Dalis Entusiaster - Side 587

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 587 av 743 FørsteFørste ... 87 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 583 584 585 586 587 588 589 590 591 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 ... SisteSiste
Viser resultater 11,721 til 11,740 av 14842
    Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mentor 6 eller 8

Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Det var betryggende å høre

Da står det vel mellom Mentor 6 og 8 da

Hmm... Stuen er på nesten 35 kvadrat så lurer veldig på hva som passer best inn her og spiller best av disse to?

Noen som har hørt begge og har sammenlignet de?

Vet att lyd er en smaksak, men det hadde vært fint å høre hva dere som har god erfaring med dali mener om Mentor 6 vs Mentor 8

Har hørt mentor 8 mykje i bergen HFK- Dei spiller heilt rått! både film og musikk, digger denne høytalleren!. På film siden ofte det er blitt testet der i den sammenheng, har også hørt dei i system med bredde og høydekanal var det kanonstiligt. men har bare hørt dei på Nad/Denon utstyr, siden du har denon;
    kanskje prøve denon+ parasound effekt ?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ogrindevoll
    denon+ parasound effekt ?
    +1
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt rundt er det _svært_ få som har Denon stereoforsterker generelt, og ingen til Mentor 6. Det er mulig jeg er dårlig til å lete.

Hørte på Mentor 6 (helt fantastisk), i kombinasjon med Denon PMA 1510, og vurderer dette som oppsett. Fikk også anbefalt dette av eieren av HifiKlubben-butikken jeg var innom. Etter å ha lest denne tråden virker det som om det kun er Parasound som gjelder.

Noen som kan klargjøre, evt anbefale/ikke?

Håper ikke dette blir off-topic :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ogrindevoll
    Har hørt mentor 8 mykje i bergen HFK- Dei spiller heilt rått! både film og musikk, digger denne høytalleren!. På film siden ofte det er blitt testet der i den sammenheng, har også hørt dei i system med bredde og høydekanal var det kanonstiligt. men har bare hørt dei på Nad/Denon utstyr, siden du har denon;
    kanskje prøve denon+ parasound effekt ?

Det høres bra ut:-D

Har aldri hatt Denon så vet ikke hvor du har det fra

Men Denon og parasound er kansje en god match det ja:-D

Det blir 99% fokus på musikk i stereo siden eg hører mye på musikk hver dag og kunn ser 1-2 filmer i uka. Så derfor har eg en Abrahamsen V3.0 som forforsterker med HT inngang og en Nad 275 som effekt (som skall testes ut da eg aldri har testet Abrahamsen V3.0 og Nad 275 sammen). Har en Rotel RB 1582 som eg bruker på CM9 nå, men det er mulig den ikke er så god match på Dali Mentor 6 eller 8 og da blir den vel solgt samtidig som CM9 og bytter plass med Nad 275:-D

Har en Yamaha 1900 surroundreceiver når eg en sjelden gang ser film som skall drive senter og surround høgtalerne og den kommer bare til å fungere som forforsterker på Mentor 6 eller 8 når eg ser film. Håper og tror det skall gå greit med riktig effektforsterker:-D Ellers så er surroundanlegget ikke noe eg prioriterer siden det kunn blir sett en film eller to i uka.

Det blir i allefall Abrahamsen V3.0 som forforsterker og Nad 275 som effekt som skall testes ut, men vet ikke hvordan den komboen blir da eg aldri har hørt disse sammen før så det blir jo litt spennende å høre om dette fungerer eller om det blir helt feil på Dali:-D I så fall får det duge som en midlertidig løsning til eg får råd til å bytte ut en av komponentene eller i verste fall begge.

Mulig det kunne gjort seg med mer effekt/strøm på Mentor 6 eller 8 og det er mulig forforsterkeren også kann byttes ut, men har bare råd til høgtalerne nå i første omgang

Må uansett få en demo først og så får vi se hva som passer og hva som eventuelt må byttes ut av elektronikken, men er open for forslag og tips på hva som kann være en god kombo med Menor 6 eller 8:-D

Parasound har eg jo bare lest positivt om på Dali høgtalere i denne tråden så det frister veldig å teste ut NC2250 eller lignende på effektsiden og beholde Abrahamsen V3.0 om det blir en god match:-D

Noen som har noen gode tips angående matching av Abrahamsen, Nad og Parasaond og kansje andre merker på Mentor 6 eller 8 så sant eg blir førnøyd med demoen av Mentor 6 eller 8 da Der er det vel Nad og kansje Denon de bruker under demo av Dali eller? Vurderer å ta med Abrahamsen V3.0 og bruke den som forforsterker på Nad effekt for å høre hvordan det blir i forhold til det de kobler de opp på:-D

Takker for svar:-D

Edit: Har prøvd så godt eg kann, men får ikke til å skrive/forklare bedre. Håper dere forstår det meste:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound lager elektronikk som passer de fleste merker egentlig. Nydelig også på B&W! Men ypperlig på Dali, siden de har den tradisjonelle Amerikanske sounden (fyldig).

Denon funker bra på Dali også, men Vincent har også verdige forsterker til dem!

Krell KAV400 syns jeg er nydelig på Dali, men aldri fått ut fingern å kjøpt en når dem har vært på bruktmarkedet! NAD M3 er en god utfordrer til de som skal handle nytt, men ikke har råd til Krell sine kreasjoner!

Det jeg også har merka er at folk i denne tråden finenr ut hvor viktig pre-ampen faktisk er i systemet også, og det syns jeg er gøy å lese!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Parasound lager elektronikk som passer de fleste merker egentlig. Nydelig også på B&W! Men ypperlig på Dali, siden de har den tradisjonelle Amerikanske sounden (fyldig).
    Parasound-effekt alene er ikke "nok" til at det passer ypperlig med Dali.
    Det har veldig mye å si hva man har som kilde og forforsterker. :-)

Ikke for å si at det du sier er feil - men bare et lite obs hvis man tenker at "parasound-effekt er veien å gå for meg som har xxxx-reciever og Dali-høyttalere" f.eks.

Fikk jeg selv erfare når jeg skulle ha nye høyttalere. Mentor falt dessverre helt igjennom selvom jeg har Parasound-effekt. :-)

Så kan man legge til det vanlige - dette er i mine ører. :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Parasound-effekt alene er ikke "nok" til at det passer ypperlig med Dali.
    Det har veldig mye å si hva man har som kilde og forforsterker. :-)

Ikke for å si at det du sier er feil - men bare et lite obs hvis man tenker at "parasound-effekt er veien å gå for meg som har xxxx-reciever og Dali-høyttalere" f.eks.

Fikk jeg selv erfare når jeg skulle ha nye høyttalere. Mentor falt dessverre helt igjennom selvom jeg har Parasound-effekt. :-)

Så kan man legge til det vanlige - dette er i mine ører. :-D
    Nå nevner jeg jo også viktigheten med PRE på slutten av innlegget da .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør du utheve i fet skrift og understreket! :-p

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei

Da har jeg hvert og byttet den ene høyttaleren
    Det er noe som er veldig rart. Sist jeg hadde Ikon var det VELDIG skarp diskant. når er det ikke skarpt i det hele tatt.

Kan det være pga de broene bak? Når bruker jeg VDH som bro.

Så dette spiller lovende bra altså! Og er meget fornøyd med NAD`ene.
    Så det som gjenstår er bare en DAC, få se litt på Cambridge sin

Bra med detaljer og bass.
    Så bra at du er fornøyd og du er sikkert glad for at ikke Nadene ble solgt.
    Disse vdh kablene er varme i klangen og demper diskanken en smule.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mens det blir diskutert PRE her

Etter innkjøp av Halo A-21 som effekt, synes jeg diskanten på Mentor6 kan bli litt for skarp når jeg kjører NC2100 eller PureDirect mode på Denon3311. Setter jeg den til Stereo går det fint, for da er romkalibrering på.

Men derfor har jeg planer om å gå til innkjøp av ny PRE, snakket litt med Raymond å kom fram til to gode kandidater er:

Cambridge 840E:
    CAMBRIDGE 840E Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Og
    Parasound Halo p7:
    AVshop.no / PARASOUND HALO P7 forforsterker

Noen synspunkter/forslag her? Evt andre ting som kan hjelpe til å dempe dette.
    Min tråd

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Så bra at du er fornøyd og du er sikkert glad for at ikke Nadene ble solgt.
    Disse vdh kablene er varme i klangen og demper diskanken en smule.
    Ja, er glad jeg ikke solgte de nå. Er meget fornøyd med lyden nå.
    Ja VDH demper iallefall litt i toppen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k

Etter innkjøp av Halo A-21 som effekt, synes jeg diskanten på Mentor6 kan bli litt for skarp når jeg kjører NC2100 eller PureDirect mode på Denon3311. Setter jeg den til Stereo går det fint, for da er romkalibrering på.

Men derfor har jeg planer om å gå til innkjøp av ny PRE, snakket litt med Raymond å kom fram til to gode kandidater er:

Cambridge 840E:

Og
    Parasound Halo p7:

Hvorfor ikke bare bruke 3311 i stereo med romkorreksjon? Og heller få denne proffkalibrert om du ønsker en annen "sound"?

Det enkle er ofte det beste.

Geir Arne

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 840E:

Og
    Parasound Halo p7:

3311 er vel så bra pre som NC2100. Alle xx11 modellene til Denon er bra på musikk kontra de gamle.
    840E er også bra, men P7 gjør svært lite med lyden, så fordelen med den er at lydensignaturen du får blir så å si avgjort av kilde og sluttrinn. Ville godt for P7. Å kjøre room eq på musikk synes jeg ikke er noe særlig, men det er da min mening.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 840E:

Og
    Parasound Halo p7:

Hva med Parasound P3 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det gjør du og det er bare HELT +1

I de 3 siste oppsettene har eg hatt en integrert stereoforsterker og to stereo forforsterkere som alle har hatt HT inngang eller prosessorinngang (eller andre navn de forskjellige merkene kaller det) og det er noe helt annet på musikk med en stereoforsterker/forforsterker enn med surroundreceiveren som pre i stereo:-D Dette er i allefall min erfaring og mening på det eg har hørt av receiver og stereo forforsterkere eller integrert stereoforsterkere :-)

Ellers må eg få takke for gode tips om hva som kann passe bra til Dali:-D

Mulig Abrahamsen V 3.0 som nevnt i innlegget mitt over må byttes ut også, men det får vi se på når effektforsterker som eventuelt skall drive Mentor 6 eller 8 blir valgt. Men det blir uansett litt frem i tid desverre. Har ikke råd til mer enn høgtalerne i første omgang:-D

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvorfor ikke bare bruke 3311 i stereo med romkorreksjon? Og heller få denne proffkalibrert om du ønsker en annen "sound"?

Det enkle er ofte det beste.

Geir Arne
    Da må jeg kvitte meg med så mange fine signalkabler vis jeg kutter ut dedikert pre hehe. Har egentlig ikke noen spesiell grunn hvorfor
    Min tråd

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Ja, er glad jeg ikke solgte de nå. Er meget fornøyd med lyden nå.
    Ja VDH demper iallefall litt i toppen
    Nå kan du endelig slappe av og bare nyte musikk, slippe og stresse med bytting av utstyr.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    3311 er vel så bra pre som NC2100. Alle xx11 modellene til Denon er bra på musikk kontra de gamle.
    840E er også bra, men P7 gjør svært lite med lyden, så fordelen med den er at lydensignaturen du får blir så å si avgjort av kilde og sluttrinn. Ville godt for P7. Å kjøre room eq på musikk synes jeg ikke er noe særlig, men det er da min mening.
    Jepp, kunne jo fått lånt den å testa ut ihvertfall Lyden blir annerledes med eq en puredirect på 3311 ja. Har ikke fått bestemt meg helt om det er posetivt eller ikke. p3 er ikke så aktuelt da den ikke har pass trough ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kunne jo fått lånt den å testa ut ihvertfall Lyden blir annerledes med eq en puredirect på 3311 ja. Har ikke fått bestemt meg helt om det er posetivt eller ikke. p3 er ikke så aktuelt da den ikke har pass trough ^^
    Ser den, men da blir det P7 da

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Nå kan du endelig slappe av og bare nyte musikk, slippe og stresse med bytting av utstyr.
    Ja, det er kjekt nå nå er det bare innspillingen igjen

Side 587 av 743 FørsteFørste ... 87 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 583 584 585 586 587 588 589 590 591 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •