Dalis Entusiaster - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 62 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 562 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gutta kjører hardt her inne og håper damene liker deres stil, 6.1-7.1 med ikon og mentor er jo bare koselig. Det er så moro at folk virkelig smeller opp ikon settet rundt, vil si med det at det gjør meg meget glad altså.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Kona og ungene satt i bilen når jeg var inne å handla. Ho vet ikke hvordan Mentor Vokal og Ikon W2 ser ut en gang, men ho vet hvordan jeg vil ha det..

Leveringstid på 2 uker, så da får jeg bare smøre meg med tolmodighet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    tigerberget, du kan jo sjekke på hifi klubbens lagersalg side, jeg kjøpte meg en mentor vocal som var demo brukt fikk en veldig go pris! den har nok kun stått en plass får jeg har gått over dem med lupe å ikke funnet noe enda. helt strøkne, fikk med garantibevis,orginal innpakning og brukerhåndbok og noen puter til å ha under. helt topp så undersøk der om du ikke vil betale 1o tusen får en ny
    Jeg har kikka på den sida mange ganger, og jeg så en i sort som ble solgt relativt kjapt. Jeg har mine Mentor 6 i cherry, så da blir vokal også i cherry.
    Måtte ut med 10K ja. Mye pæng, men skitt au. Må ha en god senter!
    ...og ja, jeg skal ha 7.1 oppsett. Passer bra i mitt litt avlange rom.

Hifiklubben anbefalte W2 som bakhøyttalere fremfor Dali Motif. Dali LCR synes jeg ble for dyr siden jeg skulle ha 4 stk. Ville ikke brenne av 25 lakser på høyttalere bak..!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Takk for link!
    God lesing
    Men jeg har alltid trodd at Sub skulle stå bak ;P

Men W2 er skrået, kan de da bare henges rett på veggen med tanke på hvor mange grader de skal være i forholdt til personen i sofaen?
    Sub bør stå foran. Mindre problemer med tanke på fasefeil med front/sub. Da hører man heller ikke hvor bassen kommer fra. Og en bør ha to subber om man har plass og kr.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Kona og ungene satt i bilen når jeg var inne å handla. Ho vet ikke hvordan Mentor Vokal og Ikon W2 ser ut en gang, men ho vet hvordan jeg vil ha det..

Leveringstid på 2 uker, så da får jeg bare smøre meg med tolmodighet.
    To uker?? Var de ikke på lager i Danmark??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    ----------------

Jeg synes Ikon subben er helt konge til mitt bruk, går mest i musikk. Denne subben er bedre på musikk enn det svs er, mest beregegnet for filmbruk mener da jeg. Den blåser nok bedre og dypere.... Men jeg holder fast på min dali ikon sub, synes den speller som en gud når den er riktig kalibrert.
    Det gjør svs også. Når en har kalibrert svs riktig fungerer det meget godt på musikk. Men nå er ikke jeg glad i sub til musikk da. Så svs tubene brukes kun til film. Da henger Ikon subben noen hakk etter.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    To uker?? Var de ikke på lager i Danmark??
    Kom med varene 8 januar sa han på hifiklubben.

Vet ikke hvorfor det er sånn, men 2 uker var drøyt....

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kikka på den sida mange ganger, og jeg så en i sort som ble solgt relativt kjapt. Jeg har mine Mentor 6 i cherry, så da blir vokal også i cherry.
    Måtte ut med 10K ja. Mye pæng, men skitt au. Må ha en god senter!
    ...og ja, jeg skal ha 7.1 oppsett. Passer bra i mitt litt avlange rom.

Hifiklubben anbefalte W2 som bakhøyttalere fremfor Dali Motif. Dali LCR synes jeg ble for dyr siden jeg skulle ha 4 stk. Ville ikke brenne av 25 lakser på høyttalere bak..!

ja det var meg som kjøpte den sorte. selvsagt vil du ha samme farge når man skal ha skikkelige høytalere! det forstår jeg godt. klokt valg, w2 kontra lcr er nok et ganske greit valg. 25.000 får bakre høytalere blir i meste laget, tviler på du vil bli missfornøyd med w2 så da ser jeg ikke vitsen i å bruke 1 månedslønn på høytalere som blir brukt minimalt.

gratulere med nye høytalere da, eller du har kansje ikke betalt enda da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kom med varene 8 januar sa han på hifiklubben.

Vet ikke hvorfor det er sånn, men 2 uker var drøyt....
    I Oslo butikkene kommer det varer to ganger i uka. Mulig det er andre rutiner i sør. Er ganske så sikker dette er lagervare i Danmark.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    gratulere med nye høytalere da, eller du har kansje ikke betalt enda da?
    Takk!

Jeg betaler når jeg henter dem.
    Like greit at de får penger når jeg får varer:-D

Forresten han som ekspederte meg i dag hadde omtrent like peiling som bestemora mi. Litt synd egentlig, for jeg synes det er ålreit å diskutere litt rundt hjemmekino med betjeningen. Han var jo like grønn som plenen min midt i fellesferien, men vi får holde oss til DALI som er tema i tråden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Jeg betaler når jeg henter dem.
    Like greit at de får penger når jeg får varer:-D

Forresten han som ekspederte meg i dag hadde omtrent like peiling som bestemora mi. Litt synd egentlig, for jeg synes det er ålreit å diskutere litt rundt hjemmekino med betjeningen. Han var jo like grønn som plenen min midt i fellesferien, men vi får holde oss til DALI som er tema i tråden.
    Det er mye innkompetente folk i denne bransjen så det er best å rådføre seg med folk som kan det, beste er å skaffe seg masse research og sette personalet på spill. Jeg synes det er moro å overkjøre dem litt til tider, de unge blir helt satt ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye innkompetente folk i denne bransjen så det er best å rådføre seg med folk som kan det, beste er å skaffe seg masse research og sette personalet på spill. Jeg synes det er moro å overkjøre dem litt til tider, de unge blir helt satt ut.
    Okei...så lekker jeg litt fra hva han sa når jeg kikka på en Infocus X10 som hang i taket i demorommet med Ikon oppsettet. " Lens-shift? hva er det? ...men jeg er sikker på at du kan justere bildet litt opp og ned på denne, hvis ikke så bare tilt projektoren litt".."Blir helt konge"

Trodde ørene skulle ramle av..Hadde heller ikke tid eller ork til å diskutere noe mer..

Jaja, gleder meg ihvertfall til å høre Mentor frontrekke i 7.1 systemet mitt om et par ukers tid!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg det er litt gøy å overkjøre de som skal kjøpe også....

Spesielt når personen som kjøper forventer at en Elkjøp selger ikke kan en dritt om hifi....
    (noe som faktisk er sant, med unntak;-))

men men...kunden har alltid rett, har de ikke? :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modifiserte delefiltere og greier, sikkert fint det men jeg synes diskanten i mentor 8 er rimelig rolig forhold til eldre ikon modeller. Hvis dem er så bra så hvorfor selge dem mener jeg, alle går ut fra en nypris på 34k mens kjøper betalte 32k eller mindre. De blir nok ikke rimelige med tanke på at det er lagt penger i modifisering. Eller hur?
    Her kommer jeg ned fra fjellet, også ser jeg Mentor 8 til salgs! Holdt på å ramle av stolen.... samtidig ble jeg litt glad for at de var modifiserte, for da er de ikke aktuelle likevel (les: jeg hadde ikke hatt råd nå likevel, men hadde ikke kjøpt modifiserte uansett )

Prisen er kanskje litt stiv ja. Hvordan holder Dali seg på bruktmarkedet? Ser jo på prisene på finn.no og avtorget, men er ikke så lett å bedømme ut fra det alltid, da de ofte går rimeligere enn der de står til. Feks, er det litt stiv pris med de som står til salgs hos klubben i Sarpsborg, til 26996? De er jo demobrukt og har stått der leeeenge før prisen gikk opp til 34k ny.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Personlig synes jeg det er litt gøy å overkjøre de som skal kjøpe også....

Spesielt når personen som kjøper forventer at en Elkjøp selger ikke kan en dritt om hifi....
    (noe som faktisk er sant, med unntak;-))

men men...kunden har alltid rett, har de ikke? :-P

Der er det mange som tar feil. Kunden har faktisk aldri rett. Slik er det rett og slett. 8)

Det er selvfølgelig irriterende når en møter en uviten ungdom, men det er bare en måte å lære seg på. Men det er mange som bare svarer noe for at folk ikke skal tro at de ikke vet hva de prater om.
    Visst det ikke er noe jeg vet på jobben, så sir jeg at jeg ikke har erfaring med det og ikke kan svare på det (men da finner jeg noen som har det ) og det gir kundene meg skryt for :twisted:
    hehe..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Der er det mange som tar feil. Kunden har faktisk aldri rett. Slik er det rett og slett. 8)

Det er selvfølgelig irriterende når en møter en uviten ungdom, men det er bare en måte å lære seg på. Men det er mange som bare svarer noe for at folk ikke skal tro at de ikke vet hva de prater om.
    Visst det ikke er noe jeg vet på jobben, så sir jeg at jeg ikke har erfaring med det og ikke kan svare på det (men da finner jeg noen som har det ) og det gir kundene meg skryt for :twisted:
    hehe..
    Det er bare å svare på det man blir spurt om så blir dem så imponert atte, er jo koselig å komme til entusiaster da. Jeg merket når jeg var på Soundgarden i sentrum av Oslo så møtte jeg på en slik en, satt opp en demo og forklarte og var glad under hele seansen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Her kommer jeg ned fra fjellet, også ser jeg Mentor 8 til salgs! Holdt på å ramle av stolen.... samtidig ble jeg litt glad for at de var modifiserte, for da er de ikke aktuelle likevel (les: jeg hadde ikke hatt råd nå likevel, men hadde ikke kjøpt modifiserte uansett )

Prisen er kanskje litt stiv ja. Hvordan holder Dali seg på bruktmarkedet? Ser jo på prisene på finn.no og avtorget, men er ikke så lett å bedømme ut fra det alltid, da de ofte går rimeligere enn der de står til. Feks, er det litt stiv pris med de som står til salgs hos klubben i Sarpsborg, til 26996? De er jo demobrukt og har stått der leeeenge før prisen gikk opp til 34k ny.
    Den er ikke billig for å si det sånn men håper han får solgt dem i hvertfall, folk må ikke klusse med "naturen" mener jeg. Det er bare å matche ting med omhu så er mye gjort.

Dali holder seg vel greit men det er som men alt annet, er de ca 1,5år gamle så forlanger folk at de blir solgt til halv pris. Det skal ikke være noe problem å få solgt de mest selgende modellene. Mentor 8 paret i sarpsborg var innom moss her på dali lyttekvelden jeg var på. Jeg har aldri synes disse demotilbudene til klubben har vært noe å skryte av. Nå selger jo folk med tanke på den nye prisen, men på kvitteringa står det er par lapper under og da synes jeg det er greit å følge det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali holder seg vel greit men det er som men alt annet, er de ca 1,5år gamle så forlanger folk at de blir solgt til halv pris. Det skal ikke være noe problem å få solgt de mest selgende modellene. Mentor 8 paret i sarpsborg var innom moss her på dali lyttekvelden jeg var på. Jeg har aldri synes disse demotilbudene til klubben har vært noe å skryte av. Nå selger jo folk med tanke på den nye prisen, men på kvitteringa står det er par lapper under og da synes jeg det er greit å følge det.
    Da har jeg nok omtrent riktig inntrykk av prisene ja. Åhh, ja så de har vært ute på tur ja? Hehe er vel derfor de skriver at de har noe hakk...

Apropo... Jeg satt å tenkte litt på da jeg lyttet på Mentor 8 og Mentor 6. Da hørte jeg dem kun uten sub, og jeg var ikke i tvil om at 8 var tingen for meg. Men hvordan vil dette arte seg med feks 2 ikon suber? Jeg har jo allerede en, og lurer på å kjøpe en til.
    Vil forskjellen i basstrykk og fylde i de høye bassfrekvensene over 80Hz være SÅ mye bedre i Mentor 8 enn i Mentor 6? Såvidt jeg har skjønt sender recieveren min kun signalene over 80Hz til HT når jeg deler på den frekvensen, og de under 80Hz går til suben(e)...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Da har jeg nok omtrent riktig inntrykk av prisene ja. Åhh, ja så de har vært ute på tur ja? Hehe er vel derfor de skriver at de har noe hakk...

Apropo... Jeg satt å tenkte litt på da jeg lyttet på Mentor 8 og Mentor 6. Da hørte jeg dem kun uten sub, og jeg var ikke i tvil om at 8 var tingen for meg. Men hvordan vil dette arte seg med feks 2 ikon suber? Jeg har jo allerede en, og lurer på å kjøpe en til.
    Vil forskjellen i basstrykk og fylde i de høye bassfrekvensene over 80Hz være SÅ mye bedre i Mentor 8 enn i Mentor 6? Såvidt jeg har skjønt sender recieveren min kun signalene over 80Hz til HT når jeg deler på den frekvensen, og de under 80Hz går til suben(e)...
    De har nok vært på tur flere steder enn i Moss vil jeg anta, så det er en pen høytaler men det var par småhakk i den da. Jeg synes da prisene på disse sakene dem selger brukt skulle vært sterkt redusert, får jo bedre priser med å kjøpe brukt fra torget.

Det med 2 subber er jo bare bra for symetrien i filmoppsett, men til musikk ville jeg kun kjørt rent 2 kanalsoppsett. Vil tro det med 2 subber på musikk kan bli litt for mye, da må du jobbe rimelig bra med kalibrering så du ikke faller helt ut i lydbildet for mye bass og lite annen lyd. Hvis du skal ha 2 subber så holder det jo med Mentor 6 siden du skal la subbene ta alle de dype bass frekvensene. Det med å kjøre 8'ern med sub er jo overkill i slikt oppsett, grunnen til man velger større elementer for å slippe store subber. Det er i hvertfall min mening da. Kanskje litt enig selv?

Om du skal la subbene ta bassjobben så holder det med mentor 6 til ditt bruk, når det kommer til trøkket i et oppsett ligger det i subbene og centern. Jeg skal ha 8'ern pga større elementer å jobbe med så jeg slipper å ha subber, men det er jo slikt 2 kanalersoppsett jeg ønsker å ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har nok vært på tur flere steder enn i Moss vil jeg anta, så det er en pen høytaler men det var par småhakk i den da. Jeg synes da prisene på disse sakene dem selger brukt skulle vært sterkt redusert, får jo bedre priser med å kjøpe brukt fra torget.

Det med 2 subber er jo bare bra for symetrien i filmoppsett, men til musikk ville jeg kun kjørt rent 2 kanalsoppsett. Vil tro det med 2 subber på musikk kan bli litt for mye, da må du jobbe rimelig bra med kalibrering så du ikke faller helt ut i lydbildet for mye bass og lite annen lyd. Hvis du skal ha 2 subber så holder det jo med Mentor 6 siden du skal la subbene ta alle de dype bass frekvensene. Det med å kjøre 8'ern med sub er jo overkill i slikt oppsett, grunnen til man velger større elementer for å slippe store subber. Det er i hvertfall min mening da. Kanskje litt enig selv?

Om du skal la subbene ta bassjobben så holder det med mentor 6 til ditt bruk, når det kommer til trøkket i et oppsett ligger det i subbene og centern. Jeg skal ha 8'ern pga større elementer å jobbe med så jeg slipper å ha subber, men det er jo slikt 2 kanalersoppsett jeg ønsker å ha.
    Helt enig i at prisene burde vært lavere. Antakelig bedre å kjøpe noen pent brukte privat ja.

Ja, det er akkurat det som er "problemet". Jeg vil gjerne ha to suber til filmbruk, men fortsatt kunne ha bra med fylde i musikkmodus. Har igrunnen god erfaring med å bruke suber til musikk fra før, men digger jo lyden i Mentor 8 uten sub til musikk. Jeg kommer forøvrig til å konvertere til et rent stereo-oppsett når jeg flytter til sommern. Jeg kommer jo til å bruke det til litt film og tv og, og har veldig lyst til å kunne ha noe heftig effekter på film.
    Går det an å ha feks ditt forsterkeroppsett, og la Mentorene få alle frekvenser, men likevel kunne ha to suber som jeg kan skru på for å få ekstra heftige effekter til film? Hvordan kobler jeg det isåfall? Kan jeg feks justere delefilteret på 2100 til 0, og sette filteret i suben på feks 100, og bruke dem som ekstrabass til de dypeste frekvensene? Går det tilsvarende an å gjøre det med Denonen min?

Side 62 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 562 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •