Dalis Entusiaster - Side 619

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 619 av 743 FørsteFørste ... 119 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 615 616 617 618 619 620 621 622 623 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 12,361 til 12,380 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Noen som har forslag til elektronikk å prøve på Ikon 7?

Ikke spesielt glad i NAD..
    Vincent har mye bra produkter. Varm lyd, masse effekt samt flott utseende. Noen modeller har rør på inngangstrinnet. Passer bra til Dali
    Parasound er jo også et alternativ

Vincent-Tac - High-End tube, phono & power amplifiers - Vincent-TAC

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent, Abrahamsen, Parasound
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Noen som har forslag til elektronikk å prøve på Ikon 7?

Ikke spesielt glad i NAD..
    Hva er det med NAD du ikke liker? Utseende?

Jeg har selv vært en "Harman-mann" i alle år og igrunn vært strålende fornøyd med det til Dali. Søken etter mere effekt fikk meg til å skaffe meg en Emotiva XPA-2, noe som funka knall. Dessverre har ikke Harman 12v trigger så jeg bytta pre-amp til Parasound NC2100, og verre kombo har ikke jeg vært borti!

Det var på nippet at jeg "ga opp", men etter mye frem og tilbake så ble det til at jeg prøvde NAD, 165 + 275 ble en OK kombo med mine Ikon 7 Mk1, men ikke godt nok. Etter en prat med Hifiklubben i Tr.Heim kom vi frem til at det var for lite effekt til min bruk 8) og jeg fikk jeg låne med meg enda en 275 hjem, og gud bedre for en forskjell. Bi-amping (ikke brokobling!!) er virkelig det jeg føler disse HT fortjener. Mange vil nok si at steget til NAD M3 ville gjort mye med detaljer i lydbildet, men jeg er VELDIG fornøyd med C165 + 2x275.

Om det er utseende du ikke liker, så syntes jeg uansett du skal gi NAD en sjanse, det er i allefall ikke et skritt i feil retning med tanke på match eller effekt til disse utrolige høyttalerene!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phrenetic
    Hva er det med NAD du ikke liker? Utseende?

Jeg har selv vært en "Harman-mann" i alle år og igrunn vært strålende fornøyd med det til Dali. Søken etter mere effekt fikk meg til å skaffe meg en Emotiva XPA-2, noe som funka knall. Dessverre har ikke Harman 12v trigger så jeg bytta pre-amp til Parasound NC2100, og verre kombo har ikke jeg vært borti!

Det var på nippet at jeg "ga opp", men etter mye frem og tilbake så ble det til at jeg prøvde NAD, 165 + 275 ble en OK kombo med mine Ikon 7 Mk1, men ikke godt nok. Etter en prat med Hifiklubben i Tr.Heim kom vi frem til at det var for lite effekt til min bruk 8) og jeg fikk jeg låne med meg enda en 275 hjem, og gud bedre for en forskjell. Bi-amping (ikke brokobling!!) er virkelig det jeg føler disse HT fortjener. Mange vil nok si at steget til NAD M3 ville gjort mye med detaljer i lydbildet, men jeg er VELDIG fornøyd med C165 + 2x275.

Om det er utseende du ikke liker, så syntes jeg uansett du skal gi NAD en sjanse, det er i allefall ikke et skritt i feil retning med tanke på match eller effekt til disse utrolige høyttalerene!
    Ganske så enig! Jeg var også ute etter nye forsterkere i sin tid. Jeg kom hjem med NAD 275 - NAD 165, fordi jeg syntes at de låt best. Jeg er veldig fornøyd med valget iallefall

Utsende liker jeg NAD veldig godt. Det er enkelt men elegant.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testa med litt guffe på stereoen i helga, viste seg at egentlig så holdt det vel effekt-messig med den Xindak XA-6950v jeg hadde.. Nå så begynner høytalerne å få nok allerede med volume-hjulet på klokken 10, å prøve klokken 12 er det bare å glemme ihvertfall! Men det er vel egentlig mer enn høyt nok når jeg spiller på klokken 9 også. 8)
    Bare å vente på HT-kablene nå, så blir det å få lånt litt db-utstyr og få plassert høytalerne bedre, samt kjøre på med stein og akkustikkplater etter hvert. Blir vel en liten julegave til meg selv det siste da.. Lyden er jo "god nok" nå, så jeg får bare gjøre det beste utav det utstyret jeg har.
    Prosjekt-tråd kommer vel muligens når jeg ser litt slutten av dette.. Trenger også jordete stikk-kontakter og en strømrensker som jeg setter på ønskelista mi.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt stereoanlegg.

Hei alle sammen. Har sett litt på Dali ikon 1 mk2 og Lektor 2. Skal inn på hifi-klubben og høyre litt på dei. Vil gjerne høyre om noken har erfaring med desse høytalerene og eventuelt kva forsterker eg bør bruke. Lurer på å gå for NAD c326.

Tusen takk for svar =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abuene
    Hei alle sammen. Har sett litt på Dali ikon 1 mk2 og Lektor 2. Skal inn på hifi-klubben og høyre litt på dei. Vil gjerne høyre om noken har erfaring med desse høytalerene og eventuelt kva forsterker eg bør bruke. Lurer på å gå for NAD c326.

Tusen takk for svar =)
    c326 er vannvittig bra ja . Anbefales .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Godt å vite Blir spennende å sjå om det er stor forskjell på Lektor 2 og Ikon 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein liten utfordring. Bruker min ps3 som "cd-spiller". Har ingen analoge utganger der. Korleis er muligheten for å koble den på ein nad c326 forsterker? Forstår det slik at det ikkje er digitale inganger på den??

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein liten utfordring. Bruker min ps3 som "cd-spiller". Har ingen analoge utganger der. Korleis er muligheten for å koble den på ein nad c326 forsterker? Forstår det slik at det ikkje er digitale inganger på den??
    Med en Dac "Digital til Analg Converter".
    Eller kjøpe en cd-spiller ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK selger Geffen dac til 1000 lappen. Konverterer fra optisk/coax til analog rca

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    HFK selger Geffen dac til 1000 lappen. Konverterer fra optisk/coax til analog rca
    650,- faktisk Billig billig,
    Gefen Digital Audio Decoder D/A-konverter | Hi-Fi Klubben
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Der kan man se

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Regner med det blir innkjøp av Dali ikon 1mk2, nad c326 forsterker og ein dac.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av nysserrige grunner har jeg litt lyst til å teste ut Dali Helicon, det ligger tt par på sentralen til 18K, dem er godt behandlet og helt feilfrie.
    Disse kommer til å bli solgt igjen etter jeg er ferdig med å teste dem.
    Så vil tape minst mulig på det.

Er dem verdt 18K den dag idag?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også koble på røde og hvite kabelen på CD på naden og den gule eller HDMI på TVen.
    Jeg bruker denne måten her selv når jeg ser på film.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Regner med det blir innkjøp av Dali ikon 1mk2, nad c326 forsterker og ein dac.
    Da har du veldig gode høytalere som et utgangspunkt, Ikon høytalerne er skikkelig value for pengene. Jeg ser du har vurdert DAC sammens med NAD, da er det et par gode løsninger her som ville gitt deg samme fordeler uten en ekstra boks.

Hva med denne modulen?

NAD MDC-DAC-modul Forforsterker | Hi-Fi Klubben

På denne forsterkern?

NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Denne har en fordel at du kan bygge den inn i forsterkern din, tror prisen ville blitt noenlunde det samme ink. en DAC samt du får mer power til høytalerne som er bonus for deg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Av nysserrige grunner har jeg litt lyst til å teste ut Dali Helicon, det ligger tt par på sentralen til 18K, dem er godt behandlet og helt feilfrie.
    Disse kommer til å bli solgt igjen etter jeg er ferdig med å teste dem.
    Så vil tape minst mulig på det.

Er dem verdt 18K den dag idag?
    Dette er vel MK1 utgaven antar jeg til en sånn pris, Helicon er en morsom høytaler og tror den ville stortrives i oppsettet ditt. Prisen er vel ikke så gal men vet ikke hvor lett det er å få solgt dem siden, folk flest vil vel kanskje ha MK2 istedenfor. Du får dra hjem til selgern på lytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da har du veldig gode høytalere som et utgangspunkt, Ikon høytalerne er skikkelig value for pengene. Jeg ser du har vurdert DAC sammens med NAD, da er det et par gode løsninger her som ville gitt deg samme fordeler uten en ekstra boks.

Hva med denne modulen?

NAD MDC-DAC-modul Forforsterker | Hi-Fi Klubben

På denne forsterkern?

NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Denne har en fordel at du kan bygge den inn i forsterkern din, tror prisen ville blitt noenlunde det samme ink. en DAC samt du får mer power til høytalerne som er bonus for deg.
    Takk for rådet Godt å få vite litt kva alternativer som finnes for ein som er ny på markedet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rådet Godt å få vite litt kva alternativer som finnes for ein som er ny på markedet
    Bare hyggelig det mister, blir moro å se hva som du går til innkjøp av. Ikon er som sagt en favoritt i denne klassen, selv synes jeg det tipset jeg sendte avgårde er en meget god kombo til Ikon. Alle høytalere ønsker litt ekstra strøm så det blir aldri for mye.

Side 619 av 743 FørsteFørste ... 119 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 615 616 617 618 619 620 621 622 623 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •