Dalis Entusiaster - Side 572

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 572 av 743 FørsteFørste ... 72 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 568 569 570 571 572 573 574 575 576 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 ... SisteSiste
Viser resultater 11,421 til 11,440 av 14851
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei Dali venner

Er det noen her som vet hva som kommer til å ta over for Dali MS4 og MS5 når disse høyttalerene når går ut av produksjon?
    Det er snakk om at de blir solgt i tillegg til kommende Euphonia. Den nye serien kan bli vesentlig dyrere enn nåværende og da vil MS4 og MS5 gå paralelt, men muligens i en MKII-versjon.

Hvordan den nye serien skal bli vet jeg ikke, men fikk inntrykk av at de ønsket en 802D killer. Og det lover jo godt fra våre brødre i sør.

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dali venner

Er det noen her som vet hva som kommer til å ta over for Dali MS4 og MS5 når diss
    se høyttalerene når går ut av produksjon?
    Det er ikke noen erstatter foreløpig, men de jobber på en consepthøytaler som skal hete Me9. Vet ikke noe om denne uten det bildet som har blitt posta her tidligere. Om du har Facebook så har Dali egen side der de lanserer nyheter og events.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dali venner

Er det noen her som vet hva som kommer til å ta over for Dali MS4 og MS5 når disse høyttalerene når går ut av produksjon?
    Ser jo ut som ME9 kanskje blir en mulig erstatning. De forventer jo at den er klar til neste år, så det blir spennende å se utviklingen. Selv håper jeg på noe mer moderne utformet (f.eks ME9) i gloss-finish. H400 gjorde seg godt i høyglans sort!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Er i Stavanger om dagen, så fikk litt tid til å stikke innom Hifiklubben. Selgeren jeg snakket med der var fast bestemt på at MS4/MS5 skulle ut av produksjon, men nektet for at han visste noe om andre Dali planer.

Uansett, jeg skulle egentlig innom for å se om de hadde 802 Diamond inne, men de hadde kun 805 og 804 Diamond, så de skal jeg bort å høre på i morgen. Viss han har fått inn en forsterker som det går ann å bruke på dem da............ 8-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Er i Stavanger om dagen, så fikk litt tid til å stikke innom Hifiklubben. Selgeren jeg snakket med der var fast bestemt på at MS4/MS5 skulle ut av produksjon, men nektet for at han visste noe om andre Dali planer.

Uansett, jeg skulle egentlig innom for å se om de hadde 802 Diamond inne, men de hadde kun 805 og 804 Diamond, så de skal jeg bort å høre på i morgen. Viss han har fått inn en forsterker som det går ann å bruke på dem da............ 8-)
    802D må du se i Oslo. Ikke alle butikkene som har dem inne

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke dra lengre enn til bergen for å se 802 da Eller grimstad for den del. Flere og flere butikker som satser større nå. Gleder meg til 800 demo i bergen!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨http://avforum.no/avtorget/showprodu...=75039&cat=all

Løp å kjøp! Selv sendt han en PM ang senteren, men spørs om Gjøvik blir litt for langt unna
    Min tråd

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JC-1 på H800

Ja da, uff! her jeg fått prøvd noe som er altfor dyrt igjen da :P hehe

J-C1 hadde litt mer av den mellomtonen som var et lite savn da jeg prøvde A -21 (testet med "high Bias" på JC-1).. Er tydelig et klasse A produkt (blir go og varm) Spiller med et utrolig bra overskudd, og tegner et ennå mer detaljert lydbilde! Synd de bare var her på utlån :P Disse passer Dali Helicon som hånd i hanske, ihvertfall uten at det går på bekostning av detaljene. Har noen penga er det ikke mye å tenke på hvis man skal ha monoblokker som orker det aller meste. slenger med noen bilder av beistene. Fikk prøvd de med nordost kabler både til XLR og til høyttalerene "Red dawn trur jeg det var.

Dette var ikke veldig WAF akkurat, skulle hørt samboeren da hu kom hjem fra jobb:lol: hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Ja da, uff! her jeg fått prøvd noe som er altfor dyrt igjen da :P hehe

J-C1 hadde litt mer av den mellomtonen som var et lite savn da jeg prøvde A -21 (testet med "high Bias" på JC-1).. Er tydelig et klasse A produkt (blir go og varm) Spiller med et utrolig bra overskudd, og tegner et ennå mer detaljert lydbilde! Synd de bare var her på utlån :P Disse passer Dali Helicon som hånd i hanske, ihvertfall uten at det går på bekostning av detaljene. Har noen penga er det ikke mye å tenke på hvis man skal ha monoblokker som orker det aller meste. slenger med noen bilder av beistene. Fikk prøvd de med nordost kabler både til XLR og til høyttalerene "Red dawn trur jeg det var.

Dette var ikke veldig WAF akkurat, skulle hørt samboeren da hu kom hjem fra jobb:lol: hehe
    Milde himmel, hvorfan opplevde du bassen og resten av lydbildet ble kontra ved bruk av A21. Leste litt at det er mer detaljert og hva slags musikk matet du forsterkerne med?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld folkens!

Tenkte jeg skulle hente Dali Lektor 6 som har stått lagret, å koble de opp igjen idag.

Koblet de opp å testet. Jeg har B&W 683 som jeg nå har spilt med i en måned.

Kan bare si en ting. Jeg ble imponert over hvorfor jeg ikke har gått for Dali Ikon/Mentor ! Tror nok B&W blir lagt ut for salg. Og Dali Mentor 2 mest sannsynlig inn. :-D

Hvis jeg skal beskrive Dali Lektor 6 Vs B&W 683, så spiller B&W mye varmere.

Det jeg likte med Dali, var at de var så engasjerende å lytte til. Åpent og luftig lydbilde, med en veldig stram og god bass.

Blir nok til at jeg vender tilbake til Dali, å blir Dali-man igjen, hehe!

Noen som har erfaring med diskanten til Ikon kontra Mentor?
    Er Mentor litt roligere i toppen?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    God kveld folkens!

Tenkte jeg skulle ta Dali Lektor 6 som har stått lagret opp på rommet igjen idag.

Kan bare si en ting. Jeg ble imponert over hvorfor jeg ikke har gått for Dali Ikon/Mentor ! Tror nok B&W blir lagt ut for salg. Og Dali Mentor 2 mest sannsynlig inn. :-D

Det jeg likte med Dali, var at de var så engasjerende å lytte til. Åpent og luftig lydbilde, med en veldig stram og god bass.

Grattulera når du får nye da er fornøyd med mine, da de passet veldig inn på rommet mitt. med VELDIG lys diskant som ikke jeg er ute etter men liker lyden for det om

kansje Dali passer bedre på ditt rom ja. etter en del lytte runder hos deg

hadde jo Ikon 6 MK2. ikon passet ikke rommet mitt. ble alt for skarpt, med lite mellomtone. ellers kan jeg få en lytte runde hos deg når Ikon/mentor kommer i hus hos deg da?

Lykke til med valget! 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld folkens!

Tenkte jeg skulle hente Dali Lektor 6 som har stått lagret, å koble de opp igjen idag.

Den nye Ikon diskanten er dog roligere enn Mentor sin altså, men ville hørt på de med elektronikken du har. Det er en fordel med noe annet enn NAD om du ikke ønsker å få skrikete diskant, om du har råd til NAD M3 som stiller i en helt annen klasse så er du reddet.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på Lyngdorf, likte VELDIG godt den støyløse og rolige lyden i de.

Syntes ikke Lyngdorf var skarp, den var lys. Men ikke skarp.

Hva syntes dere jeg burde gå for da, Mentor 2. Eller Ikon 6 MK2? Ikon 6 kan bli store for rommet, tror jeg helst burde gå for stativhøyttalere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld folkens!

Av og til skeier jeg også ut med en Ringnes øl, men vender altid tilbake til godsakene: Guinness .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mmmmmm... nam .

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Av og til skeier jeg også ut med en Ringnes øl, men vender altid tilbake til godsakene: Guinness .
    Holder meg med godsakene mine jeg til CM8 kommer i hus

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den var kanon skorob.

Jeg har tabbet meg litt ut og tapt penger med å kjøpe B&W... Men men.

B&W er kanon saker det, men i dette rommet, og i mine ører spiller Dali mer engasjerende! Vannvittig så luftig lyd Dali har, merker det etter å ha hatt B&W i en måned.

Men noen som har erfaring med Lyngdorf på Dali?

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Milde himmel, hvorfan opplevde du bassen og resten av lydbildet ble kontra ved bruk av A21. Leste litt at det er mer detaljert og hva slags musikk matet du forsterkerne med?
    Bassen sitter som bare det virker faktisk noe strammere enn på A -21. Stålkontroll hele veien, holografien er også en del bedre syntes jeg. Ellers mye likt med A-21. Musikken som ble brukt var sef, : Dali vol.2 og Dire Straits HDCD. (brothers in arms) Jeg syntes også at mellomtonen var i en litt mer EC'ish lyd, uten at det gikk på bekostning av toppen. Noe som faller bra i smak hos meg Men jeg har ikke hatt mer enn en par timer på å lytte foreløpig.(Bor i tomannsbolig):? hehe

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva syntes dere jeg burde gå for da, Mentor 2. Eller Ikon 6 MK2? Ikon 6 kan bli store for rommet, tror jeg helst burde gå for stativhøyttalere.
    Vil Mentor 2 spille like fyldig i mellomtonen som Ikon 6 Mk2?

Hva tror dere spiller best på ett 14 kvadrats rom? Hvilken av høyttalerne vil spille mest åpent?

Takker for svar

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig her. Lyngdorf er silkemyk, men noe lys som du nevner. Nydelig på vokal. Skal teste Lyngdorf på Dali i morgen, da det virker som en god idé.

Når jeg testet Lyngdorf hjemme syntes jeg det ble litt lite dynamikk, men på Dali tror jeg det kan fungere bedre.

Geir Arne

Side 572 av 743 FørsteFørste ... 72 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 568 569 570 571 572 573 574 575 576 582 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •