Dalis Entusiaster - Side 617

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 617 av 743 FørsteFørste ... 117 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 613 614 615 616 617 618 619 620 621 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 12,321 til 12,340 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var anlegget komplett, mer eller mindre.. Venter bare på nye HT-kabler nå, var nok en bra investering med XLR-kabler. Monoblokkene drar GODT i bunn, og lyden er ikke akkurat dårligere akkurat, trykker litt mer nå enn den forrige forsterkeren: XA6950v.
    Har igjen litt fortsatt, mangler å ha Daliene på spikes. Også blir det stein å ha under de, samt rydde "litt" i kabler bak benkene.. Også må vel annlegget spilles inn litt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    Da var anlegget komplett, mer eller mindre.. Venter bare på nye HT-kabler nå, var nok en bra investering med XLR-kabler. Monoblokkene drar GODT i bunn, og lyden er ikke akkurat dårligere akkurat, trykker litt mer nå enn den forrige forsterkeren: XA6950v.
    Har igjen litt fortsatt, mangler å ha Daliene på spikes. Også blir det stein å ha under de, samt rydde "litt" i kabler bak benkene.. Også må vel annlegget spilles inn litt.

Hvordan synes du Xindak funker på diskanten til dine Helicon, merker du noen form for romlete bass på dine høytalere?

Du har i hvertfall et flott anlegg og håper du snekrer sammen en profil snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvordan synes du Xindak funker på diskanten til dine Helicon, merker du noen form for romlete bass på dine høytalere?

Du har i hvertfall et flott anlegg og håper du snekrer sammen en profil snart.
    Ble litt seint før jeg fikk kobla til XLR-kablene ikveld, bare fått testa en dag med monoblokkene med billig RCA-kabel fra elkjøp. Litt romling er det jo, når man spiller Wintersun (kan vel like greit være opptaket som er litt sånn også). På så og si alt annet oppfattes bassen bassen ganske stram men allikevel varm og god. Har som sagt ikke spikes på høytalerne enda, så regner med det hjelper endel også. De er heller ikke plassert best mulig med tanke på lyd heller enda.. Skal mekke meg en profil så fort jeg får HT-kablene om noen uker, samt satt høytalerne litt mer optimalt.
    Diskanten er forøvrig veldig bra, når man hører på Silje Nergaard så kommer vispen på skarp-tromma veldig flott frem sammen med silke-vokalen. Er vel her skillet kommer når man starter å bevege seg imot Mentor istedet for Ikon-serien også.
    Kan ta en liten oppdatering på lyden om noen uker, samt noen flere bilder så fort jeg får plassert ting litt bedre og ryddet litt i rotet. Forforsterker er helt ny og monoblokkene er ikke brukt mange timene. Så forventer nok at det løsner litt til etter hvert. Varmt blir det ihvertfall! Monoblokkene blir såpass varme på idle at man klarer knappt å ha hånda på de i mer enn 3-4 sek..
    Kan nevne at jeg testa den gamle Xindak XA6950v imot en Rotel effekt (husker ikke modell), på Ikon 8. Han med høytalerne og Rotel ampen ble litt forbausa over lyden på Xindaken, ikke noe dårligere den fant han ut også ble det mer juice til bassene så han måtte sjekke om XTZ-subbene sto på noen ganger.

Kjører også bare med Sonos for tiden, man hører lyden er litt mer komprimert med den i forhold til å kjøre WASAPI plugin med Foobar2000 og PC. Det blir litt mer detaljert og luftig fra PCn faktisk, og man får litt frysninger på ryggen helt random av god lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte eg hiver det inn her siden det er så mangen som følger med og er hjelpsome her inne.

Hmm eg trenger litt hjelp. Eg har lånt med meg heim både Rega dac og Hegel HD 10. Når eg kobler dem opp til min nad m3 som eg vill kjøre som vanlig forsterker i stereo nå med dac. Men da får eg veldig veldig lav lyd. Men når eg kobler om ijen og kjører den som effektforsterker til min yamaha rx-v3900 så funker di heilt fint. Akkurat som om det skulle ver noe gale med nad`en.

Eg har prøvt forskjellige kabler og alt. Ifra xlr til rca og til og med ein anen pc. Og alt av inputs er prøvt ut.

Takker for alt hjelp eg kan få.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Tenkte eg hiver det inn her siden det er så mangen som følger med og er hjelpsome her inne.

Hmm eg trenger litt hjelp. Eg har lånt med meg heim både Rega dac og Hegel HD 10. Når eg kobler dem opp til min nad m3 som eg vill kjøre som vanlig forsterker i stereo nå med dac. Men da får eg veldig veldig lav lyd. Men når eg kobler om ijen og kjører den som effektforsterker til min yamaha rx-v3900 så funker di heilt fint. Akkurat som om det skulle ver noe gale med nad`en.

Eg har prøvt forskjellige kabler og alt. Ifra xlr til rca og til og med ein anen pc. Og alt av inputs er prøvt ut.

Takker for alt hjelp eg kan få.
    Med litt prøving og feiling så klarte eg og finne ut feilen sjøl. Va ikkje så positivt men er ikkje muligt og få i både bøtte og span fant eg ut:?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Med litt prøving og feiling så klarte eg og finne ut feilen sjøl. Va ikkje så positivt men er ikkje muligt og få i både bøtte og span fant eg ut:?
    Godt å høre det løste seg for deg, er spent på hva du synes om de DAC's. Det er i hvertfall skikkelig kvalitet du har hatt hjemme i hvertfall, håper du kan komme med en liten a-b test på de kanskje?

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg nå med et par Dali Lektor 1, sammen med rega brio-r og rp-1 platespiller. Disse spiller flott på mitt lille rom!

Lektor 1, en litt oversett perle?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Koser meg nå med et par Dali Lektor 1, sammen med rega brio-r og rp-1 platespiller. Disse spiller flott på mitt lille rom!

Dali Lektor er en god og rimelig serie, denne spiller litt varmere enn Concept så man får mye kvalitet for pengene her. Det er nok en del Lektorer rundt men folk er nok mest opptatt av å vise frem de større sakene de har i hus, jeg synes dem er gode lydformidlere til mindre rom og gjerne som bakhøytalere også.

Hvor stort er rommet du spiller musikken din?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DALI Lektor 1 review from the experts at whathifi.com

Nei da . Lektor 1-8 er noen fantastiske høyttalere, faktisk er Subben dems også veldig god syns jeg..

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 8 kvadratmeter, og jeg lytter i nærfelt. Dypbass spiller de ikke uansett, men den musikken de spiller flyter meget godt og har et godt driv. Lytter også på lektor 2 når jeg var ute å handlet, men de forsvant ikke like godt i lydbildet som lillebror.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 8 kvadratmeter, og jeg lytter i nærfelt. Dypbass spiller de ikke uansett, men den musikken de spiller flyter meget godt og har et godt driv. Lytter også på lektor 2 når jeg var ute å handlet, men de forsvant ikke like godt i lydbildet som lillebror.
    Om du ikke får nok bass er det bare å koble på et par småsubber for å få liv igjen, men det blir nok bedre med en større forsterker på L2. Jeg synes den er veldig god også, godt driv og flyt på den etter min mening. Lillebroren er jo lettere å tilpasse med forsterkere også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei felles entusiaster!

etter å ha ferdig-satt hjemmekino`en med Heli 300 / c200, 2*diy subber & diy bakhøyttalere prøver jeg å få på plass ett stereo anlegg.

Ser nå at madammen kaprer A/V rommet for å lytte til spotify, se film osv, og når devil wears prada osv ruller på tv skjermen flykter jeg!

Har en stue nr2 som er sjelden i bruk, hvor jeg har mulighet til å ha noe utstyr stående!

Men, er veldig usikker på hva jeg skal ha.. er nødt til å ha en mer komplett høyttaler enn Heli300, da jeg trenger hele lydbildet! ref: mer dynamikk / noe dypere bass.

Så langt har jeg handla dette:

Kilde: Denon DP-A100
    Forsterker: ?
    Høyttaler: ?
    Kabler: ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Hei felles entusiaster!

etter å ha ferdig-satt hjemmekino`en med Heli 300 / c200, 2*diy subber & diy bakhøyttalere prøver jeg å få på plass ett stereo anlegg.

Ser nå at madammen kaprer A/V rommet for å lytte til spotify, se film osv, og når devil wears prada osv ruller på tv skjermen flykter jeg!

Har en stue nr2 som er sjelden i bruk, hvor jeg har mulighet til å ha noe utstyr stående!

Men, er veldig usikker på hva jeg skal ha.. er nødt til å ha en mer komplett høyttaler enn Heli300, da jeg trenger hele lydbildet! ref: mer dynamikk / noe dypere bass.

Så langt har jeg handla dette:

Kilde: Denon DP-A100
    Forsterker: ?
    Høyttaler: ?
    Kabler: ?
    Prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips er å skaffe noen brukte Mentor, de er virkelig gode høytalere til rett pris også, nå har jeg bare hørt Mentor 6 da men..

En liten oppdatering av Stereoen per idag, fikk de opp på spikes.. Bassen ble mye strammere og bromlingen i bassen forsvant! Virkelig en forbedring!! Nå føler jeg godlyden kom igjen slik den skal være, har fortsatt litt forbedring igjen fortsatt med tanke på plasseringen i stua som er litt for smal. Skal få lånt en DB-måler en dag en kompis får tid, så skal vi se litt nærmere på den saken.
    Satte på litt Wintersun igjen, har aldri hørt så lite bromling i bassen noen gang (så og si helt borte) og man hører faktisk bass-strengen tydelig istedet. Og Xindak imponerer igjen sammen med Dali spør du meg. Liker den varmen Xindak tilfører Daliene. 8)

Usikker på om dette bildet ble med en gang før, før forforsterkeren kom på plass.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig mye salgsannonser i denne tråden.....

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Latterlig mye salgsannonser i denne tråden.....

Geir Arne
    Stort problem for deg?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stort problem for deg?
    Så lenge det strider mot lovverket her så syntes jeg det burde være likt for alle.

Å linke til en annonse er i grenseland. Å linke til egen annonse er ikke lov.

Men for min del må man gjerne annonsere i diverse tråder, men da må det være lov for alle.

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det spørsmålet som dukker mest opp i tråden her er hva som matcher med Dali, synes da ikke at det er "latterlig" å gi tips når gode matcher til Dali dukker opp på brukten.
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det spørsmålet som dukker mest opp i tråden her er hva som matcher med Dali, synes da ikke at det er "latterlig" å gi tips når gode matcher til Dali dukker opp på brukten.
    Nå misset vel du den posten jeg bl.a. siktet til.

Og det er ikke tips som ikke er tillat, men direkte linking.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Så lenge det strider mot lovverket her så syntes jeg det burde være likt for alle.

Å linke til en annonse er i grenseland. Å linke til egen annonse er ikke lov.

Men for min del må man gjerne annonsere i diverse tråder, men da må det være lov for alle.

Geir Arne
    Grensenland for hva?
    At det ikke er lov er en sak, men at du gidder å bry deg, det skjønner jeg ikke.

Side 617 av 743 FørsteFørste ... 117 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 613 614 615 616 617 618 619 620 621 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •