Dalis Entusiaster - Side 603

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 603 av 742 FørsteFørste ... 103 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 599 600 601 602 603 604 605 606 607 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 12,041 til 12,060 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så det ble noen tyrkleifer, skrev på en ipad, så ha meg unnskyldt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali sin nye Zensor-serie ser unektelig pene ut

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls Håvard
    Men jeg så eb over hadde skrevet at han syns cm9 ga seg for fort, og at han ikke var spesielt imponert over diskanten. Jeg er totalt uenig!
    Litt av poenget var å sammenligne med Mentor 6, og på de punktene du nevner syntes jeg M6 er overlegen(les: bedre). Jeg syntes M6 takler høyere volum og har en mer åpen diskant enn CM9.

Geir Arne

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte sende min nye sub i retur pga. feil med lakkeringen, og den gamle møkkasub`en ble satt tilbake ved siden av Lektor 2`ene jeg har i stua. Umiddelbart slo det meg at den spilte penere og mye mer kontrollert enn jeg husket. En sjekk avslørte at den ikke var slått på, og Yamaha`en stod på "bass out:both". De små Lektor`ene gjorde altså jobben alene, og de leverer faktisk mer og bedre bass enn Dynavoice M85`ene som står i kinoen.

Synes fremdeles at Dali er overpriset i forhold til enkelte konkurrenter, men ikke så veldig mye. Så snart ny sub er på plass regner jeg med at Lektor`ene blir hjørnesteinen i et stueanlegg til hverdagsbruk som holder i mange år.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, folkens.

Har fått solgt Ikon 6 Mk2 for en stund tilbake.

Snuser litt på noe nytt. Synes den nye Zensor serien ser veldig flott ut.

Har bestemt meg for og ikke investere så mye i anlegg før jeg flytter ut. Dette rommet er ganske håpløst. Men valget står mellom Zensor 1 eller 5. Synes 5'eren ser UTROLIG flott ut. Redd den blir litt stor, så har Zensor 1 i tanken.

Noen som vet om disse er kommet i butikkene ennå? Noen som har testet dem?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hei, folkens.

Har fått solgt Ikon 6 Mk2 for en stund tilbake.

Snuser litt på noe nytt. Synes den nye Zensor serien ser veldig flott ut.

Har bestemt meg for og ikke investere så mye i anlegg før jeg flytter ut. Dette rommet er ganske håpløst. Men valget står mellom Zensor 1 eller 5. Synes 5'eren ser UTROLIG flott ut. Redd den blir litt stor, så har Zensor 1 i tanken.

Hmm, jeg tror dem skal være i butikk nå, men Z5 kommer ikke før slutten av mnd står det på HFK sine sider. Det er dog litt venting men tror de andre er inne, prisen er ikke avskrekkende heller så det er bare å sjekke rundt.

Når man ser på Z5 så er ikke den stor egentlig og den er smalere enn feks C6, Z1 fikk kjempeomtale i What Hifi så det lover godt i budsjettverden også.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, den er sikkert ikke stor, der er det ingen problem. Den tar ikke noe større plass enn Z1. Men tenker på at den blir for "stor" lydmessig. At det går ut over diskant og mellomtone hvis du skjønner?

Men må få lyttet til dem begge. Hvis jeg ikke synes det er så stor forskjell mellom dem, så blir det kanskje Z1. Men må innrømme at Z5 ser ut som et sykt møbel. Utrolig hva Dali får til i den rimeligere klassen. Bare se på Lektor serien også, kunst i mine øyne! :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, den er sikkert ikke stor, der er det ingen problem. Den tar ikke noe større plass enn Z1. Men tenker på at den blir for "stor" lydmessig. At det går ut over diskant og mellomtone hvis du skjønner?

Men må få lyttet til dem begge. Hvis jeg ikke synes det er så stor forskjell mellom dem, så blir det kanskje Z1. Men må innrømme at Z5 ser ut som et sykt møbel. Utrolig hva Dali får til i den rimeligere klassen. Bare se på Lektor serien også, kunst i mine øyne! :-D
    Dali har begynt å tenke design og det er ikke dumt for å få damene med på laget også, de hater jo alt som er stort og svart og helst skal det ikke synes men tror at Z5 kan bli en vinner til stuen i budsjettklassen. Fungerer jo godt med et surround system med dette også, burde kanskje komme en sub i samme stil men vi får smøre oss med tolmodighet enn så lenge.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor1 låter i allefall kjempebra. Den syntes jeg er virkelig bra til prisen.

Du går nok ikke feil med den.

Geir Arne

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som kom til bunns i dette med at ikon 8 opfattes som "out of phase" av romkorreksjon?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Zensor1 låter i allefall kjempebra. Den syntes jeg er virkelig bra til prisen.

Du går nok ikke feil med den.

Geir Arne
    Ok, flott og høre.

Men hvordan er denne Zensor 1 kontra Lektor 2? Er Lektor 2 en mye bedre høyttaler? Ble imponert over prisen på Zensor. Flotte saker til prisen av det Concept omtrent koster idag.

EDIT:

Har nesten bestemt meg for Zensor 1. Tar sjansen på å kjøpe dem uten å høre dem.

Har vel 14 angrefrist ved netthandel hos HFK. Så HVIS jeg skulle bli missfornøyd, kan jeg benytte meg av angreretten.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Zensor 1 bestilt. Gleder meg til disse små diamantene ankommer.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Spent å høre hva du mener om disse
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er denne Zensor 1 kontra Lektor 2? Er Lektor 2 en mye bedre høyttaler? Ble imponert over prisen på Zensor. Flotte saker til prisen av det Concept omtrent koster idag.
    Har hørt begge, men ikke under like omstendigheter. De er ganske like i et rom som er ubehandlet. Merket ikke noen stor forskjell. I allefall ikke noe som forsvarer prisen. Det virker også som om Zensor har waveguide rundt diskanten. Har ikke fått bekreftet dette, men om det stemmer har man bedre kontroll på spredning i diskanten.

Det eneste som taler imot Zensor1 er at kassen virker mindre enn på Lektor2, noe som gjør at Lektor burde gå litt dypere. Om dette er serlig merkbart er jeg usikker på. Zensor har også bassport bakover mens Lektor har fremover.

Geir Arne

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får snart ny reciever,en Yamaha 3900,veier over 17KG og yter 2x150 "ekte" watt.
    Blir spennende å koble opp denne på mine Ikoner og se hva den gjør med lyden.
    Blir mye mer effekt enn hva jeg har nå men også bedre lyd i stereo,da jeg har hørt at forforsterker delen skal være god på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel slenge meg på denne tråden jeg også, er relativt fersk her inne selv om jeg har vært medlem ei stund på forumet.
    Var en tur med min Xindak og testa litt B&W (var egentlig det jeg var ute etter), men fant ut det var en dårlig match og endte opp med et par dotter i ørene som jeg ikke har hatt på lenge og endte heller med et par Dali som jeg fant ut passa meget bra istedet. Hadde egentlig tenkt Ikon 7 eller Mentor 6 som jeg var og testa, men endte opp med et par brukte Helicon 400 MK2 istedet. Xindak gir faktisk den varmen som Dali trenger, ble rett og slett forbausa selv. Flere som har testa denne kombinasjonen? Jeg er ihvertfall MEGET fornøyd!! :smile:
    Har ikke brukt annet enn PC rett til forsterker enda, kommer nok et løft på signalveien i morgen der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    Får vel slenge meg på denne tråden jeg også, er relativt fersk her inne selv om jeg har vært medlem ei stund på forumet.
    Var en tur med min Xindak og testa litt B&W (var egentlig det jeg var ute etter), men fant ut det var en dårlig match og endte opp med et par dotter i ørene som jeg ikke har hatt på lenge og endte heller med et par Dali som jeg fant ut passa meget bra istedet. Hadde egentlig tenkt Ikon 7 eller Mentor 6 som jeg var og testa, men endte opp med et par brukte Helicon 400 MK2 istedet. Xindak gir faktisk den varmen som Dali trenger, ble rett og slett forbausa selv. Flere som har testa denne kombinasjonen? Jeg er ihvertfall MEGET fornøyd!! :smile:
    Har ikke brukt annet enn PC rett til forsterker enda, kommer nok et løft på signalveien i morgen der.
    Hei og velkommen med på laget.

Jeg har faktisk aldri hørt Xindak produkter men har lest en del godt om de, aldri hørt at folk har brukt dem på Dali før og det ble knallmatch var toppers. Vi har omtalt Parasound en del på tråden her, det er også et merke som flere kan slå seg til ro med. Du må gjerne poste litt bilder til oss av sakene du har i hus, H400 er høytalere som ikke gjør skam på heimen.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Zensor 1 kommet, og satt opp.

Så lang spiller de bra. Legger ut noen bilder.
    Utrolig flotte saker. Må være de fineste Dali jeg har hatt!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Zensor 1 kommet, og satt opp.

Så lang spiller de bra. Legger ut noen bilder.
    Utrolig flotte saker. Må være de fineste Dali jeg har hatt!
    Disse spiller flott. Men du kan med fordel vinkle disse litt inn mot lyttepos. Bare seriene med bånddiskant som skal stå "rett" etter min mening.

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, gratulerer med fine saker i hus Monster1!
    Fortell gjerne litt mer om hvordan de spiller, forskjell fra annet Dali du har hatt i hus f,eks

Gratulerer til deg også na_X! Tenkte på ikon7 å endte med H400 er ikke dårlig! Xindak har jeg ikke hørt om før, morro at folk prøver noe "annet" på Dali å får bra resultat!
    Min tråd

Side 603 av 742 FørsteFørste ... 103 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 593 599 600 601 602 603 604 605 606 607 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •