Dalis Entusiaster - Side 591

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 591 av 743 FørsteFørste ... 91 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 587 588 589 590 591 592 593 594 595 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 ... SisteSiste
Viser resultater 11,801 til 11,820 av 14851
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Må inn i nytt rom til sommeren, så 683ene ble altfor store. Og vil gjerne ha litt mer musikalitet, synes 683ene var bittelitt "grove".

Musikksmak? Hmm, går veldig mye elektronisk musikk, ala Squarepusher, Aphex Twin, Autechre samt roligere saker som Zero7, Morcheeba og Portishead. Siste årene har det blitt mer og mer klassisk også, derav lysten på noe mer musikalsk
    IKON 5 spiller rimelig stort på små rom!, men prishoppet opp til 6'ern kan ikke forsvares .. så IKON6 burde også sjekkes ut, du har iallefall fin fin elektronikk til det .

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    IKON 5 spiller rimelig stort på små rom!, men prishoppet opp til 6'ern kan ikke forsvares .. så IKON6 burde også sjekkes ut, du har iallefall fin fin elektronikk til det .

Hadde Ikon6, dog første utgava, før jeg kjøpte 683. Da jeg hadde betalt 683ene og venta på at sekketralla skulle bli ledig var det en som fikk demo på Ikon5mk2... Helt ærlig: Aldri angra så sykt som akkurat der og da, dæsken de spilte Men har hatt mange gode timer med 683, kan ikke komme bort fra det.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker det på Helicon foran og IKON2 bak.. Syns det spiller stålende! Men syns nok Denon passer bedre! LX73 og 83 har også en fin feature for å dempe toppfrekvensen etter eget ønske! LX73 koster 10000kr på soundgarden nå, det er det "ingen" som slår!
    Ja, det er akkurat de fine prisene på Pioneer som frister for øyeblikket. LX83 får man også for under 14k nå hos Netshop. Det står egentlig mellom LX73/83 Onkyo 1008/3008 og Denon 3311/4311. En annen ting er hvordan Pioneers MCACC-kalibrering er sammenlignet med Audyssey MultiEQ XT32.

Vanskelig valg! Det viktigste er uansett at det passer sammen med Dali, selv om jeg ikke har disse enda heller.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Ikon6, dog første utgava, før jeg kjøpte 683. Da jeg hadde betalt 683ene og venta på at sekketralla skulle bli ledig var det en som fikk demo på Ikon5mk2... Helt ærlig: Aldri angra så sykt som akkurat der og da, dæsken de spilte Men har hatt mange gode timer med 683, kan ikke komme bort fra det.
    683 høsta masse topptester, og er verdt hvert eneste lovord! Uten tvil .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 høsta masse topptester, og er verdt hvert eneste lovord! Uten tvil .
    Jepp, uten tvil en knall høyttaler. Har ikke hatt det vondt med de, jeg føler bare at de ikke er meg, 100% om du skjønner hva jeg mener. Trenger litt mer detaljer og litt mindre morrofaktor (oi, der hørtes jeg gammel ut :P )

Spiller ALDRI høyt, pga alderen til ungene. Så noe som spiller über på moderat volum er det jeg trenger Og har en Sunfire-sub som hjelper til i bunn, derfor vurderes både små gulvstående og stativ

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, uten tvil en knall høyttaler. Har ikke hatt det vondt med de, jeg føler bare at de ikke er meg, 100% om du skjønner hva jeg mener. Trenger litt mer detaljer og litt mindre morrofaktor (oi, der hørtes jeg gammel ut :P )

Spiller ALDRI høyt, pga alderen til ungene. Så noe som spiller über på moderat volum er det jeg trenger Og har en Sunfire-sub som hjelper til i bunn, derfor vurderes både små gulvstående og stativ
    HAr selv IKON 6mk2 i stua... kunne ikke vært mer fornøyd . Vannvittig bra på musikk, og ikke minst TV lyd, siden lyden virker som å komme ifra TV bildet og ikke siden. KNALL .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også nevne at jeg har en ny oppgradering på vei i systemet mitt.. Black Magic XLR er bestilt . AudioQuest får en utfordrer av rang her!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også nevne at jeg har en ny oppgradering på vei i systemet mitt.. Black Magic XLR er bestilt . AudioQuest får en utfordrer av rang her!
    Grattis Robert, begynner å bli bra de sakene du har i hus nå og regner med at kablene setter inn den siste finishen. XLR er snasent og Black Magic er jo en kjent messekandidat også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn her igjen

Etter en hyggelig tur på 'klubben med demo på CM7, Mentor Menuet og I5 mk2 endte jeg opp på sistnevnte. Da er det bare å pakke ut og starte innspillinga

Og tilslutt: HFK Trondheim briljerte nok en gang med strålende service, meget hyggelig selger, både kunnskapsrik og han lyttet på mine behov.. "Kudos"

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter en hyggelig tur på 'klubben med demo på CM7, Mentor Menuet og I5 mk2 endte jeg opp på sistnevnte. Da er det bare å pakke ut og starte innspillinga

Og tilslutt: HFK Trondheim briljerte nok en gang med strålende service, meget hyggelig selger, både kunnskapsrik og han lyttet på mine behov.. "Kudos"
    Gratis med Mentor..8-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så mye !:wink: Fantastisk bra høyttalere. Har dog ikke fått høre så mye på Ikon 5 MK2, men husker jeg var iferd med å kjøpe første generasjon.
    Du har jo en vanvittig bra forsterker til å drive Ikon 5 MK2 da

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Rotja: Det var nok I5 jeg endte opp med, dog Mentor5 var drømmen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DER er de oppe og går

Midlertidig i et stua på ca. 25kvadrat, selv i dette rommet fyller de stua godt med lyd uten å måtte vrenge opp noe særlig.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Rotja: Det var nok I5 jeg endte opp med, dog Mentor5 var drømmen
    Uansett, lykke til med flotte høytalere. IKON er et meget trygt høytaler merke å forholde seg til. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D

Hvor strømkrevende er egentlig Mentor 8 for å spille med full kontroll?

Ønsker å få en demo av Mentor 6 og 8 opp mot CM9 og om valget skulle bli Mentor 8 så ønsker eg jo att de skall få nokk strøm til å spille med full kontroll:-D

CM9 spiller med full kontroll med Rotel RB1582 som effekt her i allefall, men er usikker på hvor mye effekt/strøm Mentor 8 trenger i forhold til CM9?

Noen som tror RB1582 klarer å få Mentor 8 til å spille med full kontroll uten problemer forresten?

Blir VELDIG takknemlig for svar:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei:-D

Hvor strømkrevende er egentlig Mentor 8 for å spille med full kontroll?

Ønsker å få en demo av Mentor 6 og 8 opp mot CM9 og om valget skulle bli Mentor 8 så ønsker eg jo att de skall få nokk strøm til å spille med full kontroll:-D

CM9 spiller med full kontroll med Rotel RB1582 som effekt her i allefall, men er usikker på hvor mye effekt/strøm Mentor 8 trenger i forhold til CM9?

Noen som tror RB1582 klarer å få Mentor 8 til å spille med full kontroll uten problemer forresten?

Blir VELDIG takknemlig for svar:-D
    Mentor 8 brilierer vel som de fleste her på tråden vet på: Parasound 2250/parasound A21 . 2x250watt med MASSE strømkrefter bak!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis Robert, begynner å bli bra de sakene du har i hus nå og regner med at kablene setter inn den siste finishen. XLR er snasent og Black Magic er jo en kjent messekandidat også.
    Utstyrsparken har blitt vannvittig bra ja, samt komboene syns jeg spiller bra sammen (og det er vel det viktigeste). Har ifra XLR ifra AudioQuest King Cobra, en kabel som danket ut SILK mk2 med mer fylde. Spent på hvordan BM kabelen blir, tror jeg har returrett på dem uansett. HAr brukt RCA utgaven før, men da i et anna oppsett: resultat var veldig bra toppfrekvens.

Neste oppgradering burde ikke komme før høsten/jula nå.... gått litt varmt bankkontoen nå.

Planen neste år er jo høyttalerbytte: Enten MS4/5 eller noe ifra et anna merke, for å teste noe nytt igjen. Men pr nå er det Dali som gir meg mest nytelse totalt sett! B&W har jeg jo hatt føre Helicon, og det var et merke jeg aldri ble helt kompis med.. men vi har en anna engelsk produsent ved navn Tannoy, og de lager noe vannvittige greier (for min musikk/smak). Men som sagt, tror MS4/5 kan være noe også, samt jeg bytter ikke bare for å bytte!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 brilierer vel som de fleste her på tråden vet på: Parasound 2250/parasound A21 . 2x250watt med MASSE strømkrefter bak!

Ja DET har eg fått med meg, men det er de penga da;-)

Tenkte kansje att Parasound skulle bli neste oppgradering om Mentor 8 faller i smak da selvfølgelig:-D (Noe eg håper og tror etter de beskrivelsene eg har fått av Mentor 6 og 8 litt her inne og i diverse tester og etter samtale med de på HiFi Klubben)

Ser frem til demo og må jo bare høre selv om de faller i smak:-D

Men er bare litt usikker på hvordan RB1582 vil fungere som en midlertidig løsning og om den leverer nokk strøm til å få Mentor 8 til å spille med full kontroll?

Takker for svar skorob og hvordan tror du det blir med RB1582 (Den som erstattet RB1080) som en midlertidig løsning:-D

Takker på forhånd til alle andre her som også kann bidra med meninger og/eller erfaringer på akkurat dette eg lurer litt på:-D

Ikke så lenge til demo nå

Edit: skriveleif:-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer 1582 å drive CM9 vil jeg tippe Mentor 8 er en ganske lett match.

Om det er en tonal match derimot er jeg mer usikker på.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel'en tror jeg nok blir bra.

Men av en eller anna grunn er det noe med Rotel som jeg savner på de nyere seriene.. vet ikke helt hva.. kanskej en arvtager til 1090?

Side 591 av 743 FørsteFørste ... 91 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 587 588 589 590 591 592 593 594 595 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •