Dalis Entusiaster - Side 560

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 560 av 743 FørsteFørste ... 60 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 556 557 558 559 560 561 562 563 564 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 ... SisteSiste
Viser resultater 11,181 til 11,200 av 14850
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Litt info om den nye 5250 til PS:
    Parasound 5250 blir oppgradert - Audiovisuelt.no

Virker lovende Hadde hvert morro å prøvd den gang jeg oppgraderer til sorround
    Skal se om jeg får lånt den når den kommer inn til importøren. Skal poste det i Dali tråden. Skal innom NCMS til uka, så mulig jeg får litt feedback da.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Skal se om jeg får lånt den når den kommer inn til importøren. Skal poste det i Dali tråden. Skal innom NCMS til uka, så mulig jeg får litt feedback da.

Det hadde hvert flott! Hvordan liker du det nye oppsettet ditt forresten? Savner bilder
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Er det noen som kan hjelpe meg litt med forslag til bakhøytalere?
    Har sett på Dali Ikon Phantow inwall og liker disse godt, men klarer ikke å finne noen bakhøytalere til disse. Disse må også være innfelling siden sofa blir stående nær bakvegg. Har forsøkt å finne noen dipolar men har ikke funnet noen. Har sett på Speakercraft sin Dipole 3 og lurer på om noen har hørt disse?
    Eventuellt andre som matcher lyden bedre

Mvh
    Frode

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frobak
    Har sett på Dali Ikon Phantow inwall og liker disse godt, men klarer ikke å finne noen bakhøytalere til disse. Disse må også være innfelling siden sofa blir stående nær bakvegg. Har forsøkt å finne noen dipolar men har ikke funnet noen. Har sett på Speakercraft sin Dipole 3 og lurer på om noen har hørt disse?
    Eventuellt andre som matcher lyden bedre

Mvh
    Frode
    Du kan bruke dem bak som foran så bruken er opp til deg, dette er en meget flott innbyggingshøytaler med Ikon kvalitetene som står i skriften. Om du har plass så ville jeg valgt disse, hva skal resten av høytalerne bestå av?

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på Dali Ikon Phantow inwall og liker disse godt, men klarer ikke å finne noen bakhøytalere til disse.
    Hiv Ikonene bak og skaff deg et par Helicon Phantom foran. Lyden blir råflott og du trenger ikke engang kjøpe nye bakhøyttalere !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du kan bruke dem bak som foran så bruken er opp til deg, dette er en meget flott innbyggingshøytaler med Ikon kvalitetene som står i skriften. Om du har plass så ville jeg valgt disse, hva skal resten av høytalerne bestå av?
    Takk for svar
    Joda har tenkt tanken, men er redd for at det blir litt for liten spredning siden sofaen blir stående helt inntill bakveggen?
    Kan jo nevne at rommet er bare 15 kvadratmeter så plassering av møbler kan ikke forandres
    Vil dipole høytalere gi en bedre film opplevelse tror du?

Har også vurdert å felle inn 2 høydekanaler i front, men er også der redd for at det skal bli for liten spredning. Har ikke noen erfaring med høydekanaler, men leser at veldig mange opplever en god forbedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Hiv Ikonene bak og skaff deg et par Helicon Phantom foran. Lyden blir råflott og du trenger ikke engang kjøpe nye bakhøyttalere !

Hehe... Ja det er da også et godt forslag
    Tror det klarer seg med Ikon Phantom.. Men det hadde garantert blitt noe bedre ja!!

Har en SVS SB12 som skal ta seg av allt under 60-70 Hz.. siden det var ikke mye dyp lyd i de men klar og fin det var den virkelig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det hadde hvert flott! Hvordan liker du det nye oppsettet ditt forresten? Savner bilder
    Det nye oppsettet funker bra. Låter litt mer crispy på rock og metal kontra Euphonia. Men på skiver med klassisk gitar etc låter MS4 en del bedre. Heldigvis er det svært lite av sistnevnte P7 kommer i slutten av mnd. Må få lønn først
    Legger ut bilder da den er på plass.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Hei igjen, Resten av anlegget består av Yamaha RX-V667 + en Rotel 1075 effektforsterker. Tenkte mye på innfelt sub, men har bestemt meg for å bruke en SVS SB12- Plus som jeg allerede har.

Skal inn å høre litt igjen, men går for Ikon Phantom på frontene + Phantom vokal i senter.
    Litt usikker på bak + høydekanalene, men det heller mot Phantom Vektor

Kom gjerne med flere inspill hvis dere tror det er noe som kan forbedre oppsettet uten å koste for mye.

Det kommer dedikert kino i garasjen etterhvert så prøver å holde dette litt moderat

Mvh
    Frode

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å kjøpe noe nytt, oppgradere litte gran
    Mye av musikk avspilling går fra iPhone/iPad igjennom en jack kabel til Pre.

Derfor lurer jeg på å handle inn disse to, litt usikker på DAC'en. Hadde hvert sjekt med to Analoge utganger da jeg kunne svitsjet mellom Parasound Pre og Reciever vis jeg ville.

Men vil dette blitt en bra forbedring? Litt usikker på om HFK i Fredrikstad har dem, men er det mulig om dem kunne bestilt opp så jeg fikk lånt med hjem å prøvd?

CAMBRIDGE iD100 iPod dock | Hi-Fi Klubben

og

CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar
    Joda har tenkt tanken, men er redd for at det blir litt for liten spredning siden sofaen blir stående helt inntill bakveggen?
    Kan jo nevne at rommet er bare 15 kvadratmeter så plassering av møbler kan ikke forandres
    Vil dipole høytalere gi en bedre film opplevelse tror du?

Har også vurdert å felle inn 2 høydekanaler i front, men er også der redd for at det skal bli for liten spredning. Har ikke noen erfaring med høydekanaler, men leser at veldig mange opplever en god forbedring.
    Er det ikke å like greit å bruke feks Onwall eller slikt fra Dali om du er redd for sprediningsmønsteret? De bygger ikke så mye ut fra vegg dessuten er dem fine å se på, selv liker jeg noe som er på veggen fremfor innbygging. Dipole skal jeg ikke uttale meg om for det er ukjent for mitt vedkommende.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Kan love det er en av verdens råeste HT. Har hørt å sett de live. Helt sykt

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor Vokal ankommet stua! :D

Min Mentor Vokal kom i dag,velberget heldigvis gjennom posten.
    Dette er en senter som jeg kan leve med lenge,er glad jeg ikke kjøpte Ikon Vokal MK2,Mentoren er jo bare diger!
    Så en film i stad og digger bare denne senteren allerede,ingen vits i å kjøre phantom nå i allefall.
    Om noen dager skal den få kjørt seg på Ironman 2 på refferanse volum -20 på recieveren,det gleder jeg meg til.
    Lektor senteren på toppen av Mentoren ser litt liten ut i forhold,hehehe.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge senter du har fått deg der, grattis!
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Konge senter du har fått deg der, grattis!
    Takk skal du ha!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nye oppsettet funker bra. Låter litt mer crispy på rock og metal kontra Euphonia. Men på skiver med klassisk gitar etc låter MS4 en del bedre. Heldigvis er det svært lite av sistnevnte P7 kommer i slutten av mnd. Må få lønn først
    Legger ut bilder da den er på plass.
    Jøsses... har du bytta ut MS4 for H800mk2 ?! . NICE .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja. Har skrevet litt ang grunnen i tråden min. På søndag røk senteren ut også

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja. Har skrevet litt ang grunnen i tråden min. På søndag røk senteren ut også
    Det er gammalt nytt for oss i eliten men det er godt du fant noe du likte, kunne gjerne tenkt meg en bit av di der selv jeg. Velkommen med i Helicon klubben da Danny.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Dali folk.
    Har to nye slike t-shirts fra Dali i medium str som gis bort om det er noen som vil ha dem.
    Gidder ikke å styre med å sende pr post så disse må hentes hos meg (Akershus)

Side 560 av 743 FørsteFørste ... 60 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 556 557 558 559 560 561 562 563 564 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •