Dalis Entusiaster - Side 607

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 607 av 743 FørsteFørste ... 107 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 603 604 605 606 607 608 609 610 611 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 12,121 til 12,140 av 14842
    Newcomer Tronico sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som er interesserte...

... i å kjøpe mitt surroundoppsett?

Dali Ikon 7 fronthøyttalere, Ikon vokal 2 som senter, Ikon On Wall som bakhøyttalere samt Dali SWA-12 som subwoofer med integrert forsterker.

Dali Ikon-høyttalerne er i lys eik.

Du finner bilder og flere opplysninger her: Surroundoppsett for de kresne - FINN Torget

Surroundreceiveren Onkyo TX-SR674E leverer krefter i massevis og har egen mikrofon som automatisk kalibrerer lyden til ditt rom.

Det medfølger ellers MIT Terminator 5 og Terminator 6-kabler. Signalkabel (Tara Labs) til subwoofer og Tara Labs-kabler til bakhøyttalerne.

Selges med tungt hjerte samlet for 14000/bud.

Kontaktes best på stigroar@gmail.com

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.!

God kveld. :P

Jeg kom over noen Concept 1 på brukten til en billig penge. Disse ble kjøpt, jeg har ennå ikke fått kjøpt meg noen stativer. Men er det noen som selger, kjøper jeg de gjerne, håper på SoundStyle X122. Jeg fikk tatt meg noen par nye bilder i dag, etter jeg fikk festet 2 dører på stereo benken. Det ble ganske pent.!

Jeg poster noen bilder av stereo`en og Concept`ene

Takker for positive tilbake meldinger

Ha forsatt en god kveld videre.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skikkelig fine bilder Kriss66 og gratulerer med et godt kjøp av høytalere, her kan du kanskje få tak på noe stativer til dem

Høyttalerstativ - FINN Torget

Det går ann å prøve å se om de er solgt eller ikke, i følge bildet så ligner de veldig på XS122.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette var skikkelig fine bilder Kriss66 og gratulerer med et godt kjøp av høytalere, her kan du kanskje få tak på noe stativer til dem

Høyttalerstativ - FINN Torget

Det går ann å prøve å se om de er solgt eller ikke, i følge bildet så ligner de veldig på XS122.

Takker for det Raymond!

Jeg har sett den annonsen. Det er X122. Men prisen var litt høy syntes jeg. Men skal ta og kontakte han.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Takker for det Raymond!

Jeg har sett den annonsen. Det er X122. Men prisen var litt høy syntes jeg. Men skal ta og kontakte han.
    Det som er for høyt kan det være en mulighet å få redusert ved kjapp handel, lykke til i hvertfall og håper du får dem i land for en fin pris.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er for høyt kan det være en mulighet å få redusert ved kjapp handel, lykke til i hvertfall og håper du får dem i land for en fin pris.
    Takk for det. Concept`ene spiller ganske bra. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har fått godkjenning av min bedre halvdel til å kjøpe meg nytt stereo oppsett!

Har Helicon 300 / c200 i hjemmekino med 2 st diy sub, og er veldig fornøyd det.

Skal derfor på nytt ha dali høyttalere!

Lurer litt på Dali Euphonia MS4 + en forsterker. tips ?

rommet det skal stå i er ca 18 kvadrat. Heli300m2 klarer ikke fylle det helt, samt at jeg mangler litt i "lydbildet".

Synes selv MS4 låt bedre enn B&W 804 når jeg hørte på det sist lørdag.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggrisen ms4 er høytaleren jeg drømmer om Hva med Parasound A-21 ?
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Hei!

Jeg har fått godkjenning av min bedre halvdel til å kjøpe meg nytt stereo oppsett!

rommet det skal stå i er ca 18 kvadrat. Heli300m2 klarer ikke fylle det helt, samt at jeg mangler litt i "lydbildet".

En av våre faste tilgengere av denne tråden har hatt Ms4 selv og han brukte Parasound A21 effekt. Dette har jeg hørt hjemme hos han og dette låt virkelig godt, du kan bruke en P3 fra samme fabrikat så har du en kombo som spiller godt. Hvor mye har du planer for å legge i forsterkeriet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av våre faste tilgengere av denne tråden har hatt Ms4 selv og han brukte Parasound A21 effekt. Dette har jeg hørt hjemme hos han og dette låt virkelig godt, du kan bruke en P3 fra samme fabrikat så har du en kombo som spiller godt. Hvor mye har du planer for å legge i forsterkeriet?
    Tja.. tenkte vel å bruke MAKS 50k i forsterkeri. tenkt litt på NAD M2 eller Classè!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    En brukt A-21 + en brukt P7 eller JC2 kommer godt under 50k
    Min tråd

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vist du har lyst på Parasound så kan jeg trygt anbefale denne komboen

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=79067&cat=all

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hva med McIntosh mc402 og en c220 forforsterker?

Det ligger en 402 ute på brukten nå til 30k, og en brukt c220 ligger på rundt 20k.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hva med McIntosh mc402 og en c220 forforsterker?

Det ligger en 402 ute på brukten nå til 30k, og en brukt c220 ligger på rundt 20k.
    Mac låter bra sammen med Dali og B&W selv om jeg personlig holder en knapp på dynamikken i MS4 sammen med Mac kontra B&W som da kan bli litt for mørk.

Uansett hvilken variant du velger på høyttalersiden er du på et nivå hvor kilde blir viktig. Om du legger 50k i forsterker så bør du legge det halve (minst) i cd-spiller eller tilsvarende løsning med DA-konvertering.

NAD M2 låter ganske kult med MS4 og er en kombinasjon jeg har hørt. Det var rått og tøft. Endelig en NAD som virkelig er oppløst og som beholder kontrollen i bassen. Om HFK i Trondheim fremdeles har Classé-riggen stående kan du se hva du kan få av pris på denne. Tror de skulle ha rundt 80.000 for CP 500 og CA 2200 sammen med cd-spilleren CDP 102. Dette er en magisk kombinasjon sammen med MS4. Classé er varm og god i klangen og Daliene er nøytrale og har smekken i mellombassen som gjør det til en flott kombinasjon.

(Selv kjører jeg 803dia, men med litt raffere elektronikk. 804 vil kreve mer av elektronikken enn MS4. Får du tak på cd-spiller fra Mac bifaller jeg helt klart forslaget til Hoppe sammen med MS4.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt lesing i denne tråden har jeg lyst å "melde" meg inn jeg også :-).

Ble Dali 300 fronter, Dali C200 senter og Dali Fazon SAT bak.
    Alt drevet av en nyinnkjøpt NAD M25.

Foreløpig er det ikke testet da rommet ikke er helt ferdig pusset opp, men byggekvaliteten er HELT upåklagelig!

Mvh Audun

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Uansett hvilken variant du velger på høyttalersiden er du på et nivå hvor kilde blir viktig. Om du legger 50k i forsterker så bør du legge det halve (minst) i cd-spiller eller tilsvarende løsning med DA-konvertering.
    Alle som vurderer å kjøpe ny CD-spiler i dag bør helt klart vurdere DAC + NAS-løsning. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en dyr CD-spiller når mulighetene med DAC+NAS er så utrolig elegant. Kan garantere at det er meget få om noen som klarer å høre forskjell mellom CD-spiller og DAC+NAS i en blindtest. Flac lossless er en sikker vinner(digresjon:Sukk så artig det er med vinyl).

Når man da i tilegg tenker på andre kilder enn CD kjørt gjennom DAC så er det ikke tvil om at dette gir høy kvalitetsheving gjennom hele anlegget. WIMP for eksempel med og uten DAC er to forskjellige sportsgrener. Digital dekoder for TV er et annet eksempel.

Fri tilgang til musikken gjennom hele huset for en billig penge. Man slipper unger som ruinerer CD'er med å spre de rundt om kring.

En frue som ikke klager på en stor CD-samling som ikke er særlig pen å se på forsvinner som dugg for solen. Du kan gi henne alle de CD'ene som du ikke har lyst til å kjøpe gjennom WIMP/Spotify.

Dali på Electrocompaniet er også en god kombo og de finner du på brukten med jevne mellomrom.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at mine IKON6mk2 blir byttet ut i BW 683. Dette er dog "bare" anlegget i daglistua, så jeg er fortsatt Dali mann .

Tror det kommer inn en NAD M3 til å drive dem . Det tror jeg blir fett! Ikon6mk2 har gitt meg vannvittig mye golyd, men tror kanskje at 683 passer bedre til dagli bruk samt rommet det står i.

Men som sagt, Dali Helicon står fortsatt trygt på "hifi loftet" mitt .

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste bit snart på plass!

Bestilte i dag Dali Ikon Vokal 2 MKII. Da er settet mitt komplett på høyttaler-siden (iallefall så lenge vi bor i leiligheten).

Blir bra å ha noe å trøste seg med når arbeidsdagene tar fatt igjen fra og med neste uke!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Bestilte i dag Dali Ikon Vokal 2 MKII. Da er settet mitt komplett på høyttaler-siden (iallefall så lenge vi bor i leiligheten).

Blir bra å ha noe å trøste seg med når arbeidsdagene tar fatt igjen fra og med neste uke!

Det burde fungere veldig bra. Syntes centeren er litt slapp til I6 og spesielt I7, men den er jo som skapt for I5. De var vel også helt samme bestykkning.
    Geir Arne

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det burde fungere veldig bra. Syntes centeren er litt slapp til I6 og spesielt I7, men den er jo som skapt for I5. De var vel også helt samme bestykkning.
    Geir Arne
    Stemer det. Akkurat samme element-type og samme antall i Ikon5 og Vokal 2. Tror det blir en veldig bra match!

Side 607 av 743 FørsteFørste ... 107 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 603 604 605 606 607 608 609 610 611 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •