Dalis Entusiaster - Side 558

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 558 av 742 FørsteFørste ... 58 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 554 555 556 557 558 559 560 561 562 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 ... SisteSiste
Viser resultater 11,141 til 11,160 av 14837
    Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ek87
    Hei! Noen som har tips til reciever for concept 8 ? Har denon 1610 nå fra tidligere høyttalere, og den var litt for svak sa de på hifiklubben.
    Hvor mye har du tenkt til å bruke på den da?

F.eks uten at jeg vet hvor mye du skal bruke:
    DENON AVR-3311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Pioneer SC-LX73 Surroundreceiver - Sort - Sort
    NAD T765HD Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har kanskje ikke lasta opp bilde av racket mitt jeg. fikk jo nytt nå rett føre nyttår . 3x Soundstyle WG3 i bredden . Utgåtte modeller . Synd, fordi dette er veldig pene rack!

Du ser også ryggen av ene H800m2'ene mine også . Hvor Centeren skal stå når reciver kommer inn er fortsatt et mysterium :P. Det er vindu rett bak TV'en....

DAC og DPA-1 har også byttet plass, siden DPA-1 ble regelrett grilla av A21 der den står på bildet. Ved å flytte dac over dit, så kunne jeg løfte hylla 1 hakk lengre opp .
    Du kan bygge ut litt bak på racket over Lyngdorfen, dvs tv trekkes mer tilbake og på er høyere stand. Da står senter i front helt urørt fra andre komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, får man en ålreit en til 5000 da? brukt er ingen hindring, men hdmi er et must.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Takk Roger!
    Har sett Mentor vokal en gang på HIFIklubben og den var stor ja,må nok bygge noe under tven min for at den øvre kanten på senteren ikke skal dekke til litt av bildet på tven,men det løser seg nok.
    Skal legge ut litt bilder her i Dali tråden når den kommer,med side by side sammenligning på størrelse mellom Mentoren og Lektor senteren.
    Bare hyggelig det Stian

Det er så moro å se at folk kjøper bare bedre og bedre Dali stasj til hjemmet, sånt gleder en entusiast vet de. Vi gleder oss til å se bildene av oppsettet fremover, det skal være sikkert og visst så dette blir moro. Ellers håper jeg du kommer til å bli strålende fornøyd med kjøpet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hehe. Skal poste hva som skjer i tråden min om ikke lenge. Det blir både opp og nedgradering.
    Tja...... Er ikke så veldig nedgradering, det du har i hus nå er jo ikke akkurat noe småtteri heller da. Skal ikke kimse over det nye systemet du har i hus nå, gleder meg til en demo på disse og trangen blir nok stor når slikt imponerer så bra som de gjør.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ek87
    Tja, får man en ålreit en til 5000 da? brukt er ingen hindring, men hdmi er et must.
    Vet at det ligger mye på finn.no, deriblant denne
    Onkyo TX-NR807 7.2-Channel A/ V Surround Home Network Receiver

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tja...... Er ikke så veldig nedgradering, det du har i hus nå er jo ikke akkurat noe småtteri heller da. Skal ikke kimse over det nye systemet du har i hus nå, gleder meg til en demo på disse og trangen blir nok stor når slikt imponerer så bra som de gjør.

BARGH!!!! nå ble jeg skikkelig nysgjerrig da :P.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    BARGH!!!! nå ble jeg skikkelig nysgjerrig da :P.
    Det er bare å vente men det er flotte saker som kommer, Daniel skuffer aldri og jeg og Stylus er jo invitert på demo. Håper ikke det er lenge til men litt innspilling er vel greit før den tid.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chamror
    Skal prøve å få lånt med hjem, og se hva som høres best ut i stua.
    NB sjekk video..
    [YOUTUBE]gMjxbsWupBk[/YOUTUBE]
    Så kan du hurtig se hva du vil ha :lol:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finishen til Mentor er i mine øyne den beste.. MS serien er vel kanskje føre.. men dem har itte svart

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Ikon subben er helt konge til mitt bruk, går mest i musikk. Denne subben er bedre på musikk enn det svs er, mest beregegnet for filmbruk mener da jeg. Den blåser nok bedre og dypere.... Men jeg holder fast på min dali ikon sub, synes den speller som en gud når den er riktig kalibrert.
    Ut fra det jeg har lest i Lyd & Bilde, Hjemmekino og WhatHiFi har Ikon-subben levert relativt skuffende opplevelser. MK2-varianten har fått kritikk fordi den er tilnærmet identisk med sin forløper; som i sin tid fikk kritikk fordi den ikke stod i stil med den gode lyden resten av høyttalerserien leverte. Nå skal det meste av audofil journalistikk riktignok tas med en god neve salt, men en liten pekepinn kan man allikevel få. Det later i det minste til at man kan få mer for pengene fra andre produsenter enn Dali når man skal kjøpe subwoofer =).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Ut fra det jeg har lest i Lyd & Bilde, Hjemmekino og WhatHiFi har Ikon-subben levert relativt skuffende opplevelser. MK2-varianten har fått kritikk fordi den er tilnærmet identisk med sin forløper; som i sin tid fikk kritikk fordi den ikke stod i stil med den gode lyden resten av høyttalerserien leverte. Nå skal det meste av audofil journalistikk riktignok tas med en god neve salt, men en liten pekepinn kan man allikevel få. Det later i det minste til at man kan få mer for pengene fra andre produsenter enn Dali når man skal kjøpe subwoofer =).
    Akkurat der er nok mange enig med deg. Jeg har holdt meg unna subbene til Dali og satset på SVS som jeg syns gir mye for pengene.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Fortsatt veldig spent på hva som kommer isteden. Spurte dama om jeg kan bruke 15 tusen på senter. Svaret var at jeg ikke fikk se dagslys igjen, noe som ikke gjør meg noe vis jeg har den senteren i oppsettet ^^ hehe.
    Hehe. Har hørt den flere ganger selv

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på Lektor Subben sine prestasjoner så er Ikon subben en gedigen skuffelse ja . Rart ikke Dali får beskjed av HFK å lage et subwoofer beist, det er ingen kokkekunst!! HFK trenger en god kino sub, som også kan spille musikk!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som at Dali er gode på å lage musikalske subber, men de faller noe igjennom på film. I tillegg passer de ikke de som ønsker mye bass..:sad:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det virker som at Dali er gode på å lage musikalske subber, men de faller noe igjennom på film. I tillegg passer de ikke de som ønsker mye bass..:sad:
    Er nok litt idet du sier.. Men er jo som oftest alt for mye bass hos dem med SVS o.l. da . Ofte er de justert for å imponere mer enn å spille med resten av systemet .

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Én løsning er vel å stable de ellers så beskjedne Ikon-subbene til et tårn. Jeg har hørt fra flere "audiofile autister" at det meste rister godt så lenge man har nok totalt membranareal . Jeg har selv ambisjoner om å få to Ikon MK2-subber i hus - tre dersom jeg får overbevist madammen om at subwoofere i tårnkonfigurasjoner er like mye møbel som hennes meterhøye blomstervaser med rullesteinsfyll .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Én løsning er vel å stable de ellers så beskjedne Ikon-subbene til et tårn. Jeg har hørt fra flere "audiofile autister" at det meste rister godt så lenge man har nok totalt membranareal . Jeg har selv ambisjoner om å få to Ikon MK2-subber i hus - tre dersom jeg får overbevist madammen om at subwoofere i tårnkonfigurasjoner like mye møbel som hennes meterhøye blomstervaser med rullesteinsfyll .
    Eh, høres bra ut...:wink:

Er ikke såå mye bass i SVS, men de går dypt.

Syns mine SVS er stramme og korrekte i bassen. Dette avhenger helt klart av kalibreringen. Har sett og hørt de med subbwoofere som får hele huset til å bevege seg.

Det blir for mye for meg. Jeg vil ha bass, men passe etter mine egne ønsker. Ja, så skal det jo også passe naboene:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

og en ny oppdatering fra heimen.

Har som sagt Nad M2 og Dali Mentor 6 LE, og bruker mest Imac med Airport Express som kilde. Har også en Denon 3800 BD som kan brukes som kilde.

Jeg er nok litt gammeldags og savner en skikkelig cd spiller, for jeg syns det er noe som mangler i anlegget uten en cd spiller.

Så nå er valget tatt og da har det blitt bestilt en Electrocompaniet Emc1 UP idag. ( har eid denne tidligere og savnet har blitt for stort).

Jeg fikk et bra tilbud på denne, som det var vanskelig å si nei til ( hørt den før )

mvh

Tom

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å vente men det er flotte saker som kommer, Daniel skuffer aldri og jeg og Stylus er jo invitert på demo. Håper ikke det er lenge til men litt innspilling er vel greit før den tid.
    Nja, var litt skuffet selv en periode, men ting faller på plass nå. Senterkanalen blir antagligvis hentet på søndag.

Side 558 av 742 FørsteFørste ... 58 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 554 555 556 557 558 559 560 561 562 568 578 588 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •