Dalis Entusiaster - Side 596

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 596 av 743 FørsteFørste ... 96 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 592 593 594 595 596 597 598 599 600 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste
Viser resultater 11,901 til 11,920 av 14851
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Fant litt info og bilder ang den nye suben. Ser ut til å bli fin.

Syntes derimot ikke spec var så imponerende.

Dalis Entusiaster-dali-spec-png

Prisen er satt til £429, så i underkant av 5k her til landet vil jeg
    tippe. Er dette samme som du har sett Andersen88?

Geir Arne
    Dette er ikke samme som jeg så nei, men mulig det kommer noe annet etterhvert da. Mentor sub er på ingen måte liten om den plasseres og stilles riktig. Har denne selv, og den slår kraftig fra seg. Den overrasker de fleste som hører den, når de ser på hvor kompakt den faktisk er. Nydelig møbel er det også.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Dette er ikke samme som jeg så nei, men mulig det kommer noe annet etterhvert da. Mentor sub er på ingen måte liten om den plasseres og stilles riktig. Har denne selv, og den slår kraftig fra seg. Den overrasker de fleste som hører den, når de ser på hvor kompakt den faktisk er. Nydelig møbel er det også.
    Det er møbeldelen av Mentoren som frister. Samt at de kan skaffes i sort ask(som frontene mine). Men er skeptisk til at 4 slike holder til heftig filmnivå når det begynner å gå skikkelig dypt. Har dog ikke hørt akkurat denne, men Dali kan jo ikke bryte fysikkens lover.

Geir Arne

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er møbeldelen av Mentoren som frister. Samt at de kan skaffes i sort ask(som frontene mine). Men er skeptisk til at 4 slike holder til heftig filmnivå når det begynner å gå skikkelig dypt. Har dog ikke hørt akkurat denne, men Dali kan jo ikke bryte fysikkens lover.

Geir Arne
    Ville hørt på den om jeg var deg. Den overrasker positivt. Hadde den på test en dag, og kjøpte den samme dag. Brukte den da sammen med T785HD og Mentor 6LE for å få litt ekstra dybde i lydbildet. Den fungerte godt der! Også helt fantastisk til musikk, da den ikke er dominerende i lydbildet.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linker til: BEF Reportasje: HIGH END 2011

http://avforum.no/forum/generelle-gu...ml#post1679551

Som BEF skriver så er den nye Fazon F5 lagd i helstøpt aluminiums kabinett. Har vel ikke gjort dette tidligere? Noen spesiell grunn til dette?
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike hvor fint mine Mentor 6 spiller med nyinnkjøpt vintage Dual platespiller! 50 kroner på loppis for en Dual 1228 med en Shure pick up i fin, fin stand, pluss en riaa og kabler på kjøpet, fortjener jo bare et eneste stort glis. Omtrent ikke en ripe å se på støvlokket. Noen skiver for 10-30 kroner stykket ble det også på meg på loppis i dag. Skjønner i grunnen ikke hvorfor ikke alle Dalis entusiaster har kastet seg på vinylkjøret for lengst. Suverent fine covere, nesten for kunstverk å regne, masse godlyd i stedet for det komprimerte loudnessrælet som gis ut nu om dagen, pluss tilbud om billig, men strålende god musikk som ikke er å få tak i i andre former og formater. Kan det bli bedre?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Ville hørt på den om jeg var deg. Den overrasker positivt. Hadde den på test en dag, og kjøpte den samme dag. Brukte den da sammen med T785HD og Mentor 6LE for å få litt ekstra dybde i lydbildet. Den fungerte godt der! Også helt fantastisk til musikk, da den ikke er dominerende i lydbildet.
    Lurer på om jeg kanskje bare må handle og prøve. :P

Har du testet den mot Ikon suben? Hvordan var i såfall det?

Geir Arne

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Linker til: BEF Reportasje: HIGH END 2011

http://avforum.no/forum/generelle-gu...ml#post1679551

Som BEF skriver så er den nye Fazon F5 lagd i helstøpt aluminiums kabinett. Har vel ikke gjort dette tidligere? Noen spesiell grunn til dette?
    Legger frem litt spekulasjon her: Mye rimeligere å få til et pent designet kabinett med aluminium, kontra treverk. Samt at de har fått litt erfaring med slike kabinetter siden Fazon (tidligere Motif) kom på markedet. Moro at de prøver seg i dette segmentet også Veldig spent på hvordan Fazon F5 vil låte. Tipper de har høy nok WAF til å dukke opp i egen stue til og med

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haloo folkens, lurer på å kjøpe lektor 8 og ikon sub...noen som har erfaringer med disse?? er oppgradering fra cv ve-12f og VS28 sub..:?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PLAYLOUD
    Haloo folkens, lurer på å kjøpe lektor 8 og ikon sub...noen som har erfaringer med disse?? er oppgradering fra cv ve-12f og VS28 sub..:?
    Jeg har erfaringer med disse, men jeg svarte deg på din egen tråd tidligere Du vil få en god oppgradering om du går for dette. Ikon Sub har jeg faktisk selv, per dags dato. Mye sub for pengene Hvordan gikk det med planen om Hi-Fi Klubben-besøk i Stavanger i morgen? Funnet ut om de holder åpent?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Jeg har erfaringer med disse, men jeg svarte deg på din egen tråd tidligere Du vil få en god oppgradering om du går for dette. Ikon Sub har jeg faktisk selv, per dags dato. Mye sub for pengene Hvordan gikk det med planen om Hi-Fi Klubben-besøk i Stavanger i morgen? Funnet ut om de holder åpent?
    De holder åpent, men butikken er under oppussing, og dermed ikke 100%

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty: Hadde ikke du Euphonia tidligere? Hvorfor gikk du over på Helicon i stedet? Meget mulig du har skrevet dette tidligere for alt jeg vet, men lang tråd å lete i :P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    En video fra Hifimessen i Tyskland der man får en closer look på Dali Fazon F5.
    Sliter Dali for tida? Vel og bra med jålete og fancy design og fin fasong, men det begynner å bli lenge siden Dali kom med noe skikkelig, godt nytt. Mentor 6 i LE-utgave er vel det eneste nye på en ganske lang stund, og LE er jo egentlig ikke noe særlig nytt, men gammalt nytt som er en smule modda? Det samme gjelder forresten Ikon Mk II, som heller ikke er noe særlig nytt. Dessuten er Mk II til og med i enkeltes ører en nedtur i forhold til Mk I, jf. What Hi-Fi.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Sliter Dali for tida? Vel og bra med jålete og fancy design og fin fasong, men det begynner å bli lenge siden Dali kom med noe skikkelig, godt nytt. Mentor 6 i LE-utgave er vel det eneste nye på en ganske lang stund, og LE er jo egentlig ikke noe særlig nytt, men gammalt nytt som er en smule modda? Det samme gjelder forresten Ikon Mk II, som heller ikke er noe særlig nytt. Dessuten er Mk II til og med i enkeltes ører en nedtur i forhold til Mk I, jf. What Hi-Fi.
    Dali sliter nok ikke men de gir nok ikke ut nyskapende ting hvert år, de holder heller kortene til brystet og ser ann markedet når det er klart for noe nytt. LE er en jubeleumsutgave som skal markere HFK 30års dag, den er desverre laget i et veldig begrenset antall så den er gullverdt for de som har fått kloa i den.

Ellers har vi Mentor Menuet som er en knall bokhylle-høytaler, den nye Dali ME 9 prototypen er en måte å illustrere hva som skjer i fremtiden. Design forander seg og blir mer moderne, Fazon F5 er superflott høytaler både på design og spesifikasjoner samt damene vil like den også. Jeg synes det skjer en del men alt kan ikke komme for en dag, vi får smøre oss med tolmodighet så det skjer nok noe nytt skal du se.

Lyd er en smakssak og jeg synes at Ikon MK2 er en fin utgave, litt med det at disse kan tilpasses flere typer forsterkere også. Noen likte ikke den gamle bedre og noen liker den nye sounden deres, Whathifi's egne testfolk har sine ører og du har dine så det er lik eller ikke lik situasjon.

B&W lager ikke nytt design heletiden de heller, de jobber ut i fra det som selger samt lager noen små nyheter etter markedet. Det er vel sånn i alle bransjer at de forbedrer basic varene sine, tvbransjen er ikke noe revolusjon der heller så om du vil ha nyskapninger så burde du sjekke ut Highendmessen i Tyskland.

Disse testene er på en måte for å illustrere dems synspunkter på produktet, men du kan kanskje ignorere disse "feilene" produktet har og det er sjelden man finner noe som er helt perfekt. Om man ikke liker lyden prøver man bare noe annet, mange som sverger til en gammal amcar fremfor ferrari så det er bare sånn vi er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali sliter nok ikke men de gir nok ikke ut nyskapende ting hvert år, de holder heller kortene til brystet og ser ann markedet når det er klart for noe nytt.

Ellers har vi Mentor Menuet som er en knall bokhylle-høytaler, den nye Dali ME 9 prototypen er en måte å illustrere hva som skjer i fremtiden. Design forander seg og blir mer moderne, Fazon F5 er superflott høytaler både på design og spesifikasjoner samt damene vil like den også. Jeg synes det skjer en del men alt kan ikke komme for en dag, vi får smøre oss med tolmodighet så det skjer nok noe nytt skal du se.

Lyd er en smakssak og jeg synes at Ikon MK2 er en fin utgave, litt med det at disse kan tilpasses flere typer forsterkere også. Noen likte ikke den gamle bedre og noen liker den nye sounden deres, Whathifi's egne testfolk har sine ører og du har dine så det er lik eller ikke lik situasjon.

B&W lager ikke nytt design heletiden de heller, de jobber ut i fra det som selger samt lager noen små nyheter etter markedet. Det er vel sånn i alle bransjer at de forbedrer basic varene sine, tvbransjen er ikke noe revolusjon der heller så om du vil ha nyskapninger så burde du sjekke ut Highendmessen i Tyskland.
    Ja, Mentor Menuet er godt nytt. Jeg er helt enig i det, men ellers er det som sagt tynt. I beste fall er det som du sier; at Dali har noe spennende på gang, men holder tett, enn så lenge. I verste fall går det med Dali som det har gått med noen andre dansker, B&O, som har lagt større og større vekt på stilig/sprø design og funksjonelle løsninger, men hvor kvalitetene ellers er så som så. Liker ikke det jeg ser av Dalis nye Fazon, men dette jåleriet er kanskje ikke så viktig for Dali som jeg frykter. Ellers ligger det jo også en mulighet i dette med ny fason, at denne kan gi mindre resonansproblemer. Noen som vet?

Hvis Ikon MkI er en morsommere høyttaler enn MkII, så får vi heller håpe folk flest setter større pris på at Mk II er lettere å matche med forsterker og har en mer hi-fi korrekt lyd, enn Mk I. Men det spørs.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, Mentor Menuet er godt nytt. Jeg er helt enig i det, men ellers er det som sagt tynt. I beste fall er det som du sier; at Dali har noe spennende på gang, men holder tett, enn så lenge. I verste fall går det med Dali som det har gått med noen andre dansker, B&O, som har lagt større og større vekt på stilig/sprø design og funksjonelle løsninger, men hvor kvalitetene ellers er så som så. Liker ikke det jeg ser av Dalis nye Fazon, men dette jåleriet er kanskje ikke så viktig for Dali som jeg frykter. Ellers ligger det jo også en mulighet i dette med ny fason, at denne kan gi mindre resonansproblemer. Noen som vet?

Hvis Ikon MkI er en morsommere høyttaler enn MkII, så får vi heller håpe folk flest setter større pris på at Mk II er lettere å matche med forsterker og har en mer hi-fi korrekt lyd, enn Mk I. Men det spørs.
    Fazon-serien til Dali er 1 serie av totalt 8. Om man ser bort i fra Megaline, og evt kommende serier. Dvs at Fazon-serien er 12,5% av deres sortiment (serie-messig). Syns ikke det er alarmerende om Dali vil bruke litt over 10% av tiden sin på "jåleri" :P Er jo et marked der ute som gjerne vil ha slikt. De kalles vel damer. Eller i alle fall har jeg hørt at de kalles det. Mange menn også som vil elske Fazon-serie, da det låter mye bedre enn div plastikk-bokser man får ellers, samt at de er godkjent i stua. Snakker nemlig av erfaring her :P Dali Fazon LCR var godkjent her, men vanlige stativ-høyttalere eller gulvstående kunne jeg bare glemme. Tipper Fazon F5 vil bli godkjent også.

Og før noen andre sier det: Ja. I dette tilfellet er jeg fanboy

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    da-ty: Hadde ikke du Euphonia tidligere? Hvorfor gikk du over på Helicon i stedet? Meget mulig du har skrevet dette tidligere for alt jeg vet, men lang tråd å lete i :P
    Stemmer det. Slet med musikken i det ny rommet mitt. Det var lite bass, hadde en dipp på 3 db mellom 50-62Hz.
    Tenkte det skulle bli mye bedre med en større HT med en anne frekvensgang, men nei.
    Har nå solgt alt i kino`n men beholdt kilde og HT, samt snudd rommet 90 grader. Dermed kom bassen Så jeg har kun et stereo oppsett nå som låter meget bra.
    Men om jeg skulle ha byttet ut MS4 med H800 er en annen sak.
    Blir vel en HT i MS serien eller 802D fra B&W om ikke så alt for lenge.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Liker veldig godt Ikon 5, men er litt skeptisk til at de er såpass lave, har det noe å si for lydbilde? noen som kan gi meg et svar??
    Fristende å bytte ut mine DM685 mot Ikon 5 mk2.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stemmer det. Slet med musikken i det ny rommet mitt. Det var lite bass, hadde en dipp på 3 db mellom 50-62Hz.
    Tenkte det skulle bli mye bedre med en større HT med en anne frekvensgang, men nei.
    Har nå solgt alt i kino`n men beholdt kilde og HT, samt snudd rommet 90 grader. Dermed kom bassen Så jeg har kun et stereo oppsett nå som låter meget bra.
    Men om jeg skulle ha byttet ut MS4 med H800 er en annen sak.
    Blir vel en HT i MS serien eller 802D fra B&W om ikke så alt for lenge.
    Syns du Euphonia-serien er merkbart bedre enn Helicon? Eller var forskjellene heller mindre? Ellers kikker jeg vel også på samme som deg Spent på den nye modellen som nevnes tidligere i tråden her også, men har ikke hørt noe om prisklasse der enda. Ei heller noen hint på om/når de dukker opp.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Liker veldig godt Ikon 5, men er litt skeptisk til at de er såpass lave, har det noe å si for lydbilde? noen som kan gi meg et svar??
    Fristende å bytte ut mine DM685 mot Ikon 5 mk2.
    Knekon 5 Det optimale er vel å ha diskanten i øre-høyde når du sitter... Har ikke lagt merke til at høyden deres er noe problem ved lytting. Veldig anderledes topp kontra DM685 for å si det slik :P

Side 596 av 743 FørsteFørste ... 96 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 592 593 594 595 596 597 598 599 600 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •