Dalis Entusiaster - Side 636

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 636 av 743 FørsteFørste ... 136 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 632 633 634 635 636 637 638 639 640 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 12,701 til 12,720 av 14851
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hørte Epicon 6 i dag. Spillet sykt bra. Faktisk overraskende bra. Veldig fyldig lyd med rå dybde. En Euphonia ++ Det er bare å glede seg.

Spennende, hva slags elektronikk?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Spennende, hva slags elektronikk?
    Setter en femmer på at det var Classé-elektronikk hos en HFK-sjappe?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Setter en femmer på at det var Classé-elektronikk hos en HFK-sjappe?
    Stemmer det. Med 600w blokkene, den nye pre ampen samt Denon cd som drivverk

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en sjappe som har fått dette i demo allerede? Eneste jeg vet om Epicon 6 er at du Daniel skal ha deg et par samt de ble vist på CES messen som foregår. Hadde vært moro å få en lytt på disse herlighetene, er det no prisantydning enda eller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det en sjappe som har fått dette i demo allerede? Eneste jeg vet om Epicon 6 er at du Daniel skal ha deg et par samt de ble vist på CES messen som foregår. Hadde vært moro å få en lytt på disse herlighetene, er det no prisantydning enda eller?
    Hehe, har jo akkurat kjøpt nye høyttalere. Vet ikke prisen på Epicon. Men tipper 60k +

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har jo akkurat kjøpt nye høyttalere. Vet ikke prisen på Epicon. Men tipper 60k +
    Joda, men dem kommer ikke for salg riktig enda vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Kjøpte meg dali zensor 1 i dag Hadde litt penger liggende og ville prøve noe annet en cerwin vega Så langt er jeg ganske overasket av bassen, til å være 5 1/4" så lager de mye lyd Diskanten og mellomtonen er VELDIG mye bedre en ve-12erne mine Men jeg kommer til å bruke de som pc høytalere snart, så jeg lurte på om dere vet om en litt kompakt forsterker til disse? Noe som vil få diskanten litt mykere en naden gjør. Bass er ikke så viktig, skal kjøpe en 10" xtz subb senere. Takker for alle svar

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Hey Kjøpte meg dali zensor 1 i dag Hadde litt penger liggende og ville prøve noe annet en cerwin vega Så langt er jeg ganske overasket av bassen, til å være 5 1/4" så lager de mye lyd Diskanten og mellomtonen er VELDIG mye bedre en ve-12erne mine Men jeg kommer til å bruke de som pc høytalere snart, så jeg lurte på om dere vet om en litt kompakt forsterker til disse? Noe som vil få diskanten litt mykere en naden gjør. Bass er ikke så viktig, skal kjøpe en 10" xtz subb senere. Takker for alle svar
    Yamaha sies å være bra til Dali.. hva med noe slikt Yamaha R-S700 Black 2.1 Stereoforsterker Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten siden du sikkert ønsker noe til en grei pris? Ellers er vel både Parasound og noe fra Vincent nevnt som brukbare forsterkere eller effekt til Dali. Avhenger også av øret som skal høre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Yamaha sies å være bra til Dali.. hva med noe slikt Yamaha R-S700 Black 2.1 Stereoforsterker Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten siden du sikkert ønsker noe til en grei pris? Ellers er vel både Parasound og noe fra Vincent nevnt som brukbare forsterkere eller effekt til Dali. Avhenger også av øret som skal høre.
    Den så veldig flott ut Noe i den prisklassen er det jeg ser etter, 4-5k.
    Det jeg merker mest med ørene mine, er at jeg avskyr skarp diskant, det må være en myk og detaljert diskant. Mellomtonen er flott, og noe mere bass trenger jeg som sakt ikke. Skal også ha en liten sub sener, så det må vere en 2.1 forsterker. Tusen takk for svaret, når jeg får penger så blir det kansje den.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt skuffet...

Har nå vært en Dali eier i 4 mnd. Hadde tidligere høytalere fra Dynavioce.

Alt er satt sammen i en tv-stue på 4.7 x 2.6 meter.

Som receiver har jeg Yamaha RX-V1800.

Planen var å skaffe meg et 7.1 system som ville imponere i film, som med musikk! Det var her jeg ble tipset om Dali høytalere!

Startet med å kjøpe meg Dali Zensor vokal til center, og Lektor 2 høytalere til surround.
    Så ble det kjøp av gulvhøtalerne Dali Zensor 7 og en DALI SUB E-12F Subwoofer.

Etter planen så skulle neste Dali kjøp bli et par DALI IKON ON-WALL MK2, som da skulle brukes som bakhøytaler i et 7.1 system. Mulig jeg bruker dem som side surround og heller flytter Lektor 2 høtalerne til surround bak. Ikke sikker på hva som er det beste oppsett utifra kvaliteten på de nevnte høtalerne..Dette er hvis jeg fortsetter med Dali..

Men nå er jeg da i tvil, da jeg synes lydbilde er langt fra så bra som jeg hadde håpet og blitt fortalt at det skulle bli.
    Har selvsagt prøvd div plasseringer samt kalibrering uten helt hell. Det mangler litt dybde i lydbildet(noe jeg har skjønt er Dali "signatur" mht mine valg) Mitt største problem er mangelen på trykk og kontroll når volumet skrues opp!
    Mistenker nå at jeg kanskje burde vurdere en effektforsterker eller anskaffe meg feks, Onkyo TX-NR809 som jeg har blitt anbefalt på det sterkeste, da den skal fungere meget bra med Dali.. Den virker isåfall mye sterkere enn min Yamaha 1800, samt årsbeste i Lyd og Bilde.

Vurdere også og skaffe meg et helt annet høytaler merke, men hvis jeg heller kan legge litt penger i en receiver eller effektforsterker som vil gi meg en bedre lydopplevelse enn det jeg har i dag. Så hadde nok det vært det beste da jeg hadde et godt inntrykk av Dali fra andre samt lytte prøver før kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. Dali Ikon 2 MK2 som bakhøytalere:

Skal disse plasseres skrått ned mot sweetspot. Eller skal de som Ikon 6 plasseres rett frem pga. bånddiskanten?
    Hvordan skal bredden være mtp. "den rettvinklende trekanten" og plassering osv? Og høyde?

(sammen med en Denon 3312.)

Ble veldig usikker når etterhvert når jeg leste at Ikon 6'ene ikke skal vinkles pga. bånddiskantene..

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elindse
    Ang. Dali Ikon 2 MK2 som bakhøytalere:

Skal disse plasseres skrått ned mot sweetspot. Eller skal de som Ikon 6 plasseres rett frem pga. bånddiskanten?
    Hvordan skal bredden være mtp. "den rettvinklende trekanten" og plassering osv? Og høyde?

(sammen med en Denon 3312.)

Ble veldig usikker når etterhvert når jeg leste at Ikon 6'ene ikke skal vinkles pga. bånddiskantene..
    Uten å ha prøvd, vil jeg tro det ikke har så veldig mye å si siden de sprer godt fra før av.

Sett receiver i 7ch-stereomodus, koble ut ledningene til frontene, sett på musikk og prøv de forskjellige vinklene mens du sitter i sweetspot. Gå for den du føler gir best lyd

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Har nå vært en Dali eier i 4 mnd. Hadde tidligere høytalere fra Dynavioce.

Alt er satt sammen i en tv-stue på 4.7 x 2.6 meter.

Som receiver har jeg Yamaha RX-V1800.

Planen var å skaffe meg et 7.1 system som ville imponere i film, som med musikk! Det var her jeg ble tipset om Dali høytalere!

Startet med å kjøpe meg Dali Zensor vokal til center, og Lektor 2 høytalere til surround.
    Så ble det kjøp av gulvhøtalerne Dali Zensor 7 og en DALI SUB E-12F Subwoofer.

Etter planen så skulle neste Dali kjøp bli et par DALI IKON ON-WALL MK2, som da skulle brukes som bakhøytaler i et 7.1 system. Mulig jeg bruker dem som side surround og heller flytter Lektor 2 høtalerne til surround bak. Ikke sikker på hva som er det beste oppsett utifra kvaliteten på de nevnte høtalerne..Dette er hvis jeg fortsetter med Dali..

Men nå er jeg da i tvil, da jeg synes lydbilde er langt fra så bra som jeg hadde håpet og blitt fortalt at det skulle bli.
    Har selvsagt prøvd div plasseringer samt kalibrering uten helt hell. Det mangler litt dybde i lydbildet(noe jeg har skjønt er Dali "signatur" mht mine valg) Mitt største problem er mangelen på trykk og kontroll når volumet skrues opp!
    Mistenker nå at jeg kanskje burde vurdere en effektforsterker eller anskaffe meg feks, Onkyo TX-NR809 som jeg har blitt anbefalt på det sterkeste, da den skal fungere meget bra med Dali.. Den virker isåfall mye sterkere enn min Yamaha 1800, samt årsbeste i Lyd og Bilde.

Vurdere også og skaffe meg et helt annet høytaler merke, men hvis jeg heller kan legge litt penger i en receiver eller effektforsterker som vil gi meg en bedre lydopplevelse enn det jeg har i dag. Så hadde nok det vært det beste da jeg hadde et godt inntrykk av Dali fra andre samt lytte prøver før kjøp.
    Litt teit å nevne det på denne tråden her, men jeg synes Klipsch fungerer veldig godt til akkurat det du nevner; "Allround-bruk"

Når det er sagt så synes jeg Dali høres veldig bra ut det også så ikke skyt meg her inne :roll:

Da jeg skulle handle, hadde jeg demo på flere merker, bl.a. Dali og Klipsch.

Det å finne høyttalerne som passer deg kan være en tidkrevende og ofte kostbar affære.. Ville prøvd med en effektforsterker i første omgang var jeg deg, for det "trenger" du jo forsåvidt uansett hva du gjør. Går du for Parasound, så har du en effekt du trygt kan bruke på begge merker nevnt over her, om du skulle bytte merke en eller annen gang

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til dere med zensor 7, hva har dere satt crossover til?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tippet, så kommer Epicon til å ligge på Ca 70k for paret

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Litt teit å nevne det på denne tråden her, men jeg synes Klipsch fungerer veldig godt til akkurat det du nevner; "Allround-bruk"

Når det er sagt så synes jeg Dali høres veldig bra ut det også så ikke skyt meg her inne :roll:

Da jeg skulle handle, hadde jeg demo på flere merker, bl.a. Dali og Klipsch.

Det å finne høyttalerne som passer deg kan være en tidkrevende og ofte kostbar affære.. Ville prøvd med en effektforsterker i første omgang var jeg deg, for det "trenger" du jo forsåvidt uansett hva du gjør. Går du for Parasound, så har du en effekt du trygt kan bruke på begge merker nevnt over her, om du skulle bytte merke en eller annen gang
    Vi jobber litt her med å kunne bygge på huset til våren hvor vi da kan lage et dedikert kinorom. Skjer det så vil forhåpentligvis Dali anlegget mitt gjøre en bedre jobb..

Prøvde å spille litt rock musikk igår, men det blir nesten en "pinelse" når man skrur opp volumet. Skriker i ørene rett og slett. Kjerringa synes så klart at det høres helt flott ut :/

Ser du forresten har en lekker subwoofer jeg skulle likt å legge til mitt oppsett. Du er fornøyd selv?

@blikkboks; De står på 80Hz nå. Har tidligere stått på 90/100 ved kalibrering.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært på Hi-Fi Klubben idag og fått presentasjon av Epicon serien fra DALI, Presselansering av Epicon serien fra DALI.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye høytallerene mine det jo!
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tippet, så kommer Epicon til å ligge på Ca 70k for paret
    Hehe, dette er ikke direkte gratis Daniel, er disse arvtakere etter Eufonia eller er dem et sted i mellom enda? Uansett så ser de helt supre ut, hadde vært noe å hatt men prisen er for høy. Kanskje en dag når jeg blir voksen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette er ikke direkte gratis Daniel, er disse arvtakere etter Eufonia eller er dem et sted i mellom enda? Uansett så ser de helt supre ut, hadde vært noe å hatt men prisen er for høy. Kanskje en dag når jeg blir voksen.
    Det er nok de som skal erstatte Euphonia. Tipper også det kommer en modell over Epicon 6 også

Side 636 av 743 FørsteFørste ... 136 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 632 633 634 635 636 637 638 639 640 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •