Dalis Entusiaster - Side 629

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 629 av 743 FørsteFørste ... 129 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 625 626 627 628 629 630 631 632 633 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 12,561 til 12,580 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kimandrb
    Da begynner det å bli komplett i stua.
    Mentor 6 og Mentor vokal i front drevet av en Xpa3.
    I samspill med 2 stk PB13-ultra.
    Mentor 5 bak.

Veldig fornøyd!
    Mentor er en morsom serie som anbefales sterkt, spiller veldig bra på alle måter så den låter nok hinsidig morsomt på kino også. Dette må du bare få lagt ut noen bilder av altså.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hihfThomas
    Hei jeg lurt på om Vincent passer bra semmen med Dali Ikon 7 mk2 og generelt med Dali.
    Noen som har hatt eller hørt en kombinasjon av disse to merkene?

Jeg har drivi høytalerene men to stykk hk citation 24 på 2*100W brokoblet til 1*200W, å har vert fornøyd med det. Men den ende tok kvelden for meg har om dagen så må ha noen nytt.

Så jeg lurte på å annskaffe meg en Vincen SP-331 vis det er en god kandidat til disse høytalerene?

Har også vurdert Parasaund og Emotiva men hvet ikke helt.

Jeg bruker en Denon 3311 som prossesor så må klaffe samme der og.

Hadde vert fint med noen råd før jeg kjøper noe nytt
    Hei, jeg driver å leker med Vincent kombinasjon selv nå, har nettopp fått inn en cdspiller og venter inn en forsterker rett over helgen. Jeg kan komme med noen ord om Vincent fort jeg har fått testa det ut her, selv har veldig tro på dette merket. Det er en bruker her inne som har investert i et sett til sine Mentor 6 og da ble jeg preget og skal gjøre det samme.

Det var en tidligere bruker på tråden som brukte SP331 med hell på sine Ikon 8, du skal være på trygg grunn og dette gir veldig mye for pengene også. Jeg synes det er rart at dette merket ikke mer tatt opp mer rundt, vi har nok ikke noen importør på Vincent lengre men må ty til bruktmarkedet for hva det er verdt. Det hender det dropper inn noen godsaker der så det er bare å følge med.

Newcomer ynroenn sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden tittelen til tråden er Dali Entusiaster må jeg nesten legge ut et bilde av mine første ordentlige høytalere; Dali 810. Innkjøpt på HFK i 1992, relativt tunge å drive, men en Denon PMA-1560 forsterker sparket godt liv i de Mener det var en litt spesiell konfigurasjon med 1" papirdiskant+båndiskant i topp, 5" mellomtone, 7" mellomtone/bass og 6" dypbass i trykkkammer, resten av høytaleren var en bassreflekskonstruksjon. Lurer på hvordan disse hadde stått seg mot dagens Ikon modeller?

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hypex er jeg ikke kjent med selv heller, men det jeg veit er at det er moduler du kan bygge dine egne forsterkere og lign. med da.

Her har du hjemmesiden deres.

Convert. Control. Amplify.
    Tror jeg heller ville foretrekke en som er ferdig montert

Skulle jeg hatt en receiver med pre out er kanskje onkyo 709 fin? Tilbud 6000 kr på komplett, men prisen blir kanskje enda lavere over nyttår..

Jeg lurte på om du hadde noen forslag til forsterker, er ikke så godt kjent med forsterkere og hva jeg trenger til Zensor 7 og Vokal. Tore foreslo en tre kanals Emotiva, men hva er prisen på den? Er den til salgs i Norge? Den så kanskje litt vel kraftig og dyr ut, ikke vet jeg..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Tror jeg heller ville foretrekke en som er ferdig montert

Skulle jeg hatt en receiver med pre out er kanskje onkyo 709 fin? Tilbud 6000 kr på komplett, men prisen blir kanskje enda lavere over nyttår..

Jeg lurte på om du hadde noen forslag til forsterker, er ikke så godt kjent med forsterkere og hva jeg trenger til Zensor 7 og Vokal. Tore foreslo en tre kanals Emotiva, men hva er prisen på den? Er den til salgs i Norge? Den så kanskje litt vel kraftig og dyr ut, ikke vet jeg..
    Zensor ønsker gjerne litt strøm så jeg skjønner helt klart at du ønsker noe som er ferdigmontert. Jeg har ikke hørt Onkyo før men sånn jeg ser at receivern har gode specs. samt preout til effekt samt nettverksløsning, lyd er veldig subjektivt så her er det mye å hente på riktig effekt og klang. Jeg ville kanskje tittet litt på denne som effekt:

Som ny: VINCENT® SP-331, 2 x150 Hybrid Stereo klasse A/ AB Power

I følge selger så er denne varm i klangen så dette vil jo passe godt til dine Dali, selv har jeg også begynt å se litt på Vincent faktisk. Jeg har en forsterker på posten som venter, håper jeg rekker å få hentet den i morgen så det kan bli stas det der.

Emotiva må importeres fra USA, disse er svinbillige derfra så der får du mye lyd for pengene. Det finnes en Emotiva tråd her på forumet du kan sjekke ut også, men siden til produsenten finnes her.

Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor ønsker gjerne litt strøm så jeg skjønner helt klart at du ønsker noe som er ferdigmontert. Jeg har ikke hørt Onkyo før men sånn jeg ser at receivern har gode specs. samt preout til effekt samt nettverksløsning, lyd er veldig subjektivt så her er det mye å hente på riktig effekt og klang. Jeg ville kanskje tittet litt på denne som effekt:

Som ny: VINCENT® SP-331, 2 x150 Hybrid Stereo klasse A/ AB Power

I følge selger så er denne varm i klangen så dette vil jo passe godt til dine Dali, selv har jeg også begynt å se litt på Vincent faktisk. Jeg har en forsterker på posten som venter, håper jeg rekker å få hentet den i morgen så det kan bli stas det der.

Emotiva må importeres fra USA, disse er svinbillige derfra så der får du mye lyd for pengene. Det finnes en Emotiva tråd her på forumet du kan sjekke ut også, men siden til produsenten finnes her.

Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices
    Takker for svar

Onkyoen er nok fin den, jeg har jo 609 som er veldig lik, fordi jeg som sagt tenkte at den holder.

Trenger jeg så voldsomme effektrinn da? De svære sakene der har jo nesten ikke plass på glassbordet mitt engang, det måler ikke mer enn 45 cm i dybden..

Hvordan skjer importeringen av Emotiva? Har ikke kjøpt noe særlig fra USA bortsett fra et par ting på ebay. Man kan jo ikke velge andre land enn USA på emotive.com.

Så det var en som heter Emotiva UPA-2, jeg trenger vel ikke noe særlig mer enn den til Zensor? Den koster litt mindre også..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor!

Noen bilder, beklager dårlig kvalitet.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et skikkelig pent oppsett! Frontene ble ikke så store ved siden av de to bassene og alt forsteriet, hehe. Det så rått ut.

Også likte jeg gulvet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vert fint med noe feedback på det .

Jeg vil ha litt varm klang i høytalerene så jeg vil tor Vincent er tingen, men så er det noen som mente att Parasound også kunne være en god kandidat til det.

Hva tror du?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hihfThomas
    Hadde vert fint med noe feedback på det .

Jeg vil ha litt varm klang i høytalerene så jeg vil tor Vincent er tingen, men så er det noen som mente att Parasound også kunne være en god kandidat til det.

Hva tror du?
    Hypex er dønn nøytralt, og brukes i anlegg som spiller bedre enn det meste annet ved bruk av romkorreksjon og gode tiltak.

Parasound er varm, Vincent er varm, rør er generelt varmt (men ikke alltid). En rimelig Vincent er kanskje det jeg ville gått for.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt gønn og vurderer dette anlegget med concept 10 høytalere.

Min stue er L formet og lytte posisjon vil være ca 3 meter fra høytalerne. vil oppsett som jeg har linket til under være fullstendig overkill?

Dali concept 10 - FINN Torget

Jeg syns prisen er noe i overkant for hele anlegget hva syns dere?
    Er det mulig å bygge dette ut med blu-ray spiller og bruke det som lydkilde for tv?

Hvor mye er et par brukte Concept 10 verdt?

Håper på raske svar da jeg har tenkt meg på prøvelytting i kveld.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sakk
    Min stue er L formet og lytte posisjon vil være ca 3 meter fra høytalerne. vil oppsett som jeg har linket til under være fullstendig overkill?
    Nei.

Jeg syns prisen er noe i overkant for hele anlegget hva syns dere?
    Det var ikke voldsomt billig, men det var ikke dyrt heller. Prisen virker ok, men sikkert mulighet for pruting grunnet alder.

Er det mulig å bygge dette ut med blu-ray spiller og bruke det som lydkilde for tv?
    Ja.

Hvor mye er et par brukte Concept 10 verdt?
    Personlig vil jeg si 4-6k, avhengig av stand og alder.

Geir Arne

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens Snuser litt på å bytte ut mine Klipsch RF-82 med et par Ikon 7, noen som har noe innspill i hva jeg kommer til å merke størst forskjell på i lydbildet?

De skal bare ta seg av 80Hz og oppover, så at det ikke er like mye trøkk i dem har ikke stort å si da SVS´en tar seg av det.. Bruker anlegget til altmuligrart, mye film. Og mye dubstep o.l. musikk Men liker detaljer i lyden. Og er litt nysgjerrig på Dali, litt derfor også..hehe.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snip.

Veldig pent oppsett! Noe sånt jeg håper på å få etter hvert
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har gitt opp det å få no svar på de andre trådene mine så jeg spør likså greit her siden spørsmålet er dali relatert.
    jeg har nylig handla meg et par zensor 1 som drives av en yamaha rx-v765.
    spørsmålet var om denne vil duge til å drive zensor 7, planen var å bestille de pluss zensor vokal så fort som mulig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blikkboks
    har gitt opp det å få no svar på de andre trådene mine så jeg spør likså greit her siden spørsmålet er dali relatert.
    jeg har nylig handla meg et par zensor 1 som drives av en yamaha rx-v765.
    spørsmålet var om denne vil duge til å drive zensor 7, planen var å bestille de pluss zensor vokal så fort som mulig.
    Gratulere så mye med flotte høytalere og velkommen til klubben med andre ord, den forsterkern din er oppgitt med 95W og vil tro det blir litt snaut med Zensor 7 altså. Du får fint brukt den til film men til musikk kan den bli litt svak om du skal bruke uten sub. Jeg ville kanskje funnet en receiver med mulighet for preout, da kan du i hvertfall koble på en effektforsterker. Jeg brukte engang en Denon Avr 3808 på Dali Ikon 7 i min tid, dette ble for spett og holdt på å sprenge de for de fikk for lite strøm. Mitt tips er en annen receiver med preout og effektforsterker på lasset, ellers får du ikke vridd ut pulveret av dem.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hei folkens Snuser litt på å bytte ut mine Klipsch RF-82 med et par Ikon 7, noen som har noe innspill i hva jeg kommer til å merke størst forskjell på i lydbildet?

De skal bare ta seg av 80Hz og oppover, så at det ikke er like mye trøkk i dem har ikke stort å si da SVS´en tar seg av det.. Bruker anlegget til altmuligrart, mye film. Og mye dubstep o.l. musikk Men liker detaljer i lyden. Og er litt nysgjerrig på Dali, litt derfor også..hehe.
    Jeg kjenner ikke til Klipsch men har hørt Ikon 7 og det er en meget morsom høytaler, kanskje ta de med på hjemlån og sammenligne og se hvilke du liker best. Øra som hører og hjernen som bestemmer.

Lykke til i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere så mye med flotte høytalere og velkommen til klubben med andre ord, den forsterkern din er oppgitt med 95W og vil tro det blir litt snaut med Zensor 7 altså. Du får fint brukt den til film men til musikk kan den bli litt svak om du skal bruke uten sub. Jeg ville kanskje funnet en receiver med mulighet for preout, da kan du i hvertfall koble på en effektforsterker. Jeg brukte engang en Denon Avr 3808 på Dali Ikon 7 i min tid, dette ble for spett og holdt på å sprenge de for de fikk for lite strøm. Mitt tips er en annen receiver med preout og effektforsterker på lasset, ellers får du ikke vridd ut pulveret av dem.
    takk for kjapt svar og flott velkomst, når det gjelder preout så har min yamaha det(kjøpte den faktisk spesifikt på grunn av at den var den eneste i den prisklassen som hadde det)så håper jeg ikke må kvitte meg med den:|
    edit:
    "7-kanals kraftig surroundlyd, 7x145W (4ohm DIN), 7x95W RMS (8ohm, 20-20kHz, 0,08% THD)"
    burde vel spesifisert litt bedre, det jeg lurer på om jeg vil få til å kjøre zensor 7 og zensor vokal fint(til budsjettet eventuelt tillater et kjøp av en ny effektforsterker)

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til Klipsch men har hørt Ikon 7 og det er en meget morsom høytaler, kanskje ta de med på hjemlån og sammenligne og se hvilke du liker best. Øra som hører og hjernen som bestemmer.

Lykke til i hvertfall.
    Ok Hvordan fungerer Dali med Yamaha og Parasound tro? Skal høre med dem i Tønsberg i helgen om jeg kanskje kan få prøve et par mot et depositum eller noe : )

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herlige høyttalere du har, å jeg har jo de samme

Side 629 av 743 FørsteFørste ... 129 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 625 626 627 628 629 630 631 632 633 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •