Dalis Entusiaster - Side 615

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 615 av 743 FørsteFørste ... 115 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 611 612 613 614 615 616 617 618 619 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste
Viser resultater 12,281 til 12,300 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aquaplex
    Hei.

Noen her inne som har, eller bare har hørt på Dali Zensor 7?

Har vært Cerwin-Vega fanatiker i godt over ett tiår nå, men er nå klar for noen mindre høyttalere som har god lyd, men samtidig greit med bass.

Har vært innom den lokale Hi-Fi klubben og hørt på Zensor 5 vs Concept 6, og må si jeg forelsket meg i den deilige lyden i den lille Zensor 5.
    Jeg ville egentlig høre forskjellen mellom Concept 8 og Zensor 7, men de hadde ingen modeller av de til demo. Men alle de ansatte mente bestemt at de hadde valgt Zensor 7 over Concept 8 anyday.

Hva er meningene her inne?

Vist du vil ha en høyttaler med god bass og fin og høy lyd så må LEKTOR 8 være på shoppinglista di....spiller fletta av det meste når det kommer til gromlyd og fin lyd... valgte de også for og komme unna slitsomme diskanter, vert og prøvelytte på disse

Newcomer Aquaplex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    Vist du vil ha en høyttaler med god bass og fin og høy lyd så må LEKTOR 8 være på shoppinglista di....spiller fletta av det meste når det kommer til gromlyd og fin lyd... valgte de også for og komme unna slitsomme diskanter, vert og prøvelytte på disse
    Takk for svar.

Har faktisk hørt på Lektor 8, og som du sier er det en utrolig bra høyttaler
    Problemet blir at de ligger altfor høyt i pris i forhold til mitt budsjett desverre

Og da tror jeg at jeg ender opp med Zensor serien, da de har den beste lyden jeg har hørt i den prisklassen.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aquaplex
    Det er flott å få bekreftet at de også spiller pent hjemme av noen som har de

Zensor 5 blir altfor liten for meg også, men var de eneste av zensor serien de hadde til demo. Så da måtte jeg høre på de. Regner med at 7 er like behagelig å høre på + mer gromlyd.

Ser du har Concept serien også...er du også av den oppfattningen at Concept er mer "skrikete" enn Zensor? Var det inntrykket jeg fikk da jeg hørte på de på Hi-Fi Klubben.
    Høyttalere med slitsom diskant føler jeg meg ferdig med for å si det sånn
    Concept er jo ikke direkte dårlige de heller, men ja, Zensor har en mye mer oppløst og behagelig diskant som jeg tror du vil bli fornøyd med

Newcomer Aquaplex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Concept er jo ikke direkte dårlige de heller, men ja, Zensor har en mye mer oppløst og behagelig diskant som jeg tror du vil bli fornøyd med
    Takk for svar.

Kjempe flott at du som har Zensor sier det samme som de i Hi-Fi Klubben
    For de har en tendens til å smøre tjukt på ;-)

Blir Zensor på meg nå Må bare få rota meg til å selge de gamle høyttalerne først ;-)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne legge ut et bilde av mine nye lydting fra det siste halve året. Mentor 6 og Mentor Vokal samt Onkyo 3008 som med Audessey XT32 virkelig får Mentorene i blomstring. Fikk og inn en XTZ 12" til her om dagen, ser litt voldsomt ut med to oppå hverandre i en stue men det låter bra! Den oppgraderingen jeg må si har vært den mest merkbare er senteren, fra Ikon til Mentor. Den senteren er bare helt enorm, utrolig detaljrik og her snakker vi pondus

Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke galt ut det der! Pen stue!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Tenkte jeg kunne legge ut et bilde av mine nye lydting fra det siste halve året. Mentor 6 og Mentor Vokal samt Onkyo 3008 som med Audessey XT32 virkelig får Mentorene i blomstring. Fikk og inn en XTZ 12" til her om dagen, ser litt voldsomt ut med to oppå hverandre i en stue men det låter bra! Den oppgraderingen jeg må si har vært den mest merkbare er senteren, fra Ikon til Mentor. Den senteren er bare helt enorm, utrolig detaljrik og her snakker vi pondus

Lekkert, lag din egen minHjemmekino side, du. Ingen tvil om at Mentor senter er en voksen senter høytaler8)

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten tvil om at Mentor Vokal er en kraftig sak. Akkurat slik en senter skal være

Husker jeg ble overrasket da jeg så den på hifiklubben i real life første gangen!:twisted:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har tyske Area DVD testet ut Zensor surroundsettet, denne artikkelen kan oversettes med Google Translator. Virker som Dali virkelig har klart å klinke til denne gangen, spennende test med masse flotte bilder.

Kos dere mine kjære Dali-Venner.

Dali Zensor Test:
    AREA DVD Hardware

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du følger Dali på facebook du også eller?

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da har tyske Area DVD testet ut Zensor surroundsettet, denne artikkelen kan oversettes med Google Translator. Virker som Dali virkelig har klart å klinke til denne gangen, spennende test med masse flotte bilder.

Kos dere mine kjære Dali-Venner.

Dali Zensor Test:
    AREA DVD Hardware

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sviende svik ...

Som dere vet bytta jeg ut mine Dali IKON6mk2 med B&W 683 i stue anlegget mitt. Altid ment at BW 683 har vært en GODT alternativ til IKON6mk2 med en helt anna signatur.

Men duverden å jeg savner Dali IKON i stua... B&W er vannvittig grøtete og "kjedelige" i forhold. Vet de krever sitt av forsterkeren, men makan .

Sorry for sviket :P. Det svir litt nå ja . hehehhe.

Godt jeg har Dali på selve "HIFI-rommet" mitt .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Subwoofer og YPAO og musikk

Jeg har også postet denne under "høyttaler" siden, men spørr også her siden alle Dali entusiastene er her

Jeg har en Dali concept sub 12". I bruksanvisningen står det at før jeg kjører RK skal jeg sette crossover og volum kl 12.

Men når jeg da kjører YPAO så finner den ikke subben, jeg må ha volum på sub ca kl 3, jeg synes dette er ganske mye? Det gjelder også når jeg hører på musikk, hører jeg på en sang hvor jeg vet det er bass så gir ikke subben en lyd ifra seg hvis volumet på subben står kl 12, da må jeg evt skru opp db på sw i receiveren veldig mye, evt skru opp lyden til høyt.

Noen tips eller meninger om dette?

Vurderer egentlig å kanskje bytte ut Dali subben med noe annet men vet ikke helt enda:S

på forhånd takk for alle svar
    LG 60" 60PA550T Plasma TV | Kilde: Samsung BD-D6500|
    Front: Dali Concept 8| Bak: Dali Concept 1| Sub: Dali Concept Sub 12|
    Amp: Yamaha RX-A1010BL| NAD c272|

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Du følger Dali på facebook du også eller?
    Det gjør jeg vettu og følger aktivt med på nyhetene til Dali, deler de med andre her inne også som kan finne disse linkene int.

Er noen som ikke er på Facebook, greit å dele ut så de fleste får det med seg.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis

SE her ja Lekkert med Skjulte kabler i vegg til Tv'en! (Går jeg utifra) Flott anlegg!dette kan du kose deg lenge med.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk... skjulte kabler ja, har lagt et to toms flexi rør inni veggen fra bak tv som munner ut over golvlista bak benken. Ser mye bedre ut å få skjult kablene ja. Anlegget koser jeg meg med hver dag men er stadig planer om oppgraderinger. Emotiva effekt til de tre frontkanalene og Mentor 8 er noe jeg vurderer for tiden.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider fått en "passende" forsterker til mine Ikon 8 ( Håper jeg )
    Hadde planer om å kjøpe Emotiva, men så dukket det plutselig opp en H-K Signature 1,5 ( 2x200W ) til en pris jeg fant fornuftig og da var det jo bare å slå til.

Har ikke fått testet så mye ennå men virker som om det er en brukbar kombinasjon

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert Min HiFi siden min trenger noen komentarer?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Har oppdatert Min HiFi siden min trenger noen komentarer?
    Job is done.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hørt Sub E-12F ennå? Tror jeg satser på å hente en XTZ W12 i naboland i morgen
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Job is done.
    +1, eller skal jeg si +2, vet ikke helt hvorfor kommentaren kom med to ganger... Samma det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser frem til å høre på denne subben selv, tror det kan være en veldig bra sub til prisen å være. Den ser i hvertfall veldig pen ut også, bare utseendet på den gjør den noen kroner ekstra verdt.

Side 615 av 743 FørsteFørste ... 115 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 611 612 613 614 615 616 617 618 619 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •