Dalis Entusiaster - Side 626

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 626 av 743 FørsteFørste ... 126 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 622 623 624 625 626 627 628 629 630 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 12,501 til 12,520 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på om det er noen i denne tråden som kan si noe om Yamaha V663 er krafitg nok til å drive Ikon 7 (den gamle modellen). Vurderer å kjøpe de brukt men er litt usikker mtp kraften i forsterkeren og om høyttalerene blir for store.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Lurer på om det er noen i denne tråden som kan si noe om Yamaha V663 er krafitg nok til å drive Ikon 7 (den gamle modellen). Vurderer å kjøpe de brukt men er litt usikker mtp kraften i forsterkeren og om høyttalerene blir for store.
    Hei og du vil trenge en effektforsterker på disse, jeg hadde en av de største til Denon i mine yngre dager og jeg holdt nesten på å kvele høytalern på høyt volum. Jeg ville skaffet en effektforsterker til disse, om du skal dra på litt er det fordel med power også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det jeg er redd for, og da strekker nok ikke budsjettet til

Hvordan kan jeg regne ut slikt i fremtiden? Har tittet på Zensor 5 og Ikon 5 også men er så vanskelig å bestemme seg når jeg ikke har muligheten til å få hørt på de (bor alt for langt unna sivilisasjonen).

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hi-fi klubben i Bergen idag og snopte meg et par Dali Zensor 5, en Dali Zensor vokal og en Denon avr 1912, skal brukes til tv titting i stuen, er så lei av lyden i tv. Utrolig bra lyd fra så små høytalere og uten at de er ferdig spilt inn, gleder meg til fortsettelsen8)
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Ja det er det jeg er redd for, og da strekker nok ikke budsjettet til

Hvordan kan jeg regne ut slikt i fremtiden? Har tittet på Zensor 5 og Ikon 5 også men er så vanskelig å bestemme seg når jeg ikke har muligheten til å få hørt på de (bor alt for langt unna sivilisasjonen).
    Ikon og Zensor er to forskjellige høytalere lydmessig selvom de ser ganske like ut ellers, om du liker mer detaljert lyd så er jo Ikon veien og gå synes jeg. Ellers spiller Zensor veldig bra også, her er det litt med hva du ønsker å bruke pengene på. Det går ann å spare så kjøpe seg noe bedre seinere, Ikon er den beste uten tvil men alt står på penger og hva du har av rådighet av forsterker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Var innom Hi-fi klubben i Bergen idag og snopte meg et par Dali Zensor 5, en Dali Zensor vokal og en Denon avr 1912, skal brukes til tv titting i stuen, er så lei av lyden i tv. Utrolig bra lyd fra så små høytalere og uten at de er ferdig spilt inn, gleder meg til fortsettelsen8)
    Gratulerer så mye med et flott kjøp, det er flere og flere som har oppdaget denne serien og selv synes jeg den gir igjen mye for pengene. Det blir spennende å se åssen de blir når de er ferdig innspillt, tvlyd er relativt veldig kjedelig så det er ikke mye å stå etter faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hvilke receivere har du tenkt på da? Har planer om ny receiver selv, men er vanskelig å bestemme seg:-) Spesielt når man ikke får mulighet til å teste det hjemme før kjøp.

Gratulerer med ny senter og onwall:-) Synes onwall er pene og praktiske når man kann henge de opp slik att de ikke tar noe plass:-) Kunne godt tenkt meg slike selv, men det får bli en annen gang. Først en bedre receiver som også spiller bra på musikk:-)

kunne tenkt meg en brukt yamaha eller denon fremfor å kjøp nytt. har ikke kjølpt noe nytt på 5-6 år. er på tide og pensjonere min avc a10se.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da har du i hvertfall en del fine planer å se frem til i hvertfall, moro med litt fremtidsplaner på lydsiden også. Det blir for lenge mellom det skjer noe hos meg for tiden, kanskje like greit for denne hobbyen er ikke direkte gratis for å si det sånn.

Blir den pipa veldig varm eller? Greit å vite for å slippe en smelta høytaler på veggen.

fått dali onwall påvegg og de har hengt der i et døgn ca. ikke fått prøvd ennå da forsterkeren trøbler med digitalkabelen :/

fikk også med noen dali bananplugger når jeg kjøpte høyttalerene. steike for en kvalitetsfølelse enn får av disse og pene er de også

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen concept 8 høyttalere, har sett litt på ikon serien nå, helst 8. er denne ute av produksjon siden den ikke er på Hifiklubben?

vil helst ikke bytte forsterker (Nad C372) noen andre forslag på høyttalere ?
    er litt lei den skrikete diskanten

har også litt problemer med kontrollen på forsterkeren, må så rett på forsterkeren for at den skal funke? kunne det funka å bytte til NAD HTR-3 Fjernkontroll | Hi-Fi Klubben ?

Mvh Martin

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinandersen
    har noen concept 8 høyttalere, har sett litt på ikon serien nå, helst 8. er denne ute av produksjon siden den ikke er på Hifiklubben?

vil helst ikke bytte forsterker (Nad C372) noen andre forslag på høyttalere ?
    er litt lei den skrikete diskanten

har også litt problemer med kontrollen på forsterkeren, må så rett på forsterkeren for at den skal funke? kunne det funka å bytte til NAD HTR-3 Fjernkontroll | Hi-Fi Klubben ?

Mvh Martin
    Skrikete diskant? Da tror jeg du skal styre langt unna IKON, Concept er vel den serien til Dali, utenom Zensor?!, som har minst fremtreden diskant.

Komboen din med NAD 372 burde fungere gull.

Tror Kanskje Kilde og musikk kvalitet spiller inn her!!! Har en kompis med samme kombo, og der spiller det helt nydelig! Selv når vi drar på .

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Zensor tror jeg er den Dali høyttaleren med mest mulig fylde. Helt forskjellig fra Ikon eller andre klassiske Dali.
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem lektor da =)

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skrikete diskant? Da tror jeg du skal styre langt unna IKON, Concept er vel den serien til Dali, utenom Zensor?!, som har minst fremtreden diskant.

Komboen din med NAD 372 burde fungere gull.

Tror Kanskje Kilde og musikk kvalitet spiller inn her!!! Har en kompis med samme kombo, og der spiller det helt nydelig! Selv når vi drar på .

hmm jeg som har blitt så glad i dali! hvordan er diskanten i en B&W eller klipsch da?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ikke nevner budsjett vil jeg anbefale deg å lytte til Ikon7 og Mentor6. Disse syntes jeg er litt mer fyldige i klangen enn blant annet Ikon5/6. Det er ikke feil å bruke tonekontrollen litt for å dempe diskanten heller, selv om det meget sannsynelig er rommet som jobber mot deg.

Noen akustikkplater på sideveggene vil begrense mengden diskant som kommer frem til lyttepos.

Geir Arne

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusser litt over at basselementene på mine Zensor høyttalere ser forskjellige ut..

http://www.daliaudio.cz/fotky811/fot...ensor1-038.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=396356.jpg

Virker som om det er noe på membranen det første bildet, som ikke er på det andre.
    Min Vokal er som på bilde 1, og Zensor 1 og 7 er som på bilde 2.. Er vel ikke noe å bry seg om, men jeg synes bare det var litt rart..

Sendte forresten Concept 1 avgårde til Lofoten, og plukka opp et par Zensor 1, også i valnøtt, utrolig pene!
    Låter fantastisk

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Stusser litt over at basselementene på mine Zensor høyttalere ser forskjellige ut..

Virker som om det er noe på membranen det første bildet, som ikke er på det andre.
    Min Vokal er som på bilde 1, og Zensor 1 og 7 er som på bilde 2.. Er vel ikke noe å bry seg om, men jeg synes bare det var litt rart..

Sendte forresten Concept 1 avgårde til Lofoten, og plukka opp et par Zensor 1, også i valnøtt, utrolig pene!
    Låter fantastisk
    Det er nokk lyset som lurer deg der gitt.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så absolutt ikke. Kan legge ved et bilde i morgen hvis du vil.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D

Låter fantastisk
    har ikke sett noe forskjell på elementene i mine zensor høytalere, legger ved et lite klipp Dali Zensor 5, Dali Zensor vokal and Denon avr-1912 - YouTube
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent oppsett! Ser du har gått for riktig farge, hehe.
    Hvis du har lyst kan du prøve å flytte høyttalerene frem til kanten sånn som jeg gjorde, synes det ble fint og man slipper refleksjoner fra benken.

Tror egentlig ikke det er lysforholdene som lurer meg her..

Dalis Entusiaster-img_1396-jpg

Side 626 av 743 FørsteFørste ... 126 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 622 623 624 625 626 627 628 629 630 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •