Dalis Entusiaster - Side 628

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 628 av 743 FørsteFørste ... 128 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 624 625 626 627 628 629 630 631 632 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 12,541 til 12,560 av 14850
    Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    subvalg?

xtz 12.16
    dali ikon mk1
    yamaha sw700?

brukes til musikk

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinandersen
    subvalg?

xtz 12.16
    dali ikon mk1
    yamaha sw700?

brukes til musikk
    svs?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    svs?
    maks budsjett er 4000. kan godt kjøpe brukt
    skal kun brukes til musikk

er jo ikke så mye brukt svs ute. er en SVS PB10-NSD, noe tess?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LimaFoxtrot
    kombinasjonen lyngdorf og ikon 8 angrer jeg ikke et sekund på, et utrolig bedre lydbilde med tdai'en i forhold til begge nad blokkene. diskanten ble mykere og ikke skrikete som på nad, bassen ble mer fyldig og høyttalerene spiller rett og slett høyere uten noe forvregning slik jeg plagdes med nad, og forsterkeren har jo roomperfect som passer meg ypperlig siden stuen ikke er hifi "vennlig" kan man si. 12 desember kommer effekt trinnet, og da blir det bi amping gleder meg
    Det er knall at du får et fett lydbilde, Lyngdorf har hatt veldig gode produkter så matching er tingen i hvertfall. Med roomperfect på kjøpet så har du en ting få stereoforsterkere kan, virkelig det med å tune rommet uten bruke flere tusen på akustiske tiltak.

Del gjerne et stemningsbilde med oss da?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinandersen
    maks budsjett er 4000. kan godt kjøpe brukt
    skal kun brukes til musikk

er jo ikke så mye brukt svs ute. er en SVS PB10-NSD, noe tess?
    Den er veldig mye tess ja!!
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Den er veldig mye tess ja!!
    bedre en de andre alternativene ? ligger en 6 år gammel på brukten..

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er knall at du får et fett lydbilde, Lyngdorf har hatt veldig gode produkter så matching er tingen i hvertfall. Med roomperfect på kjøpet så har du en ting få stereoforsterkere kan, virkelig det med å tune rommet uten bruke flere tusen på akustiske tiltak.

Del gjerne et stemningsbilde med oss da?

Bilde skal komme i morgen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En flott test utført av Devilej her på forumet.

http://avforum.no/forum/produktomtal...sor-serie.html

Spennende test.
    Takker for link

Spennende test ja
    Reagerte spesielt på at han avdekket at høyttalerne er tungdrevne, da HiFi Klubben selv skryter av at de er så lettdrevne.
    Var å forhørte meg litt om både Zensor 5 og 7 for en tid tilbake.
    Snakket da om surroundoppsett og sa jeg tenkte på å kombinere med Denon 3312. Men fikk da anbefalt at dette ikke var nødvendig og at 1912 var mer enn nok siden høyttalerne var så utrolig lettdrevne..

Må da bare takke Devilej for å oppklare slikt før folk tror på det som blir sagt i butikken, og blir sittende igjen med et anlegg som du tror yter maks, men som kunne låtet så mye bedre dersom man bare hatt bladd opp noen tusenlapper til i forsterkerkraft.

Mest sannsynlig mine fremtidige høyttalere

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takker for link

Spennende test ja
    Reagerte spesielt på at han avdekket at høyttalerne er tungdrevne, da HiFi Klubben selv skryter av at de er så lettdrevne.
    Var å forhørte meg litt om både Zensor 5 og 7 for en tid tilbake.
    Snakket da om surroundoppsett og sa jeg tenkte på å kombinere med Denon 3312. Men fikk da anbefalt at dette ikke var nødvendig og at 1912 var mer enn nok siden høyttalerne var så utrolig lettdrevne..

Må da bare takke Devilej for å oppklare slikt før folk tror på det som blir sagt i butikken, og blir sittende igjen med et anlegg som du tror yter maks, men som kunne låtet så mye bedre dersom man bare hatt bladd opp noen tusenlapper til i forsterkerkraft.

Mest sannsynlig mine fremtidige høyttalere
    Relativt tungdrevne er de. Med en slik bestykkning som Zensor5 har er høy følsomhet ganske uvanlig. Etter litt testing syntes jeg derimot ikke de er noen vanskelig last for forsterkeren. Men om noen sier til deg at de ikke er noe poeng å gå fra 1912 til 3312 har de ikke peil på hva de snakker om. Ingen receivere under 5k har noe serlig kraft, og få under 10k. Så jo høyere opp du går, jo bedre blir det.

Høyttalere har alltid godt at litt kraft, uansett hvor billige de er. Derfor blir de laveste seriene ofte utsatt for store kompromisser.

Men snur man litt på det hele, og tenker hva man kan få for de 4,5k ekstra blir det litt mer komplisert. Da kan man få et 5.2 isteden for 5.1 system. Hva som blir best av 5.2 med 1912 og 5.1 med 3312 vet jeg ikke, men kanskje verdt å tenke på?

Geir Arne

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Relativt tungdrevne er de. Med en slik bestykkning som Zensor5 har er høy følsomhet ganske uvanlig. Etter litt testing syntes jeg derimot ikke de er noen vanskelig last for forsterkeren. Men om noen sier til deg at de ikke er noe poeng å gå fra 1912 til 3312 har de ikke peil på hva de snakker om. Ingen receivere under 5k har noe serlig kraft, og få under 10k. Så jo høyere opp du går, jo bedre blir det.

Høyttalere har alltid godt at litt kraft, uansett hvor billige de er. Derfor blir de laveste seriene ofte utsatt for store kompromisser.

Men snur man litt på det hele, og tenker hva man kan få for de 4,5k ekstra blir det litt mer komplisert. Da kan man få et 5.2 isteden for 5.1 system. Hva som blir best av 5.2 med 1912 og 5.1 med 3312 vet jeg ikke, men kanskje verdt å tenke på?

Geir Arne
    Kanskje en litt ivrig selger som kanskje ikke tenkte seg om. Enkelte selgere på HFK har det som filosofi at en rimelig surroundreciever greier det meste av høyttalere så lenge fronthøyttalerne ikke koster så mye mer enn recieveren.

Jeg ville i alle fall gått opp til 2311/12 - den er vesentlig bedre enn 1912.

(Eventuelt en litt kraftigere NAD til samme pris, om man skal holde seg til sortimentet til HFK.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke å lese at Zensor er tungdrevne.. Da er vel Onkyo 609 enda svakere til Zensor 7 enn jeg hadde trodd..
    Hva med 809, er det en god oppgradering verdt ca 8k? Nå vet ikke jeg hvor stor forskjellen er.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Liker ikke å lese at Zensor er tungdrevne.. Da er vel Onkyo 609 enda svakere til Zensor 7 enn jeg hadde trodd..
    Hva med 809, er det en god oppgradering verdt ca 8k? Nå vet ikke jeg hvor stor forskjellen er.
    Jeg ville kanskje sett på en receiver med preout så kan du koble til en effekt på frontene dine, dette gjør at du får en vesentlig oppgradering og har mer behersket spilling og det gjør lydbildet mye bedre på alle måter.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kanskje sett på en receiver med preout så kan du koble til en effekt på frontene dine, dette gjør at du får en vesentlig oppgradering og har mer behersket spilling og det gjør lydbildet mye bedre på alle måter.
    Smell på et par hypex-moduler så får du noe som kan plasseres rett bak høyttalerne. Da slipper du lange høyttalerkabler også, bare pass på at du har gode (og lange) signalkabler med god skjerming.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på en spesiell kombinasjon da? Kunne gjerne fått konkrete forslag, for å få et innblikk i hvor mye det ville koste. Har allerede brukt ufattelig mye for alderen i år, jeg må nok prøve å begrense meg litt og begynne å spare til noe jeg faktisk trenger senere..

Hypex moduler vet jeg ikke hva er, men det hørtes dyrt og komplisert ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter black friday på komplett har jeg rett og slett fått en onkyo tx-nr709 i hus. Blir gøy å se hvordan den tar hånd om ikonene i forhold til denonen. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor!

Da begynner det å bli komplett i stua.
    Mentor 6 og Mentor vokal i front drevet av en Xpa3.
    I samspill med 2 stk PB13-ultra.
    Mentor 5 bak.

Veldig fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekttrinn til Dali Ikon 7 mk2

Hei jeg lurt på om Vincent passer bra semmen med Dali Ikon 7 mk2 og generelt med Dali.
    Noen som har hatt eller hørt en kombinasjon av disse to merkene?

Jeg har drivi høytalerene men to stykk hk citation 24 på 2*100W brokoblet til 1*200W, å har vert fornøyd med det. Men den ende tok kvelden for meg har om dagen så må ha noen nytt.

Så jeg lurte på å annskaffe meg en Vincen SP-331 vis det er en god kandidat til disse høytalerene?

Har også vurdert Parasaund og Emotiva men hvet ikke helt.

Jeg bruker en Denon 3311 som prossesor så må klaffe samme der og.

Hadde vert fint med noen råd før jeg kjøper noe nytt

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimandrb
    Da begynner det å bli komplett i stua.
    Mentor 6 og Mentor vokal i front drevet av en Xpa3.
    I samspill med 2 stk PB13-ultra.
    Mentor 5 bak.

Veldig fornøyd!
    Pent oppsett du har der! Ville likt å sett bilder!
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på en spesiell kombinasjon da? Kunne gjerne fått konkrete forslag, for å få et innblikk i hvor mye det ville koste. Har allerede brukt ufattelig mye for alderen i år, jeg må nok prøve å begrense meg litt og begynne å spare til noe jeg faktisk trenger senere..

Hypex er ikke dyrt, men det er veldig bra for prisen. Det er snakk om meget kompakte effektforsterkere som vil drive høyttalerne uten problemer. Den billigste er en 180w-modul, men du får de også opp i 400w-moduler.

Det ligger innimellom noen på hifisentralens bruktmarked, ellers selger Dynabel de. Kan være du bør begynne med en litt rimeligere forsterker som ikke krever egen montering. Emotiva sin tre-kanals kan være et greit utgangspunkt til front og senter.

Du får vel pre-out på reciever fra rundt 4-5.000.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tenker ikke på en spes kombinasjon men at du har en receiver med preout (effektforsterker inngang) så vil du få det lettere med å drive frontene dine. Ting kan testes og prøves i det uendelige men er det noen spes kombo du har lyst å prøve da?

Hypex er jeg ikke kjent med selv heller, men det jeg veit er at det er moduler du kan bygge dine egne forsterkere og lign. med da.

Her har du hjemmesiden deres.

Convert. Control. Amplify.

Side 628 av 743 FørsteFørste ... 128 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 618 624 625 626 627 628 629 630 631 632 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •