Dalis Entusiaster - Side 630

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 630 av 743 FørsteFørste ... 130 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 626 627 628 629 630 631 632 633 634 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste
Viser resultater 12,581 til 12,600 av 14850
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Me too.... deilige HT
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor med Emotiva

Er det noen som har skaffet seg Emotiva XPA-3/5 med Mentor? Jeg vurderer å kjøpe XPA-5 til mine Mentor 2. Blir evt. kjøpt som investering til et seinere 5.1 oppsett med vokal/Mentor 6

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboks
    takk for kjapt svar og flott velkomst, når det gjelder preout så har min yamaha det(kjøpte den faktisk spesifikt på grunn av at den var den eneste i den prisklassen som hadde det)så håper jeg ikke må kvitte meg med den:|
    edit:
    "7-kanals kraftig surroundlyd, 7x145W (4ohm DIN), 7x95W RMS (8ohm, 20-20kHz, 0,08% THD)"
    burde vel spesifisert litt bedre, det jeg lurer på om jeg vil få til å kjøre zensor 7 og zensor vokal fint(til budsjettet eventuelt tillater et kjøp av en ny effektforsterker)
    Du burde prøve et hjemlån av de høytalerne og synes du det blir for spett så er det bare å spare hardt til en effekt. Alltid bedre med mer strøm veit du, alle høytalere elsker en del strøm for å få max utbytte. Det er kjedelig å ha høytalere som kun spiller på halv pupp, test ut og del gjerne lytteerfaringer med oss.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Ok Hvordan fungerer Dali med Yamaha og Parasound tro? Skal høre med dem i Tønsberg i helgen om jeg kanskje kan få prøve et par mot et depositum eller noe : )
    Jeg har aldri hørt noe med Yamaha før men folk her inne som har prøvd det sier det er god kombo, hvilke Parasound er på tapeten da i såfall? Selv driver jeg å jakter etter no ny elektronikk og da ryker Parasound herfra. Kanskje int i pre og effekt med tiden?

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lektor 2

Har i dag blitt lykkelig eier av Dali Lektor 2

Lekre og ikke minst glimrende gode høyttalere etter min mening! Nå er det bare å la musikken gå og la de spille seg godt inn 8)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har aldri hørt noe med Yamaha før men folk her inne som har prøvd det sier det er god kombo, hvilke Parasound er på tapeten da i såfall? Selv driver jeg å jakter etter no ny elektronikk og da ryker Parasound herfra. Kanskje int i pre og effekt med tiden?
    Har en Parasound A23 jeg hadde tenkt å bruke som jeg bruker i mitt nåværende oppsett : )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboks
    takk for kjapt svar og flott velkomst, når det gjelder preout så har min yamaha det(kjøpte den faktisk spesifikt på grunn av at den var den eneste i den prisklassen som hadde det)så håper jeg ikke må kvitte meg med den:|
    edit:
    "7-kanals kraftig surroundlyd, 7x145W (4ohm DIN), 7x95W RMS (8ohm, 20-20kHz, 0,08% THD)"
    burde vel spesifisert litt bedre, det jeg lurer på om jeg vil få til å kjøre zensor 7 og zensor vokal fint(til budsjettet eventuelt tillater et kjøp av en ny effektforsterker)
    Hei!

Jeg har nesten samme forsterker som du og har et 5.1-oppsett med Zensor 7, 1 og Vokal i tillegg til en aktiv sub fra Yamaha.

Min forsterker heter RX V-663 og er forgjengeren til den du har. Så vidt meg bekjent er den eneste (vesentlige) forskjellen mellom disse at din har litt mer moderne innganger (fler hdmi, færre av den gamle sorten). Effekten skal være den samme og derfor kan jeg jo dele mine erfaringer.

Jeg holdt på å kjøpe Ikon 7 men tok heldigvis til fornuft og dro med meg forsterkeren til hifi-klubben for å teste først, det er jeg veldig glad for at jeg gjorde for jeg synes den ble for svak for de. Så testet jeg videre med omtrent alle modeller de hadde utstilt i prisklassen 5-12.000,- og endte opp med Zensor 7 fordi det var de jeg likte best selv.

Jeg skal være enig med han over her som sa at forsterkeren kan være litt svak for disse høyttalerene ved lytting til krevende musikk med mye bass men alikevel vil jeg tro at de aller fleste vil bli fornøyde. Lyden er klar og fin, og kombinasjonen Yamaha/Dali er spesielt bra i mellom og overregisteret.

Hvis du legger til en aktiv sub så vil lyden bli veldig snerten og fin, selv for mer krevende musikk. Husk bare å stille inn din forsterker til "LFE/Bass output - BOTH" for å få mest mulig ut av den. (Se side 55 i brukermanualen)

Til film er denne komboen ypperlig og jeg tror ikke du finner bedre høyttalere til din forsterker i samme prisklasse. Men som sagt, hvis du har mulighet så ta med deg forsterkeren og få hørt på høyttalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Hei!

Jeg har nesten samme forsterker som du og har et 5.1-oppsett med Zensor 7, 1 og Vokal i tillegg til en aktiv sub fra Yamaha.

Min forsterker heter RX V-663 og er forgjengeren til den du har. Så vidt meg bekjent er den eneste (vesentlige) forskjellen mellom disse at din har litt mer moderne innganger (fler hdmi, færre av den gamle sorten). Effekten skal være den samme og derfor kan jeg jo dele mine erfaringer.

Jeg holdt på å kjøpe Ikon 7 men tok heldigvis til fornuft og dro med meg forsterkeren til hifi-klubben for å teste først, det er jeg veldig glad for at jeg gjorde for jeg synes den ble for svak for de. Så testet jeg videre med omtrent alle modeller de hadde utstilt i prisklassen 5-12.000,- og endte opp med Zensor 7 fordi det var de jeg likte best selv.

Jeg skal være enig med han over her som sa at forsterkeren kan være litt svak for disse høyttalerene ved lytting til krevende musikk med mye bass men alikevel vil jeg tro at de aller fleste vil bli fornøyde. Lyden er klar og fin, og kombinasjonen Yamaha/Dali er spesielt bra i mellom og overregisteret.

Hvis du legger til en aktiv sub så vil lyden bli veldig snerten og fin, selv for mer krevende musikk. Husk bare å stille inn din forsterker til "LFE/Bass output - BOTH" for å få mest mulig ut av den. (Se side 55 i brukermanualen)

Til film er denne komboen ypperlig og jeg tror ikke du finner bedre høyttalere til din forsterker i samme prisklasse. Men som sagt, hvis du har mulighet så ta med deg forsterkeren og få hørt på høyttalerene.
    takk for svar, er mye jeg ikke har satt meg inn i enda når det gjelder recieveren ja. Har tenkt litt når det gjelder effektforsterker osv, ser ut til at jeg bestiller en emotiva xpa-5 før jeg bestiller no flere høytalere.
    hjemlån er desverre ikke en mulighet siden jeg bor 3timer med bil unna nærmeste hifiklubb

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår ble valget tatt.. Etter Helicon 800 salget har jeg snust litt rundt. Og valget ble Mentor 8. Den er bedre enn Helicon på mye, men også dårligere på det "meste". Men til mitt bruk er den midt i blinken .

Gleder meg til å bli bedre kjent med denne krabaten, Mentor 6 er jo som de fleste her vet, en av mine absolutte favoritter. Spesielt i sin klasse. Valgte Mentor 8 siden jeg hadde H800 ifra før.

Så da har jeg 3 serier i samme surround oppsett: Mentor 8, Helicon center, Ikon 2 bak :P. Hehe...

Jeg vurderte høyttalere helt opp i 802Diamond klasse ifra B&W. Men prismessig var det ikke tvil... så nå har jeg fått kjøpt inn til oppussing av div hus ting også . Elektronikken jeg hadde/har passet også Mentor bedre...

Veldig fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper
    Er det noen som har skaffet seg Emotiva XPA-3/5 med Mentor? Jeg vurderer å kjøpe XPA-5 til mine Mentor 2. Blir evt. kjøpt som investering til et seinere 5.1 oppsett med vokal/Mentor 6
    Har XPA3 på Mentor 6, meget fornøyd!

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ohm???

På min nye yamaha rx-v2067 kan jeg velge mellom 4,6 og 8 ohm...
    Mine Dali fazon sat er i 6 ohm.

Hva er da riktig og best å sette forsterker til?

Forklar gjerne, trenger å lære litt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå en xpa-5 på vei i posten
    nå kommer dog høyttaler valg inn i bilde, har allerede zensor 1(bruker de nå til stereo) som jeg kommer til å bruke som bak-høyttalere, har sett på zensor 7, men lurer på om det finnes en større senter enn vokal, som ville matchet lydbildet på zensor serien. Er også på utkikk etter en subwoofer, og lurer på om noen, som har testet/eier e-12f subben til dali
    på forhånd takk for alle tips

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke ta noe nytt bilde. så rydda ikke .

EDIT: Haff... så var det begrensninger i filstørrelsen på AVF da :P. jaja... laste opp senere .

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten låte greit det der.. Pent syn.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte høyttalere, kjøpt de nye eller kjøpte du de som var på Finn?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gadd ikke ta noe nytt bilde. så rydda ikke .

EDIT: Haff... så var det begrensninger i filstørrelsen på AVF da :P. jaja... laste opp senere .
    Gratulerer8)
    Jeg er på byttestien selv nå

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Må nesten låte greit det der.. Pent syn.
    Jada. Spiller veldig bra .

Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Flotte høyttalere, kjøpt de nye eller kjøpte du de som var på Finn?
    Nei, mine her helt nye .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Gratulerer8)
    Jeg er på byttestien selv nå

MS5 var det ikke?! . Det blir helt konge da .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob:

Gratulerer så mye med Mentor 8, selv har jeg gått ned i fattigkassa og valgt meg ut et par Mentor 6 her i heimen. Jeg synes de spiller faktisk ganske godt til prisen, føler at jeg har gjort et god kjøp og kan nesten si jeg har vært trofast mot dali.

Til folket: Hvilke Dali modeller har dere hatt?

Selv har jeg hatt disse i heimen:

Ikon 7
    Ikon 8
    Mentor 8
    Helicon 400 MK2
    Mentor 6

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid:
    Ikon sub
    Ikon 2
    Ikon 6
    Ikon Vokal
    Basis 100
    Helicon 400mk1
    Helicon c200 mk2
    Helikon 300mk2

Side 630 av 743 FørsteFørste ... 130 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 626 627 628 629 630 631 632 633 634 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •