Dalis Entusiaster - Side 588

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 588 av 743 FørsteFørste ... 88 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 584 585 586 587 588 589 590 591 592 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 ... SisteSiste
Viser resultater 11,741 til 11,760 av 14851
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ser den, men da blir det P7 da
    Hehe kanskje det ^^
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D

Er det noen her som tror Abrahamsen V.3.0 som forforsterker og Nad 275 som effekt på Dali Mentor 6 eller 8 blir totalt mismatch?

Får råd til Mentor 6 eller 8 når eg selger CM9, men om V3.0 og Nad 275 blir en total mismatch eller om det blir for dårlig kvalitet eller for lite effekt/strøm til Mentor 6 eller 8 så må eg nesten revurdere det om å bytte ut CM9 nå.

Selv om eg får litt igjenn for V3.0 og Nad 275 blir det ikke nokk til ny og bedre elektronikk som mulig kann bli en mye bedre match desverre.

Det beste hadde vært om V3.0 og Nad 275 i allefall kunne fungert som en midlertidig løsning eller om det rett og slett ble bra på Mentor 6 eller 8.

Effektforsterker kann oppgraderes senere og skulle det vise seg att V3.0 også ikke passer inn da heller kann jo den byttes ut også selvfølgelig, men det blir i såfall litt frem i tid.

Må nesten vite mest mulig før det blir en demo av Mentor 6 og 8 så fint om noen har innspill å komme med:-)

Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Det høres bra ut:-D

Har aldri hatt Denon så vet ikke hvor du har det fra

Men Denon og parasound er kansje en god match det ja:-D

Det blir 99% fokus på musikk i stereo siden eg hører mye på musikk hver dag og kunn ser 1-2 filmer i uka. Så derfor har eg en Abrahamsen V3.0 som forforsterker med HT inngang og en Nad 275 som effekt (som skall testes ut da eg aldri har testet Abrahamsen V3.0 og Nad 275 sammen). Har en Rotel RB 1582 som eg bruker på CM9 nå, men det er mulig den ikke er så god match på Dali Mentor 6 eller 8 og da blir den vel solgt samtidig som CM9 og bytter plass med Nad 275:-D

Har en Yamaha 1900 surroundreceiver når eg en sjelden gang ser film som skall drive senter og surround høgtalerne og den kommer bare til å fungere som forforsterker på Mentor 6 eller 8 når eg ser film. Håper og tror det skall gå greit med riktig effektforsterker:-D Ellers så er surroundanlegget ikke noe eg prioriterer siden det kunn blir sett en film eller to i uka.

Det blir i allefall Abrahamsen V3.0 som forforsterker og Nad 275 som effekt som skall testes ut, men vet ikke hvordan den komboen blir da eg aldri har hørt disse sammen før så det blir jo litt spennende å høre om dette fungerer eller om det blir helt feil på Dali:-D I så fall får det duge som en midlertidig løsning til eg får råd til å bytte ut en av komponentene eller i verste fall begge.

Mulig det kunne gjort seg med mer effekt/strøm på Mentor 6 eller 8 og det er mulig forforsterkeren også kann byttes ut, men har bare råd til høgtalerne nå i første omgang

Må uansett få en demo først og så får vi se hva som passer og hva som eventuelt må byttes ut av elektronikken, men er open for forslag og tips på hva som kann være en god kombo med Menor 6 eller 8:-D

Parasound har eg jo bare lest positivt om på Dali høgtalere i denne tråden så det frister veldig å teste ut NC2250 eller lignende på effektsiden og beholde Abrahamsen V3.0 om det blir en god match:-D

Noen som har noen gode tips angående matching av Abrahamsen, Nad og Parasaond og kansje andre merker på Mentor 6 eller 8 så sant eg blir førnøyd med demoen av Mentor 6 eller 8 da Der er det vel Nad og kansje Denon de bruker under demo av Dali eller? Vurderer å ta med Abrahamsen V3.0 og bruke den som forforsterker på Nad effekt for å høre hvordan det blir i forhold til det de kobler de opp på:-D

Takker for svar:-D

Edit: Har prøvd så godt eg kann, men får ikke til å skrive/forklare bedre. Håper dere forstår det meste:-)
    blandet litt deg og ein annen tråd , sånn er det når man leser og skriver med for mangen viduer åpne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei:-D

Er det noen her som tror Abrahamsen V.3.0 som forforsterker og Nad 275 som effekt på Dali Mentor 6 eller 8 blir totalt mismatch?

Får råd til Mentor 6 eller 8 når eg selger CM9, men om V3.0 og Nad 275 blir en total mismatch eller om det blir for dårlig kvalitet eller for lite effekt/strøm til Mentor 6 eller 8 så må eg nesten revurdere det om å bytte ut CM9 nå.

Selv om eg får litt igjenn for V3.0 og Nad 275 blir det ikke nokk til ny og bedre elektronikk som mulig kann bli en mye bedre match desverre.

Det beste hadde vært om V3.0 og Nad 275 i allefall kunne fungert som en midlertidig løsning eller om det rett og slett ble bra på Mentor 6 eller 8.

Effektforsterker kann oppgraderes senere og skulle det vise seg att V3.0 også ikke passer inn da heller kann jo den byttes ut også selvfølgelig, men det blir i såfall litt frem i tid.

Må nesten vite mest mulig før det blir en demo av Mentor 6 og 8 så fint om noen har innspill å komme med:-)
    Abrahamsen V2 integrert amp er jo råbillig hos elkjøp nå.. ville nok solgt NAD'en... Og satset på Mentor 6!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ogrindevoll
    blandet litt deg og ein annen tråd , sånn er det når man leser og skriver med for mangen viduer åpne

Ja det er fort gjort:-D

Men er takknemlig for att du svarde på innlegget mitt og Parasound er nokk ikke noe dårlig forslag:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Abrahamsen V2 integrert amp er jo råbillig hos elkjøp nå.. ville nok solgt NAD'en... Og satset på Mentor 6!

Takker for ett godt tips:-D

Har egentlig veldig lyst å beholde V3.0 ja siden den har en fyldig og behagelig lydsignatur (som eg håper og tror kann bli en god match på Dali Mentor 6 eller eventuelt Mentor 8 :-).

En V4.0 er vel bedre å kjøpe siden eg allerede har V3.0 forforsterker for da kann det oppgraderes med en V4.0 til senere om det skulle bli behov for det.

Men om det blir Mentor 8 som faller best i smak for meg så lurer eg litt på hvordan de blir. Blir kansje "litt" for lite med en V4.0 da kansje? Har ikke erfaring med V4.0 så da må eg nesten bare spørre:-)

Hvordan tror du forresten V3.0 vil passa som forforsterker på en Parasound effektforsterker til Dali Mentor 6 eller 8?

Har jo fått med meg att det er mange som er fornøyd med Parasound på Dali høgtalere her inne så det hadde jo vært helt topp om V3.0 hadde passet bra som forforsterker på en Parasound effekt:-D

Edit: Beklager for mange spørsmål, men ønsker jo ikke å komme hjem med Dali høgtalere på elektronikk som ikke blir en god match:-D

Da er det bedre å finne ut så mye som mulig på forhånd fra dere som har erfaringer om hva som passer best på Dali:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for ett godt tips:-D

Har egentlig veldig lyst å beholde V3.0 ja siden den har en fyldig og behagelig lydsignatur (som eg håper og tror kann bli en god match på Dali Mentor 6 eller eventuelt Mentor 8 :-).

En V4.0 er vel bedre å kjøpe siden eg allerede har V3.0 forforsterker for da kann det oppgraderes med en V4.0 til senere om det skulle bli behov for det.

Men om det blir Mentor 8 som faller best i smak for meg så lurer eg litt på hvordan de blir. Blir kansje "litt" for lite med en V4.0 da kansje? Har ikke erfaring med V4.0 så da må eg nesten bare spørre:-)

Hvordan tror du forresten V3.0 vil passa som forforsterker på en Parasound effektforsterker til Dali Mentor 6 eller 8?

1x Av4 har veldig bra med strømreserver.. så du får iallefall utnytta de 70wattene godt! Du skal spille HØYT for å ha noe større krav. Men V4 kan jo brokobles ... så prøv med 1 stk først.. så 2 om det trengs :P.

V3 høres ut som en godt valg på preamp siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    1x Av4 har veldig bra med strømreserver.. så du får iallefall utnytta de 70wattene godt! Du skal spille HØYT for å ha noe større krav. Men V4 kan jo brokobles ... så prøv med 1 stk først.. så 2 om det trengs :P.

V3 høres ut som en godt valg på preamp siden.

Jepp:-D (der kom det svaret eg håpet på:-) )

Takk for ett godt svar og informasjon som eg ble glad for å få:-D

Det høres ut som en VELDIG god plan:-D

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her med god kjennskap til Mentor 6 vs Helicon 400mk2? Hva er bedre i Helicon? Bedre bass, detaljer, åpenhet, mellomtone? Trenger den mye mer forsterkeri enn Mentor? Trodde jeg var kvitt oppgraderingsspøkelset... men neida...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Er det noen her med god kjennskap til Mentor 6 vs Helicon 400mk2? Hva er bedre i Helicon? Bedre bass, detaljer, åpenhet, mellomtone? Trenger den mye mer forsterkeri enn Mentor? Trodde jeg var kvitt oppgraderingsspøkelset... men neida...
    Du har gode nok høyttalere. :-D

Trenger ikke skifte du!

Men lydbildet i seg selv blir nok større. Mer trøkk i bunn, med mer raffinert og konstant bass. Alt blir nok mer presis og åpent. Tror Helicon strekker seg ned i 4 ohm. Så den er nok noe tyngre å drive.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å neida....

Å jodda...

Har forresten kjøpt en Mentor Vokal senter for noen uker siden. Fantastisk... noen hakk vassere enn Ikon senteren ja

Innspill på Mentor vs Helicon?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse seriene er ganske forskjellige.. Hvem som er best er opp til enhver. Mentor basser mer, og er ikke så nøye på innspilling. Helicon er en mer fintfølende sak, uten noe imponatoreffekt. Enda til gode å imponere kompiser med mine h800.. Dem er nok ute etter mer bulder og brak.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Help!

Har oppdaget during/skurring i høyttalerene, merket det et par ganger under noen toner på visse sanger. Men så skrudde jeg volum helt av, da fant jeg ut at det kommer konstant skurring/during utifra Mentorene Høres ut som det kommer fra diskant området.

Jeg håper(regner med) at problemet ligger i kablene, da jeg har to strømpadder, 10 strømkabler og endel andre kabler (tv kabel, høyttaler, signal, digital) liggenes i en haug bak racket.
    Håper noen andre kan bekrefte det?

Isåfall, hva er løsning. Nye strømkabler? Blir dyrt med 10 bra skjermede strømkabler, så kanskje det er noen jeg kan prioritere mer en andre?
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har oppdaget during/skurring i høyttalerene, merket det et par ganger under noen toner på visse sanger. Men så skrudde jeg volum helt av, da fant jeg ut at det kommer konstant skurring/during utifra Mentorene Høres ut som det kommer fra diskant området.

Jeg håper(regner med) at problemet ligger i kablene, da jeg har to strømpadder, 10 strømkabler og endel andre kabler (tv kabel, høyttaler, signal, digital) liggenes i en haug bak racket.
    Håper noen andre kan bekrefte det?

Isåfall, hva er løsning. Nye strømkabler? Blir dyrt med 10 bra skjermede strømkabler, så kanskje det er noen jeg kan prioritere mer en andre?
    Du kan prøve å koble vekk noen kabler og kun ha på kilde og forsterkeri, det kan være en pc som lager disse lydene også. Vil anbefale en slik:

ARGON Ground Loop Isolator | Hi-Fi Klubben

Er dette mens du spiller cdplater også, gjelder dette alle sanger eller?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kun testet det med at reciever/effekt er på uten volum. Uten noen kilde som spiller, skal teste i morgen med Pre/effekt også. Evt, flere kilder.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalling: Dali Ikon 6 vs Mentor 6 vs Mentor 8?

Har noen erfaring med disse høyttalere (Dali Ikon 6 MK II / Mentor 6 /Mentor 8) ?

Jeg hørte på alle 3 modeller butikken, men bare i 2-channel stereo.

Jeg synes at Mentor 6 hørtes mye bedre ut enn Ikon 6 (bedre bass og bredere lydbilde). Hadde ikke sjansen til å teste Ikon 7.

Mentor 8 var et hakk bedre enn Mentor 6 (høvedsaklig bass, men ikke i lydbilde).

Høyttalere skal brukes 75% til musikk (2.1 med en subwoofer) og 25% til Film/TV (3.1 med senter) Er usikker om jeg ville virkelig oppdage forskjellen mellom Mentor 6 og Mentor 8 i systemet mitt hvor subwooferen tar av fra 80 hz g nede.

Hva syns dere?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Osamede
    Har noen erfaring med disse høyttalere (Dali Ikon 6 MK II / Mentor 6 /Mentor 8) ?

Jeg hørte på alle 3 modeller butikken, men bare i 2-channel stereo.

Jeg synes at Mentor 6 hørtes mye bedre ut enn Ikon 6 (bedre bass og bredere lydbilde). Hadde ikke sjansen til å teste Ikon 7.

Mentor 8 var et hakk bedre enn Mentor 6 (høvedsaklig bass, men ikke i lydbilde).

Høyttalere skal brukes 75% til musikk (2.1 med en subwoofer) og 25% til Film/TV (3.1 med senter) Er usikker om jeg ville virkelig oppdage forskjellen mellom Mentor 6 og Mentor 8 i systemet mitt hvor subwooferen tar av fra 80 hz g nede.

Hva syns dere?
    Gå for Mentor 6. Enkelt og greit.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 6 !!!.. om du savner bass, så kjøper du et par slike rakkere:

SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Fortsatt rimeligere enn Mentor 8!!! .

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ser den, men da blir det P7 da
    Parasound Halo C2 kan jeg anbefalle ihvertfall! Den er mulig ofte rimeligere å få på brukten ihvertfall (5 - 8 tusen ca) Men den er det vel ikke pass through på heller..:roll:
    MEN den har ihvertfall en veldig bra innebygget DAC.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller C2'en har ihvertfall 7.1 ch inputs, hvis du har en bd spiller e.l som har utganger til det.

Side 588 av 743 FørsteFørste ... 88 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 584 585 586 587 588 589 590 591 592 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •