Dalis Entusiaster - Side 593

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 593 av 743 FørsteFørste ... 93 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 589 590 591 592 593 594 595 596 597 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 11,841 til 11,860 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er Spotify og iTunes oppe og går trådløst her fra MacBook via Rega DAC og Marantz forsterker til Mentor 6 høyttalere. Styrer iTunes og Spotify fra min iPhone, men med den lille skjermen på iPhone gjøres dette litt lite elegant. Blir nok derfor en iPad på meg om ikke lenge.

Lydkvalitet og stabilitet er bra. Eneste minus så langt er at jeg av og til må ta omstart på Airport Express (støpsel ut og inn av kontakt) for å kunne logge meg på musikkstreamingskanalen i nettverket.

Her spilles det ellers mest vinyl, for jeg liker å bla i covere, og vinyl har en flyt og atmosfære i sounden som det digitale mangler, men Spotify er kult for å stille nysgjerrigheten, og i iTunes har jeg musikk som ikke er å få på CD eller vinyl. Bra supplement til vinyl.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godt folk jeg trenger en ny forsterker til min høyttaler kombinasjon!

Dali Helicon 300mk2 / 2* DIY passive subber...

Skal helt se pent ut da jeg har en bedre halvdel som ikke har samme mening som meg.. * pent eller stygt? whatever så lenge det låter bra"

tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på om yamaha rxv 767 vil holde på ikon 7 sammen med vokal 2(vurderer kjøp) og bakhøytalere? effekt kommer nok etterhvert i så fall

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W-Ole
    Hei godt folk jeg trenger en ny forsterker til min høyttaler kombinasjon!

Dali Helicon 300mk2 / 2* DIY passive subber...

Skal helt se pent ut da jeg har en bedre halvdel som ikke har samme mening som meg.. * pent eller stygt? whatever så lenge det låter bra"

tips?
    NAD M3, Krell KAV400 (dukker støtt og stadig opp på brukten), Lyngdorf TDAI2200RP(room perfect).

Om du vil ha noe rimeligere, så vet jeg at Hegel sine rimeligere saker leverer varene og vel så det for tiden...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    lurer på om yamaha rxv 767 vil holde på ikon 7 sammen med vokal 2(vurderer kjøp) og bakhøytalere? effekt kommer nok etterhvert i så fall
    Om du ikke spiller som en villmann så går det greit. Men mer effekt/strøm er nok et must i fremtiden ja .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv med Ikon 7 (MK1) og syntes ikke disse spiller veldig høyt med 2x80w (som min HK980 leverer) så vil absolutt anbefale en effektforsterker om du ønsker litt styrke på lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker type emotiva, midgard, embla greit til Dali ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Embla og Midgaard blir en tanke lyst på Dali. Emotiva har mørkere klang og vil passe bedre

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard har jeg hatt, og fikk det ikke til på spille bra på BW703. Men har litt lyst til å teste ICEPower igjen pga dens dynamiske evner. Er dog enig i Da-ty, er en kombo jeg ikke hadde anbefalt etter erfaring selv med ICEPOWER: Men har heller ikke testet det på Dali!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phrenetic
    Sitter selv med Ikon 7 (MK1) og syntes ikke disse spiller veldig høyt med 2x80w (som min HK980 leverer) så vil absolutt anbefale en effektforsterker om du ønsker litt styrke på lyden.

har kjørt denon pma2000ivr på de men fikk det ikke til. altfor lys diskant. prøver nå med rør på topp og denon a10se i bunn. spiller bedre men ikke fornøyd på lavere volum i grunn. mulig nordost kablene e kjørerpå bassen spiller godt inn. mulig det går mot høyttaler bytte. hørtde med en nad c372 til hver høyttaler. sppilte rått det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du ikke spiller som en villmann så går det greit. Men mer effekt/strøm er nok et must i fremtiden ja .

spiller villmann når ho undermeg ikke er hjemme men blir ikke fornøy på lavt volum. se svaret over også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjørt denon pma2000ivr på de men fikk det ikke til. altfor lys diskant. prøver nå med rør på topp og denon a10se i bunn. spiller bedre men ikke fornøyd på lavere volum i grunn. mulig nordost kablene e kjørerpå bassen spiller godt inn. mulig det går mot høyttaler bytte. hørtde med en nad c372 til hver høyttaler. sppilte rått det
    Som jeg nevte over; Jeg har brukt Ikon 7 på en Harman HK980 integrert sak på 2x80w, dette syntes _jeg_ låter fint selv på lave lydnivåer, men 80w blir for lite til å spille øredøvende høyt. Bassen er alltid tilstede og dette folk skriver om at Ikon 7 har lys diskant har jeg aldri helt forstått/opplevd.

Vil tro en effektforsterker som NAD C372 hjalp til på lyden, men ble du fremdeles ikke fornøyd med hvordan det låter?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevte over; Jeg har brukt Ikon 7 på en Harman HK980 integrert sak på 2x80w, dette syntes _jeg_ låter fint selv på lave lydnivåer, men 80w blir for lite til å spille øredøvende høyt. Bassen er alltid tilstede og dette folk skriver om at Ikon 7 har lys diskant har jeg aldri helt forstått/opplevd.

Vil tro en effektforsterker som NAD C372 hjalp til på lyden, men ble du fremdeles ikke fornøyd med hvordan det låter?

tror nok at stua spiller ganske mye inn på lyden. kunne fint spille øredøvende høyt. det var aldri noe problem. nok av krefter. nad c372 er en intergrert forstkerker som ikke er ut selv i titatnium. c272 tenker du nok på og den har jeg eid og hatt før. skal ikke ha den på disse høytalerene hvertfall. nei skal mye å få den løsning der til å låte bra igrunn. var bare et forsøk. hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nye signalkabler på plass, så da kan det bli en mulighet for å kjøpe mine AudioQuest KingCobra XLR 1m kabel. En kabel som gir mer fylde enn det meste andre jeg har prøvd! Danka ut min forrige SILK mk2 veldig greit.

Prisantydning 800kr, men ingenting er sikkert enda, med tanke på om det blir salg.

Ny kabel er Black Magic Revelation XLR, en kabel som koster 3x mer enn AQ i utgangspunktet, tilbud på dem nå. Blir spennende . Har hatt samme kabel før i RCA utgave, det var et veldig fint møte.

Håper dette er den siste oppdateringa på anlegget mitt før sommeren iallefall... begynner å gå litt over stokk og stein detta .

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I5'erne har nå fått 100-150timer på ræva og har virkelig begynt å løsne. Kjøpte meg også platespiller i helgen, så nå begynner jeg å virkelig føle eiergleden i et stereoanlegg igjen... DET er det lenge siden jeg følte sist

Mangler bare en C275 til nå for det lille ekstra så er vi 100% i mål

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testa BM litt, og hva skal jeg si, den er ikke en sikker vinner mot AQ kablene faktisk. AQ er mye mer "rolig" og fyldig i lyden, men kanskje litt lite spenst.

BM er dog en fantastisk kabel på alt, fantastisk futt og fart over hele fjøla, tynnere og mye mer definert enn Amerikaneren min!

Dette er morro syns jeg. Men det er ikke snakk om at anlegget blir totalt forskjellig. Norah Jones - Come Away with me albumet kan til tider skjære litt i ørene mine pga masse energi i diskantene på Dali'ene. Med AQ skjer ikke dette i det hele tatt, mens på BM er det anntydninger. Silk mk2 kabelen var veldig pågående her og det likte jeg iallefall ikke. AQ'en blir dog litt for fyldig og "utydelig" kontra BM'en....

Tror kanskje Transparent og Kimber kabler er en fin middelvei mellom disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har omsider min Emotiva XPA-2 kommet i hus og jeg må si at dette ga meg en aldri så liten åpenbaring...!
    At det skulle være så stor forkjell kunne jeg ikke tenke meg.

Som jeg har lest mange andre skrive om Emotiva "Bassen sitter som et skudd" og virkelig om den gjør! Dette var andre boller.
    Selve lydbildet virka til å roe seg en del og bassen "er der" hele veien.
    Jeg syntes også diskanten fikk et bra løft med denne effektforsterkeren.

Er det noen som kanskje har en forforsterker å anbefale som kan være en god match ?
    Bruker H/K HK980 i dag og dette låter jo helt ok, men hadde jo vært greit med en dedikert forforsterker som også kan slå Emo'en av og på

Ser helst at den har tonekontroll, da jeg anser dette som en trygghet om lyden skulle være litt slank på enkelte plater.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har omsider min Emotiva XPA-2 kommet i hus og jeg må si at dette ga meg en aldri så liten åpenbaring...!
    At det skulle være så stor forkjell kunne jeg ikke tenke meg.

Som jeg har lest mange andre skrive om Emotiva "Bassen sitter som et skudd" og virkelig om den gjør! Dette var andre boller.
    Selve lydbildet virka til å roe seg en del og bassen "er der" hele veien.
    Jeg syntes også diskanten fikk et bra løft med denne effektforsterkeren.

Er det noen som kanskje har en forforsterker å anbefale som kan være en god match ?
    Bruker H/K HK980 i dag og dette låter jo helt ok, men hadde jo vært greit med en dedikert forforsterker som også kan slå Emo'en av og på

Ser helst at den har tonekontroll, da jeg anser dette som en trygghet om lyden skulle være litt slank på enkelte plater.
    Gratulere en gang til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere en gang til
    Hah! Takktakk =)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Midgard har jeg hatt, og fikk det ikke til på spille bra på BW703. Men har litt lyst til å teste ICEPower igjen pga dens dynamiske evner. Er dog enig i Da-ty, er en kombo jeg ikke hadde anbefalt etter erfaring selv med ICEPOWER: Men har heller ikke testet det på Dali!

Jeg trosset anbefalingene om å styre unna Embla

Bruker dog Densen-Beat-100 som forforsterker (denne er jo en tanke mørk i klangen) og det ble veldig bra! Fikk et fint dynamisk og stort / klart lydbilde på mine Helicon 300mk2! Øra gir seg lenge før det blir antydning til skarp diskant.

Men er enig i at dette ikke hadde passet like godt med de rimligere modellene, med mere *skarp diskant* prøvde med kameraten min sin Dali Ikon 5 mk1 og det var ingen god match.

Side 593 av 743 FørsteFørste ... 93 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 589 590 591 592 593 594 595 596 597 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •