Dalis Entusiaster - Side 638

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 638 av 743 FørsteFørste ... 138 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 634 635 636 637 638 639 640 641 642 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 12,741 til 12,760 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, melder meg inn i klubben med mine Mentor høyttalere. Lånte med mentor subben hjem idag for å teste. Greit hissig liten sak det der. Noen som har erfaringer med den? : )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg sitter å lurer på og kjøpe nye høyttalere. Jeg har ikke eid Dali siden de første høyttalerene jeg kjøpte (Concept 2), så jeg håper på noen gode tips
    Først og fremst; hvordan er Dali generelt sammen med Parasound?
    Jeg har en Parasound Halo A21 effektforsterker og vil helst ikke bytte ut denne også. De mest aktuelle høyttalerne er Mentor 8.
    Jeg hører mest på Rock, electronica, dubstep, metall, drum&bass osv. Ser tidligere i tråden at "det er som å banne i kirka" og spør om dette i Dali tråden, men jeg spør alikevel
    Kanskje Klipsch RF-7 er ett bedre valg?
    Sitter nå på RF-82 og er veldig fornøyd med de, men så er det jo detta oppgraderings spøkelset som er på besøk i blant..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frebaa
    Hei, melder meg inn i klubben med mine Mentor høyttalere. Lånte med mentor subben hjem idag for å teste. Greit hissig liten sak det der. Noen som har erfaringer med den? : )
    Mentor er en liten og spennende sub, denne har også muligheten for tuning rett fra sofaen via en fjernkontroll. Det er veldig få subber som har denne muligheten i denne prisklassen som jeg kjenner til, denne sub er passe til å fylle opp en "mindre underholdende" bass. Elementet spiller veldig godt med musikken og er spent på hva du synes selv om denne?

Har ikke hørt så mye på den men har hørt av andre her inne at den er veldig underholdende, håper den gjør en god jobb hjemme hos deg og ellers er du hjertelig velkommen med i klubben.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    Hei!
    Jeg sitter å lurer på og kjøpe nye høyttalere. Jeg har ikke eid Dali siden de første høyttalerene jeg kjøpte (Concept 2), så jeg håper på noen gode tips
    Jeg har en Parasound Halo A21 effektforsterker og vil helst ikke bytte ut denne også. De mest aktuelle høyttalerne er Mentor 8.
    Jeg hører mest på Rock, electronica, dubstep, metall, drum&bass osv. Ser tidligere i tråden at "det er som å banne i kirka" og spør om dette i Dali tråden, men jeg spør alikevel
    Sitter nå på RF-82 og er veldig fornøyd med de, men så er det jo detta oppgraderings spøkelset som er på besøk i blant..
    Dali og Parasound har vært en kombo som er nevnt utrolig mange ganger her inne og de fleste synes den er bra, selv har jeg hatt Mentor 8 og synes dem er noen helsikes råtasser når dem får nok strøm. Denne A21 er en knallformidler og vil gi mye glede i et slikt tilfelle, du har masse å gå på her så det er bare å mate på med volum og Mentorene holder standen.

Mentor 8 er en knallbra høytaler som er allround på det meste. Om du er i tvil på denne komboen ville jeg lånt med meg de hjem, eller tatt med forsterkerne dine til butikken for en skikkelig test. Om du er i tvil så lytt på begge kandidatene og se hvilke du liker best, det er Dali elskere samt Klipsch elskere rundt. Da er det du som bestemmer om dette er noe for deg, hadde jo vært koselig med flere Dali medlemmer også. Uansett så det ørene dine som bestemmer og lommeboka har jo gjerne et ord med i spillet også, men håper du deler litt erfaringer med oss så vi kan få med en del av kaken.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    HAr selv Mentor 8 på A21.. spiller veldig bra . Klipsch blir noe eget, men det spiller veldig bra det også . Men komboen M8 på A21 anbefales virkelig .

Har selv Klipsch RF82mk1 i et anna anlegg, og det spiller nok AC/DC "bedre" og råere enn M8, men på det meste andre går Mentor 8 forbi RF82 (sku bare mangle pga pris og ).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali og Parasound har vært en kombo som er nevnt utrolig mange ganger her inne og de fleste synes den er bra, selv har jeg hatt Mentor 8 og synes dem er noen helsikes råtasser når dem får nok strøm. Denne A21 er en knallformidler og vil gi mye glede i et slikt tilfelle, du har masse å gå på her så det er bare å mate på med volum og Mentorene holder standen.

Mentor 8 er en knallbra høytaler som er allround på det meste. Om du er i tvil på denne komboen ville jeg lånt med meg de hjem, eller tatt med forsterkerne dine til butikken for en skikkelig test. Om du er i tvil så lytt på begge kandidatene og se hvilke du liker best, det er Dali elskere samt Klipsch elskere rundt. Da er det du som bestemmer om dette er noe for deg, hadde jo vært koselig med flere Dali medlemmer også. Uansett så det ørene dine som bestemmer og lommeboka har jo gjerne et ord med i spillet også, men håper du deler litt erfaringer med oss så vi kan få med en del av kaken.
    Takk for lynraskt svar!
    Jeg ser du har Parasound NC 2250. Kjørte du Mentor 8 på denne når du hadde de? Hvordan var det?
    Jeg får se litt rundt. Blir nok en stund til det blir nye høyttalere enda. Må spare en stund på lærling lønn
    Men tusen takk for hjelpa Er ikke redd for å gå tilbake på Dali, nei. Har Concept 2 enda, og de overasker meg stadig :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAr selv Mentor 8 på A21.. spiller veldig bra . Klipsch blir noe eget, men det spiller veldig bra det også . Men komboen M8 på A21 anbefales virkelig .

Har selv Klipsch RF82mk1 i et anna anlegg, og det spiller nok AC/DC "bedre" og råere enn M8, men på det meste andre går Mentor 8 forbi RF82 (sku bare mangle pga pris og ).
    Ja, det er klart det du sier med pris, men det blir jo litt feil og sammenligne RF82 med Mentor 8. Alternativet er jo Klipsch RF-7. Har klipsch nå, som sagt, og har veldig lyst til og prøve noe annet så det ser ut som Mentor 8 ikke er ett så dumt valg Takk for hjelpen, og dine erfaringer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for lynraskt svar!
    Jeg ser du har Parasound NC 2250. Kjørte du Mentor 8 på denne når du hadde de? Hvordan var det?
    Jeg får se litt rundt. Blir nok en stund til det blir nye høyttalere enda. Må spare en stund på lærling lønn
    Men tusen takk for hjelpa Er ikke redd for å gå tilbake på Dali, nei. Har Concept 2 enda, og de overasker meg stadig :P
    Jeg fikk faktisk det til å spille veldig bra her altså, har både prøvd A21 og Nc2250 og merket ikke no spes forskjell i lydbildet. Haloen er mer påkosta chassiss og bedre komponenter. Den ser bedre ut på papiret enn den høres, selv synes jeg de funket veldig godt sammen. Har også biampet 2 x NC2250 på dem og fikk ikke merke noe forskjell før jeg dro på noe i inne i gamperæva.

Vil tro du kommer til å like komoben uten tvil, Mentor er kanskje ikke den beste på heavy metall der innspillingene kan låte tynt. Du verden som de spiller på all annen musikk, de har en tendens til å avsløre mindre gode innspillinger så det er mye for penga her. Litt nyanser mangler kontra de store men her finner du mororfaktoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Mentor er en liten og spennende sub, denne har også muligheten for tuning rett fra sofaen via en fjernkontroll. Det er veldig få subber som har denne muligheten i denne prisklassen som jeg kjenner til, denne sub er passe til å fylle opp en "mindre underholdende" bass. Elementet spiller veldig godt med musikken og er spent på hva du synes selv om denne?

Har ikke hørt så mye på den men har hørt av andre her inne at den er veldig underholdende, håper den gjør en god jobb hjemme hos deg og ellers er du hjertelig velkommen med i klubben.
    Har fått testet den litt på musikk nå å låter bra. Veldig fast og fin bass som ikke blir for dominerende. Jeg har mentor 6 og jeg liker bassen fra de veldig godt, så er ute etter en sub som kan bidra litt mer til film. Er ute etter noe som ikke tar veldig mye plass og kan ta over der mentoren ikke går. Derfor var mentor subben et naturlig valg å teste.

Har tittet på SVS også, men det blir veldig massivt igjen. To Ikon subber, masse slagkraft der, men blir litt for stort tror jeg. Alternativt: DB1 .

Skal teste subben mer imorgen når jeg får tid, så kommer vel en statusoppdatering til eller to : )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kjøres Mentorsub med Mentor 2, og for min del fungerer det veldig bra. Nå er kanskje ikke M-sub det riktige hvis du skal ha noe som drar på enda mer nedover, i alle fall hvis du tenker på alternativer som SVS og DB1. Men jeg kan i alle fall skrive under på at det er en god liten boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Du skriver at du har LE 20 cm fra vegg, og at du har funnet ut at dette er beste plassering etter å ha prøvd ulike. Jeg vil på det instendigste anbefale deg å revurdere denne plasseringen. 20 cm fra vegg er etter mitt skjønn altfor, altfor kort avstand. For moro skyld prøvde jeg nettopp å plassere mine egne Mentor 6 nøyaktig 20 cm fra vegg. Det skjedde med lydbildet akkurat som du beskriver. Bass og nedre mellomtone mistet både trøkk og fylde. Bassen forsvant nesten helt. Grusomt flat og vond lyd. Verre enn å stappe sokker i begge portene bak. Jeg vil våge den påstand at Mentor 6 må ha plass nok bak slik at portene bak på høyttaler får puste skikkelig ut. Den er rett og slett konstruert slik.
    Vil bare si meg enig i dette med avstand fra vegg - det betyr veldig mye for disse høytalerne. Prøv å flytte de ut til 40 cm fra vegg. Avstand mellom høytalere kan også endre bildet betydelig. Det samme hvis du har høytaler i et hjørne av rommet.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet den litt på musikk nå å låter bra. Veldig fast og fin bass som ikke blir for dominerende. Jeg har mentor 6 og jeg liker bassen fra de veldig godt, så er ute etter en sub som kan bidra litt mer til film. Er ute etter noe som ikke tar veldig mye plass og kan ta over der mentoren ikke går. Derfor var mentor subben et naturlig valg å teste.

Har tittet på SVS også, men det blir veldig massivt igjen. To Ikon subber, masse slagkraft der, men blir litt for stort tror jeg. Alternativt: DB1 .

Skal teste subben mer imorgen når jeg får tid, så kommer vel en statusoppdatering til eller to : )
    Hvorfor mener du at det blir veldig massivt med SVS da?

Newcomer brendemo31 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det du får takk i dali ikon 8 , det skulle jeg likt og vite fåes i 5 6 og 7. skal du ha 8 tom må du opp i helikon klassen og den spiller sykt bra men koster skjorta og da ,concept 8 er det du har min venn MVH hilsen BRENDEMO31....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hvorfor mener du at det blir veldig massivt med SVS da?
    Jeg hadde røra i bakhodet når jeg skrev den setningen der, de mer kompakte alternativene kan selvfølgelig være en løsning. SB13-plus kan gå, PB12-plus blir for stort igjen. Har du noe erfaring med SB13p?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Tror dere NAD c320 vil klare å drive Dali Zensor 5?
    Det er til mine foreldre, de har nå mine gamle CV som har veldig dårleg mellomtone, de hører nyheter og spiller Sissel Kyrkjebø etc.
    Høyttalerkablene deres ligger i veggen av litt tynn type, det er ikke aktuellt å bytte forsterker eller høyttalerkabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brendemo31
    Hvor er det du får takk i dali ikon 8 , det skulle jeg likt og vite fåes i 5 6 og 7. skal du ha 8 tom må du opp i helikon klassen og den spiller sykt bra men koster skjorta og da ,concept 8 er det du har min venn MVH hilsen BRENDEMO31....
    ikon 8 eksisterer nok fordi om de ikke ligger på hifiklubben.
    forøvrig så får du mentor 8 til 34k, som blir noe billigere enn helicon 800

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brendemo31

om denne var til meg så er jeg ganske sikker på at det er Dali IKON 8 jeg har

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dali ikon 8 gikk ut av sortimentet når dali kom med mk2 av ikon serien. ikon 7 er største nå. ikon 8 dukker av og til opp på bruktmarkedet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde's informasjon av Epicon 6, dette ser virkelig lovende ut.

High-end-høyttalere uten forvrengning | Lyd & Bilde

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Hei.
    Tror dere NAD c320 vil klare å drive Dali Zensor 5?
    Det er til mine foreldre, de har nå mine gamle CV som har veldig dårleg mellomtone, de hører nyheter og spiller Sissel Kyrkjebø etc.
    Høyttalerkablene deres ligger i veggen av litt tynn type, det er ikke aktuellt å bytte forsterker eller høyttalerkabler.
    Det vil den helt sikkert gjøre.
    Zensor 5 er en av de beste høytalerene jeg har hørt til den prisen.
    Løp å kjøp.

Side 638 av 743 FørsteFørste ... 138 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 628 634 635 636 637 638 639 640 641 642 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •