Dalis Entusiaster - Side 616

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 616 av 743 FørsteFørste ... 116 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 612 613 614 615 616 617 618 619 620 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 12,301 til 12,320 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Har nå bestillt en Vincent sp-331 effekt som skal brukes på mine Dali 104.
    Har en Yamaha RX-V667 som forforsterker.
    Kjører i dag ett 6.1 oppsett,så håper den effekten vil gi min receiver litt mer pust til de 4 andre..
    Noen synspunkter?
    Hører mest på musikk,så ville prøve å få stereo til å funke ok først,men film er og gøy..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går mot salg av mine dalli ikon 7 5 år gamle og lurte på hva jeg kunne fått for disse. begge forntdekslene har fått knekt ene avstiveren i ene siden men dette sees ikke og har ingen effekt på lyden. eller få bruksmerker så vidt jeg kan se

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dali vs hegel

hvordan funker hegel på dali? er det noen som har erfaring med dette på mentor serien? og er det veldig stor forskjell på helicon og mentor serien??

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God gammel årgang!

Etter et knallkjøp på QXL er det vel bare å melde seg inn i klubben:-D Dali Evidence 870 for under 1500,-!!! Kjøpte vel egentlig for morro skyld, men etter å satt de opp for å teste de ut ble jeg så imponert at de fortsatt står i oppsettet! De spiller jo pokker så bra! Spørs om jeg ikke etterhvert kommer til å snuse på noen nyere modeller etter hvert.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    hvordan funker hegel på dali? er det noen som har erfaring med dette på mentor serien? og er det veldig stor forskjell på helicon og mentor serien??
    Hegel på Dali blir i det lyseste laget. Men det er jo også en smaksak. Mentor låter litt mørkere enn det Helicon gjør, men Helicon er en mer oppløst og dynamsik høyttaler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Helicon eller Mentor en høyttaler du vurderer å kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er Helicon eller Mentor en høyttaler du vurderer å kjøpe?

mentor i første omgang, siden det er disse som ligger ute brukt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mentor i første omgang, siden det er disse som ligger ute brukt.
    Har sendt deg PM

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    går mot salg av mine dalli ikon 7 5 år gamle og lurte på hva jeg kunne fått for disse. begge forntdekslene har fått knekt ene avstiveren i ene siden men dette sees ikke og har ingen effekt på lyden. eller få bruksmerker så vidt jeg kan se
    Det er vanskelig å fastslå en pris på dine høytalere, men ser at Ikon 6 enda selges for 5-6 så rundt 7k for dine er ingen upris synes jeg. Du må nesten bare legge de ut og se hva folket vil gi, dette er veldig gode høytalere men må helt klart matches riktig for ikke skrike ut hjernemassen til lyttern.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cleo
    Etter et knallkjøp på QXL er det vel bare å melde seg inn i klubben:-D Dali Evidence 870 for under 1500,-!!! Kjøpte vel egentlig for morro skyld, men etter å satt de opp for å teste de ut ble jeg så imponert at de fortsatt står i oppsettet! De spiller jo pokker så bra! Spørs om jeg ikke etterhvert kommer til å snuse på noen nyere modeller etter hvert.
    Hei og velkommen til Dali klubben

Dali Evidence er en høytaler som jeg ikke har hørt før faktisk, men til den prisen så har du fått deg et par gode høytalere til prisen å bedømme. 1500 for et par gulvstående er nesten latterlig, håper du vil dele litt informasjon med oss når du har fått testet de igjen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, folkens.....

Da ser det ut som høsten virkelig tar innpå det norske land igjen og det betyr mer aktivitet her på forumet, selv har jeg vært lit i the lazy mood og det pga "sommertiden" som har vært.

Vi alle vet at den tiden betyr mindre aktivitet med pcen og mer tid ute sammens med grillen og andre utesysler, selv er jeg tilbake på tråden igjen og vil ønske dere velkommen inn i en ny årstid som betyr desto mer tid på lyd og bilde fronten.

Håper at dette kan gi en spennende høst i vente med nye medlemmer og mange hyggelige samtaler, vi vil fortsatt holde den gode moral her og en god takhøyde for det meste. Vi her inne har verdsatt Dali som vår lydformidler pga dens gode kvaliteter, selv er jeg spent på hva som skjer med Dali fremover og jeg er veldig gira på noen highend nyheter derfra.

Det vi kan vente nå er Fazon F5 som er på vei inn og den nye Sub E12-F (Zensor), håper det er noen her inne som vil dele litt lytteerfaringer når de evt går til et innkjøp av disse nyhetene.

Jeg selv har ikke noen store planer denne høsten og har beveget meg litt over på head-fi for å utvikle spekteret litt, er fortsatt på søken etter en god forsterker til mine hodetelefoner så det får vi bare ta når det dukker opp noe brukbart der ute.

Det er en Hifimesse i Horten til neste helg og håper å se noen av dere der, de som ikke har fått det med seg så er det informasjon her:

HiFi Messen

Vel.... Enjoy.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det vi kan vente nå er Fazon F5 som er på vei inn og den nye Sub E12-F (Zensor), håper det er noen her inne som vil dele litt lytteerfaringer når de evt går til et innkjøp av disse nyhetene.
    Orket ikke vente lenger jeg men.. Nå fikk jeg jo en god pris på min nye sub så jeg skal være fornøyd med den.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Orket ikke vente lenger jeg men.. Nå fikk jeg jo en god pris på min nye sub så jeg skal være fornøyd med den.
    Det er kjedelig å vente så jeg skjønner den, trenger man en ting så blir det skaffet der og da. Håper denne lover like godt som den ser ut til, liker veldig godt looken på denne serien.

Hva endte du opp med og pris?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjedelig å vente så jeg skjønner den, trenger man en ting så blir det skaffet der og da. Håper denne lover like godt som den ser ut til, liker veldig godt looken på denne serien.

Hva endte du opp med og pris?
    Jeg dro til Sverige i går og kjøpte en XTZ 99 W12.16, det ble 3500nok pluss at jeg fikk en fin kabel med på kjøpet
    Vet ikke om du har fått med deg hva jeg endte opp med av høyttalere, men det står jo nedenfor i signaturen alt sammen. Burde vel nesten lage en minHjemmekino side snart

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Jeg dro til Sverige i går og kjøpte en XTZ 99 W12.16, det ble 3500nok pluss at jeg fikk en fin kabel med på kjøpet
    Vet ikke om du har fått med deg hva jeg endte opp med av høyttalere, men det står jo nedenfor i signaturen alt sammen. Burde vel nesten lage en minHjemmekino side snart
    Det er en hyggelig pris for et godt produkt, har hørt lite av dette merket men har lest mye om dette på diverse forum. Gratulerer med gode saker i hus, i følge aldern din så er jo dette et helt rått anlegg. I din alder hadde jeg et Aiwa alt i et anlegg av skikkelig plast, burde være stolt av det du har fått i hus.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en hyggelig pris for et godt produkt, har hørt lite av dette merket men har lest mye om dette på diverse forum. Gratulerer med gode saker i hus, i følge aldern din så er jo dette et helt rått anlegg. I din alder hadde jeg et Aiwa alt i et anlegg av skikkelig plast, burde være stolt av det du har fått i hus.
    Takk takk, jeg er da litt stolt av det ja 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til Dali klubben

Dali Evidence er en høytaler som jeg ikke har hørt før faktisk, men til den prisen så har du fått deg et par gode høytalere til prisen å bedømme. 1500 for et par gulvstående er nesten latterlig, håper du vil dele litt informasjon med oss når du har fått testet de igjen.

Hadde Evidence 870 før. Gode høyttalere. Bra lyd og bra trøkk!!
    Så lenge de er i god stand, så er de skikkelig "value for money"..

Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle Dali venner:-D
    Her om dagen byttet jeg ut mine Ikon6 mk2 med Mentor 6,
    og er godt fornøyd med lyd signaturen. Mentor er mer fyldig
    Da er det vel sånn at jeg burde bytte ut Ikon Vocal 2 sentern med Mentor
    sentern hihi:twisted:

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en god oppgradering fra Ikon 6 til M6 ja... Ikon Vokal er en grei senter det men Mentor spiller i en helt annen liga De dukker opp på bruktmarkedet innimellom. Jeg syns 10 lapper var mye å ut med for en senter så ventet tålmodig i noen mnd til det dukket opp en jeg fikk for 5k. Veldig fornøyd må jeg si.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Nimkazo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja får ligge i lur og se hva som dukker opp men må få inn lit mer cash først :-D

Side 616 av 743 FørsteFørste ... 116 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 612 613 614 615 616 617 618 619 620 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •