Dalis Entusiaster - Side 559

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 559 av 742 FørsteFørste ... 59 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 555 556 557 558 559 560 561 562 563 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 ... SisteSiste
Viser resultater 11,161 til 11,180 av 14837
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nja, var litt skuffet selv en periode, men ting faller på plass nå. Senterkanalen blir antagligvis hentet på søndag.
    Det er sånn det er, bigger better is best.

Flott du har fått en kjøper på sentern din allerede, gleder meg å se at det skjer litt hos deg igjen men ellers synes jeg du er veldig sparsommelig på bildene dine. Selv skal jeg ikke si noe der men som jeg har sagt før så kommer det noe fra brakka her med tiden også.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens innkjøp, i forbindelse med Ikon mk2 demo på HFK: Soundcare Superspikes til I7. Nyttig? Definitivt. For lyden? Time will show.

Det SER ihvertfall bra ut!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Dagens innkjøp, i forbindelse med Ikon mk2 demo på HFK: Soundcare Superspikes til I7. Nyttig? Definitivt. For lyden? Time will show.

Det SER ihvertfall bra ut!
    Dem er knallbra, har hatt dem selv og ønsker meg slike igjen men jeg bruker de jeg fikk med i esken på H400 enn så lenge. Veldig nyttig innkjøp og dette er noe av det bedre du får på markedet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dem er knallbra, har hatt dem selv og ønsker meg slike igjen men jeg bruker de jeg fikk med i esken på H400 enn så lenge. Veldig nyttig innkjøp og dette er noe av det bedre du får på markedet.
    Ja, fornøyd så langt! Resultatet av innledende testing foreligger, dog med en litt anerledes vinkling enn jeg hadde forventet. Det ble bedre nå, men bare delvis på grunn av superspikes kan man si. Heller ikke fordi superspikes revolusjonerer noe som helst, men mer på grunn av hvor "enkle" de er i bruk.

Jeg satt meg ned og lyttet til de vanlige testsporene mine før jeg byttet noe som helst. Opplevelsen var kjent. Satte jeg svært nøye teipmarkeringer på gulvet og tok mål fra veggene for å være sikker på å sette høyttalerne NØYAKTIG tilbake der de sto. Men i det jeg skulle flytte på høyttalerne merket jeg at de ikke sto helt stødig. Så jeg justerte alle spikes, uten å flytte på noe som helst, slik at høyttalerne sto på alle fire igjen. Tilbake i sofaen og ny lytterunde, fremdeles med originale spikes. Det ble betraktelig bedre, spesielt på høyt volum. Det er tydelig at det har vært noe ressonans i forbindelse med at høyttalerne delvis bare har stått på 3 av 4 og dermed trolig vippet litt på siste spike. Det romlet ikke i rommet når bassen dro av. Bassen virket mer transparent enn den var for få minutter siden. Men så, et lite kvarter og 3 basskjenderspor senere, var det antydning til litt romling igjen. Ved inspeksjon av høyttalerne viste det seg at de nok en gang sto noe ustøtt, til tross for at jeg strammet godt til når jeg justerte.

Så da byttet jeg til superspikes. Nå står høyttalerne støtt og romlingen har ikke meldt seg nå, etter de samme basskjendersporene + enda noen til. Gjør superspiksene noe annet enn originalspiksene når de var montert ordentlig? Neppe. Kunne jeg løst problemet med locktite og slike tabletter til å ha under spiksene? Kanskje. Men dette bare virker. Jeg sleit med at spiksene "ristet løs" på Blue-høyttalerne også, men det er ikke før nå jeg har opplevd hvor mye dette har å si. Til sammenligning høres det rett og slett ut som om en ustø høyttaler ikke spiller "rent".

Så at Soundcare Superspikes vil være en markant forbedring for folk som ikke har vært 100 % supernazi med justering av spikes fra før, det tviler jeg ikke på i det hele tatt. Brukervennligheten er upåklagelig, resultatet like så. Men den viktigste lærdommen jeg tar med meg er hvor utrolig viktig det er at høyttalerne står så godt at vibrasjoner ikke forplanter seg og gir uheldige lydeffekter.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

og en ny oppdatering fra heimen.

Har som sagt Nad M2 og Dali Mentor 6 LE, og bruker mest Imac med Airport Express som kilde. Har også en Denon 3800 BD som kan brukes som kilde.

Jeg er nok litt gammeldags og savner en skikkelig cd spiller, for jeg syns det er noe som mangler i anlegget uten en cd spiller.

Så nå er valget tatt og da har det blitt bestilt en Electrocompaniet Emc1 UP idag. ( har eid denne tidligere og savnet har blitt for stort).

Jeg fikk et bra tilbud på denne, som det var vanskelig å si nei til ( hørt den før )

mvh

Tom

Gratulerer Ser ut som en knall Cd-spiller! Mye koster denne her i Norge da?
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bendik:

Spilleren til TomKve er en Blurayspiller, den lå på rundt 9998,- når den var i salg og den hadde alt ikke BT2500 hadde. Du kan google de så får du opp masse flott informasjon.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, der ser du Har aldri lest noe særlig om produktene til Electrocompaniet.
    Men den var sprek å se på da! hehe.
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit, etter litt googling tror jeg vi har mistforstått hverandre Raymond
    Refererte til Electrocompaniet Emc1 UP, som jeg har forstått er kun en Cd-spiller?
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Edit, etter litt googling tror jeg vi har mistforstått hverandre Raymond
    Refererte til Electrocompaniet Emc1 UP, som jeg har forstått er kun en Cd-spiller?
    Aha, trodde du snakka om Denon jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må vere en av di beste dagene eg har hatt. Fekk nettopp Nad M3 til og drive frontene mine i kinoen. Og det er noe av det råeste eg har hørt:-D.

Er virkeli sant det di sier om Nad`s M serie på dali

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Dette må vere en av di beste dagene eg har hatt. Fekk nettopp Nad M3 til og drive frontene mine i kinoen. Og det er noe av det råeste eg har hørt:-D.

Grattis! En RÅ forsterker du har dratt i hus der!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så mye med kjøpet Pål Andre og veldig bra at det ble en god match til Ikonene dine, gleden er stor når man får en skikkelig surprise når strømmen blir slått på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

Takk for alle innspill, både når det gjelder Electrocompaniet og Denon.

Denon 3800BD var jo den første og dyreste Blue-ray spilleren kom med for 2 - 3 år siden og kostet den gang ca 16K ny. Jeg kjøpte den for 2 år siden for 9995,- og det er en skikkelig bra spiller og et godt drivverk, men noe treg og har kanskje ikke alle finessene som er på nye spillere idag.

Har som sagt brukt den som drivverk og fungerer greit, men jeg har savnet en dedikert cd spiller, og det blir ikke samme følelesen for meg å bare spille fra pc/mac. Det er noe med den fysiske biten av å legge i en cd plate osv (nå er jeg snart 50 og er sikkert litt utdatert he he)

Electrocompaniet Emc 1UP er den dyreste rene cd spilleren fra EC, og kom vel ut i 1999/2000, med oppdateringer av dac tidlig på 2000 tallet. Den har fått masse skryt underveis og holder fortsatt følge med andre nye spillere. Det er solid sak på 20 kg og er toppmatet, og pris på denne er ca 39K. Jeg har heldigvis fått et flott tilbud på denne, ellers så hadde jeg nok ikke tatt meg råd til å kjøpe den.

mvh

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det kunne fungere å bruke to ulike subber?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer litt samme amp på mitt IKON6 anlegg . Syns det virker som en knallkombo!

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Vil det kunne fungere å bruke to ulike subber?
    I allefall til film fungerer det flott,har hatt XTZ 12.16 og SVS PC 12nsd sammen for en stund siden og det fungerte fint,vesentlig mer morro på film i allefall enn kun en sub.
    Til musikk kan det vel fungere dersom de er godt integrert,men kan vel lett bli vanskelig kan jeg se for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Grattis! En RÅ forsterker du har dratt i hus der!
    Ja den ga meg en temmeli grei oppdatering i lyden for og si det sånt

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med kjøpet Pål Andre og veldig bra at det ble en god match til Ikonene dine, gleden er stor når man får en skikkelig surprise når strømmen blir slått på.
    Er en av fordelene og enda bu hjemme det raymond

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Vurderer litt samme amp på mitt IKON6 anlegg . Syns det virker som en knallkombo!

ja eg anbefaler den veldigt. den passer perfekt til mine ikon 8 hvertfall og mellomtonen som bare er heilt rå. og nå får eg prøvt dem ut sjikkeli med nok krefter til og dra dem. va litt for lite med effekten i yamahaen merker eg nå8)

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe tvil om at Ikon 8 vokser når dem får nok støm. Jeg slo til på tilbudet på Musik Magazinet og kjøpte en EC AW250-R og det løftet stereo-siden noe helt fantastisk. Benytter da Squeecebox/CD mot EC Prelude PD-1 og inn i NAD'en der jeg benytter analog bypass og ut til AW250-R.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info om den nye 5250 til PS:
    Parasound 5250 blir oppgradert - Audiovisuelt.no

Virker lovende Hadde hvert morro å prøvd den gang jeg oppgraderer til sorround
    Min tråd

Side 559 av 742 FørsteFørste ... 59 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 555 556 557 558 559 560 561 562 563 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •