Dalis Entusiaster - Side 570

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 570 av 743 FørsteFørste ... 70 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 566 567 568 569 570 571 572 573 574 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 ... SisteSiste
Viser resultater 11,381 til 11,400 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvem er det som har relevation?
    Hvem tror du???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var to stk XTZ W10.16 i hus

Venter på å få tilbake dB måleren, så blir det justering......men hittil...hinsides8)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerZone

Venter på å få tilbake dB måleren, så blir det justering......men hittil...hinsides8)
    Det må jo bare bli bra.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerZone

Morro! Kan tenke meg dette rister fra seg. Du må slenge ut bilder når oppsettet er ferdig :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Låter Dali Lektor/Ikon/Mentor bra på Music Angel KT88?

følte ikke min cayin 788 klarte å drive mine ikon 7. en av stativmodellen burde den klare fint

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon2 mk2
    vs
    mentor 1/mentor 2

til front
    skal stå oppå 2x pb12-nsd

til surrond skal jeg mest sansynlig bruke 4x ikon on-wall
    høydekanal foran er jeg ikke helt sikker ennå, kan hende jeg går for lektor eller ikon on-wall der og
    Senter blir kjøpt etter hvilken front høytaler som blir kjøpt (ikon eller mentor)

Har selv hørt på ikon og de ga jo mye lyd for penga da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Morro! Kan tenke meg dette rister fra seg. Du må slenge ut bilder når oppsettet er ferdig :-D
    Ja det rister godt, skal jeg love....

Har lånt bort dB måleren min, så jeg får ikke annet enn grovjustert etter øra foreløpig. Bilder kommer snart:-D :-D

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    Ikon2 mk2
    vs
    mentor 1/mentor 2

til front
    skal stå oppå 2x pb12-nsd

til surrond skal jeg mest sansynlig bruke 4x ikon on-wall
    høydekanal foran er jeg ikke helt sikker ennå, kan hende jeg går for lektor eller ikon on-wall der og
    Senter blir kjøpt etter hvilken front høytaler som blir kjøpt (ikon eller mentor)

Har selv hørt på ikon og de ga jo mye lyd for penga da
    Det er jo stor prisforskjell mellom produktene du setter opp her, og det er jo klart de leverer forskjellig. Men ville nok heller prøvd å holde pakken så lik som mulig hele veien rundt, så lydsignaturen er så lik som mulig. Ville heller hatt ikon hele veien rundt, og mentor som center. Da får du oppløst og fin lyd i surroundkanalene, og en fyldig stemmegjengivelse fra centerkanal.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et par Consept 1 til min kjære mor på brukten for en høvding i dag.
    Ble veldig imponert av hvordan de små rakkerne spilte!
    Klar og fin mellomtone og myk og fin diskant, men ikke minst bassen var en oktav lavere en hva jeg hadde trodd fra de små kabinettene.
    Imponerende bra lyd i de små tassene!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 7 og Harman

Heisann!

Da har jeg blitt en lykkelig eier av et par "gamle" Ikon 7,
    og lurer litt på hva slags forsterker dere vil anbefale til noe slikt?
    Har frem til nå benyttet meg av en Harman surround-reciver men føler kanskje at dem vil ha litt mere.

Har sett soundgarden.no ha tilbud på Harman sin HK980, er dette en bra combo?

-Phrenetic

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så vidt begynt å tenke litt på effekttrinn til mine Dali Ikon 6 mk2. Yamaha'n driver dem bra, men jeg føler at det er noe med mellomtonen som ikke er helt "riktig" i mine ører når jeg virkelig sitter å nerde-lytter. (dette kan dog være rommet også)

Jeg vil gjerne ha noe som gir dem mengder med effekt og overskudd, og graver fram mer punch enn dem allerede har, noe som er ganske mye. De er rett og slett fantastiske høyttalere, men jeg vil ha mest mulig ut av de!

Noen som sitter på noen fantastiske tips? Rundt 10 000 kr. eller gode brukt tips.

Og hva bruker andre her på sine Dali høyttalere?

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har så vidt begynt å tenke litt på effekttrinn til mine Dali Ikon 6 mk2. Yamaha'n driver dem bra, men jeg føler at det er noe med mellomtonen som ikke er helt "riktig" i mine ører når jeg virkelig sitter å nerde-lytter. (dette kan dog være rommet også)

Jeg vil gjerne ha noe som gir dem mengder med effekt og overskudd, og graver fram mer punch enn dem allerede har, noe som er ganske mye. De er rett og slett fantastiske høyttalere, men jeg vil ha mest mulig ut av de!

Noen som sitter på noen fantastiske tips? Rundt 10 000 kr. eller gode brukt tips.

Et par av disse ville nok passet bra sammen med ikon

Bra tilbud på de nå også, er ikke lenge siden de kosta 10 k pr stk.
    jeg har selv brukt to av disse på helicon uten problemer. (brokoblet vel og merke)
    Abrahamsen effektforsterker - Elkjøp

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg får vel nesten ta frem mitt standardsvar, men om du ønsker litt power så er disse Parasound sakene veien å gå. det er jo tilbud på dem samt de dukker opp på brukten osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg får vel nesten ta frem mitt standardsvar, men om du ønsker litt power så er disse Parasound sakene veien å gå. det er jo tilbud på dem samt de dukker opp på brukten osv.
    Satt lenge å sammenliknet min Parasound på Mentor 6 vs CM8 og CM9 i dag (oppgraderinger!)... Det ble egentlig ikke noe særlig konkurranse! ;-)

Godt lyd er subjektivt...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Satt lenge å sammenliknet min Parasound på Mentor 6 vs CM8 og CM9 i dag (oppgraderinger!)... Det ble egentlig ikke noe særlig konkurranse! ;-)

Hvordan synes du Mentor låt kontra det du har i dag?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Siden du allerede har B&W så tipper jeg at CM9 ble den beste . Enten liker man det ene eller det andre . Selv syns jeg det blir litt "pappakti" lyd i CM serien, mens Mentor er mer luftig og "naturlig".

Men det er mye som spiller inn, musikken, signalkilden etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvordan synes du Mentor låt kontra det du har i dag?
    Nå har jeg ikke hørt Mentor ved siden av DM683, så blir jo to forskjellige rom...
    Men til min type musikk, og mine ører, så er nok B&W det riktige av disse to.

- Synes Mentor ikke er i nærheten av samme mellomtone. Gjelder både 683 og CM8/9. I mine ører mangler det liksom litt i mellomtoneområdet.
    - Vs CM-serien manglet den også litt på den tighte bassen.
    - Mentor setter også veldig krav til kvalitet på musikk da jeg følte diskanten var utrolig avslørende. Litt for mye for ofte i mine ører. Hadde med noe Miles Davis som tydeligvis er opptak fra Vinyl-tiden, og den støyen man kjenner igjen fra gamle innspillinger, ble for mye med Mentor.

Så vil jeg få legge til igjen at dette var i rommet jeg hørte det i dag, i mine ører, med min elektronikk. :-) Absolutt ikke meningen å fremlegge noen form for "fasit" på noensomhelst måte...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gode priser på Abrahamsen på elkjop.no nå.. 30dagerstest .

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke hørt disse før, men Vincent er bra saker.
    http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

To Vincent rør monoblokker til litt under 11 tusen, tror jeg hadde hvert tøft på Ikon6

Ser ut til at det er fri frakt også
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har ikke hørt disse før, men Vincent er bra saker.
    http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

To Vincent rør monoblokker til litt under 11 tusen, tror jeg hadde hvert tøft på Ikon6

Ser ut til at det er fri frakt også
    Er nok bare hybrider det der.. med rør på inngangen.... eller hvor det er .

Side 570 av 743 FørsteFørste ... 70 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 566 567 568 569 570 571 572 573 574 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •