Dalis Entusiaster - Side 598

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 598 av 743 FørsteFørste ... 98 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 594 595 596 597 598 599 600 601 602 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste
Viser resultater 11,941 til 11,960 av 14850
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Bestilte meg nye bak-høyttalere i dag Dali selvfølgelig
    Jaha helicon onthewall eller ?
    Min tråd

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Jaha helicon onthewall eller ?
    Aldri prøvd gulvstående bakhøyttalere, så gikk for Helicon 400 når jeg først var igang

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Skal kanskje dra og se på brukte concept 1 og CT i morgen. 500kr for CT og 900 for concept 1.
    Hva tror dere, grei pris?
    Jeg skjønner at Lektor sikkert er endel bedre, men den koster også 2000 mer og passer ikke like godt i utseende.
    Høres ut som en knall pris, du blir neppe misfornøyd uansett. Bruk senter høytaleren uten front stoff. Syns personlig den er flottere uten..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri prøvd gulvstående bakhøyttalere, så gikk for Helicon 400 når jeg først var igang
    Helicon 400 Mk2 til bakhøytalere? Du vurderte ikke H300 på stativer da? Du er en syk mann Thomas, lever farlig og anlegget ditt ble ikke direkte dårligere for å si det sånn.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Raymond sa, du er en syk, syk man! Er jo helt vilt!!!
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW... det må jeg si... du er jaggu meg en god HIFIKLUBBEN kunde . Dali er digg .

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Helicon 400 Mk2 til bakhøytalere? Du vurderte ikke H300 på stativer da? Du er en syk mann Thomas, lever farlig og anlegget ditt ble ikke direkte dårligere for å si det sånn.
    Hehe, har tenkt å eksperimentere litt med 7ch surround. Kan godt hende de ender opp som front wide, om det skulle finne på å låte. Om jeg skulle ha Helicon 300 med stativ innebar det mye venting (om jeg i det hele tatt fikk dem) ser ut som om Rosewood-finishen synger på siste værset Har ikke fått det bekreftet på noen måte, men det var mye i den finishen som var tomt, og ikke hadde noen dato på når det evt ville komme inn igjen. Så jeg gikk til slutt for sorte Helicon 400, da. Var jo igjen ett par av Limited Edition-utgaven. Og da skjønte jeg jo at det sto Thomas på dem

Edit: Får jeg det ikke til å passe inn i kinoen, så passer de i alle fall inn i stereoen i stua

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 7 MK2

Jeg skal kjøpe meg Ikon 7 MK2. De skal drives av en GAMMEL NAD 3130 forsterker som jeg har fått av min far. Men med tiden skal den byttes ut med XPA 3 og kjøpes med kanskje Mentor senteren men tror helst det blir Ikon senteren : ) Hva tror dere? med XPA 3 og Ikon 7, Ikon eller Mentor senter? Og Ikon bakhøytalere drevet at en Denon AVR 2311 :-D
    Jeg tror dette kan bli bra, eller hva? :twisted:
    Noen forslag til sub, svs?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulvstående bakhøyttalere er morsomt, ikke mer å si om den saken.

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har tenkt å eksperimentere litt med 7ch surround. Kan godt hende de ender opp som front wide, om det skulle finne på å låte. Om jeg skulle ha Helicon 300 med stativ innebar det mye venting (om jeg i det hele tatt fikk dem) ser ut som om Rosewood-finishen synger på siste værset Har ikke fått det bekreftet på noen måte, men det var mye i den finishen som var tomt, og ikke hadde noen dato på når det evt ville komme inn igjen. Så jeg gikk til slutt for sorte Helicon 400, da. Var jo igjen ett par av Limited Edition-utgaven. Og da skjønte jeg jo at det sto Thomas på dem

Edit: Får jeg det ikke til å passe inn i kinoen, så passer de i alle fall inn i stereoen i stua
    Dette er bare helt sjukt da men du ska ha for å være dristig, oppsettet og den stua din er jo veldig flott fra før. Du må vel få noen blikk når du drar inn folk på lytt, må jo nesten bli grønne av missunnele når de ser alt det der. Gleder meg til å se bilder av dette altså, Rosewood er litt eksklusivt fremfor Cherry så derfor ikke det er så mange igjen kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo til DALI folket
    sitter nå her å venter på mine nybestilte LEKTOR 8 og IKON sub MK2..
    er det noen her som har vert borti denne komboen?? skal drives med ny denon forforsterker og ny cerwin-vega cxa-8 efektforsterker.

kjøpte forsterkerene sammen med CV VE-12F for et par uker siden, å det er
    allerede på tiden å bytte ut CV...og CV suben vs28, håper dette blir en stor forbedring i lydbildet mitt men alikevel god trøkk til film..hva tror dere??

hørte på klipcsh rf-82 , b&w dm683 og lektor 8 igår og grunnen til at det ble dali var at dette var den med finest lyd...i mine ører mye bedre en di to andre

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    hallo til DALI folket
    er det noen her som har vert borti denne komboen?? skal drives med ny denon forforsterker og ny cerwin-vega cxa-8 efektforsterker.

allerede på tiden å bytte ut CV...og CV suben vs28, håper dette blir en stor forbedring i lydbildet mitt men alikevel god trøkk til film..hva tror dere??

hørte på klipcsh rf-82 , b&w dm683 og lektor 8 igår og grunnen til at det ble dali var at dette var den med finest lyd...i mine ører mye bedre en di to andre
    Dali lektor er en veldig "undervurdert" serie ifra dem! Veldig godt valg, CV ampen på Lektor 8 blir det iallefall trøkk og morro ut av. Det lille jeg har hørt ifra CV ampene har faktisk imponert meg veldig stort... og da snakker jeg selve lydkvaliteten!

Ikon subben du har skaffet fyller det Lektor 8 kan mangle på respons nedover i frekvensen!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo til DALI folket

Grattis med valget Tipper disse vil gi deg mye glede fremover. Og velkommen i Dali-klubben!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg gleder meg til å få di i hus...som vanlig er posten aldri så rask som en vil...skulle jo hat di med en gang

nå må jeg jo kvitte meg med CV høyttalerene da..er det enklest på finn tror dere..er forhåpentlig ikke det mest vanskelige høytaler oppsettet å selge.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg gleder meg til å få di i hus...som vanlig er posten aldri så rask som en vil...skulle jo hat di med en gang

nå må jeg jo kvitte meg med CV høyttalerene da..er det enklest på finn tror dere..er forhåpentlig ikke det mest vanskelige høytaler oppsettet å selge.
    Gratis salgsforum her på disse sidene. Avtorget Ellers er jo finn oppe og går også, selvfølgelig

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Concept 1 og CT satt opp. Takk for en hyggelig handel Freonor.
    Har ikke testet de så mye ennå, men de spiller jo pent og ser flotte ut.
    Synes også det ble kult med alle ht i kirsebær forann, og svarte bak, alle fra samme serie.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig Du får kose deg med anlegget og spille etter gledens lyst. Dali er herlig!

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld godtfolk.

Sitter nå og lytter til Dali Ikon 6 Mk2 koblet opp her nå. Det jeg merker er at Ikonene er for kraftige for dette rommet. Bassen tar over, så blir mellomtone og diskant lukket inne.

Men lurer på om jeg skal skifte dem ut med Ikon5 Mk2? De passer nok rommet bedre. Men er redd de blir for store også. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal teste dem hjemme før kjøp denne gangen.

Er det noen som vet om det er plassert bass port på baksiden hos Ikon 5 Mk2?

Har ikke testet og tette bass porter på Ikon 6. Kan prøve det, men hva skal jeg bruke? :P

Newcomer stereofreak... sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Ikon 5 Mk2 er det kun 1stk bassport på framsiden.

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    lurer på om noen her har erfaring med Pioneer lx 73 på Dali Ikon 6 mk1?
    Blir kanskje å kjøpe Pioen og en Philips bd 9600, men passer Pioen med Daliene mine? 8)

Side 598 av 743 FørsteFørste ... 98 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 594 595 596 597 598 599 600 601 602 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •