Dalis Entusiaster - Side 592

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 592 av 743 FørsteFørste ... 92 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 588 589 590 591 592 593 594 595 596 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 ... SisteSiste
Viser resultater 11,821 til 11,840 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Rotel'en tror jeg nok blir bra.

Men av en eller anna grunn er det noe med Rotel som jeg savner på de nyere seriene.. vet ikke helt hva.. kanskej en arvtager til 1090?

Takker for svar skorob:-D

Att du kansje savner en arvtager til 1090 må du jo selvfølgelig få lov til, men det endrer ikke noe i mitt tilfelle som har arvtageren til 1080;-)

Men takker for svar og forstår jo att du bare mener att rotel burde hatt en arvtager til den modellen som er over 1080 og ikke stoppet opp på 1582 som er arvtager til 1080:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takker for svar skorob:-D

Att du kansje savner en arvtager til 1090 må du jo selvfølgelig få lov til, men det endrer ikke noe i mitt tilfelle som har arvtageren til 1080;-)

Men takker for svar og forstår jo att du bare mener att rotel burde hatt en arvtager til den modellen som er over 1080 og ikke stoppet opp på 1582 som er arvtager til 1080:-D
    Syns den virker som et solid ROTEL produkt! Veldig sjeldent at de "svikter" .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den virker som et solid ROTEL produkt! Veldig sjeldent at de "svikter" .

Ble litt usikker på om du mente 1090 nå eller den eg har, (kansje litt begge deler:-) ), men har selv bare gode erfaringer med Rotel og etter min mening synes eg de leverer god kvalitet på alle områder med tanke på pris:-D Er veldig fornøyd med RB1582 i allefall:-D

Mulig den kann bli litt for lys i toppen på Mentor 6 eller 8, men da blir kansje Parasound det merket som skall byttes ut med RB1582 etter en stund:-D

Det blir i allefall gøy å få en demo av Mentor 6 og 8 opp mot CM9 og har en god følelse på att Dali passer meg bedre selv om CM9 er fantastiske høgtalere:-D

Edit: Bare prøvd å formulere meg litt mer nøyaktig:-)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyrsparken har blitt vannvittig bra ja, samt komboene syns jeg spiller bra sammen (og det er vel det viktigeste). Har ifra XLR ifra AudioQuest King Cobra, en kabel som danket ut SILK mk2 med mer fylde. Spent på hvordan BM kabelen blir, tror jeg har returrett på dem uansett. HAr brukt RCA utgaven før, men da i et anna oppsett: resultat var veldig bra toppfrekvens.

Neste oppgradering burde ikke komme før høsten/jula nå.... gått litt varmt bankkontoen nå.

Planen neste år er jo høyttalerbytte: Enten MS4/5 eller noe ifra et anna merke, for å teste noe nytt igjen. Men pr nå er det Dali som gir meg mest nytelse totalt sett! B&W har jeg jo hatt føre Helicon, og det var et merke jeg aldri ble helt kompis med.. men vi har en anna engelsk produsent ved navn Tannoy, og de lager noe vannvittige greier (for min musikk/smak). Men som sagt, tror MS4/5 kan være noe også, samt jeg bytter ikke bare for å bytte!
    Jeg har aldri prøvd kabeltesting og det blir for krevende etter min smak, men får heller si det på en annen måte. Kjøper jeg kvalitet så er det bra så får leve med den følelsen. Har sett flere av de Black Magic kabelene på messer osv, mye snasent der samme som med strømkablene fra Furutech. Hva opplevde du som det beste egenskapen til den nye kabelen, er mange kabelkrangler her på nett men om folk hører forskjell er det helt fett.

Du sikter hardt på neste høytalerbytte ser jeg, er ikke noe å si på det og skal endelig få demo på H800 til helga. Jeg har aldri hørt dem før så det kan bli et spennende møte, ser virkelig frem til dette. Tannoy har jeg bare sett men hørt veldig lite, fikk en liten demo på Stereofil på DC10 med MBL elektronikk. Det var ikke det værste jeg har hørt for å si det sånn.

Gleder meg til å se hva som skjer fremover, her er ting på stedet hvil men jeg får min nye rca kabel i morgen da. Liten update om det er oppgradering er en annen sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Klarer 1582 å drive CM9 vil jeg tippe Mentor 8 er en ganske lett match.

Om det er en tonal match derimot er jeg mer usikker på.

Geir Arne

Ok:-D

Takker for svar ganilsen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Primare + Dali Mentor

Hei,

jeg skal gå til investering av ny forsterker i løpet av sommeren, og lurte på om noen her inne har prøvd å matche Primare sine forsterkere med Dali Mentor serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å vente for min del, en Emotivia XPA-2 er på vei i posten for å fóre mine Ikon 7. Vil tro det blir en god match, og nok power så det holder.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart er det høyttalerskifte IGJEN!

Men denne gangen har jeg lært at jeg må ha mindre høyttalere på dette rommet. 15 tusen er nok vandret ut av min lommebok grunnet at jeg ikke testet kompakthøyttalere med en gang.

Men, men. Nok om det. Sitter nå med Concept 1 som prøvehøyttaler og er utrolig fornøyd egentlig. Nå føles lydbildet mye ryddigere ut, med følelse av at personen sitter foran meg. Alt av orkester og vokaler er plassert midt imellom høyttalerne. Det har jeg ikke opplevd her før.

Føler ikke jeg mangler noe spesielt i disse høyttalerne. Men kanskje litt diskantoppløsning/mellomtoneoppløsning til hadde gjort seg. Så trenger ikke noe ti tusen kroners høyttaler. Har ikke så mye å legge i dette egentlig. Har hatt Dali Lektor 6 som jeg likte veldig godt. Jeg må si jeg likte diskanten i Lektor bedre enn i Ikon. Ikon MK2 er blitt veldig rolig i toppen, litt for rolig for min del. Både Lektor og Concept har mer liv i toppen syntes jeg. Derfor har jeg tenkt meg ut en kompakt høyttaler fra Lektor serien?

Disse modellene ligger innenfor det jeg vil betale nå. Har hørt Lektor 1 og Lektor 2. Lektor 2 falt veldig i smak kontra Lektor 1. Følte Lektor 1 manglet mye i mellomtonen, den ble for spinkel. Så har siktet på Lektor 2.

Hvis jeg er 90% fornøyd med det jeg sitter med nå, tror jeg at hoppet opp til Lektor vil holde til meg inntil jeg får større rom. Skal ta å få bestilt en skikkelig demo etterhvert. Så skal jeg teste L1, L2 og Ikon 1 Mk2. Så får jeg velge utifra den jeg liker best. :grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert Lektor 3 som en kandidat da? Veldig kjedelig at høytalerne ikke gjør jobben sin hos deg, men tror du kan fint slå deg godt ned med 3'ern. Den har en fin size samt det ligger godt med fundament i den også.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, Lektor 3 er jo et alternativ. Men om denne blir bom på mitt rom, så blir det ennå mer tap av penger. Men jeg kan sikkert få låne med høyttalerne hjem før kjøp. Men jeg har ikke så godt tid når jeg først har mulighet til å kjøpe, hehe.

Syntes egentlig 5" gjør en utrolig god jobb her. Har subwoofer som må ta seg av bunnen, så egentlig så er det ikke så viktig om det er 6,5" eller 5" som tar seg av jobben. Hvor stor er forskjellen på L2 og L3 da?

Har ommøblert helt på rommet også. Da ble lyden mye bedre. Men nå sitter jeg en del nærmere høyttalerne ( rundt 2 m ) så må ha minst mulig høyttaler som ikke trenger allverden med luft rundt seg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Jo, Lektor 3 er jo et alternativ. Men om denne blir bom på mitt rom, så blir det ennå mer tap av penger. Men jeg kan sikkert få låne med høyttalerne hjem før kjøp. Men jeg har ikke så godt tid når jeg først har mulighet til å kjøpe, hehe.

Syntes egentlig 5" gjør en utrolig god jobb her. Har subwoofer som må ta seg av bunnen, så egentlig så er det ikke så viktig om det er 6,5" eller 5" som tar seg av jobben. Hvor stor er forskjellen på L2 og L3 da?

Har ommøblert helt på rommet også. Da ble lyden mye bedre. Men nå sitter jeg en del nærmere høyttalerne ( rundt 2 m ) så må ha minst mulig høyttaler som ikke trenger allverden med luft rundt seg.
    Forskjellen på dem er jo størrelsen på basselement og kassen, denne gir jo et bedre og fyldig lydbilde kontra Lektor 2. Det blir litt mere av alt men det lønner seg å teste litt for å få max utbytte.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...

Syntes størrelsen på de jeg har nå er helt passelig her inne. L3 er ikke så mye større. Men jeg tenker - så fornøyd som jeg er nå, skal det ikke mye til før det blir perfekt. Syntes faktisk at Concept 1 har ett bra og fyldig lydbilde. Dette er nok grunnet at rommet er lite, og sterk forsterker på dem. Alt vokser i takt med effekten! De er jo relativt lett og drive.

Men skal ta og få hørt Lektor 3 også. Men er ikke store høyttalerne jeg trenger her inne for å få god lyd ser det ut som. :wink:

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...

Syntes størrelsen på de jeg har nå er helt passelig her inne. L3 er ikke så mye større. Men jeg tenker - så fornøyd som jeg er nå, skal det ikke mye til før det blir perfekt. Syntes faktisk at Concept 1 har ett bra og fyldig lydbilde. Dette er nok grunnet at rommet er lite, og sterk forsterker på dem. Alt vokser i takt med effekten! De er jo relativt lett og drive.

Men skal ta og få hørt Lektor 3 også. Men er ikke store høyttalerne jeg trenger her inne for å få god lyd ser det ut som. :wink:
    Hei monster

Er ganske enig med hva Raymond skriver prøvd L3 evt, lån med deg hjem ? eller kan du se på Ikon 1? lykke til med valget iallefall. Veldig syns at 15.000 har forsvunnet rett ut vinduet!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som har Lyngdorf SDAI 2175, burde også ta en titt på CM1 i samme slengen !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sofa helt inntil bakvegg og har ikke mulighet til å ta den noe ut fra veggen. lurte derfor om ikon onwall vil fungere ved at de står skrått ned eller hatt de i taket eller skråstilt mot midt??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...

Jeg synes du skal vurdere å lytte litt på disse modellene før evt kjøp, Lektor 2 spiller veldig godt men synes at L3 kan være en morsom sak. Den har litt mere pondus og er ikke det nok kan du plusse på med subs.

Forsterkern du har nå blir kanskje litt overkill på Lektor 2?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes du skal vurdere å lytte litt på disse modellene før evt kjøp, Lektor 2 spiller veldig godt men synes at L3 kan være en morsom sak. Den har litt mere pondus og er ikke det nok kan du plusse på med subs.

Eventuelt beholde de høyttalerne han har nå, Concept 1, til han får spart nok til Mentor Menuett. Lektor er bra som en inngang til denne hobbyen, men en som allerede har en bra forsterker, og allerede har hatt bra høyttalere som Ikon, om enn ikke i match med rom, syns jeg bør forsøke å finne noe bedre.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Begynner å bli ferdig med å spille inn Dali`ene mine og er veldig fornøyd. Akkurat nå sitter jeg her og hører The Hooters - 500 Miles, det er en av favoritt CD`ene mine Kjøpte meg også Pink Floyd - The Wall, lurer på om det var nr 6 på CD 1, der min hund synger etter den artig å se på.

Jeg måtte nødt til å forandre på rommet, slik jeg hadde det før stod det foran en dør til hagen. Ut og inn skal min mor selvfølgelig gå Så prøvde en litt annen plassering. Jeg merket det at mellomtonen ble mer hard som jeg hadde før, men ikke så mye da. Så når vinteren begynner å nærme seg skal det tilbake som før. Alt var bra da.

Ha en fin helg videre.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Overkill blir det nok ikke. Bruker den nå på Concept 1. Den får iallefall gjort jobben godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart er det høyttalerskifte IGJEN!

Men denne gangen har jeg lært at jeg må ha mindre høyttalere på dette rommet. 15 tusen er nok vandret ut av min lommebok grunnet at jeg ikke testet kompakthøyttalere med en gang.

Små høyttalere kan spille forbausende bra i både store og små rom.

Det kan neppe stresses ofte nok at man bør kjøpe høyttalere som passer til rommet de skal stå i. Det omvendte, derman kjøper rom til høyttalerne blir gjerne veldig dyrt.

Det kan gå bra med store høyttalere i små rom, men risikoen for at det ikke går er høy, særlig hvis rommet også skal ha andre funksjoner enn å være lytterom.

Side 592 av 743 FørsteFørste ... 92 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 588 589 590 591 592 593 594 595 596 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •