Dalis Entusiaster - Side 624

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 624 av 743 FørsteFørste ... 124 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 620 621 622 623 624 625 626 627 628 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 12,461 til 12,480 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da har jeg lagt ut "sjela" mi for salg .

Dali Helicon 800mk2 Rosewood

Men, om det blir oppgradering eller degradering nå er pokkern meg usikkert :\. MS4 frister veldig!!!!
    Hørte MS5 for ente gang på fredag. Passer deg godt Robert

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hørte MS5 for ente gang på fredag. Passer deg godt Robert
    Hihi.. kanskje det ja . hehe. MS5 er en slags drømmehøyttaler, kan skrive under på den ja . Mens satan så digre agitt :P, enhver hardbarka HIFIrundbrenner vil jo føle seg som jomfru om man får slike beist inneomhus... .

Men vi får se da vett .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor Sub

Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Har planer om å dra inn en Mentor-sub rundt juletider. Har selv Mentor 2, og den klarer seg bemerkelsesverdig bra uten sub. Men blir nok noget mer moro med en Mentor-sub.

Hvilken elektronikk kjører du på de?
    Har koblet de til en Yamaha RX-V2067 via biamp. Ingen foreløpige planer om å gå til innkjøp av mer effekt.

Mentor 2 klarer seg veldig bra uten sub, men hos meg var det merkbar forskjell når suben ble satt inn. Har prøvd X-over både på 60 og 80Hz med gode resultater. Virker som Yamahaen klarer å gi litt ekstra når den slipper å drive høytalerene mellom 39 og 60/80Hz, samt at Mentor Sub er rå til musikk :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper
    Har koblet de til en Yamaha RX-V2067 via biamp. Ingen foreløpige planer om å gå til innkjøp av mer effekt.

Mentor 2 klarer seg veldig bra uten sub, men hos meg var det merkbar forskjell når suben ble satt inn. Har prøvd X-over både på 60 og 80Hz med gode resultater. Virker som Yamahaen klarer å gi litt ekstra når den slipper å drive høytalerene mellom 39 og 60/80Hz, samt at Mentor Sub er rå til musikk :-D
    Her går det mest i musikk, så da høres det ut som jeg har tenkt riktig. Regner med å høre forskjell her og, litt spent på hva rommet har å si dog.

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. har en Nad c372 som driver et par concept 8 lurte bare på hva jeg ville oppnådd med en Nad C272 effektforsterker i tillegg ?

takk på forhånd!

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinandersen
    hei. har en Nad c372 som driver et par concept 8 lurte bare på hva jeg ville oppnådd med en Nad C272 effektforsterker i tillegg ?

takk på forhånd!
    Desverre ingen verdens ting. Det er enkle terminaler på C8 noe som gjør at den ikke kan nyttiggjøre seg bi-amping.

Mangler du noe, eller går de ikke høyt nok?

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdags kos med Dali, Rega og sort gull

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Desverre ingen verdens ting. Det er enkle terminaler på C8 noe som gjør at den ikke kan nyttiggjøre seg bi-amping.

Mangler du noe, eller går de ikke høyt nok?
    Well, om Nad´ene kan brokobles så burde det jo være litt å hente

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Well, om Nad´ene kan brokobles så burde det jo være litt å hente
    Om du brokobler så ser forsterkeren halve impedansen noe som igjen halverer dempingsfaktoren. Concept 8 er nominelt på 6 ohm, noe som gir en reell belastning på 3 ohm. Det er ikke alle forsterkere som er så glad i det.

Konsekvensen er høyere og stort sett dårligere lyd med mindre forsterkeren liker lav-impedante høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Konsekvensen er høyere og stort sett dårligere lyd med mindre forsterkeren liker lav-impedante høyttalere.
    +1
    Har selv dårlig erfaring med brokobling av NAD med dali. Bi-amping er mye bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    En jeg kjenner har erfaring med Denon/Dali match...sa det bare er å holde seg unna..

denon pma2000ivr fungert overhodet ikke med ikon 7 hos meg hvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann:-)

Har tenkt litt på ny receiver (kanskje prosessor) og har tenkt mest på Marantz og Pioneer.

Noen som har erfaring eller meninger om Marantz SR 7005 eller eventuelt prosessoren AV 7005 kann bli en god match sammen med A21 og Mentor8? Det er lydkvaliteten på musikk i stereo som betyr aller mest.

Har forstått det slik att AV 7005 og SR 7005 spiller bra på musikk i Pure Direct? Har en HD10 dac om det skulle bli bruk for den. Har også blitt fortalt att Av 7005 er bedre enn SR 7005 som forforsterker, men har ikke mulighet for å teste dette ut selv desverre.

Det er vel ikke så mage som har erfaringer med de nye modellene til pioneer, men kom gjerne med gode tips og råd.

Takker for all hjelp og tips:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at mine Helicon 800mk2 går ut døra.... Dette er virkelig noen gode høyttalere som har gitt meg vannvittig mye HIFI lyd. En høyttaler serie jeg virkelig anbefaler å sjekke ut! Mye mulig en serie jeg også kommer til å gå tilbake til ved senere annledninger! Selger dem grunnet alt for lite bruk desverre.

Hva som kommer inn er litt uklart, men grunnen til at de ble lagt ut var enktelt og greit at jeg ikke hadde nok tid til dem. Og da kan man ikke ha høyttalere til denne prisen.

Jeg snuser veldig på Mentor 6 som en verdig arvtager! Samt lukter litt utenfor Dali verden også . Tannoy Defenition 10 er virkelig en lekker sak, men da må jeg finne dem brukt for å forsvare salg og pris på nye høyttalere!

Helicon Centeren er jeg så imponert over, så den tror jeg blir værende. Bak har jeg jo IKON2mk2, som også blir værende! Får jeg Mentor 6 i front, så består surround anlegget mitt av 3 serier ifra samme produsent . hehe.

Dali MS serien hadde vært morro å testet, men det får bli en annen gang. I stua har jeg et vannvittig godt anlegg med NAD M3 og Klipsch RF82(mk1), som får mye mer oppmerksomhet enn det som står på "kinorommet" mitt. Og jeg er fornøyd med det også. Har nok fått litt fornuft inn i knollen, desverre . hehe. Men er fortsatt hardbarka DALI mann da .

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da ser det ut til at mine Helicon 800mk2 går ut døra.... Dette er virkelig noen gode høyttalere som har gitt meg vannvittig mye HIFI lyd. En høyttaler serie jeg virkelig anbefaler å sjekke ut! Mye mulig en serie jeg også kommer til å gå tilbake til ved senere annledninger! Selger dem grunnet alt for lite bruk desverre.

Hva som kommer inn er litt uklart, men grunnen til at de ble lagt ut var enktelt og greit at jeg ikke hadde nok tid til dem. Og da kan man ikke ha høyttalere til denne prisen.

Jeg snuser veldig på Mentor 6 som en verdig arvtager! Samt lukter litt utenfor Dali verden også . Tannoy Defenition 10 er virkelig en lekker sak, men da må jeg finne dem brukt for å forsvare salg og pris på nye høyttalere!

Helicon Centeren er jeg så imponert over, så den tror jeg blir værende. Bak har jeg jo IKON2mk2, som også blir værende! Får jeg Mentor 6 i front, så består surround anlegget mitt av 3 serier ifra samme produsent . hehe.

Dali MS serien hadde vært morro å testet, men det får bli en annen gang. I stua har jeg et vannvittig godt anlegg med NAD M3 og Klipsch RF82(mk1), som får mye mer oppmerksomhet enn det som står på "kinorommet" mitt. Og jeg er fornøyd med det også. Har nok fått litt fornuft inn i knollen, desverre . hehe. Men er fortsatt hardbarka DALI mann da .
    Helicon er uttrolig bra saker og jeg var litt overrasket over hvor godt disse spilte og jeg kjenner ikke til Dali så godt.

Solgte forresten mine Helicon på fredag.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått meg vokal 2 og onwall faktisk. så neste som kommer inn er da en reciever med kalibrering.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    da har jeg fått meg vokal 2 og onwall faktisk. så neste som kommer inn er da en reciever med kalibrering.
    Gratulerer så mye med en spennende center, virker som du har litt planer det blir moro å følge med på.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, skal du selge dine Dali Helicon Raymond? Hva blir det du nedgraderer til da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med en spennende center, virker som du har litt planer det blir moro å følge med på.

ja nå blir det ny reciever først og så bd spiller. vurderer også å sette sammen en hypex 2 kanaler. noen som har prøvd dette på dali ikon?? samt noen andre ideer som er langt frem i tid.

noen som vet hvor mye en skrue tiul lecablokk klarer å holde. må henge opp ene on wall på pipa

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn

Hvilke receivere har du tenkt på da? Har planer om ny receiver selv, men er vanskelig å bestemme seg:-) Spesielt når man ikke får mulighet til å teste det hjemme før kjøp.

Gratulerer med ny senter og onwall:-) Synes onwall er pene og praktiske når man kann henge de opp slik att de ikke tar noe plass:-) Kunne godt tenkt meg slike selv, men det får bli en annen gang. Først en bedre receiver som også spiller bra på musikk:-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Jasså, skal du selge dine Dali Helicon Raymond? Hva blir det du nedgraderer til da?
    Det er ikke helt bestemt enda så vi får se hva som skjer på den fronten, først håper jeg at noen ønsker å ta i mot mine perler. Vil ta resten når et evt salg foreligger, den som lever får se er det noe som heter i skriften.

Side 624 av 743 FørsteFørste ... 124 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 620 621 622 623 624 625 626 627 628 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •