Dalis Entusiaster - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 64 av 742 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 564 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 14836
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg er ikke så nøye med denne topic saken jeg altså, så lenge alt er om dali samt det tekniske for å få det bra er det helt i orden for meg. Dette er jo en plass det meste er åpent, så det er jo bare å komme med spørsmål og andre ting folk måtte lure på. Vi er jo her for å hjelpe dere og andre hjelpe oss. Du taper ikke noe på noe enkelt som 2100 med effekt. Det er jo ikke mulig å få det noe stort lettere. JFS har meget koselige priser på NC2100 i hvertfall, er at sølv er på vei ut fra sortimentet.
    Veldig bra at takhøyden er stor Det er jo for å finne en gød løsning på å drive noen fantastiske Dali høyttalere ja!
    Ja, husker du nevnte noe om det. Men er det også en ny NC serie på vei, eller er det bare fargen som er ut??

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Veldig bra at takhøyden er stor Det er jo for å finne en gød løsning på å drive noen fantastiske Dali høyttalere ja!
    Ja, husker du nevnte noe om det. Men er det også en ny NC serie på vei, eller er det bare fargen som er ut??
    Det er nok for å få ut sølv serien fikk jeg vite fra Tonart i Trondheim, er nok ikke noe nytt fra NC serien men Halo har jo kommet med noen flotte produkter som P7 Forforsterkern til 20k samt no surround kontrollere og greier. Dette er saker som er noe dyrt for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok for å få ut sølv serien fikk jeg vite fra Tonart i Trondheim, er nok ikke noe nytt fra NC serien men Halo har jo kommet med noen flotte produkter som P7 Forforsterkern til 20k samt no surround kontrollere og greier. Dette er saker som er noe dyrt for min del.
    Okei. Får høre med han i Drammen og. Se hva han sier
    Ja steike, Halo er vanvittig lekkert! Da må jeg nok spare noen år om jeg skal få råd til noe sånt. Får nøye meg med NC serien tror jeg, så får man heller ta Halo når man blir 50

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, han Daniel har noen smykker i racket sitt for å si det sånn, det er skikkelig flotte produkter og synd at det er så forbanna dyrt her i norge. I Usa ligger alle produktene under halvpris enn de selges for her, takk norge for skatter og alt det der... Den som lever har råd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, han Daniel har noen smykker i racket sitt for å si det sånn, det er skikkelig flotte produkter og synd at det er så forbanna dyrt her i norge. I Usa ligger alle produktene under halvpris enn de selges for her, takk norge for skatter og alt det der... Den som lever har råd.
    Ja, det er noe å være litt misunnelig på
    Off, USA er billig på mye de. Skulle hatt de prisene her og.
    Vær trygg Det er mange år igjen å spare på, så pluselig har man råd til det man vil! I mellomtiden får man ha noen litt mer oppnåelige drømmer!

Var forresten innom hifihuset her om dagen, og spurte om de hadde en brukt A21, men den hadde blitt solgt noen dager før jul hehe. Synd!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok bare til å følge med på bruktmarkedet osv, er ikke annet å gjøre veit du. Jeg kommer ikke til å betale fullpris for Halo gitt, er nok av fine modeller som blir solgt her inne så det er ikke noe problem. De kommer når man minst aner det, så det er bare å smøre seg med tolmodighet.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd at det er så forbanna dyrt her i norge. I Usa ligger alle produktene under halvpris enn de selges for her, takk norge for skatter og alt det der... Den som lever har råd.
    Det er vel ikke baaaare skatter og alt det der... Er vel enkelte (butikker) som liker å ta seg godt betalt også. :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det er vel ikke baaaare skatter og alt det der... Er vel enkelte (butikker) som liker å ta seg godt betalt også. :-D
    Det som er rått er at Elkjøp sier det er dumt å betale for mye, når det kommer til de fleste butikker synes jeg de er alle like. Er ikke mye forskjell lengre gitt, priskrigen er det slutt på desverre. Grådigheten lenge leve sier jeg bare, er en grunn til jeg ser etter meget pent brukt heller da gitt.

Jeg ser du enda bruker concept 2 altså, ingen planer til utskiftning til no mentor eller annet snacks ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til hjemmekino

Hei
    Lest en del i tråden her, men den er jo lang som et vondt år, så vanskelig å få lest alt. Holder på å snekre sammen et hjemmekinoanlegg til 35-40000 (receiver+front+bak+center+sub) Var innom hifi-klubben og fikk tilbud på følgende:

Denon avr-2809
    dali concept 8 som front
    dali concept 6 som bak
    dali concept center
    dali ikons sub 12" x2
    div kabler

totalpris 34500 med 1600 i rabatt

Hva mener folk om dette opplegget?

Sikler litt på ikon 8 front og ikon 5 eller 6 bak ikon center. Vil forsterkeren takle dette, eller må jeg da kjøpe en ekstra effektforsterker?

Et tredje alternativ er monitor audio bronze br6 foran, br5 bak og brlcr som center og beholde subbene fra dali siden jeg har fått inntrykk av at disse er veldig gode.

Noen som har noen kommentarer til disse tre oppsettene? ikons er jo en del dyrere, så de må være ganske mye bedre for at jeg skal ta meg råd til de.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller 4 stk concept 2/1 bak og kjør 7.1. Jeg har prøvd gulvstående bak og synes ikke det fungerer like bra som stativhøytalere bak. Klart det gir mer trøkk, men de blir stående på gulv og da "forsvinner" de litt ut av lydbildet. Bakhøytalere burde henge litt høyt bak, evt. i ørehøyde.

Eller kjøp 1 par. Concept 1 bak, og legg resten i Ikon foran. Man trenger liksom ikke verdens beste høytelere bak. Jeg ville nesten også anbefalt deg å gått for Ikon senter, da Concept senteren ikke er spesielt mye å skryte av...

Mitt tips:
    Denon AVR-2809
    Dali Ikon 6,7 eller 8 front
    Dali Ikon Vokal 2 senter
    Dali Concept 2 bak
    Dali Ikon sub x1

det havner vel ca. på det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Vært veldig i tvil om bakhøyttalere. Han jeg kjenner som har litt peiling ville i utgangspunktet ha concept 8 som bakhøyttalere, altså like høttalere forran og bak. Kan opplyse at stua er ca 6-7 meter lang og 4-5 meter bred. Har sofaen midt i stua ( en treseter langs veggen og en 2 seter 90 grader ut). De anbefalte da på hifikubben å ha bakhøyttalerene ved bakveggen som blir ca 3 meter bak sofaen. Gikk da i utgangspunktet for gulvstående bakhøyttalere. Hva mener dere er best plassering av bakhøyttalere? Og størrelse? Er det lurt å legge mer penger i fronthøyttalere og ha ganske bilige bakhøyttalere?

------------------------------------------------
    .................................................. ...............
    .................................................. ................. .
    .................................................. .................. .
    ................................ s................................. .
    t ............................. o.................................. . 4-5 m
    v............................ f.................................. .
    ............................... a.................................... .
    ......... sofasofasofa ........................................... .
    ------------------------------------------------
    <------------------6-7m----------------------->

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare ønske min gode kamerat og kollega Smokey velkommen i Dali-klubben8-)
    Satser på at han skriver noe her snart ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heihei alle sammen

Må nesten melde meg inn her jeg og

Har eid 109, 9009 og nå Concept 6 med Ikon vokal2.

Som dere sikkert ser så er Concept 6 litt puslete i forhold til senteren.. dette fordi oppgradering ønskes i framtiden.

Hørte jeg Ikon 8?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kjøp heller 4 stk concept 2/1 bak og kjør 7.1. Jeg har prøvd gulvstående bak og synes ikke det fungerer like bra som stativhøytalere bak. Klart det gir mer trøkk, men de blir stående på gulv og da "forsvinner" de litt ut av lydbildet. Bakhøytalere burde henge litt høyt bak, evt. i ørehøyde.

Eller kjøp 1 par. Concept 1 bak, og legg resten i Ikon foran. Man trenger liksom ikke verdens beste høytelere bak. Jeg ville nesten også anbefalt deg å gått for Ikon senter, da Concept senteren ikke er spesielt mye å skryte av...

Mitt tips:
    Denon AVR-2809
    Dali Ikon 6,7 eller 8 front
    Dali Ikon Vokal 2 senter
    Dali Concept 2 bak
    Dali Ikon sub x1

det havner vel ca. på det samme.
    Masse gode ideer fra MAW her og de er verdt et kjøp. Gutten sitter trossalt med Mentor 6, og det er ikke alle her inne som har. Men vi får stadig nye medlemmer her da, så noe bra har vi gjort under den tiden tråden har vært aktiv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redman77
    Heihei alle sammen

Som dere sikkert ser så er Concept 6 litt puslete i forhold til senteren.. dette fordi oppgradering ønskes i framtiden.

Hørte jeg Ikon 8?
    Ikon 8 ja, den har vi hørt og har i heimen vet du.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nesten være litt OT selv nå, kanskje ikke alle veit det men nå kommer det en ny DVD spiller til uken eller kanskje før. Valget ble på en Marantz DV 7001 silver modell, dette er en spiller jeg har ønska meg en stund så nå er den på vei hjem til meg om kort tid.

Marantz Europe

Det kom en her på torget jeg heiv meg over, så nå skal min Denon 1940 selges på torget om noen dager når den andre er i hus.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redman77
    Heihei alle sammen

Hørte jeg Ikon 8?
    Velkommen skal du være

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nyskjerrig

Har akkurat sett Sin City på BD med DTS HD Mater lydspor. Fy f... for en lyd, og hvilken dynamikk. Har ikke hørt senterkanalen så rå på lang tid
    Men sitter nå å lytter på musikk. Låter topp og er meget fornøyd. Men er det 100% opptimalt? Nei, det blir det vel aldri. Jakten på noe bedre vil alltid være her. Bruker pr i dag Denon 3808 som pre-amp. Er jo kjent at Onkyo 806,876 og spes 906 er meget bra på musikk. Disse passer vel godt til Dali som jeg har lest. Varm og fyldig lyd. Samme gjelder vel Yamaha, spes DSP Z11. Men den er alt for dyr. Hva med Yamaha DSP Z7?? Har hatt Arcam C31 i tankene en stund også. Dette er en ren pre-amp med prosessorinngang. Men om den passer sammen med resten av utstyret vet jeg ikke. Er det noen som vet åssen reciverne er i forhold til Denon som pre-amp. Og vet noen om Arcam passer sammen med Parasound og Marantz?
    Håper på innspill her

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nesten være litt OT selv nå, kanskje ikke alle veit det men nå kommer det en ny DVD spiller til uken eller kanskje før. Valget ble på en Marantz DV 7001 silver modell, dette er en spiller jeg har ønska meg en stund så nå er den på vei hjem til meg om kort tid.

Marantz Europe

Det kom en her på torget jeg heiv meg over, så nå skal min Denon 1940 selges på torget om noen dager når den andre er i hus.
    hei igjen
    det oser rått av stereo rackene deres nå.det blir sånn at en har lyst til og oppgradere selv her.synes det spiller bra her men en nc2250 hadde nok løftet det opp noen hakk.jeg har ikke hørt den før men leser at det spiller bra.jeg får stikke innom der de selger men de har ikke ikon men får vel en følelse av hva den gir.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har akkurat sett Sin City på BD med DTS HD Mater lydspor. Fy f... for en lyd, og hvilken dynamikk. Har ikke hørt senterkanalen så rå på lang tid
    Men sitter nå å lytter på musikk. Låter topp og er meget fornøyd. Men er det 100% opptimalt? Nei, det blir det vel aldri. Jakten på noe bedre vil alltid være her. Bruker pr i dag Denon 3808 som pre-amp. Er jo kjent at Onkyo 806,876 og spes 906 er meget bra på musikk. Disse passer vel godt til Dali som jeg har lest. Varm og fyldig lyd. Samme gjelder vel Yamaha, spes DSP Z11. Men den er alt for dyr. Hva med Yamaha DSP Z7?? Har hatt Arcam C31 i tankene en stund også. Dette er en ren pre-amp med prosessorinngang. Men om den passer sammen med resten av utstyret vet jeg ikke. Er det noen som vet åssen reciverne er i forhold til Denon som pre-amp. Og vet noen om Arcam passer sammen med Parasound og Marantz?
    Håper på innspill her
    Har bare sett Sin City med DTS-ES sporet på dvdn og det rocker bra det og. God mat for Mentoren. ;-)

100% blir det jo aldri! Sitter jo å tenker det selv når jeg lytter. Det blir liksom aldri 100% godkjent lyd, men hos meg nærmer det seg hvertfall. Det er bare rommet som bremser det.

Skal få inn Z7 på jobben snart så kan sjekke ut litt hvor god den er. Den ligger vel på 25000-30000 hvis jeg ikke husker feil?

Side 64 av 742 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 564 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •