Dalis Entusiaster - Side 597

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 597 av 743 FørsteFørste ... 97 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 593 594 595 596 597 598 599 600 601 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 11,921 til 11,940 av 14851
    Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Knekon 5 Det optimale er vel å ha diskanten i øre-høyde når du sitter... Har ikke lagt merke til at høyden deres er noe problem ved lytting. Veldig anderledes topp kontra DM685 for å si det slik :P
    Ok, har kun hørt Ikon6 mk2 som jeg likte veldig godt, men blir for store.
    Hvordan vil du si forskjellen er mot DM685? (har også CM1 men de skal jeg beholde, er forelska i dem :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fazon-serien til Dali er 1 serie av totalt 8. Om man ser bort i fra Megaline, og evt kommende serier. Dvs at Fazon-serien er 12,5% av deres sortiment (serie-messig). Syns ikke det er alarmerende om Dali vil bruke litt over 10% av tiden sin på "jåleri" :P Er jo et marked der ute som gjerne vil ha slikt. De kalles vel damer. Eller i alle fall har jeg hørt at de kalles det. Mange menn også som vil elske Fazon-serie, da det låter mye bedre enn div plastikk-bokser man får ellers, samt at de er godkjent i stua. Snakker nemlig av erfaring her :P

Og før noen andre sier det: Ja. I dette tilfellet er jeg fanboy
    Ja, markedet må den som vil tjene penger ikke forakte, og du har rett i at damer gjerne kan komme til å bry seg med hva som skal inn i felles oppholdsrom/stue. Jeg håper bare at damer flest finner disse Fazon like utiltalende som jeg selv gjør.

Men, dette er så langt ingen stor sak. Som du helt riktig påpeker, så utgjør Fazon en beskjeden del av sortimentet, og mitt noe sure oppstøt var bare et utslag av at jeg ble litt oppgitt over at disse Fazon var den store nyheten fra Dali på denne viktige messa.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, markedet må den som vil tjene penger ikke forakte, og du har rett i at damer gjerne kan komme til å bry seg med hva som skal inn i felles oppholdsrom/stue. Jeg håper bare at damer flest finner disse Fazon like utiltalende som jeg selv gjør.

Men, dette er så langt ingen stor sak. Som du helt riktig påpeker, så utgjør Fazon en beskjeden del av sortimentet, og mitt noe sure oppstøt var bare et utslag av at jeg ble litt oppgitt over at disse Fazon var den store nyheten fra Dali på denne viktige messa.
    Mange damer vil nok fort finne nye Fazon F5 som mindre pene, ja. Men for en del kan de være et fint kompromiss for en kar som ønsker god lyd i stua, men blir nektet tradisjonelle "bokser". Blir spennende å se hvor populære de blir. Prisen vil nok fort avgjøre en del her også. Slik jeg ser det bør de ikke over 20K i pris. Men tipper fort de havner et sted over.

Og når vi først er over på dette med tipping, vil jeg også tro at mange vil si at F5 er dritsexy

At F5 i seg selv er en lite spennende nyhet for en lyd-entusiast kan jeg forøvrig se. Dette var vel tross alt en high-end messe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og når vi først er over på dette med tipping, vil jeg også tro at mange vil si at F5 er dritsexy

At F5 i seg selv er en lite spennende nyhet for en lyd-entusiast kan jeg forøvrig se. Dette var vel tross alt en high-end messe.
    Om Fazon er sexy eller plumpe blir vi nok aldri enige om, men som jeg antydet i et av innspillene, så kan formen, byggemåten og materialet til Fazon ha betydning for lyden. Noen formeninger?

Jeg har hørt Gallo Reference 3.1 ved et par anledninger, og selv om disse ikke helt min greie lydmessig, og absolutt ikke min greie designmessig, så må jeg innrømme at disse hadde noen sterke sider som jeg ikke kan utelukke skyldtes formen og materialet. Særlig imponerende var størrelsen på lydbildet og den stramme, men samtidig fyldige og mektige bassen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du Euphonia-serien er merkbart bedre enn Helicon? Eller var forskjellene heller mindre? Ellers kikker jeg vel også på samme som deg Spent på den nye modellen som nevnes tidligere i tråden her også, men har ikke hørt noe om prisklasse der enda. Ei heller noen hint på om/når de dukker opp.
    Ja, Euphonia er ganske mye bedre. Over tid så har jeg lagt merke til forskjellene. MS4 låt noe mørkere men ikke så pågående i diskantområdet som Helicon. Den er også mye mer oppløst og luftig å lytte til. Lettere sagt en mye bedre HT

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Om Fazon er sexy eller plumpe blir vi nok aldri enige om, men som jeg antydet i et av innspillene, så kan formen, byggemåten og materialet til Fazon ha betydning for lyden. Noen formeninger?

Jeg har hørt Gallo Reference 3.1 ved et par anledninger, og selv om disse ikke helt min greie lydmessig, og absolutt ikke min greie designmessig, så må jeg innrømme at disse hadde noen sterke sider som jeg ikke kan utelukke skyldtes formen og materialet. Særlig imponerende var størrelsen på lydbildet og den stramme, men samtidig fyldige og mektige bassen.
    Gallo syns jeg personlig har lite annet å fare med enn et spesielt design. Har gitt merket flere anledninger til å imponere meg, men de har feilet hver gang :P Spesielt utseendet da. Det skal de ha.

Hva som er grunnen til valg av materiale og designet på Fazon-serie har jeg få (om noen) formeninger om, desverre. Kanskje noen andre her har?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ja, Euphonia er ganske mye bedre. Over tid så har jeg lagt merke til forskjellene. MS4 låt noe mørkere men ikke så pågående i diskantområdet som Helicon. Den er også mye mer oppløst og luftig å lytte til. Lettere sagt en mye bedre HT
    Var det jeg var "redd" for :P Da er kanskje ikke mitt neste valg av høyttalere så selvsagt som jeg trodde det var.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg var "redd" for :P Da er kanskje ikke mitt neste valg av høyttalere så selvsagt som jeg trodde det var.
    Hehe

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Lurer på om jeg kanskje bare må handle og prøve. :P

Har du testet den mot Ikon suben? Hvordan var i såfall det?

Geir Arne
    Har testet mot ikon sub ja, og mentor var langt kjappere. Er litt vanskeligere å plassere i rommet, men når den er satt riktig, gjør den ikke noe utav seg. Gir bare en dyp og presis bass, hvor mitt gamle oppsett ikke klarte å levere. Testet også denne med 805DIA, og det låt helt rått. Billig investering i forhold til ytelse i mine øyne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har lansert egen side for Fazon F5, love it or hate it men selv ser jeg frem til å få en lytt på denne.

Dali FAZON F5 | The Shape of Brilliance

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali har lansert egen side for Fazon F5, love it or hate it men selv ser jeg frem til å få en lytt på denne.

Dali FAZON F5 | The Shape of Brilliance
    Ser ut til å være en spennende HT, blir moro å se hvor godt den blir mottatt.

Selv syntes jeg denne virker spennende. Syntes den er rålekker, men antar at den blir veldig dyr :-?

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kanskje dra og se på brukte concept 1 og CT i morgen. 500kr for CT og 900 for concept 1.
    Hva tror dere, grei pris?
    Jeg skjønner at Lektor sikkert er endel bedre, men den koster også 2000 mer og passer ikke like godt i utseende.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt bruk og en del justering er nå alle 8 Dali Basis 100 samstemt med SVS og buttkickers. Det låter tøft8)

Dalis Entusiaster-stue-1-jpg

Dalis Entusiaster-stue-2-jpg

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare 8 subwoofere? Sikker på at det holder da? .. Hehe
    Tøft.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Bare 8 subwoofere? Sikker på at det holder da? .. Hehe
    Tøft.
    10, det står 2 SVSer der også.

Geir Arne

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    10, det står 2 SVSer der også.

Geir Arne
    Sorry, så dem ikke 8)

Hvis du gir meg to av Daliene passer det bedre i høyden...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Etter litt bruk og en del justering er nå alle 8 Dali Basis 100 samstemt med SVS og buttkickers. Det låter tøft8)

]
    Ser utrolig heftig ut. Tenker hardslående musikk kan bli brutalt, mens en action film er tøøøft

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg nye bak-høyttalere i dag Dali selvfølgelig

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1

Dalis Entusiaster-stue-1-jpg

Dalis Entusiaster-stue-2-jpg
    Kan ikke annet enn å glise når jeg ser oppsettet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Rørforsterker på Dali ?

Vurderer sterkt å kjøpe meg et godt sett med rørforsterkeri til mine Dali Helicon 300mk2!

evt noe annet snadder ? :-D

Synes ikke at Densen / Embla står i stil til resten av anlegget

Side 597 av 743 FørsteFørste ... 97 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 593 594 595 596 597 598 599 600 601 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •