Dalis Entusiaster - Side 618

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 618 av 743 FørsteFørste ... 118 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 614 615 616 617 618 619 620 621 622 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 12,341 til 12,360 av 14850
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali + Cambridge = God Match ?

Hei

Noen her som har erfaring med hvordan Dali låter sammen med Cambridge elektronikk?, er det noe å satse på?
    Tenker først og fremst på Concept/Ikon/Mentor seriene.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Nå misset vel du den posten jeg bl.a. siktet til.

Og det er ikke tips som ikke er tillat, men direkte linking.

Geir Arne

Ja, mistet nok den da det ikke var sitert noen innlegg.

Spørsmålet er vel heller hvor grensen går?
    Vis jeg sier:

Hei, jeg ser det ligger en god NAD forsterker på brukten som passer dine Lektor høyttalere kjempe bra!

Eller

Hei, jeg ser det ligger en god NAD forsterker på brukten som passer dine Lektor høyttalere kjempe bra! Her har jeg funnet linken til deg: LINK
    Min tråd

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Grensenland for hva?
    Det jeg mente var at å linke til en 3. parts annonse er i grenseland, og jeg er usikker på om dette er lov eller ikke.

Å bruke forumets mest leste tråd til annonsering er som vi har vært inne på, ikke lov.

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    At det ikke er lov er en sak, men at du gidder å bry deg, det skjønner jeg ikke.
    Det får være ditt problem. Men burde man ikke følge de regler som er opplest og vedtatt da? Uten at noen trenger å passe på?

Geir Arne

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Noen her som har erfaring med hvordan Dali låter sammen med Cambridge elektronikk?, er det noe å satse på?
    Tenker først og fremst på Concept/Ikon/Mentor seriene.
    Ikon7 eller Mentor6 på Cambridge 840A låter nok kanon.

Har hørt 740A på Fazon F5 og Zensor7 og det låter kanon på begge. 840A har jeg kun testet i eget oppsett.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge låter faktisk ganske nydelig sammen med Dali. Cambridge har en litt varm klang, som gjør nøytrale Dali enda bedre. Stikk en tur på hifiklubben og ta en lytte-test.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    Cambridge låter faktisk ganske nydelig sammen med Dali. Cambridge har en litt varm klang, som gjør nøytrale Dali enda bedre. Stikk en tur på hifiklubben og ta en lytte-test.

Dali nøytral?! syns de har en varm signatur med masse energi i toppen i utgangspunktet jeg :S... Ikke for å kverulere, jeg digger Cambridte Audio sine produkter, men varm klang?! hmm... tydelig at lyd er individuelt .

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ikke for seint å "melde" seg inn her eller? Har et par med Ikon 6 mk2 som jeg storkoser meg med! Blir enten Parasound, Hegel eller Emotiva effektforsterker!

Neste blir ikon on wall eller inwall bakhøytallere, 2 stk suber, senter osv osv osv :-)

Dali for life!!:P

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hei!

Ikke for seint å "melde" seg inn her eller? Har et par med Ikon 6 mk2 som jeg storkoser meg med! Blir enten Parasound, Hegel eller Emotiva effektforsterker!

Neste blir ikon on wall eller inwall bakhøytallere, 2 stk suber, senter osv osv osv :-)

Kim
    Gratulerer med KONGE høyttalere!!! .

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Hei!

Kim
    Velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg av receiver til Ikon 6

Heisann entusiaster!

Er den heldige eier av Dali Ikon 6 og har kommet frem til at det er på tide å gå til innkjøp av ny receiver.

Har for øyeblikket Denon AVR-2310, men ønsker å oppgradere til noe litt kraftigere. Noen punkter:
    -Brukes ca 60/40 musikk/film. Opptatt av at receiveren spiller bra i stereo
    -Budsjett ca 10 000 kr.

Har vurdert følgende:
    -Årets modeller: Denon 3312, Pioneer LX-55
    -Fjorårets mer kraftige modeller: Pioneer LX-73, Yamaha V3067

Noen som har erfaring med nevnte receivere eller andre receivere som er en god match med Ikon 6?

Noen merker man bør unngå? Har og hørt at Ikon 6 ikke bør matches med forsterkere som spiller "lyst", siden det kan bli veldig "skrikende/skjærende" lyd. Dette vil jeg helt klart unngå

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har MK2 så fungerer de UTMERKET med Yamaha.

Bruker denne kombinasjonen selv med 2067, og det er en perfekt kombo. Går du opp til 3067 så får du nok av krefter også, hvertfall sånn i førte runde. 8)

Foredelen med Yamaha at de har en varm klang, god tyngde i bassen og skaper et stort lydbilde som passer perfekt med Ikon mk2.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Heisann entusiaster!

Er den heldige eier av Dali Ikon 6 og har kommet frem til at det er på tide å gå til innkjøp av ny receiver.

Har for øyeblikket Denon AVR-2310, men ønsker å oppgradere til noe litt kraftigere. Noen punkter:
    -Brukes ca 60/40 musikk/film. Opptatt av at receiveren spiller bra i stereo
    -Budsjett ca 10 000 kr.

Har vurdert følgende:
    -Årets modeller: Denon 3312, Pioneer LX-55
    -Fjorårets mer kraftige modeller: Pioneer LX-73, Yamaha V3067

Noen som har erfaring med nevnte receivere eller andre receivere som er en god match med Ikon 6?

Noen merker man bør unngå? Har og hørt at Ikon 6 ikke bør matches med forsterkere som spiller "lyst", siden det kan bli veldig "skrikende/skjærende" lyd. Dette vil jeg helt klart unngå
    Ikon kan jeg ikke si er skrikene/skjærende i toppen, men at den er vannvittig energisk ( og kan dermed muligens være noe pågående). Yamaha som blir nevnt er nok noe av det bedre til IKON serien .

IKON 6mk1 er også en fantastisk høyttaler, søstern har et sett, koblet på en NAD VISIO TWO! <-- og det spiller fantastisk + kan spille meget høyt . IKON har også den fine egenskapen at volumknappen kan være helt nede på et minimum, likevel spille fint. BW f.eks er veldig late og trenger som oftest høyt "turtall" på volumtelleren! <-- kjett når man skal lytte til musikk el.l. når man har sovende barn etc i hus .

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop har 3067 til 9995 nå. ET KUPP!!!!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo? x008 serien får veldig skryt i tester. Har selv 3008 og den er simpelthen fantastisk. Jeg tror ofte at Onkyo er undervurdert noe jeg ikke kan skjønne for de er definitivt minst på høyde med Yamaha, Pioneer, Denon osv.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Helt ny her på forumet, og rimelig ny innenfor høytalere/forsterkere osv.
    Har et par Dali 104 stående (ikke sikker på årstall men de er nok rimelig godt brukt, har blitt brukt før meg i mange år)

Det jeg lurte på er hvilken forsterker jeg trenger. De skal primært brukes som "PC-høytalere" altså til å spille musikk/lyd fra PC.

Ser at maks effekt på de er 150 watt. Hva trenger jeg for å kunne kjøre de bra, men fortsatt ikke gå så høyt opp i pris?

Hva skal jeg generelt se etter, eller unngå?

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lex123
    Har et par Dali 104 stående (ikke sikker på årstall men de er nok rimelig godt brukt, har blitt brukt før meg i mange år)

Det jeg lurte på er hvilken forsterker jeg trenger. De skal primært brukes som "PC-høytalere" altså til å spille musikk/lyd fra PC.

Ser at maks effekt på de er 150 watt. Hva trenger jeg for å kunne kjøre de bra, men fortsatt ikke gå så høyt opp i pris?

Mener å huske at disse låt ganske så bra med den gamle NAD 3020.
    så da burde jo en Nad C316 BEE eller en annen liten integrert fra NAD gjøre nytten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Mener å huske at disse låt ganske så bra med den gamle NAD 3020.
    så da burde jo en Nad C316 BEE eller en annen liten integrert fra NAD gjøre nytten.
    Blir ikke 40 W litt lite når høytalerene har maks effekt på 150? Vil kunne kjøre de litt uten å sprenge de.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lex123

Det ligger en god Abrahamsen på Finn nå til en god penge, kanskje sjekke ut den? Den er jo strømsterk og fin til disse høytalerne dine, klangen er god på disse forsterkerne også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens!

Har vurdert Onkyo NR-3008 da man kan få en veldig god pris på denne nå, men endte opp med Yamaha 3067. Satser på at det blir bra

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til elektronikk å prøve på Ikon 7?

Ikke spesielt glad i NAD..

Side 618 av 743 FørsteFørste ... 118 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 608 614 615 616 617 618 619 620 621 622 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •