Dalis Entusiaster - Side 590

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 590 av 743 FørsteFørste ... 90 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 586 587 588 589 590 591 592 593 594 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 ... SisteSiste
Viser resultater 11,781 til 11,800 av 14851
    Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @asfalt

hva med et par v5.0?

vist du mailer disse her- ECS Store er det nok ikke umulig at de kan ordne deg et par slike... tror de ligger på ca 20 lapper for et par

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få fatt i noe Classè (brukt eller nytt), så har du hvertfall kraftreservene i orden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja V5.0 er sikkert ett godt forslag men disse er vel ikke i salg enda og dessuten tror eg det kann bli litt over budsjett i allefall viss det blir Mentor 8 eg går for.

Classè har eg aldri hørt og har ingen erfaring med det merket men hva koster noe slikt da? Er de ikke veldig dyre da?

Men nå har eg fått tenkt litt mer og lurer på om den Rotel RB 1582 på 2x200 watt i 8 ohm (transistor og ikke klasse D ) som eg bruker sammen med Abrahamsen V3.0 som forforsterker på CM9 kann fungere som effektforsterker på Mentor 8? Eller blir det en dårlig match og for lite effekt/strøm til Mentor 8? Abrahamsen V3.0 og Rotel RB 1582 fungerer bra sammen på CM9 i mine ører, men er usikker på hvordan det kann fungere på Dali Mentor serien:-?

Viss Rotelen kann være en god match og kraftig nokk til Mentor 8 så er eg jo mye nermere en billett til Dali land Da slipper eg å tenke på å bytte ut effektforsterer, men mulig Rotelen ikke går sammen med Mentor høgtalerne

Men om ikke RB 1582 blir god nokk med tanke på matching til mentor serien og om det i tillegg blir for lite effekt/strøm til Mentor 8 (om valget skulle bli Mentor 8 som eg er mest spent på å høre:-D ) så er eg jo godt på vei til en effektforsterker som sikkert kann bli en bedre match om eg selger både Nad 275 (somallerede er klar for salg) og Rotel RB 1582 også:-D

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent hybrid! Lydkvalitet og krefter i bøttevis...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Vincent hybrid! Lydkvalitet og krefter i bøttevis...
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sikkert også ett godt forslag med Vincent hybrid:-D Har sett ett det er mange som er fornøyd med Vincent hybrid forsterkere:-D

Håper egentlig att Rotel RB 1582 kann fungere bra på Dali Mentor nå da men det er jo mulig det ikke passer:-? Har jo allerede solgt Lektor 8 og da trenger eg kunn å selge CM9 og Nad 275 for å komme i mål:-D

Det eg lurer mest på er om eg må bytte ut RB 1582 som effektforsterker eller om den kann fungere bra sammen med Abrahamsen V3.0 som forforsterker på Dali Mentor serien og selvfølgelig om den blir kraftig nokk om det blir Mentor 8 som blir valget.

Forforsterkeren har en fyldig og behagelig lyd etter min mening og Rotelen er nokk litt mer nøytral enn den etter min mening og det er mulig den kann bli litt for lys i toppen:-? Men mulig det er en kombo som kann fungere bra på Dali Mentor høgtalerne også?

Ønsker å teste ut Rotelen med Abrahamsen V3.0 som forforsterker, men viss det blir feil matching til Dali Mentor så får eg heller selge Rotelen og vurdere noe som blir en sikker match.

Det blir kansje litt off topic og litt vel mye skriving om forsterkere, men håper jo bare på å få det beste ut av Dali Mentor høgtalerne som helt sikkert blir en STOR oppgradering for min del:-D

Beklager på forhånd om noen synes det blir litt for mye diskusjon om forsterkere.

Dere får heller gi besked viss dere mener det blir litt mye skriving om effektforsterkere:-D Vet jo att Parasound også er veldig mye anbefalt på Dali og sikkert er ett ganske så sikkert og trygt kjøp:-D

Men om RB 1582 har nokk effekt/strøm og blir en god kombo med Abrahamsen V3.0 som forforsterker så trenger eg kansje ikke oppgradere forsterker oppsettet med en gang.

Mulig det kann fungere som en midlertidig løsning i allefall til eg får råd til å bytte til en effektforsterker som blir en sikker og trygg investering og som eg vet de fleste er fornøyd med på Dali:-D

Har desverre ikke mulighet for å få lånt med meg hjem effektforsterkere for å teste de først så da tenker eg att det lønner seg å velge noe som blir ett sikkert og trygt kjøp og da må eg jo bare høre på hva de fleste her inne anbefaler og tenke grundig gjennom det.

Har tenkt mye på Parasound og vurderer dette merket sterkt, men selvfølgelig er det jo mye annet som også er veldig god match på Dali Mentor serien. Så om ikke Rotelen duger må eg bare selge den og tenke grundig over valget og de forslagene som har blitt nevnt:-D

Takker for alle svar eg har fått:-D

Edit: Kom gjerne med advarsler eller meninger og synspunkter på hvordan Rotel RB1582 kommer til å bli med Abrahamsen V3.0 som forforsterker med tanke på om det blir total mismatch eller om den ikke har effekt/strøm nokk om det skulle bli Mentor 8 som blir valget:-D

Det hadde vært fint å vite litt om akkurat det:-D

Har de noen effektforsterkere på HiFi Klubben som er å anbefale til Dali Mentor serien og som eventuelt er kraftige nokk til Mentor 8 om det skulle bli det eg velger?

Vet jo att de har nad 275, men er usikker på om det er så bra å brokoble de på Mentor 8 og hvordan lyden blir med to 275 brokoblet på Mentor 8? Tenker da spesielt på hvordan de spiller i toppen og om de blir stabile nokk til å drive Mentor 8 på høyere lydnivåer. Spiller ikke så ofte høyt, men det hender jo att det blir spilt litt høyt noen ganger selvfølgelig og da må det låte uanstrengt og uten att forsterkerne mister kontrollen:-D

Takker for svar:-D

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt Dali Mentor LCR og gjerne har testet hvordan den fungerer som bakhøyttaler i et 5.1-oppsett? Har vurdert type smale vegghøyttalere for å spare plass framfor å ha to stativhøyttalere bak, så hvordan vil det funke mon tro?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Er det noen som har hørt Dali Mentor LCR og gjerne har testet hvordan den fungerer som bakhøyttaler i et 5.1-oppsett? Har vurdert type smale vegghøyttalere for å spare plass framfor å ha to stativhøyttalere bak, så hvordan vil det funke mon tro?
    Uten å ha hørt Mentor LCR hadde jeg personlig kikket mere på Ikon on-wall. Mye billigere og større bass. Oppløsningen er nok bedre på Mentoren, men hører du virkelig det fra bakhøyttalerne?

Geir Arne

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Uten å ha hørt Mentor LCR hadde jeg personlig kikket mere på Ikon on-wall. Mye billigere og større bass. Oppløsningen er nok bedre på Mentoren, men hører du virkelig det fra bakhøyttalerne?

Geir Arne
    Kanskje ikke, så det er klart Ikon muligens er et vel så godt alternativ som bakhøyttaler. Min erfaring med Ikon er derimot at den er for skrikete for min smak, men det blir nok noe annet når den skal brukes kun på bakkanalene. Ikon 5 funker jo sånn sett bra. Jeg har lurt litt på hva jeg eventuelt mister ved å gå over fra gulvstående/stativ til vegg bak, har ingen erfaring med den typen.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Kanskje ikke, så det er klart Ikon muligens er et vel så godt alternativ som bakhøyttaler. Min erfaring med Ikon er derimot at den er for skrikete for min smak, men det blir nok noe annet når den skal brukes kun på bakkanalene. Ikon 5 funker jo sånn sett bra. Jeg har lurt litt på hva jeg eventuelt mister ved å gå over fra gulvstående/stativ til vegg bak, har ingen erfaring med den typen.
    Du mister mye fylde.

Jeg sverger selv til gulvstående bakhøyttalere når det er mulig.

Har noen andre tips til høyttalere, men de egner seg ikke i en Dali tråd. Send PM om du vil.

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 6 LE, enda en mulighet til å skaffe seg en av disse sjeldne perlene.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...6377&cat=last7

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali Mentor 6 LE, enda en mulighet til å skaffe seg en av disse sjeldne perlene.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...6377&cat=last7
    her har man mulighet for noen pærler ja nesten lyst å bytte ut mot LE
    Min tråd

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som vil foretrekke LE fremfor den vanlige. LE er mer nøytral, men lar deg til gjengjeld leke mer med elektronikk da den vil være bedre til å avsløre endringer i oppsettet ditt, om det er kabler eller tilsvarende.

Utover det - til deg/dere som diskuterer Ikon OW kontra Mentor LCR:
    Mentor LCR er mye mer fyldig i lyden og vil være en bedre bakhøyttaler i et oppsett som skal rettes mye mot flerkanals musikk. Om det er snakk om kun film vil Ikon OW være litt mer dynamisk fordi den ruller av tidligere og ikke vil spille så mye bass. Dette sier jeg etter å ha hørt begge på HFK i Trondheim. Mentor LCR kan man kose seg med på musikk, Ikon OW var ubrukelige uten sub, men kunne spille høyere.q

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Det er ikke alle som vil foretrekke LE fremfor den vanlige. LE er mer nøytral, men lar deg til gjengjeld leke mer med elektronikk da den vil være bedre til å avsløre endringer i oppsettet ditt, om det er kabler eller tilsvarende.

Utover det - til deg/dere som diskuterer Ikon OW kontra Mentor LCR:
    Mentor LCR er mye mer fyldig i lyden og vil være en bedre bakhøyttaler i et oppsett som skal rettes mye mot flerkanals musikk. Om det er snakk om kun film vil Ikon OW være litt mer dynamisk fordi den ruller av tidligere og ikke vil spille så mye bass. Dette sier jeg etter å ha hørt begge på HFK i Trondheim. Mentor LCR kan man kose seg med på musikk, Ikon OW var ubrukelige uten sub, men kunne spille høyere.q
    Takk for nyttig tilbakemelding angående Ikon og Mentor. Det vil uansett være et kompromiss med mindre bakhøyttalere, og jeg må innrømme jeg gjerne jeg nødig vil miste all fylden bak. Jeg må nok komme meg av gårde for å høre på dem selv.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Pioneer LX73/83 med Mentor-serien og som kan si noe om hvordan denne kombinasjonen fungerer? Mistenker at det kanskje kan bli noe skarpt i toppen...?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Noen som har testet Pioneer LX73/83 med Mentor-serien og som kan si noe om hvordan denne kombinasjonen fungerer? Mistenker at det kanskje kan bli noe skarpt i toppen...?
    Bruker det på Helicon foran og IKON2 bak.. Syns det spiller stålende! Men syns nok Denon passer bedre! LX73 og 83 har også en fin feature for å dempe toppfrekvensen etter eget ønske! LX73 koster 10000kr på soundgarden nå, det er det "ingen" som slår!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingsmonsteret tok meg idag.

Nye XLR kabler er bestilt. Dette er kabelen som kobles mellom DAC og effekt! Kabelen denne gang ble en gammel kjenning, nemlig Black Magic XLR (Rhodium).

Spent på hvordan den funker kontra AudioQuest KingCobra, en kabel jeg syns passa systemet veldig bra (spessielt til prisen, 1800kr ca).

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil inn, jeg vil inn! Har lyst på Mentor eller Ikon

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Jeg vil inn, jeg vil inn! Har lyst på Mentor eller Ikon
    Hehe.

HVa er det med BW 683 du savner? samt musikksmak?

Selv mener jeg IKON7mk2 stiller i egen klasse til under 20k! Mens MEntor 6 er en vannvittig nr2 . Men jeg liker luftig lydsignatur, og der er det ikke mange som slår dem!

MEn BW har gode kvaliteter de også, men ingen er "best", det går på smak og behag! Har selv hatt BW i 5 år før Helicon/ikon som jeg har nå (delt på 2 anlegg), eneste BW som har imponert meg i å kanskje bytte er den fabelaktige 805D. Det som var imponerende med 805Diamond var at den forsvinner helt så si, med øynene lukket er det "umulig" å lokalisere dem: Men til en veldig stiv pris, så et merkeskifte skjer nok ikke med det første!

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hehe.

HVa er det med BW 683 du savner? samt musikksmak?

Selv mener jeg IKON7mk2 stiller i egen klasse til under 20k! Mens MEntor 6 er en vannvittig nr2 . Men jeg liker luftig lydsignatur, og der er det ikke mange som slår dem!

MEn BW har gode kvaliteter de også, men ingen er "best", det går på smak og behag! Har selv hatt BW i 5 år før Helicon/ikon som jeg har nå (delt på 2 anlegg), eneste BW som har imponert meg i å kanskje bytte er den fabelaktige 805D. Det som var imponerende med 805Diamond var at den forsvinner helt så si, med øynene lukket er det "umulig" å lokalisere dem: Men til en veldig stiv pris, så et merkeskifte skjer nok ikke med det første!
    Må inn i nytt rom til sommeren, så 683ene ble altfor store. Og vil gjerne ha litt mer musikalitet, synes 683ene var bittelitt "grove".

Musikksmak? Hmm, går veldig mye elektronisk musikk, ala Squarepusher, Aphex Twin, Autechre samt roligere saker som Zero7, Morcheeba og Portishead. Siste årene har det blitt mer og mer klassisk også, derav lysten på noe mer musikalsk

Side 590 av 743 FørsteFørste ... 90 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 586 587 588 589 590 591 592 593 594 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •