Dalis Entusiaster - Side 600

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 600 av 743 FørsteFørste ... 100 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 596 597 598 599 600 601 602 603 604 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste
Viser resultater 11,981 til 12,000 av 14851
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Ikke noe nedgradering på gang, nei :P Skal bruke H400 som bakhøyttalere eller evt front wide.
    Ha, ha...:roll:
    H400 som bakhøytaler... blir fett anlegg dette uten tvil.8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali makes your equipment rock Thomas, ganske råe bakhøytalere og ikke minst lekkert med Limited Edition utgaven da. Dali pumper greit med lyd bare dem får strøm nok, hadde vært moro å prøvd noe større på mine også.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som kan mye om Dali. Hva tror dere om å oppgradere receiver fra Onkyo ht-r380 (100 W/Ch at 6 Ω)til Onkyo tx-nr609 (160 W/Ch at 6 Ω) ?
    Jeg liker best å få bekreftet at det blir noe bedre først. Kan ikke så mye om det.
    Passer den bedre til concept serien?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Dere som kan mye om Dali. Hva tror dere om å oppgradere receiver fra Onkyo ht-r380 (100 W/Ch at 6 Ω)til Onkyo tx-nr609 (160 W/Ch at 6 Ω) ?
    Jeg liker best å få bekreftet at det blir noe bedre først. Kan ikke så mye om det.
    Passer den bedre til concept serien?
    Onkyo ht-r380 er en billig/fille resceiver. 609, NÅ SNAKKER VI. Den vil passe fint til Consept.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Onkyo ht-r380 er en billig/fille resceiver. 609, NÅ SNAKKER VI. Den vil passe fint til Consept.
    Hehe.. Så den er sånn passelig bra altså?
    Se prisen på 609 her:
    Onkyo 7.1 receiver TX-NR609 (sort) - Elkjøp
    3800 kr! Andre steder koster den rundt 4500. Det kan umulig være noen dum pris?

Godt å høre at den ville passe bra til concept. Så får vi se om ikke det blir en XTZ også.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se prisen på 609 her:

Godt å høre at den ville passe bra til concept. Så får vi se om ikke det blir en XTZ også.
    Sammen med en subb fra XTZ så blir dette en kombo jeg nekter på at du vil bli misfornøyd med.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se prisen på 609 her:

Du bruker gjerne 17 laken på en skikkelig tv, men du vil ikke legge mer enn 4k i reciever?

Du skal uansett ikke forvente 160w fra en Onkyo - det er i beste fall en ønskedrøm fra markedsføringsavdelingen der borte.

NAD kommer med nye recievere snart..

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Du bruker gjerne 17 laken på en skikkelig tv, men du vil ikke legge mer enn 4k i reciever?

Du skal uansett ikke forvente 160w fra en Onkyo - det er i beste fall en ønskedrøm fra markedsføringsavdelingen der borte.

NAD kommer med nye recievere snart..
    Hehe.. Nja, tv'en skulle egentlig vært 55". Synes den er litt liten.
    Jeg er femten år.. Bruker ikke konfirmasjonspenger på dette. Så 609 burde vel holde?
    Jeg vet det, men "160w" er vel fortsatt en del bedre enn "100w"?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    609 + XTZ vil absolutt bli en knall, for å ikke snakke om bedre kombo en det du har i dag!
    Min tråd

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Nja, tv'en skulle egentlig vært 55". Synes den er litt liten.
    Jeg er femten år.. Bruker ikke konfirmasjonspenger på dette. Så 609 burde vel holde?
    Jeg vet det, men "160w" er vel fortsatt en del bedre enn "100w"?
    Den er sikkert bedre enn den gamle du har.

Personlig ville jeg ventet til jeg så en sammenligningstest mellom 609 og Denon AVR1912 som kommer med Airplay og diverse snadder på nettverkssiden - i alle fall om det ikke haster for deg. 1912 er vel rett rundt hjørnet.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det haster ikke nei.. Først vil jeg legge den jeg har ut på finn og se om noen er interessert.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phrenetic
    Høres jo veldig greit ut det der. Du mener det ikke er så store forkjellene på H400LE og H800?
    Man hører lett at de er fra samme serie i alle fall. Skal ikke uttale meg fullt ut, før jeg har fått spilt inn tilstrekkelig, samt kjørt litt A/B-testing

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har i dag en Nad receiver med diverse Emotiva produkter som driver ett oppsett med Ikon 8, mk2 center og on-wall. Skal bytte receiver når skattepengene dukker opp. Vurderer den nye yamaha RX-V771 som lanseres i juli. Er det noen her som vet hva slags lydsignatur Yamaha har i forhold til Nad, Onkyo og Harman/Kardon? Vil påpeke at Emotivaene har en mørk amerikansk lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor

Hei gode dali-folk! Tenkte jeg skulle slippe en liten notis her om at jeg nettopp har lagt ut et par Mentor 8 i cherry for salgs her på sida, i tilfelle noen var interesserte

Begynte med Dali 505 og Nad 312 forsterker i mine yngre dager, kjøpte så Mentor 8 og Nad M3 for to år siden, fy flate for en lyd!
    Nå er det oppgradering til mye av det samme som det HiFi Nevøen har, altså Helicon surround, og jeg gleder meg vilt :-D

Kan vel trygt kalle meg en Dali-entusiast

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErlendH
    Hei gode dali-folk! Tenkte jeg skulle slippe en liten notis her om at jeg nettopp har lagt ut et par Mentor 8 i cherry for salgs her på sida, i tilfelle noen var interesserte

Begynte med Dali 505 og Nad 312 forsterker i mine yngre dager, kjøpte så Mentor 8 og Nad M3 for to år siden, fy flate for en lyd!
    Nå er det oppgradering til mye av det samme som det HiFi Nevøen har, altså Helicon surround, og jeg gleder meg vilt :-D

Kan vel trygt kalle meg en Dali-entusiast
    Helicon begynner nesten å bli vanlig, føler meg sidesatt...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med deg fortsatt Rotja! En så lenge ^^ hehe.
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan ta det med ro. Helicon er sikkert bra de, til sitt bruk, men til mitt og en del andres kan det være at Mentor er bedre. Hvis du husker den testen hvor Lyd og Bilde testet Ikon, Mentor og Helicon opp mot hverandre, så kom Mentor best fra det, i hvert fall i forhold til pris.

Har du et budsjett, så kan det være at du gjør en mye bedre investering ved å investere mellomlegget mellom Mentor og Helicon i en bedre kilde. Dessuten er Helicon uforholdsmessig dyp i forhold til bredde. De virker litt feildimensjonerte, og bør nok ha enda større plass enn Mentor.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dali-boys (evnt. girls) :-)

I skyggen av Klipsch og Swans, har jeg glemt at jeg faktisk også har et gammelt par Dali 450 som brukes daglig! Dette er (desverre) det eneste bekjentskapet mitt til Dali. Disse har blitt jevnlig brukt siden 97'!
    Elsker dem! Den mørke gode klangen, med en kontant bass.

Har etterhvert funnet ut at det virkelig er denne type lyd jeg liker, og dermed har jeg solgt det meste av klipsch ++.

Hater lys signatur og diskant som krever utallige forsterker-matcher for å låte såpass laidback og mørkt, men samtidig såpass behagelig som mine gamle 450 8-)

Så er vel på tide å melde meg inn her gitt.

Det jeg lurer på er, iom. at jeg aldri har hørt andre modeller fra Dali enn mine egne; hvordan vil dere si at "lyden" er/har forandret seg på nyere Dali? Dvs. Mentor o.l.....
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det jo voldsomt med aktivitet
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann!

Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Her var det jo voldsomt med aktivitet
    Tror ikke du kan forvente en storm av svar på natten gitt:P la folk få stått opp og kommet igang med dagen før man klager på lite aktivitet.. Denne tråden er vel en av de bedre hva svar og aktivitet angår iforhold til at det kun disjkuteres Dali relaterte produkter osv...

Over til svaret:
    Du bør ikke legge grunnlaget ditt for hva du liker på gamle høytalere, for det har utviklet seg mye i hi-fi verdenen, også hos Dali!

Et forum er et egnet sted til å få tips og triks osv... men et forum kan ikke hjelpe deg med hva DU liker av lydsignatur, klang osv.. Derfor er mitt råd til deg: Dra til nærmeste Hi-klubben og hør på Dali, billige og dyre modeller.. på den måten kan du danen deg et eget bilde av hvordan det låter. Skriv ned et par stikkord for alle høytalere du hører på og tenk igjennom hva du likte og ikke likte...

Så er tiden mer moden for å bringe det til denne tråden. beskrivelse av rommet ditt osv trenger medlemmene for å gi gode råd Noen liker utviklingen til Dali, andre ikke... Personlig så synes jeg at Dali har utviklet seg drastisk fra Mentor og videre.. Mentor er en kball serie, innehar lydkvaliteter få kan mache til prisen, men igjen liker ikke jeg designet til Mentor... Selv har jeg Dali Helicon 400 og er meget tilfreds med både desig og ikke minst lyden

MV

Side 600 av 743 FørsteFørste ... 100 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 596 597 598 599 600 601 602 603 604 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •