Dalis Entusiaster - Side 639

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 639 av 743 FørsteFørste ... 139 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 635 636 637 638 639 640 641 642 643 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 12,761 til 12,780 av 14842
    Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar.
    Vil gjerne at de skal være hvite og har sett meg ut Dali Zensor eller SA saxo 30, tror SA er mer tungdrevne.
    Har såvidt hørt på Zensor 5 og de spillte veldig bra,med go mellomtone og diskant som er viktig for eldre folk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer rxv 3067 nå og vil den kunne drive ikon 7, vokal 2 og onwall akseptabelt. bor i leilighet så får ikke spilt for full guffe så veldig ofte. eller heller kjøpe en brukt reciever og bruke rresten og kansje litt til på effekttrinn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Grattis, og som vanlig kom med en tilbakemelding på hvordan dette låter8)
    Da har jeg hatt min Emotiva XPA-5 i ca. 5 timer og lyden ble en helt annen opplevelse! Diskantene ble litt mer dempa (evt. ble mellomtone og bass fremhevet) og ting virker mye mer helhetlig!

Åpenbart at min 3312 ikke klarte å drive IKON-settet på en god måte. Lyden virker mye større og har brukt mye av tiden på å måpe i veggen bak tv'en. Har ikke fått testa noe mer enn småsnutt med film, kommer vel snart.

Har også kjøpt en squeesebox duet så jeg kan spille FLAC, fremfor mp3 via Playstation. Så nå er det ny ventetid med kontinuerlig oppdatering av postens sporingsfunksjon til denne ankommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elindse
    Har også kjøpt en squeesebox duet så jeg kan spille FLAC, fremfor mp3 via Playstation. Så nå er det ny ventetid med kontinuerlig oppdatering av postens sporingsfunksjon til denne ankommer.
    Hei, for Squizeeboxen vil jeg anbefale en ekstern dac hvis du har mulighet... det hjelper mye.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / MDAC / Mac Mini / Samsung UE65HU7505

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Hei, for Squizeeboxen vil jeg anbefale en ekstern dac hvis du har mulighet... det hjelper mye.
    Hvor mye vil det hjelpe?

Tenkte å kjøre lyden digitalt ut av Squeezebox'en, og bruke min Denon 3312s innebygde DAC. Ønsker å benytte romkorreksjon (og dermed blir "direct" ikke brukt). Så vet liksom ikke hvor mye nytte xxxx kr vil gjøre for lyden.

Først skal jeg nå prøve den i en tid

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,578
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tenkt å koble som du sier, og bruke RK, så er en ekstern Dac helt bortkastet!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Aaaaah! Min drøm, lagt ut på brukten... Billig!

Dali ms4 - High end høytaler selges
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Aaaaah! Min drøm, lagt ut på brukten... Billig!

Dali ms4 - High end høytaler selges
    Det er ikke noe å si på den prisen der i hvertfall, har jo selv hørt disse og dem låter veldig fint og spiller detaljert så det holder. De er litt varme i lyden også, liten fordel til tider om man er var mot litt harde topper i horisonten.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du har tenkt å koble som du sier, og bruke RK, så er en ekstern Dac helt bortkastet!!
    Det er nok mange som har gått i den fella.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver igjen og håper på svar denne gangen

har per dags dato dali ikon 7, vokal 2 og onwall mk1.
    vurderer nye forsterker og vurderer veldig om jeg skal gå for 3067 eller 767 brukt + effektforsterker.
    det jeg lurer mest på er om 3067 klarer å drive alt tilstrekkelig eller vil savne etter en effektforsterker melde seg ganske fort. ser 767 selges billig på brukten så lurte derfor om denne kunne gjort en bra jobb om e hadde kobla til en effektforsterker til å drive front og center. vkommer ikke til å koble til flere ht bortsett fra sub.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn

vurderer nye forsterker og vurderer veldig om jeg skal gå for 3067 eller 767 brukt + effektforsterker.
    det jeg lurer mest på er om 3067 klarer å drive alt tilstrekkelig eller vil savne etter en effektforsterker melde seg ganske fort. ser 767 selges billig på brukten så lurte derfor om denne kunne gjort en bra jobb om e hadde kobla til en effektforsterker til å drive front og center. vkommer ikke til å koble til flere ht bortsett fra sub.
    Jeg har selv A3010, som i prinsippet er ganske lit V3067, og det virker som om denne har god kontroll på høyttalerne mine. Selv på musikk er jeg fornøyd.

Jeg personlig ville valgt en 3067 og vurdert en stereo effekt senere.

Geir Arne

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har effekt forsterker på frontene. Uansett receiver ville jeg ikke vært uten denne effekten. Selv med 3067. Meen, ikke glem at bedre(dyrere) receiver betyr bedre for forsterker. Med andre ord stereo og forsåvidt surr-ond blir bedre med en dyrere receiver enn en billigere. Litt forskjell på Jørgen hattemaker og Kong Salemond.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det frister veldig å smelle til med 3067 faktisk, men hvor lenge klarer jeg å vente med å kjøpe effektforsterker eller eventuelt bygge. snuser litt på hypex moduler faktisk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår satte jeg Mentor 8 ca 35cm ifra bakvegg.. dog litt skråstil inn mot lytteposisjon. Skal si disse høyttaleren imponerer meg mer og mer!!! Jeg trodde mine Klipsch RF-82mk1 spilte AC/DC rått og uanstrengt... Men det gjør jaggu meg M8 også, selv om Roomperfect ikke er kjørt (sletta alt siden jeg flytta litt rundt på alt).

Jeg har eid noen dyre høyttalere, og hørt mange. Jeg er rimelig sikker på at Mentor 6 er det beste "hifi" kjøpet man kan gjøre, mens Mentor 8 drar dette enda lengre med enda mer dynamikk og fullkommenhet (prismessig står den ikke helt i stil med M6).

Gleder meg til å få testet BW 803Dia o.l. fremover, fordi hvis vi snakker store oppgraderinger, så må jeg si jeg er imponert. 803Dia er en slags uhørt drøm for min del... kanskje Klipsch går ut engang i tiden ?! :P.. Synd BW gikk bort ifra black ash!

Uansett, jeg har funnet min "lekekamerat", og jeg har prøvd å selge min Paraound A21, men heldigvis kom det ingen henvendelser på den før etter litt tid på bruktmarkedet. JEg fant nemlig INGEN som passa min signatur så godt som den, og jeg hadde da tenkt å svi nærmere 30000kr på ny amp!!!!

Pre-ampen min, DPA-1 gjør "alt", og takket være voicing så kan den være "mange forskjellige preamps" i et produkt!!!

DAC'en min, som er en Stello 220mk2 er også veldig bra. Muligens at jeg angrer salget av min PS Audio DAClink3 her .. men heldigvis gikk den til en kompis .

MEn alt i alt, er jeg kanon fornøyd nå. Min favoritt sjanger er jo Rock... så da må man nok velge en litt "robust" høyttaler som ikke gjør alt så høyttidelig .

Etter 2mnd med M8 er jeg bare mer og mer imponert!!! Men jeg har flere bekjente med M6, fytte rakkern å dem kan å spiller også . Anbefaler at dere får dere en hjemme demo på disse, da yter de som oftest litt bedre enn i butikken. M6 spiller også veldig bra "kun" på en reciver ala Yamaha 3010 (jepp, testet og godkjent !!!!).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det frister veldig å smelle til med 3067 faktisk, men hvor lenge klarer jeg å vente med å kjøpe effektforsterker eller eventuelt bygge. snuser litt på hypex moduler faktisk
    3067 skal kunne dra settet ditt veldig bra.. og til stuslige 8000kr er det ikke noe å tenke på engang .

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Igår satte jeg Mentor 8 ca 35cm ifra bakvegg.. dog litt skråstil inn mot lytteposisjon. Skal si disse høyttaleren imponerer meg mer og mer!!! Jeg trodde mine Klipsch RF-82mk1 spilte AC/DC rått og uanstrengt... Men det gjør jaggu meg M8 også, selv om Roomperfect ikke er kjørt (sletta alt siden jeg flytta litt rundt på alt).

Jeg har eid noen dyre høyttalere, og hørt mange. Jeg er rimelig sikker på at Mentor 6 er det beste "hifi" kjøpet man kan gjøre, mens Mentor 8 drar dette enda lengre med enda mer dynamikk og fullkommenhet (prismessig står den ikke helt i stil med M6).

Gleder meg til å få testet BW 803Dia o.l. fremover, fordi hvis vi snakker store oppgraderinger, så må jeg si jeg er imponert. 803Dia er en slags uhørt drøm for min del... kanskje Klipsch går ut engang i tiden ?! :P.. Synd BW gikk bort ifra black ash!

Uansett, jeg har funnet min "lekekamerat", og jeg har prøvd å selge min Paraound A21, men heldigvis kom det ingen henvendelser på den før etter litt tid på bruktmarkedet. JEg fant nemlig INGEN som passa min signatur så godt som den, og jeg hadde da tenkt å svi nærmere 30000kr på ny amp!!!!

Pre-ampen min, DPA-1 gjør "alt", og takket være voicing så kan den være "mange forskjellige preamps" i et produkt!!!

DAC'en min, som er en Stello 220mk2 er også veldig bra. Muligens at jeg angrer salget av min PS Audio DAClink3 her .. men heldigvis gikk den til en kompis .

MEn alt i alt, er jeg kanon fornøyd nå. Min favoritt sjanger er jo Rock... så da må man nok velge en litt "robust" høyttaler som ikke gjør alt så høyttidelig .

Etter 2mnd med M8 er jeg bare mer og mer imponert!!! Men jeg har flere bekjente med M6, fytte rakkern å dem kan å spiller også . Anbefaler at dere får dere en hjemme demo på disse, da yter de som oftest litt bedre enn i butikken. M6 spiller også veldig bra "kun" på en reciver ala Yamaha 3010 (jepp, testet og godkjent !!!!).
    He, he har selv Mentor 6 og det er en rakkar av en høyttaler. Spiller bass som man ikke tror den skulle ha. Men jeg har effekt forsterker ala Thule. Med Yamaha sine beste forforsterker som i 3067 så blir dette til sammen meget bra. :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at jeg også har mottatt SVS LEgato, men venter på ny amp ifra dem. Gleder meg til å få et system som går ifra topp til skikkelig bunn. Spent på hva Room Perfect får til her .

Surround reciveren min får hjelp av AntiMode på sub siden, siden den ikke er like god på subkallibrering. Gleder meg til helga!!! .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    3067 skal kunne dra settet ditt veldig bra.. og til stuslige 8000kr er det ikke noe å tenke på engang .

ja etter deres tilbakemeldinger så ser det ut som at e bare må slå til men surround har satt opp prisen til 10 lapper nå :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Da gikk rull gardina ned igjen og Mentor 6 ble byttet ut.
    Ble i dag eier av et strøkent par Euphonia Ms4.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimandrb
    Da gikk rull gardina ned igjen og Mentor 6 ble byttet ut.
    Ble i dag eier av et strøkent par Euphonia Ms4.
    Gratulerer så mye med et meget flott kjøp, moro å se folk sikter høyt på sine kjøp og håper du blir fornøyd. Ikke vær besjeden å dele ting med oss, moro med lytteinntrykk fra friske kjøp.

Side 639 av 743 FørsteFørste ... 139 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 635 636 637 638 639 640 641 642 643 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •