Dalis Entusiaster - Side 642

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 642 av 743 FørsteFørste ... 142 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 638 639 640 641 642 643 644 645 646 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 ... SisteSiste
Viser resultater 12,821 til 12,840 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Må jeg kjøpe oppfølgnins gave med forsterkeri også da, blir fort dyrt
    Hehe, du sier noe men du får finne den brukt så er det vel håp for de fleste mener jeg og tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk forøvrig koblet til en "cd-spiller" her om dagen dvs en dantax dvd 903. denne har da både optisk og analog tilkobling, noen som har no formening om hva som stiller sterkest her når det gjelder lydkvalitet? har for tiden koblet den analogt.
    erfarte også at lyden jeg får fra pc(spotify gjennom optisk) ikke klarte å stille opp mot lydkvaliteten fra cd(kanskje dette er noe en dac kunne hjulpet meg med?)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboks
    fikk forøvrig koblet til en "cd-spiller" her om dagen dvs en dantax dvd 903. denne har da både optisk og analog tilkobling, noen som har no formening om hva som stiller sterkest her når det gjelder lydkvalitet? har for tiden koblet den analogt.
    erfarte også at lyden jeg får fra pc(spotify gjennom optisk) ikke klarte å stille opp mot lydkvaliteten fra cd(kanskje dette er noe en dac kunne hjulpet meg med?)
    Det kommer an på vilke av de to DAC ene du selv syns låter best. Den i Yamaha receiveren(Optisk digital) eller i DVD spilleren(analog overførsel med to kabler). Ved digital overførsel vil lyden bare bli hentet fra CD platen av DVD spilleren og overført til forsterkeren som gjennomfører prosseseringen i den ved hjelp av DAC(digital til analog converter). DVD spilleren fungerer da som et avspillings drev.

Bruker du analog overførsel vil informasjonen på CD platen(som er lagret digitalt) allerede være DAC behandlet av DVD spilleren.

Når det gjelder avspilling fra PC og spotify så må du huske at dette sansynlig er mer lavoppløst lyd i forhold til en CD plate.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra hjemmekino endelig på plass

Hei folkens,

Da har jeg fått tatt noen bilder av kinoen min, endelig.
    Norges eneste kino med MS5?

Jeg er ikke noen mesterfotograf ser jeg, men fikk nå tatt noen nogenlunde greie bilder. Har en del mer å jobbe med før kinoen blir ferdig, legge ny strøm, bygge opp rad nummer 2 og kjøpe ny sofa, og få inn en del dempeplater.

Men er nå meget fornøyd og har hatt mange gode timer inne der med fruen, som også er veldig fornøyd med å få alt ut av stua :-D

Edit: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Vebbis
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Hei folkens,

Da har jeg fått tatt noen bilder av kinoen min, endelig.
    Norges eneste kino med MS5?

Edit: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Vebbis
    Deggern, men du må jo få med deg senteren også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skulle absolutt hatt senteren, men du veit... det er alltid mye som skal gjøres og ved siden av å pusse opp hus og spesielt bad om dagen så strekker ikke alltid pengene til :twisted:

Synes senteren faktisk gjør en veldig bra jobb (til å være så liten), men jeg har aldri hatt noen bedre i kinoen så jeg veit jo ikke helt hva jeg går glipp av, og det er sikkert like greit, hehe.

Onkyon kunne sikkert vært bytta ut, men den gjør da jobben sin. Classèen tar seg jo av frontene så de i hvert fall har nok av kraft :-D
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]Er-E_rFketk&feature[/YOUTUBE]

Dali Zensor 1 som bakhøytaler, i hjemmelaget veggstativ. Holder på å spille de inn.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Når det gjelder avspilling fra PC og spotify så må du huske at dette sansynlig er mer lavoppløst lyd i forhold til en CD plate.
    Etter hva jeg har hørt av spotify så høres det meste ut som en relativt tungt komprimert lav-kvalitets mp3 fil.

Om du ønsker og teste PC'n mot Cd spiller, anbefaler jeg du ripper Cd plata over i FLAC eller tilsvarende høy kvalitet, så kan du kjøre samme sporet fra cd og pc også flippe mellom kanalene og se om du hører forskjeller.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg forsåvidt inn i klubben med mine Concept 6 Høytalere

Men hovedårsaken til posten er at jeg nå har fått oppgraderings spøkelset på nakken..

Fortsette på Dali er noe som frister meg meget siden jeg følte jeg fikk mye god lyd for pengene med concept høytalerne (planen var jo og bygge ut til 5.1 etterhvert, det var 5 år sida og ikke noe har skjedd siden :S )

Budsjetts messig ser jeg på Zensor 5.1 settet, eller lektor 5.0 settet (som jeg sikkert kan utvide med en sub om nødvendig senere)

Eller så kunne jeg vel pantsette sjela og gå for et Ikon 5.1 sett :?

Noen som har hørt disse og kan utdype på forskjeller og kjenner til noen +/- for disse høytalerne ?

(Må jo selvsagt ut og høre selv, men og få rota seg til hk i nærheta har jeg ikke hatt tid til enda)

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Melder meg forsåvidt inn i klubben med mine Concept 6 Høytalere

Men hovedårsaken til posten er at jeg nå har fått oppgraderings spøkelset på nakken..

Fortsette på Dali er noe som frister meg meget siden jeg følte jeg fikk mye god lyd for pengene med concept høytalerne (planen var jo og bygge ut til 5.1 etterhvert, det var 5 år sida og ikke noe har skjedd siden :S )

Budsjetts messig ser jeg på Zensor 5.1 settet, eller lektor 5.0 settet (som jeg sikkert kan utvide med en sub om nødvendig senere)

Eller så kunne jeg vel pantsette sjela og gå for et Ikon 5.1 sett :?

Noen som har hørt disse og kan utdype på forskjeller og kjenner til noen +/- for disse høytalerne ?

(Må jo selvsagt ut og høre selv, men og få rota seg til hk i nærheta har jeg ikke hatt tid til enda)
    Hva med å gjøre alvor av planene om stegvis oppbygging av anlegget?

Ikon 6/7 i front, vente med senter og sub, brukte Concept som bakhøyttalere?

Neste skritt blir Vokal2, og så eventuelt sub.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    [YOUTUBE]Er-E_rFketk&feature[/YOUTUBE]

Dali Zensor 1 som bakhøytaler, i hjemmelaget veggstativ. Holder på å spille de inn.
    Pent:-D
    Har fått meg Zensor 1 jeg også nå, men som presence høyttalere foran i anlegget. Eller høydekanaler om du vil.
    Dalis Entusiaster-dali-zensor-4-jpg

Jeg håper de vil fungere godt sammen med Mentor.

Newcomer Kimosabi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Både ja og nei. Bruker du Spotify Premium så er det vanskelig å høre forskjell på lydkvaliteten fra cd kontra Spotify. Du kan også velge høyere bitrate enn standard fra Spotify hvis du har Premium, "high quality streaming". På DAC'en min så står det 44.1kHz incoming sample rate når jeg spiller av Spotify, og det er jo minst cd kvalitet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimosabi
    Både ja og nei. Bruker du Spotify Premium så er det vanskelig å høre forskjell på lydkvaliteten fra cd kontra Spotify. Du kan også velge høyere bitrate enn standard fra Spotify hvis du har Premium, "high quality streaming". På DAC'en min så står det 44.1kHz incoming sample rate når jeg spiller av Spotify, og det er jo minst cd kvalitet.
    Spotify har maks 320 kbps og en cd har i snitt 1000 og oppover pr spor. Hjelper ikke å oppskalere noe som er komprimert i utgangspunktet. Har digital inngang på min Ayon cd spiller. Har testet Spotify fra Sonos direkte på spilleren kontra orginal cd. Kan love det er forskjell.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Spotify har maks 320 kbps og en cd har i snitt 1000 og oppover pr spor. Hjelper ikke å oppskalere noe som er komprimert i utgangspunktet. Har digital inngang på min Ayon cd spiller. Har testet Spotify fra Sonos direkte på spilleren kontra orginal cd. Kan love det er forskjell.
    Det er først når man sammenligner flac/wav mot Spotify via Sonos man kan avgjøre om det er forskjell eller ikke.

Missforstå meg rett. Jeg er enig i at det er forskjell, men syntes gjerne det oftest låter meget likt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Spotify har maks 320 kbps og en cd har i snitt 1000 og oppover pr spor.
    Husk at Spotify bruker Ogg Vorbis, ikke MP3, så det er ikke direkte sammenlignbart. Ogg er en mer effektiv codec enn MP3.
    Jeg sliter absolutt å høre forskjell på Spotify Premium og wave-filer jeg har rippet selv. Dette med separat DAC og gode hodetelefoner.

Men det virker som det er variasjoner på utgivelsene og remastringene på Spotify. Så det er litt vanskelig å si hvilken utgivelse de har lagt ut, den kan være helt annerledes enn din CD.

Det skal ikke være enkelt. :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må vel være rett plass å spørre dette spørsmålet:

Har alltid vært litt Dali fan , helt siden en kompis på tidlig 90-tall kjøpte Dali 104 som vi aldri klarte å sprenge uansett hvor hardt vi prøvde.

Har i senere år prøvd å følge med på hva som rører seg på den fronten - men har totalt mista oversikten over alle seriene med nesten like navn.

Dvs zensor, lektor, mentor, ikon, consept mfl i det rimeligere segmentet - samt omtrent like mange forskjellige high end serier.. noen som kan klargjøre litt her?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    Dette må vel være rett plass å spørre dette spørsmålet:

Har alltid vært litt Dali fan , helt siden en kompis på tidlig 90-tall kjøpte Dali 104 som vi aldri klarte å sprenge uansett hvor hardt vi prøvde.

Har i senere år prøvd å følge med på hva som rører seg på den fronten - men har totalt mista oversikten over alle seriene med nesten like navn.

Dvs zensor, lektor, mentor, ikon, consept mfl i det rimeligere segmentet - samt omtrent like mange forskjellige high end serier.. noen som kan klargjøre litt her?
    Rekkefølgen er grei nok den. Dali treffer de fleste innenfor et gitt budsjett.

Concept
    Zensor
    Lektor
    Ikon
    Mentor
    Helicon
    Euphonia
    Epicon
    Megaline (må helst leses i hodet med en raspende kraftig stemme, hentet fra Transformers.)

Euphonia blir faset ut, om jeg har forstått det riktig, Epicon blir da en arvtaker for Euphonia.

Det du får mer av er luft, detaljer, åpenhet, hurtighet, alt innenfor den samme lydsignaturen, mer eller mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger Epicon 6 ute på HiFi Klubben sine hjemmesider:
    Kr 71 800 paret

DALI EPICON 6 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Nå ligger Epicon 6 ute på HiFi Klubben sine hjemmesider:
    Kr 71 800 paret

DALI EPICON 6 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    La merke til at:
    Topp kvalitet er ikke gratis :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha... Har ikke råd..:evil: :evil: :evil: :evil:

Side 642 av 743 FørsteFørste ... 142 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 638 639 640 641 642 643 644 645 646 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •