Dalis Entusiaster - Side 585

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 585 av 742 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 588 589 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 ... SisteSiste
Viser resultater 11,681 til 11,700 av 14836
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Frem til sommeren har jeg vel ingen oppgraderingsplaner. Men må si jeg er vannvittig fornøyt med oppsettet mitt nå. Centeren er virkelig en "konge" der fremme, og på Pioneer LX73 spiller det fantastisk. Pioneeren ble jo kjøpt inn på prøve, men jeg liker den mer og mer, selv om brukervennligheten er dårligere enn f.eks Denon og Yamaha!

Oppgraderinger etter sommeren er å få inn en eller to subwoofere, SVS SB12 er høyt på listen her, siden SVS plus/2'en min kommer til å ta seg av dypfrekvensene . Men ingenting er sikkert her enda! SVS leverer mye bra, men di dyrere seriene har gått noe vannvittig opp i pris...

Vurderer også å kjøpe meg en platespiller, men det er et lite problem da, siden Lyngdorf DPA-1 preampen min skal digitalisere alt den får inn . DPA-1 er den "eldste" enheten i anlegget mitt, og jeg tror den kommer til å bli der LENGE!

CDspiller?! Tror jeg heller går for en enda bedre Bluray spiller, selv om jeg har laget meg en fin HTPC, så støyer desverre LG drivverket i den alt for mye til å spille av Bluray (noen disker støyer mindre enn andre).

Poweramp, jeg er så fornøyd med Parasound A21 at det skal godt la seg gjøre at jeg bytter, men jeg skal teste Abrahamsen v5 ganske så fort etter sommeren. De virker fantastiske, spesielt om de er verdt prisen de koster mer enn f.eks V4. Om det blir monoblokker så blir det også nye kabler: Lange XLR kabler og korte høyttaler kabler .

TV'en min, en Panasonic G20 er jeg så som så fornøyd med. Og etter å ha sett den nye Samsung 8005LED skjermen i aksjon, så lever den farlig.... G20 er faktisk ikke stort bedre enn min GAMLE X10 (rimelig HD-ready modell) på TV og film... X10 står i dagligstuen vår, mens G20 står på "hifirommet".

Helicon 800mk2, de har løsnet for fult siste månedene, og jeg er helt i ekstase over disse rakkerene! Fantastiske har dem blitt! Enda jeg spiller ca 8 timer på dem "hver" dag, så har det altså tatt godt over 1 år med innspilling før dem har løsnet såpass!

I daglistuen står Dali IKON6mk2, og de spiller fantastisk der de står, og stemmer blir venterert perfekt foran TV'en, er som at lyden faktisk kommer ifra den (det har jeg fått til bedre med disse enne med Helicon faktisk, rommet er nok det som gjør susen her ).

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Noen her som har noen erfaring om hvordan Yamaha er på Dali?
    Yamaha låter bra på Dali etter min erfaring.Jeg har hatt DSP-Z11 på Helicon.Denon matcher Dali enda bedre da den er litt strammere i bassen og mellomtoneområdet kommer bedre frem i lydbildet.Denon er også ett godt hestehode foran Yamaha når det kommer til romkorreksjon etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali logo i stort format? (A4 helst)

Trenger Logoen i et stort bilde format for å redigere
    Finner bare små logoer og når de forstørres blir de "pixelated"

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    Dali logo i stort format? (A4 helst)

Trenger Logoen i et stort bilde format for å redigere
    Finner bare små logoer og når de forstørres blir de "pixelated"
    Prøvd å ta kontakt med Dali direkte...
    Image Library

Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soundcare Superspikes

Har vurdert og bytte til eit sett skikkelige spikes , nokken som veit hvilken gjengetype dali ikon8 bruker, er det nokken som har erfaringer med disse eventuelt andre spikes som kan brukest/kjøpest.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ogrindevoll
    Har vurdert og bytte til eit sett skikkelige spikes , nokken som veit hvilken gjengetype dali ikon8 bruker, er det nokken som har erfaringer med disse eventuelt andre spikes som kan brukest/kjøpest.
    Ikon 8 bruker 8mm spikes og kan fint anbefale Soundcare superspikes, har hatt de selv og dem funker utmerket. Høytalerne får en hel ved istedenfor løse føtter som det pleier å være, det ser kult ut og dem er lette å justere til riktig posisjon.

Du får kjøpt de i dem fleste Hifisjapper ellers kan de bestilles via Soundcare sin egne hjemmeside.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er ikke noe jeg ønsker. Men må nesten bremse litt ned på denne HiFi-hobbyen. Alle høyttalerene jeg har kjøpt og tapt på igjen, begynner og plage meg kraftig.

Uansett hvilken høyttaler jeg tar inn her spiller det rett og slett grøtete. Spesielt i nedre mellomtone. Jeg har ikke noe spesielt stor plass her inne, så muligheten for å flytte høyttaleren flere meter unna vegger er ikke mulig.

Men jeg lurer på om det blir sånn bare fordi jeg drager inn gulv-høyttalere. Så tenkte jeg skal finne meg noen billige Concept 1 på brukten, og rett og slett teste om det er mer kompakt og plasseringsvennlige høyttalere som må til. Hvis ikke det heller hjelper, så må jeg bremse litt til jeg flytter ut. Men har på følelsen at stativhøyttaler kan gjøre mye godt her sammen med subwooferen.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Nei, dette er ikke noe jeg ønsker. Men må nesten bremse litt ned på denne HiFi-hobbyen. Alle høyttalerene jeg har kjøpt og tapt på igjen, begynner og plage meg kraftig.

Uansett hvilken høyttaler jeg tar inn her spiller det rett og slett grøtete. Spesielt i nedre mellomtone. Jeg har ikke noe spesielt stor plass her inne, så muligheten for å flytte høyttaleren flere meter unna vegger er ikke mulig.

Men jeg lurer på om det blir sånn bare fordi jeg drager inn gulv-høyttalere. Så tenkte jeg skal finne meg noen billige Concept 1 på brukten, og rett og slett teste om det er mer kompakt og plasseringsvennlige høyttalere som må til. Hvis ikke det heller hjelper, så må jeg bremse litt til jeg flytter ut. Men har på følelsen at stativhøyttaler kan gjøre mye godt her sammen med subwooferen.
    Samme som jeg, tenker på alle pengene jeg rota bort på gulvhøyttalere før jeg kjøpte stativhøyttalere.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Samme som jeg, tenker på alle pengene jeg rota bort på gulvhøyttalere før jeg kjøpte stativhøyttalere.
    Er ikke lykken en del av veien til målet? Tenker at vis du ikke hadde brukt så mye tid på å feile ville du heller ikke hvert fornøyd med det du har i dag
    Min tråd

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, sant det, men hadde jeg hørt på råd så kunne nok endel kroner hvert spart.
    :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøvd å plugge begge portene?

Geir Arne

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hva skal jeg bruke da? Følgte ikke med noen propper.

Men proppet igjen på mine forrige B&W 683. Hjalp litt, men blir fortsatt "for stor" lyd. Men skal få testet stativ-høyttalere her inne, så får jeg se.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hva skal jeg bruke da? Følgte ikke med noen propper.

Men proppet igjen på mine forrige B&W 683. Hjalp litt, men blir fortsatt "for stor" lyd. Men skal få testet stativ-høyttalere her inne, så får jeg se.
    Ok. Trodde det fulgte med til disse.

Hmmm.

Geir Arne

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ok. Trodde det fulgte med til disse.

Hmmm.

Geir Arne
    Ja, jeg også trodde nesten det da jeg gikk for Ikon i min tid, men nå kommer Ikon 6 Mk2 inn i dørene i morgen igjen. Vil teste disse på nytt. men kansje en annen elektronik. Jeg har også tatt vare på B&W 683 sine skum propper. Jeg tror disse vil passe.

Så får jeg se hva som passer best. :-D

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Melder meg inn igjen her jeg. Idag kom Ikon 6 Mk2 inn dørene

Jeg ville teste disse igjen. Ser dere på bilde så har jeg forandret litt på rommet. Og det jeg merker er at diskant og mellomtone er totalt forandret! ikke skarp idet hele. Og jeg har fått hengt opp akustikk plater ved første refleksjon.

Så nå spiller det konge. Jeg kjøpte også noen VDH kabler av:da-ty@online.no
    her på forumet. Og er ganske fornøyd med disse.

Men det som har skjedd er at når jeg var og hentet HT hadde en ansatt som jobber der tatt 2 stk L høyttaler pakke. og ikke L og R så nå sitter jeg uten Spiker. Men skal få byttet den ene i morgen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei!

Melder meg inn igjen her jeg. Idag kom Ikon 6 Mk2 inn dørene

Jeg ville teste disse igjen. Ser dere på bilde så har jeg forandret litt på rommet. Og det jeg merker er at diskant og mellomtone er totalt forandret! ikke skarp idet hele. Og jeg har fått hengt opp akustikk plater ved første refleksjon.

Så nå spiller det konge. Jeg kjøpte også noen VDH kabler av:da-ty@online.no
    her på forumet. Og er ganske fornøyd med disse.

Men det som har skjedd er at når jeg var og hentet HT hadde en ansatt som jobber der tatt 2 stk L høyttaler pakke. og ikke L og R så nå sitter jeg uten Spiker. Men skal få byttet den ene i morgen.
    Glemte foresten bildene.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Glemte foresten bildene.
    Gratulerer, håper du blir fornøyd denne gangen:-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Gratulerer, håper du blir fornøyd denne gangen:-)
    Hehe. ja får håper det, er ganske fornøyd nå.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med kjøpet ditt, dette så virkelig bra ut og håper du er fornøyd med ditt innkjøp.

Du får bare spille på og varme dem opp til helgas dans og show, ellers er det bare å nyte den siste investeringen. Det så veldig godt ut med de nye kablene også, snasent all the way.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med kjøpet ditt, dette så virkelig bra ut og håper du er fornøyd med ditt innkjøp.

Du får bare spille på og varme dem opp til helgas dans og show, ellers er det bare å nyte den siste investeringen. Det så veldig godt ut med de nye kablene også, snasent all the way.
    Takk for det. Nå spiller jeg kun på en da. pga den andre holdes på å pakkes ned nå. Men eller spilte det veldig bra. Skjønner ikke hvorfor det var så skarp sist jeg hadde Ikon :roll:

Men er iallefall fornøyd nå. Kablene tok seg virkelig godt ut. De gikk også i samme farge som gulvet

Side 585 av 742 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 588 589 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •