Dalis Entusiaster - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 63 av 742 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 563 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Helt enig i at prisene burde vært lavere. Antakelig bedre å kjøpe noen pent brukte privat ja.

Ja, det er akkurat det som er "problemet". Jeg vil gjerne ha to suber til filmbruk, men fortsatt kunne ha bra med fylde i musikkmodus. Har igrunnen god erfaring med å bruke suber til musikk fra før, men digger jo lyden i Mentor 8 uten sub til musikk. Jeg kommer forøvrig til å konvertere til et rent stereo-oppsett når jeg flytter til sommern. Jeg kommer jo til å bruke det til litt film og tv og, og har veldig lyst til å kunne ha noe heftig effekter på film.
    Går det an å ha feks ditt forsterkeroppsett, og la Mentorene få alle frekvenser, men likevel kunne ha to suber som jeg kan skru på for å få ekstra heftige effekter til film? Hvordan kobler jeg det isåfall? Kan jeg feks justere delefilteret på 2100 til 0, og sette filteret i suben på feks 100, og bruke dem som ekstrabass til de dypeste frekvensene? Går det tilsvarende an å gjøre det med Denonen min?
    Det er en subknapp på forsterkern her, men det er ikke noe deling og sånn her så med sub vil den spille 100%. Dvs ikke noe form for deling, for selve delingen gjør man etter kalibreringen i receiver. Du kan jo mikse og trikse der under deling der, er vel det jeg vet egentlig så man må nesten bare prøve seg litt frem med det man har. Jeg har 2 sub innganger her i hvertfall, så det er jo bare å koble til om jeg skulle hatt mer trøkk. Det er jo noen innstillinger på subbene også, men som sagt så må delingen foregå på receiver.

Kanskje vår venn Daniel kan hjelpe oss litt i dette området?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en subknapp på forsterkern her, men det er ikke noe deling og sånn her så med sub vil den spille 100%. Dvs ikke noe form for deling, for selve delingen gjør man etter kalibreringen i receiver. Du kan jo mikse og trikse der under deling der, er vel det jeg vet egentlig så man må nesten bare prøve seg litt frem med det man har. Jeg har 2 sub innganger her i hvertfall, så det er jo bare å koble til om jeg skulle hatt mer trøkk. Det er jo noen innstillinger på subbene også, men som sagt så må delingen foregå på receiver.

Kanskje vår venn Daniel kan hjelpe oss litt i dette området?
    Men når jeg ser på bilde av 2100, så er det jo en justering av frekvens ut til suben? Står "low pass crossover frequency"... er ikke det delefilter for hvilke frekvenser den lar passere til suben? Og isåfall, deler den tilsvarende oppover til Ht, så de ikke får frekvenser under feks 80Hz? Ser den også har "hi pass out" og "main out", så mye av forklaringen ligger kanskje der.
    Det jeg har lyst til er å kunne gi Ht alle frekvenser, også ha muligheten for å bare skru på sub og få litt ekstra i bunn om jeg har lyst, uten at den da kutter ut de laveste frekvensene til Ht...
    Hehe, ja Daniel er peil på dette tror jeg 8)

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye av lagersalget er får høyt priset men jeg mener at dem har en go del bra priser også der inni mellom, en nad c542 cd spiller ble solgt får noen måneder siden får 2200kr, jeg betalte jo 10.000 inkludert frakt får ikon 8 å 6000kr inkludert frakt får mentor vocal synes selv dette har vært gode priser med tankte på at dem er strøkne (kun et microskopiskt hakk i ene ikon 8 på baksiden) umuligt å få øye på, 1mm i diameter. husk at den prisen på lagersidene ikke er nødvendigvis det produktet koster, det går ann å prøve seg å høre om dem er intressert i å selge dem litt billigere mot rask henting eller lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    mye av lagersalget er får høyt priset men jeg mener at dem har en go del bra priser også der inni mellom, en nad c542 cd spiller ble solgt får noen måneder siden får 2200kr, jeg betalte jo 10.000 inkludert frakt får ikon 8 å 6000kr inkludert frakt får mentor vocal synes selv dette har vært gode priser med tankte på at dem er strøkne (kun et microskopiskt hakk i ene ikon 8 på baksiden) umuligt å få øye på, 1mm i diameter. husk at den prisen på lagersidene ikke er nødvendigvis det produktet koster, det går ann å prøve seg å høre om dem er intressert i å selge dem litt billigere mot rask henting eller lignende.
    Ja, de er kanskje litt mer åpne for pruting på brukte ting. På nye ting har jeg møtt lite forståelse for pruting hvertfall hehe!
    Høres jo ut som om du har fått bra priser da ja

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DALI Concept

Er det noen som vet hva det koster og skifte elementer på en dali concept 8?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borging
    Ring Hifiklubben og hør, vet at et element til Eufonia koster 12500 så det er bare å kalkulere hva det vil koste. Vil med ren gjetting at det koster rundt 2000kr, får ringe dem i morra og sjekke.

Lykke til og legg gjerne ut prisen her inne, er jo en fin informasjon og ha her hva slike elementer koster.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borging
    Kommer helt ann på elementet. Men vet at Dali er ganske så "dyre" kontra B&W på dette . Men allverden kan det ikke koste da . Spillt for høyt nå i jula?! :P.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Men når jeg ser på bilde av 2100, så er det jo en justering av frekvens ut til suben? Står "low pass crossover frequency"... er ikke det delefilter for hvilke frekvenser den lar passere til suben? Og isåfall, deler den tilsvarende oppover til Ht, så de ikke får frekvenser under feks 80Hz? Ser den også har "hi pass out" og "main out", så mye av forklaringen ligger kanskje der.
    Det jeg har lyst til er å kunne gi Ht alle frekvenser, også ha muligheten for å bare skru på sub og få litt ekstra i bunn om jeg har lyst, uten at den da kutter ut de laveste frekvensene til Ht...
    Hehe, ja Daniel er peil på dette tror jeg 8)
    Tenker du på innstillingene på 2808 eller NC2100?
    Kjører du på Main-Out så kjører du fullfrekvent. Men subben går vel kun på den delingen som er på sub eller NC2100

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ring Hifiklubben og hør, vet at et element til Eufonia koster 12500 så det er bare å kalkulere hva det vil koste. Vil med ren gjetting at det koster rundt 2000kr, får ringe dem i morra og sjekke.

Lykke til og legg gjerne ut prisen her inne, er jo en fin informasjon og ha her hva slike elementer koster.
    Tror det ligger på ca 1200-1300,-

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tenker du på innstillingene på 2808 eller NC2100?
    Jeg lurer på NC2100 ja. Har tenkt meg en slik etterhvert. Har jo 2808 nå, og kjører den i surround og har fått kalibrert det slik jeg vil.
    Det jeg lurer på er om man kan kjøre alle frekvenser til Ht, og så supplere med en sub eller to for å få enda mer trøkk på film? Det blir jo ren stereo på meg etterhvert da det ikke er mulig å få til surround på en bra måte i den nye leiligheten jeg flytter til til sommern
    Poenget mitt er å kunne kjøre Mentor 8 eller 6 for seg selv i stereo på musikk, men ha muligheten for å guffe på med en sub på film, samtidig som Ht får alle frekvenser.
    Mulig jeg formulerer meg litt rart hehe...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg lurer på NC2100 ja. Har tenkt meg en slik etterhvert. Har jo 2808 nå, og kjører den i surround og har fått kalibrert det slik jeg vil.
    Det jeg lurer på er om man kan kjøre alle frekvenser til Ht, og så supplere med en sub eller to for å få enda mer trøkk på film? Det blir jo ren stereo på meg etterhvert da det ikke er mulig å få til surround på en bra måte i den nye leiligheten jeg flytter til til sommern
    Poenget mitt er å kunne kjøre Mentor 8 eller 6 for seg selv i stereo på musikk, men ha muligheten for å guffe på med en sub på film, samtidig som Ht får alle frekvenser.
    Mulig jeg formulerer meg litt rart hehe...
    Som jeg skrev over så tror jeg du må gjøre det slik med NC2100. Front kan kjøre fullrange og sub må deles mellom den oppgitte frekvensen på forsterker eller sub. Men det er også et eget oppsett for to kanals musikk på 2808, under Manuel setup, Audio setup deretter 2ch/direct setup. Der kan du sette modus til Custom. Front large/small med eller uten sub. Akkurat som du vil. Hadde 2100 til test hjemme for 6 mnd siden. Testet den opp mot min gamle 2808. 4-5 timer med akktiv lytting. Samme sporene om og om igjen. Ingen forskjell på lyden. kan være at resten av systemet er årsaken og at det ikke er pre-amp`n som farger lyden. Ikke vet jeg. Har du mulighet for å teste den før et eventuelt kjøp, så hadde jeg gjort det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev over så tror jeg du må gjøre det slik med NC2100. Front kan kjøre fullrange og sub må deles mellom den oppgitte frekvensen på forsterker eller sub. Men det er også et eget oppsett for to kanals musikk på 2808, under Manuel setup, Audio setup deretter 2ch/direct setup. Der kan du sette modus til Custom. Front large/small med eller uten sub. Akkurat som du vil. Hadde 2100 til test hjemme for 6 mnd siden. Testet den opp mot min gamle 2808. 4-5 timer med akktiv lytting. Samme sporene om og om igjen. Ingen forskjell på lyden. kan være at resten av systemet er årsaken og at det ikke er pre-amp`n som farger lyden. Ikke vet jeg. Har du mulighet for å teste den før et eventuelt kjøp, så hadde jeg gjort det.
    Takk for glimrende oppklaring Da har jeg skjønt det rett.
    Du sier noe. Rent praktisk er det veldig greit å beholde 2808n. Kan være jeg skal gjøre meg litt mer kjent med 2kanals mulighetene på 2808. Kan jo alltids bruke den som prosessor igjen om jeg senere får mulighet for flerkanalslyd Har ikke brukt den i stereo annet enn på cd lyd hvor den automatisk velger stereo. Blir det forskjell i lyden hvis jeg velger manuelt 2ch stereo som du nevner, i forhold til når den velger det selv?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ligger på ca 1200-1300,-
    Jeg har melda min hifiklubb mann her i moss så jeg får se om jeg får no svar på disse prisene etterhvert. Han er i Egypt så jeg vil få prisene på alle elementene fra de forskjellige modellene når han er hjemme igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for glimrende oppklaring Da har jeg skjønt det rett.
    Du sier noe. Rent praktisk er det veldig greit å beholde 2808n. Kan være jeg skal gjøre meg litt mer kjent med 2kanals mulighetene på 2808. Kan jo alltids bruke den som prosessor igjen om jeg senere får mulighet for flerkanalslyd Har ikke brukt den i stereo annet enn på cd lyd hvor den automatisk velger stereo. Blir det forskjell i lyden hvis jeg velger manuelt 2ch stereo som du nevner, i forhold til når den velger det selv?
    Kan hende at 2100 er anneledes hos deg. Det som er med dette oppsettet på 2808 er at du kan endre alle parametre kun for musikk uten å endre noe for filmoppsettet. Greit å bruke disse Quick select kanppene på fronten. Lagre foreks film oppsett på 1 og musikk på 2.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har melda min hifiklubb mann her i moss så jeg får se om jeg får no svar på disse prisene etterhvert. Han er i Egypt så jeg vil få prisene på alle elementene fra de forskjellige modellene når han er hjemme igjen.
    Skal se om jeg rekker å skjekke opp pris i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende at 2100 er anneledes hos deg. Det som er med dette oppsettet på 2808 er at du kan endre alle parametre kun for musikk uten å endre noe for filmoppsettet. Greit å bruke disse Quick select kanppene på fronten. Lagre foreks film oppsett på 1 og musikk på 2.
    Jeg skal undersøke saken ja Må nok lese litt i brukermanualen når jeg kommer hjem hehe! Takk for tipsene uansett :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal undersøke saken ja Må nok lese litt i brukermanualen når jeg kommer hjem hehe! Takk for tipsene uansett :-D
    Bare stas

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så glad at jeg bare har stereo og passe på, sleppe alle disse innstillingene og det der. Men de to knappene er geniale som pokker, da er det bare å lagre den ene for audyssey og andre med flat. Da blir det riktig begge veier, men det er knot om du ikke vet om disse triksene.

Den brukermanualen til Denon er helt ubrukelig, synes den er tung og elendig illustert. Selv om jeg vet hva jeg skal gjøre så synes jeg den er fæl å lese i.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så glad at jeg bare har stereo og passe på, sleppe alle disse innstillingene og det der. Men de to knappene er geniale som pokker, da er det bare å lagre den ene for audyssey og andre med flat. Da blir det riktig begge veier, men det er knot om du ikke vet om disse triksene.

Den brukermanualen til Denon er helt ubrukelig, synes den er tung og elendig illustert. Selv om jeg vet hva jeg skal gjøre så synes jeg den er fæl å lese i.
    Hehe, liker ikke manualen på Denonen jeg heller. Den er ikke spesielt godt skrevet, hvertfall ikke i mitt hue! menmen, får bare prøve. Har litt lyst på et veldig enkelt og realt oppsett når jeg først er nødt til å gå over til stereo Sånn sett er NC2100 et bra alternativ. Også har de knall pris på den ny i Drammen om dagen. Skal innom der å titte en dag uansett.
    Må forøvrig takke for at vi får bruke tråden din til litt OT også!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, liker ikke manualen på Denonen jeg heller. Den er ikke spesielt godt skrevet, hvertfall ikke i mitt hue! menmen, får bare prøve. Har litt lyst på et veldig enkelt og realt oppsett når jeg først er nødt til å gå over til stereo Sånn sett er NC2100 et bra alternativ. Også har de knall pris på den ny i Drammen om dagen. Skal innom der å titte en dag uansett.
    Må forøvrig takke for at vi får bruke tråden din til litt OT også!
    Jeg er ikke så nøye med denne topic saken jeg altså, så lenge alt er om dali samt det tekniske for å få det bra er det helt i orden for meg. Dette er jo en plass det meste er åpent, så det er jo bare å komme med spørsmål og andre ting folk måtte lure på. Vi er jo her for å hjelpe dere og andre hjelpe oss. Du taper ikke noe på noe enkelt som 2100 med effekt. Det er jo ikke mulig å få det noe stort lettere. JFS har meget koselige priser på NC2100 i hvertfall, er at sølv er på vei ut fra sortimentet.

Side 63 av 742 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 563 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •