Det kan jo være spennende å sjekke ut, spesielt for de som venter på å handle Dali eller b&w, dette er jo den perfekte muligheten til å slå til på et kupp!
    Hadde vært fint med 25% avslag på Epicon 6. Håper noen benytter sjansen.

Side 643 av 742 FørsteFørste ... 143 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 639 640 641 642 643 644 645 646 647 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •