Dalis Entusiaster - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 59 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 559 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 14837
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Takk for tilbakemelding
    Er fornøyd med hele oppsettet egentlig, ser at en del er misfornøyde med Denonen, men uten å ha prøvd noe annet synes jeg det låter bra.
    Kan dog stemme at den, som du sier, har noe lyst lydbilde, og føler jeg mangler litt "punch i brystkassa", over sub-frekvens.
    Mulig jeg får lånt meg en eff.forsterker, ellers får vi se om det blir noe bi-amp på meg, har uansett tenkt å stoppe ved 5.1.
    Bare hyggelig
    Bra du er fornøyd! Syns det høres fornuftig ut å prøve bi-amp først ja, så har du hvertfall prøvd den muligheten.
    Jeg har jo 2808 selv, og er veldig fornøyd annet enn at jeg er litt enig med Tronna her inne som opplever at den toner ned dialog og centerkanalen en del. Kan bli moro å høre om du opplever det samme på din om du får bygget ut til 5.1 etterhvert.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som sliter med lite punch har rett og slett for liten forsterker til å drive høytalerne, om man smeller på en effekt så kommer bassen også uten tvil. Det er som lyn fra åpen himmel, rett og slett skummelt når man har den rette effekten. Parasound og Dali sier jeg bare, lett match som smeller godt i det ene og andre.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 til salgs, ikke sort farge men 10k er et godt tilbud.

dali ikon 8 | FINN torget

Noen som kan ha int å slå til på disse?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Heisann!!
    Kult at den endelig har kommet Håper på et par bilder etterhvert, og gjerne en liten beskrivelse av hvordan det hele låter?!
    Hei du. Dette låter helt topp. Meget dynamisk. Sykt løft spes i senterkanalen etter at Halo`n kom inn.
    CS4 trenger effekt for levere det den er god for. Lydbildet ble enormt stort.
    Bilder kommer snart under min profil.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei du. Dette låter helt topp. Meget dynamisk. Sykt løft spes i senterkanalen etter at Halo`n kom inn.
    CS4 trenger effekt for levere det den er god for. Lydbildet ble enormt stort.
    Bilder kommer snart under min profil.
    Det må jo være skikkelig god match det ja! Merker du mye forskjell i forhold til M25en du hadde før?
    Gleder meg til å titte i profilen din!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det må jo være skikkelig god match det ja! Merker du mye forskjell i forhold til M25en du hadde før?
    Gleder meg til å titte i profilen din!
    Det er ikke så mye forskjell. Parasound har et litt mer detaljert lydbilde. Spesielt øvre mellomtone/diskant området.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er ikke så mye forskjell. Parasound har et litt mer detaljert lydbilde. Spesielt øvre mellomtone/diskant området.
    Høres utrolig herlig ut uansett
    Bra du er fornøyd!
    Må ta meg en tur i en butikk hvor de selger Parasound snart... må få sett disse herlighetene live!
    Tror forresten jeg må titte på den nye butikken til Hifiklubben i Sandvika i julen. kan jo drømme om at de har et par Mentor 8 der hehe

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nå er det bare å spille på så det holder og ingenting er bedre enn det, kan bli noen lange dager når disse sakene spiller sin sang. Du kan jo bare dra på jobb, så kan ikonene spille for høy hals hjemme og åpnes mere og mere. Vil nok tro du får en del koselige timer nå, og hva synes du selv om ditt flotte kjøp da?

Grattis nok engang..............
    hei igjen.. har spilt ca 30timer nå og diskant har blitt merkbart bedre. lure litt på om det er noe og forvente av forandring i bassen ,for jeg kan ikke si at jeg har merket noe særlig til det utenom at det spiller veldig bra. er veldig fornøyd foreløpig

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    hei igjen.. har spilt ca 30timer nå og diskant har blitt merkbart bedre. lure litt på om det er noe og forvente av forandring i bassen ,for jeg kan ikke si at jeg har merket noe særlig til det utenom at det spiller veldig bra. er veldig fornøyd foreløpig

Hvis du synes bassen er slapp så prøv å sleng på en effektforsterker, da vil du merke stor forskjell. Ikon liker å ha litt watt å leke seg med, så anbefaler deg å gjøre det.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes dem greide seg overraskende bra på 4308a også.

Men effektforsterker er svaret! Det er også svaret på meningen med livet også.....hvis du lurte på det

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvis du synes bassen er slapp så prøv å sleng på en effektforsterker, da vil du merke stor forskjell. Ikon liker å ha litt watt å leke seg med, så anbefaler deg å gjøre det.
    hei. jeg forklarte meg litt dårlig,,eller dumt,,,tenkte bare at siden det andre forandrer seg så kanskje også bassen.. men det spiller veldig bra også i bassen, trøkker veldig godt og 218 har veldig kontroll syntes jeg .så disse er jeg veldig fornøyd med,

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    hei. jeg forklarte meg litt dårlig,,eller dumt,,,tenkte bare at siden det andre forandrer seg så kanskje også bassen.. men det spiller veldig bra også i bassen, trøkker veldig godt og 218 har veldig kontroll syntes jeg .så disse er jeg veldig fornøyd med,
    Det blir bedre etter minst 60 timer eller så, tro meg. Men som før nevnt; med egnet effekt forsterker våkner disse Dali Høytalerne til et liv du ikke trodde var mulig, også etter egen erfaring..8)

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må hente opp denne tråden til der den skal være:-D
    i midten av uken fikk jeg dali mentor vokalen hjem, demobrukt hos sarpsborg hifiklubb, den må ha stått i lytterom siden den var ny fordi den så helt strøken ut, ingen riper dunker eller fingeravtrykk å spore. helt fantastiskt. stort beist på 20kg dette blir bra! har akkuratt begynnt å sparkle gipsveggene nå, så regner med hele lørdag og søndag går med på sparkling og pussing:-? det nermer seg nå

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og gratulerer så mye med ny center høytaler, regner med du har kjøpt et godt produkt her nå. Mentor er jo helt konge og for de som ikke har fått med seg det så lager Dali helt geniale høytalere. Det er så mange som undervurderer dem, gi dem en nytt så kanskje pipen får en annen låt. Ellers er det snart jul og er det noen som har kjøpt noe AV stasj som gave til seg selv da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    i midten av uken fikk jeg dali mentor vokalen hjem, demobrukt hos sarpsborg hifiklubb, den må ha stått i lytterom siden den var ny fordi den så helt strøken ut, ingen riper dunker eller fingeravtrykk å spore. helt fantastiskt. stort beist på 20kg
    Grattis! :-D

Ja den er jævli svær og tung. Skulle legge under noen små "puter" og mista den oppå fingern. den satt kan man si!

Når det gjelder julegave til meg selv, så blir det nok ikke noe i år. Men jobber med å få til en liten Pioneer tv som nyttårsgave da. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    i midten av uken fikk jeg dali mentor vokalen hjem, demobrukt hos sarpsborg hifiklubb, den må ha stått i lytterom siden den var ny fordi den så helt strøken ut, ingen riper dunker eller fingeravtrykk å spore. helt fantastiskt. stort beist på 20kg dette blir bra! har akkuratt begynnt å sparkle gipsveggene nå, så regner med hele lørdag og søndag går med på sparkling og pussing:-? det nermer seg nå
    Grattis med super senter Gled deg til prøvelytting.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke noe her på denne siden av året, men kanskje noe moro utover men jeg skal ha litt småsaker først. Jeg tenkte å investere i no hdmi kabler, galvanisk skille, bordstativ og slike ting i første omgang, så jeg slepper å få en feit sum når tv skal kjøpes. Greit å kjøpe sånne "nødvendige" ting før man smeller til med tv. Det er jo Pioneer som står øverst på ønskelisten her, så da får vi vente å se og den dagen skal bli minnerik.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en god plan da Pioneer tvene leveres kun med skjermen, strømkabel og fjernkontroll. Ingen høyttalere eller fot.

Skal også bytte ut litt bilder kabler etterhvert. Tenkte alle HDMI kablene i samme merke, type gull. MASSE gull! Kun fordi det er kult og fordi det gir godfølelse av at alt er "riktig". :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det høres ut som en god plan da Pioneer tvene leveres kun med skjermen, strømkabel og fjernkontroll. Ingen høyttalere eller fot.

Skal også bytte ut litt bilder kabler etterhvert. Tenkte alle HDMI kablene i samme merke, type gull. MASSE gull! Kun fordi det er kult og fordi det gir godfølelse av at alt er "riktig". :-D
    Jeg tenkte å gå for no Van den hul eller QED kabler, det er saker som har kommet godt ut i tester og slik. Safe kjøp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 59 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 559 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •