Dalis Entusiaster - Side 622

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 622 av 743 FørsteFørste ... 122 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 618 619 620 621 622 623 624 625 626 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 ... SisteSiste
Viser resultater 12,421 til 12,440 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er mye som kan matches og høres bra ut der og da, men om man virkelig drar på skikkelig så kommer diskanten susende og det kan jeg skrive under på.
    Jeg er ikke den som har noe problemer med å "virkelig dra på" som du sier, og jeg plages heldigvis ikke med diskanten i mitt oppsett nå, slik du beskriver.

I mine yngre dager hadde jeg også Ikon 7 og denne med en Denon AVR 3806/4306 og dette fikk jeg ikke til å spille godt sammen i det heletatt. Jeg hadde en tendes til å dra på litt på fester og slik og ble diskanten ganske hissig for å si det sånn.
    Skremmende å høre hva dere sier om Denon / Dali komboen. Jeg ringte inn til Hi-fi Klubben og ble varmt anbefalt en Denon PMA-2010AE. Heldigvis hadde jeg ikke råd til den på dette tidspunktet og endte opp med C165 + C275 8).

Hvordan er Menor 6 VS Ikon 7? Er det bortkasta med Mentor HT på mine forsterkere?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phrenetic
    Jeg er ikke den som har noe problemer med å "virkelig dra på" som du sier, og jeg plages heldigvis ikke med diskanten i mitt oppsett nå, slik du beskriver.

Skremmende å høre hva dere sier om Denon / Dali komboen. Jeg ringte inn til Hi-fi Klubben og ble varmt anbefalt en Denon PMA-2010AE. Heldigvis hadde jeg ikke råd til den på dette tidspunktet og endte opp med C165 + C275 8).

Hvordan er Menor 6 VS Ikon 7? Er det bortkasta med Mentor HT på mine forsterkere?
    Lyd er veldig subjektivt og hver og en har sin smak, det fungerer fint på normale lyttenivåer men det kan bli litt inntens i øvre laget når hjulet går over normalen.

Vi kan mene og si mye men ville heller dratt ned på butikken og tatt en lytterunde med forsterkeriet du har for å finne ut hva du velger.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, hva synes du disse herlighetene da? Disse må ha det veldig godt sammens med McIntosh.
    Nå har jeg ikke c220 forforsterkarn her, men må si at jeg sjønner godt hvorfor folk bruker og anbefaler F.eks Parasound på Dali.
    Det spiller helt fantatstisk og veldig behagelig.
    McIntosh og dali er helt rått for åm si det rett ut.

Helicoenene er noen flotte skapninger som spiller flott.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nå har jeg ikke forforsterkarn her, men må si at jeg sjønner godt hvorfor folk bruker og anbefaler F.eks Parasound på Dali.
    Jeg har også troen på Mcintosh faktisk, synes det er helt sykt men det er nok altfor dyrt om man skal ha no skikkelig pulver mener jeg.

Det oppsettet du spiller på nå må vel gi Helicon en deilig overdose med kraft og kontroll, McIn. er vel mer analog og liveaktig lyd som kan passe godt til disse.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nå har jeg ikke c220 forforsterkarn her, men må si at jeg sjønner godt hvorfor folk bruker og anbefaler F.eks Parasound på Dali.

Helicoenene er noen flotte skapninger som spiller flott.
    Har hørt MC501 blokkene på MS4. Fy f og det spiller bra. Enorm dynamikk, samt skyv i bassen.
    Stålkontroll til de grader. Fyldig og varmt lydbilde. Samme forsterkeri har også blitt testet på BW 802. Låter tilsvarende. MCintosh er meget bra produkter

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye som kan matches og høres bra ut der og da, men om man virkelig drar på skikkelig så kommer diskanten susende og det kan jeg skrive under på.
    En jeg kjenner mente matching av høyttaler og elektronikk ikke hadde noe å si, jeg sa diskant kunne bli skarp/susete/hard. Han mente alt slikt kunne løses med å justere EQ, ligger det noe i det?

Ikon 7 har et enormt trykk, noe Mentor 6 ikke har. Mentor on the other hand har utrolig god mellomtone og diskant, det matcher liksom mye bedre. Og Mentor tegner et mye bedre lydbilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    En jeg kjenner mente matching av høyttaler og elektronikk ikke hadde noe å si, jeg sa diskant kunne bli skarp/susete/hard. Han mente alt slikt kunne løses med å justere EQ, ligger det noe i det?

Det er vel noe av dette som ligger i Pioneer sin x-over fumnksjon..?

Ikon 7 har et enormt trykk, noe Mentor 6 ikke har. Mentor on the other hand har utrolig god mellomtone og diskant, det matcher liksom mye bedre. Og Mentor tegner et mye bedre lydbilde.
    Må ta meg en turå høre på Mentor 6. Digger Ikon 7, men oppgraderinger til noe bedre er aldri å forakte

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan alltid justeres men lyden blir jo ikke helt korrekt hva høytalern er konstruert til, det er ikke mange stereoforsterkere som har EQ til disposisjon.

Da må man ty til andre løsninger for å løse den biffen, mye kan gjøres bedre på mange måter men matching er veldig viktig for et godt og korrekt lydbilde altså. Har du feks veldig detaljerte høytalere med mye energi i toppen kan denne temmes med å bruke varmere elektronikk. Om du prøver deg på litt A-B testing vil du nok fint høre forskjell.

Les hva Hoppe's skrev her inne når han brukte McIntosh på sine Helicon.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ta meg en turå høre på Mentor 6. Digger Ikon 7, men oppgraderinger til noe bedre er aldri å forakte
    Absolutt verdt en lytt disse Mentorene Om de har Mentor 8 inne så er de også verdt å ta seg tid til, da de har det Mentor 6 mangler.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke påstå at m6 ikke har noe trykk, med riktig elektronikk trykker det godt i dem også!
    Min tråd

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er stor forskjell på Avr kontra pma fra Denon. Kan bekrefte at bla mentor 6 spiller bra med pma 2010 og DCD 2010 som kilde

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt et par med Dali Concept 8 til 4,500,- fra Hi-Fi Klubben, gleder meg som en liten unge til å få de i hus! Blir å kjøre de fra en Denon AVR1612 i en måneds tid før jeg får kjøpt effektforsterker.

Noen som har noe å si om Dali Concept 8?

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også fått Dali i hus. Det ble 3 stk Dali Motif lcr til den lille kosekroken min i kjelleren. Kanskje ikke så store, dyre og flotte som mange andre modeller som nevnes i tråden, men til mine behov er det mere enn jeg kunne drømme om..........nesten

Noen gode ideer til receivervalg til disse høyttalene?

Mvh

Jimbeam

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielcjk
    Har bestilt et par med Dali Concept 8 til 4,500,- fra Hi-Fi Klubben, gleder meg som en liten unge til å få de i hus! Blir å kjøre de fra en Denon AVR1612 i en måneds tid før jeg får kjøpt effektforsterker.

Noen som har noe å si om Dali Concept 8?
    Det er bra pris på de høyttalerne.

Men du er klar over at du ikke kan koble effektforsterker på 1612?

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger et par billige mentor 6 på torget nå! også en fin parasound forsterker som er en god Match.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg nylig et par Mentor Menuett for å ha i stereo. De låter BRA! Har fra før et par Dali Concept 6. Med sub og senter. Mentorene spiller bedre enn de 4 andre

Noen som har noen erfaringer med Mentor Menutett vs Mentor 2?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er bra pris på de høyttalerne.

Men du er klar over at du ikke kan koble effektforsterker på 1612?

Geir Arne
    Jeg har jo pre-out. Og subwoofer utgang så pre-out er til effekt forsterker.

EDIT: Står jo også på nettsider og diverse tester at den har pre-out så...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo pre-out. Og subwoofer utgang så pre-out er til effekt forsterker.

EDIT: Står jo også på nettsider og diverse tester at den har pre-out så...
    Den har pre-out kun for sub - og det er det dessverre....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Den har pre-out kun for sub - og det er det dessverre....
    Hmm, lider jo ingen nød siden recieveren har jo nok kraft til å drive høyttalerne men er usikker på om det er nok på langsikt.

Veldig missledende tester osv. Har en bror som er litt sugen på å kjøpe recieveren min men vil ikke ofre hvor praktisk det er å ha alt av HDMI gående i gjennom en boks.

I verste fall så får jeg avbestille høyttalerne.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    Noen som har noen erfaringer med Mentor Menutett vs Mentor 2?
    Det er endel mer skyv i Mentor 2. Men på tross av sine begrensninger låter Menuet meget behagelig. Mentoren er også nesten dobbelt så dyr.

Hmm, lider jo ingen nød siden recieveren har jo nok kraft til å drive høyttalerne men er usikker på om det er nok på langsikt.

Veldig missledende tester osv. Har en bror som er litt sugen på å kjøpe recieveren min men vil ikke ofre hvor praktisk det er å ha alt av HDMI gående i gjennom en boks.
    Det er litt kjedelig. Har aldri testet 1612, men er du veldig heldig kan du bruke pre out til høyde/sur back som pre til fronter. Enten at du router om signalet i receiveren, eller at man kan bruke pre out til såkalt bi-amp. Sistenevnte løsning gjør at du "kun" kan kjøre 5.1. Så du kan ha litt flaks.

Geir Arne

Side 622 av 743 FørsteFørste ... 122 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 618 619 620 621 622 623 624 625 626 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •