Dalis Entusiaster - Side 605

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 605 av 743 FørsteFørste ... 105 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 601 602 603 604 605 606 607 608 609 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste
Viser resultater 12,081 til 12,100 av 14842
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ogrindevoll
    Alltid deilig med nye ting og gleden er stor når pakken(ene) er ankommet postkontoret klar til henting..
    Denne gang var det ein liten oppgradering..

håper det ikkje blir lenge til neste gang , har lyst på forsterker og effekt .. men det koster hvis man skal kjøpe det man egentlig har lyst på...
    MVH Ørjan :-)
    Syns ikke dette er noen liten oppgradering. Passelig stor, syns jeg. Fantastisk flotte, vegg baserte høytalere du har anskaffet deg. Går ut i fra at dette blir bakhøytalere. I muligens et 7.1 oppsett?
    Pene er de uansett. Hvordan har du tenkt å henge dem? Sidelengs og høyt oppe eller nede og rett opp og ned. Om du forstår.

Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette var en veldig fin og yggelig pakke og hente da, nesten gratulere så mye med fine bakhøytalere og ikke minst kabler og annet snacks.

Takk for det,

bakhøytallerene var mykje større enn eg trudde, og trur det kan bli bra., Men det er ikkje lett og få til dette lytterommet mitt, lurer også på denne spennende bd spiller'n Phillips Bdp9600. Den virker billig og bra.., så det blir vel kanskje neste oppgradering.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Syns ikke dette er noen liten oppgradering. Passelig stor, syns jeg. Fantastisk flotte, vegg baserte høytalere du har anskaffet deg. Går ut i fra at dette blir bakhøytalere. I muligens et 7.1 oppsett?
    Pene er de uansett. Hvordan har du tenkt å henge dem? Sidelengs og høyt oppe eller nede og rett opp og ned. Om du forstår.

Jo takk. lurte ei stund på B&W sine dipole høytallere men tok sjangsen på disse siden dei var mk2 og ny serie, Hørte dei i eit oppsett på hifiklubben og synest dei virka spennede.

Angåenes plassering av dei så har eg eit vanskeligt lytterom synest eg , siden eg har leilighet og ikkje ny tomt/ hus (jobber hart med den saken.. )

Eg lærer stadig nye ting her på Avforum og er glad for atte det finnest! , det er mange gode råd og enda bedre kompetente folk her inne som brenner for god lyd og det passer meg bra.. :-)

Har ein link til tråden; http://avforum.no/forum/kalibrering-...stem.html#link

Denne tråden startet eg angåenes plassering , leiligheten min er under oppussing så det henger litt kabler her og der no, før eg må hive alt ut om ei lita stund... Da er det nytt gulv, listverk, maling , kjøkken osv.. skal fiksest opp enten til leige eller salg, kommer ann på , men etter og se byggetråder her på Avforum så har eg fått 2 nye mål .. HUS & Dedikert heimekino..

MVH Ørjan

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ogrindevoll
    Har ein link til tråden; http://avforum.no/forum/kalibrering-...stem.html#link

Denne tråden startet eg angåenes plassering , leiligheten min er under oppussing så det henger litt kabler her og der no, før eg må hive alt ut om ei lita stund... Da er det nytt gulv, listverk, maling , kjøkken osv.. skal fiksest opp enten til leige eller salg, kommer ann på , men etter og se byggetråder her på Avforum så har eg fått 2 nye mål .. HUS & Dedikert heimekino..

MVH Ørjan
    Ser bra ut...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det Ørjan, vet du om det spiller noen rolle hvilken vei du monterer disse ? Eller er de rettet mot en vei.
    Min tråd

Newcomer Tafse sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det noen som har tips til plattform til mine helicon?

Rommet mitt spiller veldig mye med i bassen. Det ønsker jeg å få mest mulig bort, jeg bruker orginale spikes fra dali men det er ikke bra nok. Har prøvd forskjellige gummi føtter og sånner med kun teip på men det ble langt fra bedre.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ohm???

Noen som kan gi meg et kjapt svar?

Mine Dali Fazon har en impedans på 6 ohm.
    På min forsterker (Onkyo sr-608) kan jeg velge mellom 4 og 6 ohm.

Hva skal jeg velge? 4 eller 6?

Prøvd å lese, men blir så mange meninger...

Takker for svar

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tafse
    Hei.

Er det noen som har tips til plattform til mine helicon?

Rommet mitt spiller veldig mye med i bassen. Det ønsker jeg å få mest mulig bort, jeg bruker orginale spikes fra dali men det er ikke bra nok. Har prøvd forskjellige gummi føtter og sånner med kun teip på men det ble langt fra bedre.

Er ikke sikker på at nye føtter/platform vil gjøre så ekstremt stor forskjell.
    Høyttalernes plassering fra sidevegg og veggen bak høyttalerne er vel som betyr mest/gjør størst utslag akkurat på bassen.
    Trekk de lenger ut fra veggen om mulig kanskje...

Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Noen som kan gi meg et kjapt svar?

Mine Dali Fazon har en impedans på 6 ohm.
    På min forsterker (Onkyo sr-608) kan jeg velge mellom 4 og 6 ohm.

Hva skal jeg velge? 4 eller 6?

Prøvd å lese, men blir så mange meninger...

Takker for svar

La den stå på 6ohm.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk

Jeg har en bekjent som ønsker å selge et par strøkne Dali Helicon 800 MK2 Rosenut, høytalerne er bare noen få mnd gamle og prisen vil ligge på ca 35k og send meg en PM for nærmere informasjon.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Ser bra ut det Ørjan, vet du om det spiller noen rolle hvilken vei du monterer disse ? Eller er de rettet mot en vei.

Hmm det går eg nesten ut ifra.. , mine er montert liggende og heller nedover siden eg har dei litt høgt, men sant skal seiast eg heller på med og justere litt derr, det er sikkert mangen andre som kan fortelle deg bedre korleis dette virker med disse daliene, har hørt disse på HFK Bergen i både foran, siden og bakre kanaler, og eg blei positiv overaska hva lyd som kom ut av disse.. :-)

Skal sies atte HFK Bergen også har brukt disse B&W Ds3 til og ha på siden i Dali oppsettene sine og det var etter mine øyrer også ein veldig god match siden dei leverer masse detaljer :-) , vurderer og kjøpe disse også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært særlig begeistret for DALI, men den nye Zensor 1 var helt rå til prisen. Endte med å kjøpe ett sett.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Jeg har aldri vært særlig begeistret for DALI, men den nye Zensor 1 var helt rå til prisen. Endte med å kjøpe ett sett.
    Gratulerer Har ikke hørt dem enda, men det sies til prisen så er de et gullkjøp
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med DALI FAZON SAT 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben til film?

kjæringa ønsker snurr rundt lyd men pga plass har vi ikke muliget til full 5.1 med helicon + hun ønsker små/fine høytalere som skal skrues på veggen.

Men er veldig skeptisk til alle små pingle høytalere. Jeg forventer ikke all verden av dette settet men fungerer det greit nok til film? eller er det andre merker som egner seg bedre? men det må ha høy WAF faktor!

DALI FAZON SAT 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tafse
    Er det noen som har erfaringer med DALI FAZON SAT 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben til film?

kjæringa ønsker snurr rundt lyd men pga plass har vi ikke muliget til full 5.1 med helicon + hun ønsker små/fine høytalere som skal skrues på veggen.

Men er veldig skeptisk til alle små pingle høytalere. Jeg forventer ikke all verden av dette settet men fungerer det greit nok til film? eller er det andre merker som egner seg bedre? men det må ha høy WAF faktor!

DALI FAZON SAT 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    Jeg har dette settet og er knall fornøyd! Spiller knall til film. Utrolig hva disse små høytalerene presterer Jeg har riktig nok byttet ut Subwoofer og senter i settet... Byttet til fazon lcr (samme men litt bredere med en stk 4.5 element mer...) og til Dali sub mk2 med 12 element... Får utrolig mye skryt av utseendet fra både gutter og jenter
    Til musikk er det også helt topp, men jeg har nok en litt vel stor sub til høytalerene når det gjelder pop og rock Vurdere og sette inn en litt mindre og raskere sub i tilegg, men det må bli når lommeboken er klar

Lykke til med valg!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Jeg har dette settet og er knall fornøyd! Spiller knall til film. Utrolig hva disse små høytalerene presterer Jeg har riktig nok byttet ut Subwoofer og senter i settet... Byttet til fazon lcr (samme men litt bredere med en stk 4.5 element mer...) og til Dali sub mk2 med 12 element... Får utrolig mye skryt av utseendet fra både gutter og jenter
    Til musikk er det også helt topp, men jeg har nok en litt vel stor sub til høytalerene når det gjelder pop og rock Vurdere og sette inn en litt mindre og raskere sub i tilegg, men det må bli når lommeboken er klar

Lykke til med valg!
    Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 5 mk2

Hei! Eg er på utkikk etter nytt stereooppsett. Høyrte tilfeldigvis på Ikon 5 mk2 og blei veldig imponert! Dei blei også "godkjent" av dama som også må ha ein finger med i spelet, og dei er no pene å sjå på

Digitale inngongar er eigentleg eit must då eg skal koble til Apple Airport express og kjører Wimp via Mac (vil helst gå for denne løysinga slik eg unngår DAC - "enda" ei boks). Har sett på XTZ class D3 som får veldig gode skussmål frå ulike hold. Har imidlertidleg lest at Ikon mk2 er ein høgtalar som krevjar litt omtanke ved tanke på val av forsterkar.

Er det nokon som har erfaring med Ikon 5 mk2 og XTZ D3 ?

Andre forslag til forsterkar?

Alle erfaringar mottas med takk :-D

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lektor 8!

Hei!

Vi skal kjøpe oss nytt hus nå i høst. Dette er da en enebolig. Jeg vil da ha en høyttaler med trøkk i bunn, itillegg lyd kvalitet. Rommet blir vet endel større enn det jeg har idag. Vi fikk litt info om huset i dag, å rommet kommer til å ligge på rundt 30 kvadrat.

Hvordan vil NAD`en spille med de?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei!

Vi skal kjøpe oss nytt hus nå i høst. Dette er da en enebolig. Jeg vil da ha en høyttaler med trøkk i bunn, itillegg lyd kvalitet. Rommet blir vet endel større enn det jeg har idag. Vi fikk litt info om huset i dag, å rommet kommer til å ligge på rundt 30 kvadrat.

Hvordan vil NAD`en spille med de?
    NADen vil nok klare å drive de mer enn godt nok.

Men ville tatt en lytt på Ikon 7 også. 3k opp, men en veldig god allround høyttaler.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man nå først vurderer Ikon 7, så syns jeg at man nesten bør ta med Mentor 6 i betraktningen også.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    Hvis man nå først vurderer Ikon 7, så syns jeg at man nesten bør ta med Mentor 6 i betraktningen også.
    Jeg ville nok tittet litt på Mentor 6 også, virkelig god høytaler til prisen å være. Kanskje du blir frelst av go'lyden.

Side 605 av 743 FørsteFørste ... 105 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 601 602 603 604 605 606 607 608 609 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •