Dalis Entusiaster - Side 623

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 623 av 742 FørsteFørste ... 123 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 619 620 621 622 623 624 625 626 627 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 12,441 til 12,460 av 14836
    Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er endel mer skyv i Mentor 2. Men på tross av sine begrensninger låter Menuet meget behagelig. Mentoren er også nesten dobbelt så dyr.

Det er litt kjedelig. Har aldri testet 1612, men er du veldig heldig kan du bruke pre out til høyde/sur back som pre til fronter. Enten at du router om signalet i receiveren, eller at man kan bruke pre out til såkalt bi-amp. Sistenevnte løsning gjør at du "kun" kan kjøre 5.1. Så du kan ha litt flaks.

Geir Arne
    Blir å prøve meg frem med en forsterker før jeg kjøper effektforsterker, skal kun ha stereo og kansje bakhøyttalere.

Er jo ikke mulighet for bi-amping på Concept 8, men kan vel bare droppe å kjøre noe strøm ut av recieveren. Eller sette opp slik at strømmen bare går i sirkler, en bro fra minus til pluss på recieveren.

1612 skal levere 120watt i 6ohm og det er nok litt vel entusiaske tall. Så kan regne at jeg har rundt 80-90watt og gå på. Så teoretisk sett så burde 1612'en drive Concept 8'ene lett. Men får prøve meg frem litt, høyttalerne skal jo være veldig lettdrevne og Denon og DALI passer som hånd i hanske har jeg hørt.

Newcomer Denim sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får kanskje melde meg inn her etter å ha handlet et par Mentor 6 på brukten for en stund siden. Har klemt disse inn i ei stue på 13 kvm. og merker at disse muligens er biiittelitt i største laget for rommet, men Lyngdorfs Room Perfect er en såpass god tryllekunstner at resultatet høres veldig bra ut i mine ører

Mentorene spiller veldig så pent, men jeg har et problem med at stoffet på fronttrekkene lager ulyd ved spilling på høyt volum. Stoffet vibrerer såpass kraftig at det vibrerer mot treverket på ramma rundt og forårsaker skranglelyder. :-| Merker dette veldig tydelig på f.eks. introen på "Don't need your religion" av Chris Jones.

Noen andre som har vært borti lignende?

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte høyttalere!

Kan du ikke bare ta av dekslene? Det blir jo mye penere også.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt er det du spiller a??
    Har mentor 6 selv, aldri opplevd dette
    Min tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denim
    Jeg får kanskje melde meg inn her etter å ha handlet et par Mentor 6 på brukten for en stund siden. Har klemt disse inn i ei stue på 13 kvm. og merker at disse muligens er biiittelitt i største laget for rommet, men Lyngdorfs Room Perfect er en såpass god tryllekunstner at resultatet høres veldig bra ut i mine ører

Mentorene spiller veldig så pent, men jeg har et problem med at stoffet på fronttrekkene lager ulyd ved spilling på høyt volum. Stoffet vibrerer såpass kraftig at det vibrerer mot treverket på ramma rundt og forårsaker skranglelyder. :-| Merker dette veldig tydelig på f.eks. introen på "Don't need your religion" av Chris Jones.

Noen andre som har vært borti lignende?
    Prøvd uten fronttrekk på da?

Newcomer Denim sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulyden blir borte når jeg tar av trekkene, så har dem som oftest ikke på. Saken er at jeg synes høyttalerne passer bedre inn i omgivelsene, sånn utseendemessig, med trekkene på :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Min forsterker ble most i posten :evil: så jeg sitter nå med en ødelagt Yamaha RX-V677.

Det jeg lurte på siden jeg har så vanskelig rom er å kjøpe en Anthem MRX 300, mye med vekt på den fantastiske romkorreksjonen, men også at det ikke finnes en masse dill dall.

Noen som vet hvordan denne forsterkeren lyder på noen Dali Helicon?
    Blir uansett Anthem -> NAD M25 -> Høytalere, men Anthemen setter vel lydsignatur selv om NAD'en står for forsterkingen?

Takker for svar.

Audun

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afroysaa
    Heisann!

Min forsterker ble most i posten :evil: så jeg sitter nå med en ødelagt Yamaha RX-V677.

Det jeg lurte på siden jeg har så vanskelig rom er å kjøpe en Anthem MRX 300, mye med vekt på den fantastiske romkorreksjonen, men også at det ikke finnes en masse dill dall.

Noen som vet hvordan denne forsterkeren lyder på noen Dali Helicon?
    Blir uansett Anthem -> NAD M25 -> Høytalere, men Anthemen setter vel lydsignatur selv om NAD'en står for forsterkingen?

Takker for svar.

Audun
    Da har du krav på erstatning fra postvesenet.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten youtube film av Fazon F5
    [YOUTUBE]_VB9wBvf_gU&feature=feedf[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å vite at de Fazon høyttalerene tåler å bli overkjørt, det går jo ofte heftig for seg når vi leker med Land Cruiseren i stua

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielcjk
    Da har du krav på erstatning fra postvesenet.
    Hehe, jepp det er "in progress" :-).
    Men istedenfor å kjøpe en ny Yamaha lurte jeg på en Anthem, men har aldri hørt om merket før jeg leste om det i (tror det var) min hjemmekino eller noe lignende som var linka fra vg.no

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Concept 8. Hva kan man forvente?

Hei

Har gjort en bestilling på Dali Concept 8, da disse var sterkt nedsatt i pris.
    Fikk lyst å teste noe nytt og se hva høyttalere i denne prisklassen kan varte opp med. Som dere ser i signaturen er det B&W som er høyttaleren for meg, men alltid artig å prøve noe annet.
    Hva har jeg i vente her?, satser litt på en helt grei vellspillende høyttaler her som tar igjen det tapte i detaljer med høy morrofaktor, en høyttaler som passer Rock, Rap, R&B og Elektronika bra.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Har gjort en bestilling på Dali Concept 8, da disse var sterkt nedsatt i pris.
    Fikk lyst å teste noe nytt og se hva høyttalere i denne prisklassen kan varte opp med. Som dere ser i signaturen er det B&W som er høyttaleren for meg, men alltid artig å prøve noe annet.
    Hva har jeg i vente her?, satser litt på en helt grei vellspillende høyttaler her som tar igjen det tapte i detaljer med høy morrofaktor, en høyttaler som passer Rock, Rap, R&B og Elektronika bra.
    Er ganske spot on det, i forhold til hva du har.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Mentor 2 + Mentor sub

Da kan jeg offisielt melde meg inn i klubben med nyankommene Mentor 2 + sub. :-D

Har bare fått testet HT såvidt i kveld, men regner med å få satt opp skikkelig imorgen. Har sittet i sofaen og smilt i 3t nå 8)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben, skjønner godt at du smiler.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben, og gratulerer med flotte Dali høyttalere!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut "sjela" mi for salg .

Dali Helicon 800mk2 Rosewood

Men, om det blir oppgradering eller degradering nå er pokkern meg usikkert :\. MS4 frister veldig!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperRipper
    Da kan jeg offisielt melde meg inn i klubben med nyankommene Mentor 2 + sub. :-D

Har bare fått testet HT såvidt i kveld, men regner med å få satt opp skikkelig imorgen. Har sittet i sofaen og smilt i 3t nå 8)
    Har planer om å dra inn en Mentor-sub rundt juletider. Har selv Mentor 2, og den klarer seg bemerkelsesverdig bra uten sub. Men blir nok noget mer moro med en Mentor-sub.

Hvilken elektronikk kjører du på de?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da har jeg lagt ut "sjela" mi for salg .

Dali Helicon 800mk2 Rosewood

Men, om det blir oppgradering eller degradering nå er pokkern meg usikkert :\. MS4 frister veldig!!!!
    Ms serien til Dali er drømmen Spesielt 4'ern da den er mer relistisk å få råd til Hehe. Gratulerer er vel på plass
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ms serien til Dali er drømmen Spesielt 4'ern da den er mer relistisk å få råd til Hehe. Gratulerer er vel på plass
    Må først få solgt da. Er vannvittig fornøyd med H800mk2!!! Uten tvil en høyttaler som virkelig svinger. Men nå vil jeg rett og slett prøve noe nytt. Faktisk er BW 805D innenfor vurdering også, samt Tannoy Definition 10 (som knivet om plassen for 2 år siden, Dali "vant" da, men nå er den på banen igjen ).

Syns prisen på 40000kr er helt realistisk, med tanke på bruk, hvor de har stått og alder! De har vel faktisk ALDRI sett sola . hehe.

EDIT: MEN, regner ikke med å få napp på en så dyr høyttaler med det første da. Hehe, ikke noe hastverk heller! Men om noen vurderer f.eks Mentor 8, så er iallefall veien opp til H800mk2 istede ikke så forbaska lang ved å kjøpe brukt.

Seff kan det testes skikkelig hos meg først på min egen elektronikk!!!

Side 623 av 742 FørsteFørste ... 123 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 619 620 621 622 623 624 625 626 627 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •