Dalis Entusiaster - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 56 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 556 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ett svin på bass? Noe for meg altså?=)

Sikler som ett uvær på Ikon 8 jeg, eneste jeg er redd for er at diskanten er litt tilbakeholden som de skrev. Vil ikke at den skal skrike, men den må være frempå, så ikke vokalisten høres trukket tilbake i lydbildet ut.

Akkurat det er ett av mine problemer med film nå=(
    Hehe, er ikke så ille som de skal ha den til, ikon er ikke noe high end høytaler så de kan ikke forlange at de skal synge som et par til 50k. For min del synes jeg de er bra, ta med deg favoritt musikken din til nærmeste klubb så får du passet påskrevet og du kanskje blir glad i dem også... MR IKON som taler...

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde du komplettt ikon sett når du hadde surround roger? eller hvordan var det?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hehe, er ikke så ille som de skal ha den til, ikon er ikke noe high end høytaler så de kan ikke forlange at de skal synge som et par til 50k. For min del synes jeg de er bra, ta med deg favoritt musikken din til nærmeste klubb så får du passet påskrevet og du kanskje blir glad i dem også... MR IKON som taler...
    Hehe.....skifte nick du nå=)

neida, vil bare at diskanten skal være frempå jeg=) Concept diskanten er ganske frempå, minuset er jo skrikingen. Håper hvert fall ikonen ikke står noe tilbake for concepten i å være frempå=)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke service i det heletatt altså?
    Nja... jeg vet ikke hva jeg skal si.. Rekker knapt nok å si noe før vi er på vei mot B&W683 på Denon surroundreceiver og Lyngdorf effekttrinn eller "raden" med Dali Concept/Ikon-modeller som er tilkoblet Denon elektronikk i et håpløst lytterom.. Har fått "helgehjelps"-følelse de gangene jeg har vært innom HFK. De jeg har vært borti har ikke vært veldig tålmodige og har ikke prøvd i noen stor grad å sette seg inn i hva jeg er på utkikk etter... Ellers har jeg kun positivt å si om mine "prøvelyttinger"... På Tonart fikk jeg eget lytterom hvor de bar inn og ut høyttalere og jeg fikk sitte i fred med mine CD-plater. På Soundgarden rydda de plass til en 3-timers demo på JBL- og Dynaudio-høyttalere... MEGET imponerende!! Der fikk jeg spile det jeg ville av musikk - skifte høyttalere og elektronikk som jeg ville i et ok lytterom!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde du komplettt ikon sett når du hadde surround roger? eller hvordan var det?
    Jeg hadde nok bare frontene og subben, skulle til å bygge ut men orka ikke siden jeg ville ha bedre lyd på 2kanalern. Stereo for alle penga...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Nja... jeg vet ikke hva jeg skal si.. Rekker knapt nok å si noe før vi er på vei mot B&W683 på Denon surroundreceiver og Lyngdorf effekttrinn eller "raden" med Dali Concept/Ikon-modeller som er tilkoblet Denon elektronikk i et håpløst lytterom.. Har fått "helgehjelps"-følelse de gangene jeg har vært innom HFK. De jeg har vært borti har ikke vært veldig tålmodige og har ikke prøvd i noen stor grad å sette seg inn i hva jeg er på utkikk etter... Ellers har jeg kun positivt å si om mine "prøvelyttinger"... På Tonart fikk jeg eget lytterom hvor de bar inn og ut høyttalere og jeg fikk sitte i fred med mine CD-plater. På Soundgarden rydda de plass til en 3-timers demo på JBL- og Dynaudio-høyttalere... MEGET imponerende!! Der fikk jeg spile det jeg ville av musikk - skifte høyttalere og elektronikk som jeg ville i et ok lytterom!
    Det er jo skikkelig elendig service da, er bare å takke for seg siden de ikke har tid til kundene sine. Får heller ta med det du likte best i den korte lytteseansen der hjem, om de tillater det da men det er jo ikke noe tvil. Åssen er planene med å komme seg tilbake til Parasound igjen? Godt det er noen som yter service i disse dager, dem burde da gjøre noe for alle disse pengene de drar inn på anlegg. Man har jo betalt hele husleia demmes ved salg av et anlegg, så det er ikke akkurat småpenger dem drar inn.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok bare frontene og subben, skulle til å bygge ut men orka ikke siden jeg ville ha bedre lyd på 2kanalern. Stereo for alle penga...

var ikke helt fornøyd med suben i begynnelsen jeg, men har finni ut at den har potensiale=) Slår jævlig behagelig på Golden Compass på blu ray=) Deilig lyd=)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

steike den frister ass=) Mangler 7 da hvis denonen går for 8=)

Ikon 8 eller forsterker først?=) dette er ikke lett=)
    Ikke stress nå La oss få fart på Denon først. Har denne selv og absolutt ikke noe problemer med vokalene. Mulig det er effekttrinnet som gjør hovedjobben hos meg, men. La oss prøve først å kalibrere liit før man går inn til nykjøp av reciver. Skal teste Ikon vokal2 foran i kveld.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes han skulle gått for en effektforsterker, da kan det skje mye i løpet av kort tid. Da er det i hvertfall trøkk i frontene i det minste, kan bare bli bra det.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg synes han skulle gått for en effektforsterker, da kan det skje mye i løpet av kort tid. Da er det i hvertfall trøkk i frontene i det minste, kan bare bli bra det.
    Det kunne gjort seg det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke helt fornøyd med suben i begynnelsen jeg, men har finni ut at den har potensiale=) Slår jævlig behagelig på Golden Compass på blu ray=) Deilig lyd=)
    Hei Tronna!

Har du spilt lenge med anlegget ditt??
    Jeg har kun ett Dali produkt og det er ikonsuben. Den var bra i begynnelsen og har blitt helt utolig rå etterhvert! Den er nokså heftig på film, og veldig presis og behagelig på musikk.
    Satt og tenkte litt på det nå og har vel spilt borti 70-80 timer med den. Kan jo være at det du tenker om ikon centeren din at den trenger litt mer tid på seg for å løsne. Får du kalibrert skikkelig med litt hjelp fra noen som kan, er det mulig mye gjort bare der
    Hvordan gikk det med planene om effekt??

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er moro å høre at du har opplevd en så utrolig stor forskjell på dine ikon 8 bare med å bytte forsterker...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, det er moro å høre at du har opplevd en så utrolig stor forskjell på dine ikon 8 bare med å bytte forsterker...
    Det er helt sykt og anlegget er ikke til å kjenne igjen slik det var før til nå, men det er jo bare positivt det. Er jo mange som sliter med for lite trøkk, og det har jeg her og mer enn jeg har godt av. Moro moro, skulle bare ønske jeg hadde større leilighet jeg kunne få utnyttet deres potensiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sykt og anlegget er ikke til å kjenne igjen slik det var før til nå, men det er jo bare positivt det. Er jo mange som sliter med for lite trøkk, og det har jeg her og mer enn jeg har godt av. Moro moro, skulle bare ønske jeg hadde større leilighet jeg kunne få utnyttet deres potensiale.
    Er jo sånn det skal være Man må ha muligheten til for mye, så kan man justere det perfekt ut fra det hehe.
    Ja, større leilighet eller hus står på ønskelisten her og gitt, men det blir et prosjekt som får ta noen år tror jeg.
    Hvor lenge har du hatt ikonene i hus nå?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo sånn det skal være Man må ha muligheten til for mye, så kan man justere det perfekt ut fra det hehe.
    Ja, større leilighet eller hus står på ønskelisten her og gitt, men det blir et prosjekt som får ta noen år tror jeg.
    Hvor lenge har du hatt ikonene i hus nå?
    Jeg har hatt disse høytalerne med engang dem kom i butikken, så jeg fikk det første paret her i Moss faktisk. Har Hatt de 1års tid nå tenker jeg, angrer ikke kjøpet selv om suget på noe nytt er der enda. Sukk!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har følgt med diskusjonen fra sidelinjen de 20 siste sidene her. jeg er enig me da-ty at denon 3808'en til tronna(?) bør kalibreres og testet skikkelig ut før han tenker på å skifte den ut. denne skal være kraftig nok til å drive conseptene dine som ikke er noe spessielt tungdrevne så en effektforsterker for deg tror jeg ikke hadde hatt noe betydning. sorry folks! men tror ikke du ville ha hørt forskjell. vokal2 er jo en ganske frempå senter som jeg synes har en veldig god lyd på dialoger mye pga diskanten som er frempå. ville nå heller gjort som da-ty å brukt en del tid på kalibrering kansje lest litt i brukerhåndboka.

Vil også meddele at Pioneer SC-LX81 ankom mitt hus klokken 01:07 i natt:grin: synd jeg ikke får testet den ut før om 1uke eller 2! da jeg driver å sparkler gipsveggene i hjemmekino rommet nå(ikke helt ferdig)

pakket den ut og ble meget fornøyd med utseende i real life! eneste som plaget meg var de stygge høytaler tilkoblingene og en noe rar strømtilkobling plassering(helt øverst i høyre hjørne) på baksiden selvsakt! men dette må da være bagateller. høytalerterminalene går jo an å skiftes ut da(trenker da på de farga plastknottene). skal bli gøy å se hvordan denne vil drive mine ikon8 når jeg bruker bi-amping funksjonen. 4x140watt i 8ohm. får håpe det blir som de 2 nad c272'ene jeg har brukt tidligere. ifølge effekten skal det iallefall være slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt disse høytalerne med engang dem kom i butikken, så jeg fikk det første paret her i Moss faktisk. Har Hatt de 1års tid nå tenker jeg, angrer ikke kjøpet selv om suget på noe nytt er der enda. Sukk!
    Bra de har gitt deg mye glede!
    Får håpe det blir litt mer sving i jobbmarkedet fremover, så kan du realisere noen drømmer etterhvert. Er moro å ha noe og jobbe mot også.
    Vi får dra å kjøpe to par Mentor 8 til neste høst

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra de har gitt deg mye glede!
    Får håpe det blir litt mer sving i jobbmarkedet fremover, så kan du realisere noen drømmer etterhvert. Er moro å ha noe og jobbe mot også.
    Vi får dra å kjøpe to par Mentor 8 til neste høst
    Det kommer nok en dag men jeg skal sjekke brukten til det formålet, ikke mange som har Mentor 8 eller vil selge de da. Men jeg får smøre meg med tolmodighet og det er null problem å selge mine ikon 8, er nok int for dem rundt så det er minste problemet. Det er tragisk at de skal være så dyre i dag, Mentor 8 koster 34k nye og det betaler jeg ikke. Er da grenser mener jeg, lyd er vel så moro men ikke at det skal knekke økonomien tvert.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    har følgt med diskusjonen fra sidelinjen de 20 siste sidene her. jeg er enig me da-ty at denon 3808'en til tronna(?) bør kalibreres og testet skikkelig ut før han tenker på å skifte den ut. denne skal være kraftig nok til å drive conseptene dine som ikke er noe spessielt tungdrevne så en effektforsterker for deg tror jeg ikke hadde hatt noe betydning. sorry folks! men tror ikke du ville ha hørt forskjell. vokal2 er jo en ganske frempå senter som jeg synes har en veldig god lyd på dialoger mye pga diskanten som er frempå. ville nå heller gjort som da-ty å brukt en del tid på kalibrering kansje lest litt i brukerhåndboka.

Vil også meddele at Pioneer SC-LX81 ankom mitt hus klokken 01:07 i natt:grin: synd jeg ikke får testet den ut før om 1uke eller 2! da jeg driver å sparkler gipsveggene i hjemmekino rommet nå(ikke helt ferdig)

pakket den ut og ble meget fornøyd med utseende i real life! eneste som plaget meg var de stygge høytaler tilkoblingene og en noe rar strømtilkobling plassering(helt øverst i høyre hjørne) på baksiden selvsakt! men dette må da være bagateller. høytalerterminalene går jo an å skiftes ut da(trenker da på de farga plastknottene). skal bli gøy å se hvordan denne vil drive mine ikon8 når jeg bruker bi-amping funksjonen. 4x140watt i 8ohm. får håpe det blir som de 2 nad c272'ene jeg har brukt tidligere. ifølge effekten skal det iallefall være slikt.
    Jasså, du sitter og passer på her inne enda altså, koselig å se noe innlegg fra deg også. Åssen går det med kinobyggingen om dagen? Vi venter på litt bilder og moro vet du, så vær fri og post noe nytt her.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nok en dag men jeg skal sjekke brukten til det formålet, ikke mange som har Mentor 8 eller vil selge de da. Men jeg får smøre meg med tolmodighet og det er null problem å selge mine ikon 8, er nok int for dem rundt så det er minste problemet. Det er tragisk at de skal være så dyre i dag, Mentor 8 koster 34k nye og det betaler jeg ikke. Er da grenser mener jeg, lyd er vel så moro men ikke at det skal knekke økonomien tvert.
    Brukten er ikke dum! Og innimellom har de demoeksemplarer til salgs hos klubben til en litt mer hyggelig pris
    Når du i tillegg kan få en del lapper for ikonene er du jo godt på vei!

Har forresten akkurat sett på iRobot her... ganske rått hvordan denne ikonsuben trykker! Savner egentlig ikke så mye der altså

Side 56 av 743 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 556 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •