Dalis Entusiaster - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 58 av 742 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 558 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 14836
    Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takk for det.. håper de vil passe inn med elektronikken min som er nad,218 og c160.. noen som har hørt denne kombinasjon.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    hei alle sammen. sitter her og gleder meg som en unge nå for ikon8 er bestilt og kommer til fredag,og etter alle go orda deres så må dette bli bra. ,,godt at denne side finnes,,
    Dette var koselige nyheter

Da må du nesten legge igjen noen lytterfaringer for oss, synes vi fortjener å høre hva du synes om herlighetene du skal få i hus. Dette kan blir moro, gratulerer så mye med et meget godt kjøp.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilbake mld skal dere få. men de dagene går veldig seint nå når jeg sitter her og kikker på de gamle dali som ungene får ha i 2etasje.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilbake mld skal dere få. men de dagene går veldig seint nå når jeg sitter her og kikker på de gamle dali som ungene får ha i 2etasje.
    Heldige unger

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle sammen. sitter her og gleder meg som en unge nå for ikon8 er bestilt og kommer til fredag,og etter alle go orda deres så må dette bli bra. ,,godt at denne side finnes,,
    Gratulerer så mye med kule høyttalere!! Bare å glede seg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk . fikk ht i dag og har spilt nå en del timer og dette fungerer.når diskant roer seg litt så blir det knall.blir nok trøtt på jobb i morra

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk . fikk ht i dag og har spilt nå en del timer og dette fungerer.når diskant roer seg litt så blir det knall.blir nok trøtt på jobb i morra
    Nå er det bare å spille på så det holder og ingenting er bedre enn det, kan bli noen lange dager når disse sakene spiller sin sang. Du kan jo bare dra på jobb, så kan ikonene spille for høy hals hjemme og åpnes mere og mere. Vil nok tro du får en del koselige timer nå, og hva synes du selv om ditt flotte kjøp da?

Grattis nok engang..............

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det låter veldig bra,veldig oppløst og detalje rikt i fohold til mine gamle slitne,naden kommer mer til sin rett her ,enorm kontroll og det blir jo bare bedre etterhvert.har ikke vært på mer enn ellve på lyd nivå men det er skikkelig bra trøkk. kor damene på amused to death står nesten i stuen,,HEHE,, håper de gjør det nå diskanten setter seg..........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det låter veldig bra,veldig oppløst og detalje rikt i fohold til mine gamle slitne,naden kommer mer til sin rett her ,enorm kontroll og det blir jo bare bedre etterhvert.har ikke vært på mer enn ellve på lyd nivå men det er skikkelig bra trøkk. kor damene på amused to death står nesten i stuen,,HEHE,, håper de gjør det nå diskanten setter seg..........
    Godt at du er fornøyd. ingenting er bedre enn det

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var dali mentor senter høytaler bestillt å betalt. får den kansje til onsdag neste uke da. ble sort ask, hifi klubben avd sarpsborg hadde en demobrukt jeg fikk til en fin fin pris! kudos til dem!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    da var dali mentor senter høytaler bestillt å betalt. får den kansje til onsdag neste uke da. ble sort ask, hifi klubben avd sarpsborg hadde en demobrukt jeg fikk til en fin fin pris! kudos til dem!
    Det er nice da Grattis. Den spiller MEGET bra. Er bare å glede seg nå. Stor er den også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Kan love deg at du blir fornøyd. Har samme selv, og den spiller som pokker.

Men skal gi den litt kraft snart, det fortjener den.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty og maw: ja gleder meg som bare det! gir meg ekstra krefter til å fullføre kjellerstuen fortere!hehe. jeg kommer nok også til å kjøpe en middels effektforsterker til senteren, har faktisk aldri hørt mentor senter så det er kansje en risk. men tipper den gir go lyd fra seg. jeg har vært så oppgitt av at ikon ikke kom med 6,5 " ellement. til tider fikk jeg fristelsen til å hugge 2 ikon 6 får å lage en monster senter med 4x6,5" men godt det bare ble med tanken (det er nok noe jeg har fått for meg at 6,5 er så mye bedre enn 5 1/4" hadde helt sikkert blitt storfornøyd med ikon vocal også men da det var snakk om mentor til nærmere halv pris måtte jeg bare gripe muligheten!) håper bare ikke den ser ut som den har vært med i 2.verdenskrig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty og maw: ja gleder meg som bare det! gir meg ekstra krefter til å fullføre kjellerstuen fortere!hehe. jeg kommer nok også til å kjøpe en middels effektforsterker til senteren, har faktisk aldri hørt mentor senter så det er kansje en risk. men tipper den gir go lyd fra seg. jeg har vært så oppgitt av at ikon ikke kom med 6,5 " ellement. til tider fikk jeg fristelsen til å hugge 2 ikon 6 får å lage en monster senter med 4x6,5" men godt det bare ble med tanken (det er nok noe jeg har fått for meg at 6,5 er så mye bedre enn 5 1/4" hadde helt sikkert blitt storfornøyd med ikon vocal også men da det var snakk om mentor til nærmere halv pris måtte jeg bare gripe muligheten!) håper bare ikke den ser ut som den har vært med i 2.verdenskrig.
    Ekstra krefter hjelper på. men viktig da å ha samme effekttrinn til frontene, slik at nyansene blir minimale. Hentet faktisk en Parasound Halo A23 til senteren min i dag. Den er akkurat koblet opp

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor vokal, bi-amping?

Hei

Jeg har et 5.1 oppsett i dag, med AVR 3808 og Hegel H200 som jeg bruker som et effektrinn til front HT mine. Senter og bakhøyttaleren er koblet til AVR 3808. Jeg har jo da flere ledige kanaler igjen på AVR 3808, er det noen av disse som jeg kan kobler til senter høyttalern, f.eks de der jeg har ledig for fronten, siden disse nå er koblet til H200.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en glitrende løsning! Sarpsborg er tydeligvis stedet for brukte Dalikupp om dagen hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Høres ut som en glitrende løsning! Sarpsborg er tydeligvis stedet for brukte Dalikupp om dagen hehe.
    Ooh, får stikke innom og se om jeg får meg en senter og/eller noen bakhøyttalere da.

Og et spørsmål: Er en Effektforsterker noe å vurdere til å plassere mellom AVR-2808'en og Ikon6'ene mine, eller burde Denonen levere nok til disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Ooh, får stikke innom og se om jeg får meg en senter og/eller noen bakhøyttalere da.

Og et spørsmål: Er en Effektforsterker noe å vurdere til å plassere mellom AVR-2808'en og Ikon6'ene mine, eller burde Denonen levere nok til disse?
    hehe det må være en bra plan!

Sånn i utgangspunktet tror jeg 2808en din har nok krefter til å drive dem, men såvidt jeg skjønner så har Denon et noe lyst lydbilde, og diskanten på Ikonene kan fort bli litt skrikete. Hvis du er fornøyd med lyden og de leverer bra på litt høye volum også, så kan det jo godt være du ikke har så mye igjen for å bruke en del tusen på effekt. Du kan jo også bi-ampe om du ikke allerede har tekt deg 7.1 oppsett
    Men skal du ha mer kontroll og kanskje tøyle diskanten litt, tror jeg det er en veldig god ide med effektforsterker!
    Jeg gir deg nå mine høyst ukvalifiserte tips, så du får ikke ta det for noe mer enn det En ting du kan gjøre er jo å låne med deg en effektforsterker med varm klangbalanse, og prøve hjemme?
    Er du fornøyd med Ikonene dine forøvrig?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ekstra krefter hjelper på. men viktig da å ha samme effekttrinn til frontene, slik at nyansene blir minimale. Hentet faktisk en Parasound Halo A23 til senteren min i dag. Den er akkurat koblet opp
    Heisann!!
    Kult at den endelig har kommet Håper på et par bilder etterhvert, og gjerne en liten beskrivelse av hvordan det hele låter?!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Jeg gir deg nå mine høyst ukvalifiserte tips, så du får ikke ta det for noe mer enn det En ting du kan gjøre er jo å låne med deg en effektforsterker med varm klangbalanse, og prøve hjemme?
    Er du fornøyd med Ikonene dine forøvrig?
    Takk for tilbakemelding
    Er fornøyd med hele oppsettet egentlig, ser at en del er misfornøyde med Denonen, men uten å ha prøvd noe annet synes jeg det låter bra.
    Kan dog stemme at den, som du sier, har noe lyst lydbilde, og føler jeg mangler litt "punch i brystkassa", over sub-frekvens.
    Mulig jeg får lånt meg en eff.forsterker, ellers får vi se om det blir noe bi-amp på meg, har uansett tenkt å stoppe ved 5.1.

Side 58 av 742 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 558 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •