Dalis Entusiaster - Side 595

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 595 av 743 FørsteFørste ... 95 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 591 592 593 594 595 596 597 598 599 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste
Viser resultater 11,881 til 11,900 av 14842
    Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anders3D
    Lyden blir litt feil nå som bare frontene mine er Dali, vurderer å skaffe concept CT og concept 1. Er disse gode høytalere? Vil jeg merke stor forskjell? Merker at den lille onkyo senteren er litt svak når jeg ser film.
    Eller er receiveren min for dårlig for disse Dali ht?
    Det er nok ikke den mest optimale recieveren du kunne hatt med tanke på utgangseffekt på en hjemmekino-pakke, men det er da hvertfall en god start Ville oppgradert center til lektor lcr (+1000kr) da denne låter langt bedre enn concept 1. stemmegjengivelsen og dynamikken i denne er i en annen liga. Concept 1 vil være en glimrende bakhøyttaler i oppsettet ditt som leverer mye for pengene. Etterhvert ville jeg nok kikket på en litt kraftigere reciever

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig informasjonen om Dali Zenzor 1 på plass på Dali's egne hjemmesider, her finner dere bilder og spesifikasjoner. De så veldig nice ut i hg sort så det skal bli spennende å få en nærmere lytt på dem.

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Det er nok ikke den mest optimale recieveren du kunne hatt med tanke på utgangseffekt på en hjemmekino-pakke, men det er da hvertfall en god start Ville oppgradert center til lektor lcr (+1000kr) da denne låter langt bedre enn concept 1. stemmegjengivelsen og dynamikken i denne er i en annen liga. Concept 1 vil være en glimrende bakhøyttaler i oppsettet ditt som leverer mye for pengene. Etterhvert ville jeg nok kikket på en litt kraftigere reciever
    Takk for svar. Er du sikker på om den er verdt 1000kr mer? Jeg synes kanskje CT hadde passet best med tanke på utseende og pris, men hvis Lektor er så mye bedre..

Receiveren er kanskje ikke så bra nei, men jeg fikk hele pakka for 2500, så det blir sikkert ikke så vanskelig for meg å selge det igjen uten tap.
    Hvor mye må jeg ut med hvis jeg skal ha ny receiver senere, som passer bra?
    3-5k? Ikke mer vel?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bestefar har Concept senteren. Syntes ikke den er så mye og skryte av. Ville heller lagt på en lapp til, og fått Lektoren istedet.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Er du sikker på om den er verdt 1000kr mer? Jeg synes kanskje CT hadde passet best med tanke på utseende og pris, men hvis Lektor er så mye bedre..

Receiveren er kanskje ikke så bra nei, men jeg fikk hele pakka for 2500, så det blir sikkert ikke så vanskelig for meg å selge det igjen uten tap.
    3-5k? Ikke mer vel?
    Lektor er utvilsomt verdt 1000 kr ekstra. Ta en tur innom klubben for å høre forskjellen selv. Hør spesielt etter folk med litt grov stemme. Da er det natt og dag! Recievere er desverre ferskvare, så det spørs om det blir så lett å selge den. Legg den på finn, så er det få som har peiling på hva de kjøper

Legger du 5 lapper i reciever, har du noe som klarer å dra denne pakken godt. Kan anbefale Denon avr 2311 (eller 2312 når den kommer). Disse leverer svært mange funksjoner, og rimelig kraftig strømtilførsel i forhold til prisen. Passer utmerket til concept/lektor

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3-5k? Ikke mer vel?
    Du kan absolutt vurdere en subwoofer til denne receiveren. Da vil den kunne ta seg av de mer effektkrevende bass tonene, typisk under 80 Hz. Dette vil avlaste receiveren.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Du kan absolutt vurdere en subwoofer til denne receiveren. Da vil den kunne ta seg av de mer effektkrevende bass tonene, typisk under 80 Hz. Dette vil avlaste receiveren.
    Mener du til den receiveren jeg har nå? Jeg har den som fulgte med i 5.1 pakka.
    Hvis jeg kjøper ny receiver kjøper jeg nok også en ny sub..

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept Centeren
    Er ikke mye å skryte av den da, men den spiller ganske bra for prisen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du til den receiveren jeg har nå? Jeg har den som fulgte med i 5.1 pakka.
    Hvis jeg kjøper ny receiver kjøper jeg nok også en ny sub..
    Viste ikke du hadde en pakke løsning. Har den receiveren din sin egen subb utgang? I så fall gjetter jeg på at du vinner mye på å rett og slett oppgradere subben. Hva med noget slikt... XTZ 99 W8.16 sort piano 8" | Surround.no - Høyttaler spesialisten eller bedre.. XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten eller enda bedre ... SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du planlegger å kjøpe ny og skikkeligere receiver, så er dette helt klart det beste. Velg en subb fra XTZ eller SVS..;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    noen som har erfaring med emotiva på Dali? lest mye bra om xpa serien deres, kunne tenkt meg å prøve et par med xpa-1 på mine ikon8

Om eg for anbefalle Nad m-serie visst du kommer over et bra brukt kjøp. Har nad M3 på mine ikon 8 og eg har det som gud i himmelen når eg fyrer opp både film og musikk

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Om eg for anbefalle Nad m-serie visst du kommer over et bra brukt kjøp. Har nad M3 på mine ikon 8 og eg har det som gud i himmelen når eg fyrer opp både film og musikk
    Takker for tipset men er ute etter separate effektrinn til hjemmekinoen/stereoavdelingen så ser for meg 2x monoblokker, 2x stereoblokker og en prosessor, ut ifra specs selger emotiva latterlig mye forsterkeri for en veldig snill pris så blir sikkert til å teste det ut

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali's nye konsepthøytaler, denne er vist her før men som en reminder så heter denne ME9. Den ser jo helt out of this world ut om man tenker på Dali's tradisjonelle utseende, håper de produserer denne en dag og prisen blir nok ikke billig så vi får leve i håpet.

Ps. Bildet er lånt fra BEF/HighEnd Munchen 2011

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe info om SUB E-12 F, som visstnok skal vises på Munchen messen? Er det en Fazon sub tro, eller noe heftig greier?

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haff... håper det ikke er noe Fazon greier.... :P. Lifestyleprodukter er ikke min greie .

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Noen som har noe info om SUB E-12 F, som visstnok skal vises på Munchen messen? Er det en Fazon sub tro, eller noe heftig greier?

Geir Arne
    Denne havner over mentor sub i pris, og låter heftig til tross for sin beskjedne størrelse!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Denne havner over mentor sub i pris, og låter heftig til tross for sin beskjedne størrelse!
    Høres perfekt ut.

Vurderer noen Mentor2 som bakhøyttalere til kino-oppsettet sammen med sub, men syntes Mentor sub virker litt "liten" og selv om Ikon sub er knallgod går den ikke dypt nok.

Er denne suben lukket eller med refleks? Regner også det er en 12", som navnet hinter mot.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali SUB E-12 F

Fant litt info og bilder ang den nye suben. Ser ut til å bli fin.

Syntes derimot ikke spec var så imponerende.

Dalis Entusiaster-dali-spec-png

Prisen er satt til £429, så i underkant av 5k her til landet vil jeg tippe. Er dette samme som du har sett Andersen88?

Geir Arne

Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval

No er tiden kommet for oppgradering her i heimen , har tenkt på nye bakhøytallerer og siden eg kjører ikon8 i front og har mk2 av senteren så lurer eg på Dali ikon on wall mk2 te surround bak, har muligens ein parasound a51 effekt på hånd og lurer på om ka som er lurerst og kjøre ein surround prossesor og hvilken som passer best te parasounden , eller ein type reicever lignende løsning, nokken som har erfaring/testet eller formeininger om emnet ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo folkens...jeg vurdere DALI Lektor 8 + DALI IKON SUB nå når jeg skal skifte ut mine cerwin-vega ve-12f høyttalere, er ny i høyttaler gemet så bare lurte på innspil fra dere som kan lit om slikt... det brukes mest til film dette annleget. kan daliene klare bedre å mer kontant bass en di jeg har nå.... skal drives med en helt ny cerwin-vega efektforsterker på 2x350w

Side 595 av 743 FørsteFørste ... 95 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 591 592 593 594 595 596 597 598 599 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •