Dalis Entusiaster - Side 583

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 583 av 743 FørsteFørste ... 83 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 579 580 581 582 583 584 585 586 587 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 ... SisteSiste
Viser resultater 11,641 til 11,660 av 14842
    Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Føler nå at jeg kan skrive litt om anlegget.

De er ikke innspilt skikkelig. Har ca. 70 timer igjen før de er løsnet skikkelig, så kan ikke si noe helt konkret.

Men så langt spiller Ikon 6 Mk2 og Lyngdorf SDAI 2175 ganske bra her inne. Hvor er den skarpe diskanten? Lektor 6 sammen med NAD C275BEE som jeg hadde før, var mye mer frampå og skarpt. Lyngdorfen er ikke noe spesielt skarp. Så alt i alt, syntes jeg at diskanten er ganske bra.

Bassen ble jeg VIRKELIG imponert av! Hadde forventet meg litt tamme saker fra Lyngdorf da folk sier dette er en veldig nøytral og kjedelig forsterker med lite i bunn. Men en ting er sikkert. Den har rikelig med bass. Tørr faktisk å påstå at den har mer bass og dypbass enn NAD C275BEE. Itillegg til det, har den utrolig kontroll på sakene der nede.

Så ble litt lang i masken når jeg hørte anlegget første gangen. Trenger absolutt ikke subwoofer på musikk lenger, kun i film for dypbassen. Det er mer konstant bass med dette oppsettet kontra NAD C275 & B&W 683. Mye mer raffinerte saker med god kontroll. Kan ikke skjønne hvorfor folk skriver Lyngdorf låter kjedelig, det er utrolig med trykk og moro i denne saken.

Ikon 6 Mk2 er iallefall en høyttaler som er utrolig moro og spille med. Har kun vridd litt opp så langt. Og det er trøkk i bøtter og spann! Dali har virkelig klart det med denne Mk2 - serien.

Bare en ting som er litt irriterende. Er å spille sanger med dårlig innspilling. Da får dette anlegget det fram veldig godt. Man hører alt, så det er veldig avslørende. Det er veldig rent. Så dette oppsettet er mest glad i skikkelig innspillinger. Men men....

Så nå er det bare å få spilt inn sakene, å se hvordan resultatet blir tilslutt.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Så bra å høre. Har selv koblet opp nå. Stått på ca 30 min, å fy F for en dynamikk. Er helt måløs Må bare oppleves. Har dog ikke prøvd P7 enda.
    Glad du ble fornøyd iallefall
    Har du satt "bias" på high eller ??

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Har du satt "bias" på high eller ??
    Nope. Kun på low. Blir vel test av P7 først. Må samenlignde med å uten pre før bias high testes ut.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1

De er ikke innspilt skikkelig. Har ca. 70 timer igjen før de er løsnet skikkelig, så kan ikke si noe helt konkret.

Men så langt spiller Ikon 6 Mk2 og Lyngdorf SDAI 2175 ganske bra her inne. Hvor er den skarpe diskanten? Lektor 6 sammen med NAD C275BEE som jeg hadde før, var mye mer frampå og skarpt. Lyngdorfen er ikke noe spesielt skarp. Så alt i alt, syntes jeg at diskanten er ganske bra.

Bassen ble jeg VIRKELIG imponert av! Hadde forventet meg litt tamme saker fra Lyngdorf da folk sier dette er en veldig nøytral og kjedelig forsterker med lite i bunn. Men en ting er sikkert. Den har rikelig med bass. Tørr faktisk å påstå at den har mer bass og dypbass enn NAD C275BEE. Itillegg til det, har den utrolig kontroll på sakene der nede.

Så ble litt lang i masken når jeg hørte anlegget første gangen. Trenger absolutt ikke subwoofer på musikk lenger, kun i film for dypbassen. Det er mer konstant bass med dette oppsettet kontra NAD C275 & B&W 683. Mye mer raffinerte saker med god kontroll. Kan ikke skjønne hvorfor folk skriver Lyngdorf låter kjedelig, det er utrolig med trykk og moro i denne saken.

Ikon 6 Mk2 er iallefall en høyttaler som er utrolig moro og spille med. Har kun vridd litt opp så langt. Og det er trøkk i bøtter og spann! Dali har virkelig klart det med denne Mk2 - serien.

Bare en ting som er litt irriterende. Er å spille sanger med dårlig innspilling. Da får dette anlegget det fram veldig godt. Man hører alt, så det er veldig avslørende. Det er veldig rent. Så dette oppsettet er mest glad i skikkelig innspillinger. Men men....

Fantastisk! . da må jeg bare beklage mine påstander om SDAI på IKON . I mitt hode så skulle det krasja totalt . Men jeg skal ærlig innrømma et f.eks Cambridge 840A, en amp jeg syns har vært litt slank, spiller STRÅLENDE på IKON serien. Så da kan jeg nok tro SDAI også gjør susen .

GRATULERER! Og som du sier, shit in:shit out!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nope. Kun på low. Blir vel test av P7 først. Må samenlignde med å uten pre før bias high testes ut.
    Fantastisk anlegg du har fått deg! JC1 er i kikkerten, men litt for dyre for min del inntil videre! A21 gjør en strålende jobb her, dog syns jeg den virker litt for "svak" når jeg drar på skikkelig!

Men uansett er det denne surround biten jeg syns har vært en dårlig investering... det har gitt meg så si ingenting . hehe. Men men.. får prøve det litt til da. lyder som snurrer rundt i rommet er tydeligvis ikke helt min greie alikavel :P.

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt enig med deg:-D kann ikke kjønner at folk sier lyngdorf låter kjedelig.masse knalltørt bass her ogsa,med 100% kontroll:twisted:
    diskanten er finnt også, ikke skarp. enig med deg angående dårlige inspilinger som er der eneste minus med dette anlegg .shit in shit ut:-D .men på bra inspilinger er der bare genialt bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Her har du noen tips om et par andre tweaks for å få litt mer fylde, og som kanskje kan sette deg på sporet til hvorfor det låter annerledes enn før. (Fylde her forstått som relativt mer bass og ikke relativt mer informasjon/oppløsning: Det høres tyngre og mørkere ut, men ikke tettere og rikere.)

Bruker du samme kabel som før? Signalkabelen kan gjøre en (relativt liten) forskjell. Den som fulgte med spilleren er faktisk god, selv om det er lakris. Selv bruker jeg Kimber PBJ og Silverstreak. Dette er relativt dyre kabler som er marginalt bedre/annerledes enn originalen. Jeg har imidlertid en QED-kabel som gir en overraskende mye slankere bass og ditto fyldigere mellomtone.

Står mentorene like langt fra vegger som før? Flytt mentorene nærmere vegg bak høyttaler. Dette har du sikkert prøvd, men det kan lønne seg å legge en del arbeid i å prøve ut ulike avstander. Et par-tre cm kan gjøre ganske stor forskjell.

Står CD-spiller på det sammme som før? Underlaget til CD-spiller har her hatt overraskende stor betydning. Rett på glasshylla i racket ble sounden slankere og kjøligere. Noe varmere og fyldigere ble den når spilleren sto på gummiføtter eller treklosser, men aller varmest og mest fyldig ble sounden når den sto på gummiføtter på treklosser.
    En ting til, Stylus: Er avstanden til vegg bak lytteposisjon som før? Jeg var hos en kompis for en tid tilbake, og ble slått av hvor stor forskjell det var med større avstand til vegg bak sofa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er helt enig, jeg har NAD 375BEE på Dali IKON 6 mk2 og jeg synes ikke diskanten er skarp, men luftig og behagelig Så er helt enig med deg, og har hørt skarp diskant på andre høyttalere, men Ikon 6 mk2 har ikke antydning av det mener jeg da, nå har jeg spilt inn mine helt, og du har noe å glede deg til, mine løsnet ihvertfall mer og mer i bass, mellomtone etterhvert som jeg spilte de inn

Gratulerer forresten

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen har sjansen her inne så kan dere ikke prøve MK1 Ikon modellene med feks den Lyndorf/NAD. Dagens MK2 modeller er mer tilpasset et større utvalg av forsterkere, den har blitt varmere i lyden og fått mye av hva Ikon 8 hadde den gangen. MK2 er mer forsterkervennlig enn MK1 så det kan være noe med det at de ikke virker skarpe i toppen lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Om noen har sjansen her inne så kan dere ikke prøve MK1 Ikon modellene med feks den Lyndorf/NAD. Dagens MK2 modeller er mer tilpasset et større utvalg av forsterkere, den har blitt varmere i lyden og fått mye av hva Ikon 8 hadde den gangen. MK2 er mer forsterkervennlig enn MK1 så det kan være noe med det at de ikke virker skarpe i toppen lengre.
    Sitter med et par Ikon 7 MK1, om noen skulle ha NAD eller Lyndorf og som bor i nærheten så tar jeg med glede turen jeg =)

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har muligheten for å teste Ikon 7 MK1 på NADen min, da en i fammen har disse, men de kassene blir nok "Way to much" for dette rommet. Kan jo teste for gøy en dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det tror jeg er et poeng. Ikon 6 Mk2 er vel også blitt en noe kjedeligere utgave, skal vi tro What Hifi (tror jeg det var).

Jeg er enig med dem som mener Mk1 er en morsom utgave. Jeg har imidlertid aldri vært plaget av skarp/skrikende diskant her i huset. Nå står de Ikon 6 Mk1 jeg har på guttungens rom, som er en 10-12 kvm stort, men der er de altfor store etter min smak. Bassen er diger og utemmelig, men guttungen digger det rått. Midt i blinken for ham, men for meg er det bare ille vondt å høre på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer! Artig å høre om noe annet enn Parasound, for en gangs skyld. Hi-fi er fullt av myter og moter, så det er ikke så rart det ryktes at Lyngdorf er elendige greier til Dali. Tidligere har vi hørt at Denon er død og fordervelse og skrikende diskanter. Det kan være greitt å ta sånne meldinger med en stor klype salt.

Ellers, så må du gjerne fortelle litt om hvorfor du finner det irriterende at anlegget skjelner klart mellom dårlige og skikkelige innspillinger. Jeg trodde et hovedpoeng med denne hobbyen var å finne fram til utstyr som var i stand til å presentere drittproduksjoner som drittproduksjoner og skikkelige produksjoner som skikkelige produksjoner?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noen tusen å spare.

Parasound A23 og P3 - FINN Torget

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søstern har følgende anlegg, etter sammlivsbrudd:

Dali IKON6mk1
    NAD VISO TWO

De delte de forskjellige komponentene, så hun endte opp med dette. Spent på hvordan dette spiller. NAD VISO TWO har imponert meg før iallefall, men aldri testet den på så store høyttalere .

Blir spennende! Men med tanke på hvor lettdrevene IKON serien er, så tror jeg dette blir knall!

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva som ligger under Dali Helicon 400 MK2 på disse bildene?
    Erstatter for spikes eller kanskje bare for utseendet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Noen som vet hva som ligger under Dali Helicon 400 MK2 på disse bildene?
    Erstatter for spikes eller kanskje bare for utseendet?
    Dette er for demping og fungerere på samme måte som med spikes, dessuten ser det penere ut enn vanlig spikes. Det er ikke så godt å se hva slags merke dette er, men de så flotte ut i hvertfall så det hadde ikke skadet og prøvd no slik også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er for demping og fungerere på samme måte som med spikes, dessuten ser det penere ut enn vanlig spikes. Det er ikke så godt å se hva slags merke dette er, men de så flotte ut i hvertfall så det hadde ikke skadet og prøvd no slik også.
    Synes de var skikkelig stilige og hadde vært artig å prøvd slike under mine egne 400 MK2. En sammenligning med Soundcare spikes som jeg bruker i dag hadde vært interessant.

https://secureweb.activeisp.com/w000...er.asp?prod=40

https://secureweb.activeisp.com/w000...er.asp?prod=50

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Synes de var skikkelig stilige og hadde vært artig å prøvd slike under mine egne 400 MK2. En sammenligning med Soundcare spikes som jeg bruker i dag hadde vært interessant.

https://secureweb.activeisp.com/w000...er.asp?prod=40

https://secureweb.activeisp.com/w000...er.asp?prod=50
    Det er helt vanlig Base-technology plater tror jeg..
    Base Technology

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er helt vanlig Base-technology plater tror jeg..
    Base Technology
    Takk for den :-)
    Nye Base Plattformer kommer snart står det på nettsiden.
    Base Technology

Bare å følge med fremover.......

Side 583 av 743 FørsteFørste ... 83 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 579 580 581 582 583 584 585 586 587 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •