Dalis Entusiaster - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 6 av 743 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 506 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    ja det er jo en bra mulighet, høytalerne har jeg hørt en del på, å jeg har bestemt meg får flerne måneder siden. pengen har jeg, men kona synes jeg bør selge noe får å kjøpe noe nytt. er jo selv enig men ser at jeg må ut med 10 store lapper utenom uansett. det er disse pengene jeg har men kona ikke lar meg bruke får hun synes det er unødvendig. men det siger nok inn etterhvert! slik det gjorde me bilene...

må få ferdig kjellerstuen min først så kjøper jeg meg et par når ferien begynner i juli uansett enten brukt eller nye.

lurer på et par ting, ser dere liker parasound som effekttrinn å greit dem men dere sier lite om ht kabler til dem? hvordan kobler dere høytalerne?hva har dere funnet ut er best? bi amping?bi wiring? noen som har prøvd ulike kabler å fått tam lyd? lys lyd? hva med signalkabler?bruker dere standard 0>100kr, 500>1500kr eller 2000kr+++ noen innspill? erfaringer?

håper på svar, dagdrømmer om å få mine i hus!
    Jeg synes du skal selge dine ikon 6 og kjøpe deg ikon 8, du vil ikke tape noe på det for å si det sånn. Det er greit å kvitte seg med ting når man skal ha noe nytt, du får kjøpe noe fint til kona di og kanskje hun blir medvillig på ett kjøp av ikon 8. Det er i hvertfall lov å prøve seg i da......

På mine høytalere har jeg Qed XT400 ht kabler som funker veldig bra, og jeg vil tro Tara Labs omni 2 vil gjøre det like godt for å si det slik. Det er jo ikke krav om det beste av det beste, så du kan trygt prøve de og sjekke ut hva som låter best for deg. Jeg har ikke prøvd no bi-amping på systemet mitt, men det er fint med en effekt for min del. Kunne tenkt meg å prøvd ut Parasound selv, men har ikke kommet så langt enda.....

Du får trumfe gjennom med kona di, så skal det nok la seg gjøre... eller gi a ett par lapper til shopping når feriepenga kommer......

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikon 6 skal benyttes som bakre høytalere i et 5.2 oppsett. men alt ordner seg. hvilke signalkabler bruker du waters?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roger Waters]
    På mine høytalere har jeg Qed XT400 ht kabler som funker veldig braQUOTE]

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test av ikon 8

siste lyd og bilde ( nr 6-7 2008 )har testet ikon 8 sammen med helicon 800 mkII og mentor 8. løp å kjøp.

ikke overraskende så ble de hengende etter sine storebrødre i testen, men de koster da henholdsvis 33 og 55 høvdinger pr par.

men merket meg i testen at de synes diskanten er tilbakeholden?!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har ikon 8, har kanskje hørt eller eid Concept 8 tidligere.
    Hvordan synes dere disse spiller i forhold til Ikon?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller en del bedre. Synes Ikon 8 er mye åpnere enn det Concept er. Ikon 8 er en mye mye gøyere høytaler.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buljo
    siste lyd og bilde ( nr 6-7 2008 )har testet ikon 8 sammen med helicon 800 mkII og mentor 8. løp å kjøp.

ikke overraskende så ble de hengende etter sine storebrødre i testen, men de koster da henholdsvis 33 og 55 høvdinger pr par.

men merket meg i testen at de synes diskanten er tilbakeholden?!
    Jeg har sjekket ut den testen, var godt å se Ikon 8 på trykk for testing. Det hadde jo vært mer gøy å ha mentor 8 da, men 32k har jeg ikke til slike ting.... 32k, da får man **** gjort mye moro...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal Ikon 8 testes ut med en Parasound NC2100 og Rotel RB1070 effekt, se åssen lyden forandres fra min Denon AVR 4306 receiver, hadde savnet å hatt min gamle PS Audio HCA 2 nå gitt. Jeg skal gå til innkjøp av denne Parasound saken, så skal jeg prøve ett rent stereo oppsett uten sub og det hele.

Vil gi no tilbakemeldinger på dette her, så vi får se om Ikon 8 duger i ett stereo oppsett. Det som er planen nå er at jeg skal ha kombi surround og stereo på samme høytalere. Det er mangler litt for å få surround her enda, men jeg er i prøve perioden enda... Da filmer blir avspilt så kjøres alt igjennom receiver og effekt, og musikken går igjennom stereo oppsettet. Det som er køddete nå er åssen jeg skal plassere alt dette.

Newcomer biospawn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Endelig Ikon 8 +++

Da har jeg endelig gått til innkjøp av et Dali Ikon sett!
    Det bestod av Ikon 8, 2 x Ikon 2 og selvsagt Vokal 2.
    Ikon 8 drives av Rotel RB-1080, og resten drives av Rotel RMB-1075.
    På sub-fronten har jeg 2 x XTZ 12".

Høyttalerne står fremdeles til innspilling, men bør være ferdig i morgen kveld etter ca 70 timer.

Mitt inntrykk foreløpig er veldig bra, og jeg gleder meg til at basselementene får løsnet litt mer. Dette kommer til å bli kjempebra :-D

Driver for tiden med flytting, og kommer derfor ikke til å legge ut noen "Min hjemmekino"-profil før jeg er blitt etablert i den nye leiligheten. Men jeg gleder meg veldig til å få alt på plass, og gjøre klart for seriøse lyd- og filmopplevelser :twisted:

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heldigen....

gratulere. håper du får tid til å sette deg ned av og til å nyte lyden.

jeg må fortsatt sikkle litt lengre, feriepenger eller skattepenger har ikke komt enda.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av biospawn
    Da har jeg endelig gått til innkjøp av et Dali Ikon sett!
    Det bestod av Ikon 8, 2 x Ikon 2 og selvsagt Vokal 2.
    Ikon 8 drives av Rotel RB-1080, og resten drives av Rotel RMB-1075.
    På sub-fronten har jeg 2 x XTZ 12".

Høyttalerne står fremdeles til innspilling, men bør være ferdig i morgen kveld etter ca 70 timer.

Mitt inntrykk foreløpig er veldig bra, og jeg gleder meg til at basselementene får løsnet litt mer. Dette kommer til å bli kjempebra :-D

Driver for tiden med flytting, og kommer derfor ikke til å legge ut noen "Min hjemmekino"-profil før jeg er blitt etablert i den nye leiligheten. Men jeg gleder meg veldig til å få alt på plass, og gjøre klart for seriøse lyd- og filmopplevelser :twisted:
    Da får jeg som opphaver av tråden ønske deg riktig velkommen i klubben, og vil si med det at du håper du trives her med oss og del dine erfaringer. Det er koselig at vi blir hørt her inne, så gratulerer med ett kjempe flott oppsett. Dette vil du nok ikke angre på....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er testen i Lyd&Bilde det snakkes om tilgjengelig på nett (i PDF). Poster linken her så de som ikke har fått det med seg kan ta en titt:

Test av Dali Ikon 8, Mentor 8 og Helicon 800 MK2

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tiden kommet får å hente opp denne tråden igjen!

Denne gangen er det endelig min tur til å meddele at ikon 8 walnutt er bestillt!!! håper på å motta dem til helgen!

ENDELIG

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juhu Det blir konge Gleder meg til kinoen er ferdig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tiden kommet får å hente opp denne tråden igjen!

Denne gangen er det endelig min tur til å meddele at ikon 8 walnutt er bestillt!!! håper på å motta dem til helgen!

ENDELIG
    Grattis med ett godt kjøp og velkommen med i klubben, håper de faller i smak og kona er fornøyd også.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roger waters: har du prøvd ut parasound og rotel effekt del nå kontra denon reciever? hvordan ble lyden?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roger waters: har du prøvd ut parasound og rotel effekt del nå kontra denon reciever? hvordan ble lyden?
    Jeg har koblet ut Denon'en og subwoofer, så det blir kun spilt på Parasound For og Rotel Effekt. Det er en helt greit kombo synes jeg, skulle vel ha nok lyd og by på. Lyden ble bedre i to kanaler synes jeg, ble mer bunndrag for min del men denon spiller godt den også med kalibrert sub.

Ville vært fint å prøvd å sett hvordan dette spilte med Parasound 2250 effekt også, men det er ingen som har no for testing rundt her i byen. Har du fått høytalerne dine enda ?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pleier å bli slikt syns jeg. altså mer kraft i bunn med ren stereo forsterker.

kommer nok til å ta ned NAD C720BEE fra stua får å prøve å høre forskjell kontra nad hjemmekino reciever som jeg kommer til å benytte. nei har ikke fått dem enda, bestillte dem sist mandag/tirsdag syntes det var rart jeg ikke fekk dem før helgen så jeg ringte til hfk får å få dem til å spore dem opp. da haddde de ikke kommet mer enn 6mil... da har dem bare 150 mil igjen så med min beregning trenger dem ikke være hos meg før om 16 ukers tid. neida... håper noe skjer nå snart. gleder meg halvt i hel. skal i bryllup og på ferie til helgen så håper jeg får dem før det!

roger waters:
    har du prøvd å kjøre rotellen via denon'en får å se om lyden forandrer seg da?

alle: hvor stort lytterom her dere på ikon 8???

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det pleier å bli slikt syns jeg. altså mer kraft i bunn med ren stereo forsterker.

kommer nok til å ta ned NAD C720BEE fra stua får å prøve å høre forskjell kontra nad hjemmekino reciever som jeg kommer til å benytte. nei har ikke fått dem enda, bestillte dem sist mandag/tirsdag syntes det var rart jeg ikke fekk dem før helgen så jeg ringte til hfk får å få dem til å spore dem opp. da haddde de ikke kommet mer enn 6mil... da har dem bare 150 mil igjen så med min beregning trenger dem ikke være hos meg før om 16 ukers tid. neida... håper noe skjer nå snart. gleder meg halvt i hel. skal i bryllup og på ferie til helgen så håper jeg får dem før det!

roger waters:
    har du prøvd å kjøre rotellen via denon'en får å se om lyden forandrer seg da?

alle: hvor stort lytterom her dere på ikon 8???
    Jeg har hatt effekten på denon'en også, men skal selge den og subben min siden jeg har gått over til 2 kanals system nå. Har kjørt Denon alene, med effekt og sub. Og nå Parasound med effekt og uten sub. Det blir for mye drønning med sub, så jeg velger å spille uten. Det har blitt noen timer uten sub nå, så jeg synes det ikke er så ille etter alt. Om jeg bare hadde en Parasound effekt og testa med, så ville alt vært konge. Den Rotel'en her er bare en låneforsterker til effekten MIN kommer tilbake. Det skjer jo aldri, så vette f. hva som skjer og ikke skjer. Det kunne vært moro å testa ut min gamle PS Audio HCA 2 på Parasounden. Kanskje det kommer noen brak jeg ikke har hørt før...

Lytterommet her er ca 4,5 X 4,5 Meter grovt regnet, ting kunne kanskje vært plassert bedre her, men det er ikke så mye mer jeg kan hente tror jeg.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    offf utrolig kjedelig når sånne ting tar lang tid...

ja kan jo være du får en helt annen lyd med PS Audio HCA 2 , så ville iallefall ventet med å fått tilbake den før du bestemte deg får å selge til fordel for parasound.

har selv spillt med mine ikon 6 endel uten sub å synes faktisk det låter helt fint uten også. så kommer nok ikke til å bruke sub til musikk når jeg får ikon 8. blir nok bare til film og gaming.

du har ca 20kvm ja. jeg har ca 17-18kvm. fikk du med plugger til porten bak i ikon 8 høytaleren? isåfall har du prøvd denne? det er blitt testa med disse pluggene i porten bak som var beregnet om du ville ha dypere bass. man kunne da med plugger i plassere høytaleren mye nærmere bakvegg om rommet ikke var så stort uten å ødelegge lyden. dette hørtes for meg helt topp ut. men hadde vært gøy å hørt noen erfaringer om dette???

noen?

Side 6 av 743 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 506 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •