Dalis Entusiaster - Side 625

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 625 av 743 FørsteFørste ... 125 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 621 622 623 624 625 626 627 628 629 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste
Viser resultater 12,481 til 12,500 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    ja nå blir det ny reciever først og så bd spiller. vurderer også å sette sammen en hypex 2 kanaler. noen som har prøvd dette på dali ikon?? samt noen andre ideer som er langt frem i tid.

noen som vet hvor mye en skrue tiul lecablokk klarer å holde. må henge opp ene on wall på pipa
    Da har du i hvertfall en del fine planer å se frem til i hvertfall, moro med litt fremtidsplaner på lydsiden også. Det blir for lenge mellom det skjer noe hos meg for tiden, kanskje like greit for denne hobbyen er ikke direkte gratis for å si det sånn.

Blir den pipa veldig varm eller? Greit å vite for å slippe en smelta høytaler på veggen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Heisann:-)

Har tenkt litt på ny receiver (kanskje prosessor) og har tenkt mest på Marantz og Pioneer.

Noen som har erfaring eller meninger om Marantz SR 7005 eller eventuelt prosessoren AV 7005 kann bli en god match sammen med A21 og Mentor8? Det er lydkvaliteten på musikk i stereo som betyr aller mest.

Har forstått det slik att AV 7005 og SR 7005 spiller bra på musikk i Pure Direct? Har en HD10 dac om det skulle bli bruk for den. Har også blitt fortalt att Av 7005 er bedre enn SR 7005 som forforsterker, men har ikke mulighet for å teste dette ut selv desverre.

Det er vel ikke så mage som har erfaringer med de nye modellene til pioneer, men kom gjerne med gode tips og råd.

Takker for all hjelp og tips:-)
    Noen som har erfaringer, tips eller gode forslag å komme med her? Det er viktig att det spiller bra på musikk i stereo også.

Det står fortsatt mellom Marantz og pioneer, men kom gjerne med andre forslag om det skulle være noe annet som passer bedre.

Blir veldig takknemlig for all hjelp:-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Noen som har erfaringer, tips eller gode forslag å komme med her? Det er viktig att det spiller bra på musikk i stereo også.

Det står fortsatt mellom Marantz og pioneer, men kom gjerne med andre forslag om det skulle være noe annet som passer bedre.

Blir veldig takknemlig for all hjelp:-)
    Parasound på Dali har de fleste fått med at det er en veldig god kombo, men har snakket litt med Stylus som har Vincent på sine Mentor 6 høytalere. Dette var en knallmatch uten like så det er moro at ting funker såpass bra uten å koste skjorta.

Jeg har ikke hørt Pioneer eller Marantz før på Dali, men vår godeste Alef her på forumet har brukt Marantz og det funket veldig godt hos han. Det er en ide å låne med meg litt hjem og prøvd og sett hva du synes selv. Lyd er veldig subjektivt så kanskje du liker noe annet enn det vi gjør, men om du skal ha noe som passer til Dali så er Vincent og Parasound nevnt, kan også sjekke ut Holfi, Abrahamsen, Electrocompaniet feks. Bare noe du kan sjekke ut om du finner noen lokale forhandlere som har det inne.

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til reciever til Concept 8 i 5000kr klassen?
    HAr blitt veldig glad i reciever konseptet og vil helst ikke gå vekk fra det, går helt fint om recieveren kun er stereo.

Føler at de ikke yter med min Denon AVR 1612.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er ikke helt bestemt enda så vi får se hva som skjer på den fronten, først håper jeg at noen ønsker å ta i mot mine perler. Vil ta resten når et evt salg foreligger, den som lever får se er det noe som heter i skriften.
    Hehe, da følger jeg spent med!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound på Dali har de fleste fått med at det er en veldig god kombo, men har snakket litt med Stylus som har Vincent på sine Mentor 6 høytalere. Dette var en knallmatch uten like så det er moro at ting funker såpass bra uten å koste skjorta.

Jeg har ikke hørt Pioneer eller Marantz før på Dali, men vår godeste Alef her på forumet har brukt Marantz og det funket veldig godt hos han. Det er en ide å låne med meg litt hjem og prøvd og sett hva du synes selv. Lyd er veldig subjektivt så kanskje du liker noe hannet enn det vi gjør, men om du skal ha noe som passer til Dali så er Vincent og Parasound nevnt, kan også sjekke ut Holfi, AbArahamsen, Electrocompaniet feks. Bare noe du kan sjekke ut om du finner noen lokale forhandlere som har det inne.

Har A21 og Mentor8 allerede og dette blir ikke byttet ut på leeenge:-) Mentor8 og A21 er det beste kjøpet eg har gjort noen gang:-) Er helt etter min smak og med Abrahamsen V3.0 spiller dette oppsettet meget bra:-) (Bruker balanserte kabler fra HD10 inn på V3.0 og balansert fra den og inn på A21).

Dette er en god match sammen med A21 på mentor8, men kunne kanskje tenkt meg en forforsterker som spiller litt mer nøytralt selv om det er en veldig god forforsterker som eg liker veldig godt sammen med A21 på Mentor8. Å teste før kjøp blir helt klart det beste ja. Skall prøve å få til en ordning på det:-)

Vurderer sterkt å teste ut Marantz AV7005. Tror kanskje den kann passe min smak bra. I verste fall så kann eg jo bare beholde V3.0 og bruke HT inngangen om ikke Marantz faller helt i smak på musikk. Men hadde vært kjekt å fått i pose og sekk med Marantz da:-)

Takker for svar:-)

edit: Har litt lyst å teste ut Pioneer også, men det blir kanskje litt for nøytralt etter min smak. Det skall ikke være lett:-) Elkjøp har jo Pioneer så det frister litt, men må nokk vente til prisen går ned litt om det skall testes ut Pioneer;-)

edit2: ble litt rotete forklart og har prøvd å formulert meg bedre:-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer på å kjøpe meg mine første dali høytalere, noen zensor 5, til å ha i stuen primært til tv titting, er det noen som har erfaring med disse?
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak, som jeg har nevnt før her i tråden også. Fungerer VELDIG bra til Dali! Testet en 6950v (koster ca. 3 lapper på brukten), den har 2x100W i 8OHm. Den er blitt testet på concept, ikon 6, 7 og 8. Mentor 6 og Helicon som jeg har nå.
    Den har egentlig nok krefter til å drive alle disse, for nå har jeg nok litt overkill med de monoblokkene jeg har skaffet i etterkant på Helicon.
    Dette er nok en kombo som svært få har testet, jeg ble overasket selv over lyden. Billig og undervurdert kina-forsterker dette, verdt å sjekkes ut hvis man har lyst på en rimelig forsterker og har Dali fra før! 8)

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    jeg lurer på å kjøpe meg mine første dali høytalere, noen zensor 5, til å ha i stuen primært til tv titting, er det noen som har erfaring med disse?
    Kan anbefale de, veldige gode høyttalere til prisen. Åpen og pen lyd, i tillegg til at de er veldig pene å se på, så de tror jeg du vil bli fornøyd med.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt ut ett par filmer med Dali Helicon.

OBS:: Filmingen står ikke helt stille, er mer bevegelse litt inn i filmen.

Filmene er omtrent like med ulik musikk.

(Video 2) Dali Helicon 400 MK1 and McIntosh MC501 ++. - YouTube

(Video 1) Dali Helicon 400 mk1 and McIntosh MC 501 +++. - YouTube

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har lagt ut ett par filmer med Dali Helicon.

Filmene er omtrent like med ulik musikk.

(Video 2) Dali Helicon 400 MK1 and McIntosh MC501 ++. - YouTube

(Video 1) Dali Helicon 400 mk1 and McIntosh MC 501 +++. - YouTube
    Har hørt MK2 på MC501. kan man si. Låter ganske likt som det gjør med Ayon.
    Men når det kommer til hva DU tenker på, så har jeg også hørt MC501 på 802 DIA

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en venn over i Dali land fra CV Så på Onsdag skal vi ned i HFK å lytte på Vokal 7 Fine fine høyttalere ^^
    Min tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har fått en venn over i Dali land fra CV Så på Onsdag skal vi ned i HFK å lytte på Vokal 7 Fine fine høyttalere ^^
    Det er bra, håper ikke den jobben var for vanskelig

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, tok litt tid bare Men så fort han fikk inn Vokal senteren i stua, så ble ikke CV så særlig pent i forhånd ^^
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du i hvertfall en del fine planer å se frem til i hvertfall, moro med litt fremtidsplaner på lydsiden også. Det blir for lenge mellom det skjer noe hos meg for tiden, kanskje like greit for denne hobbyen er ikke direkte gratis for å si det sånn.

Blir den pipa veldig varm eller? Greit å vite for å slippe en smelta høytaler på veggen.

er en vanlig lecapipe men det er ho under meg sin som går opp. har ikke merka noe varme fra den så tror faktisk ikke at ho har ovn. hehe ja ere gøy med planer

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Vurderer faktisk å gå fra Dali til CV. Frister med XLS-215.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Kan anbefale de, veldige gode høyttalere til prisen. Åpen og pen lyd, i tillegg til at de er veldig pene å se på, så de tror jeg du vil bli fornøyd med.
    Det er bra, utseende betyr mye og disse syns jeg var penere å se på enn de andre rimelige høytalerne fra Dali. Min yngste bror har noen store Dali høytalere som låter kjempebra men jeg vil ha noen rimeligere siden jeg bare skal bruke de til tv titting, har jo tross alt et lite filmrom på loftet med Klipsch fra før.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine Mentor høyttalere og mister geniale BB King...
    [YOUTUBE]kiF2qRjP93c[/YOUTUBE]

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Dali Helicon 800mk2 ute av huset og noe nytt skal inn rundt nyttår.

Har nå Dali Mentor 2 hjemme på lån for å sjekke ut hvordan det fungerer. Og jeg må si det virker lovende. Lyden er endel mer "grøtete" og tilbakeholden enn på f.eks Helicon, så kan ikke si at det er noe direkte "oppgradering" denne gangen. MEN, til min type musikk tror jeg det stemmer bedre!!

Det som er nytt for meg, er at når jeg har kjørt opp Roomperfect, så er det ikke spesielt høyt jeg skal spille før Mentor2 går bananas i bassen. Slår jeg av RP så går det så meget bedre! Tydelig av RP drar på endel i bunnen .

Planen er å få inn Mentor 8, med mindre jeg kommer over noe anna snadder da. Men kjøper jeg M8 så kan jeg fint beholde Helicon C200 og bakhøyttalerene.

Driver å skal selge Parasound A21 også, mye pga jeg vil teste noe nytt! Men siden jeg ikke har original eske så er et salg verre, siden de interesserte ofte må ha den tilsendt .

Uansett tyder MYE på at jeg blir 100% dali mann igjen... Selv om BW var inne i bildet også . hehe.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å lyttet til Zensor 5 i dag igjen Gliser hver gang, hadde jeg kommet inn i rommet mens dem hadde spilt. Gjemt imellom de andre "store" høyttalerene hadde jeg aldri i livet gjettet at det var dem som spilte. Så mye lyd ut av de små sakene er bare rått HFK la inn ordre på Zensor 7, så neste kobler jeg nok dem opp i stuen til vennen min

Jah, fikk også en lytt på Fazon 5! Var også mye mindre en jeg trodde, men du verden for en fin lyd! Hørtes ut som en fin blanding av Mentor og Zensor, virkelig spreke saker! Var kanskje ikke den beste matchen med elektronikk, men uansett gode høyttalere!
    Min tråd

Side 625 av 743 FørsteFørste ... 125 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 621 622 623 624 625 626 627 628 629 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •