Dalis Entusiaster - Side 557

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 557 av 743 FørsteFørste ... 57 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 553 554 555 556 557 558 559 560 561 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 ... SisteSiste
Viser resultater 11,121 til 11,140 av 14842
    Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer Har vert på utskikk etter en slik en jeg å, viste ikke det lå en på torget :O
    Takker.
    Kjenner selgeren personlig så jeg var raskt ute når jeg så at han hadde lagt ut senteren sin for salg.
    Skulle egentlig ha Ikon vokal MK2,men siden jeg kjenner Tralletodd og Mentor senteren er mye fetere så ble det kjøp på den i stedet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer Har vert på utskikk etter en slik en jeg å, viste ikke det lå en på torget :O
    Du får min Euphonia senter for 15k

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Flesket til i går på den Mentor vokal senteren som ligger her på torget,endelig får jeg en senter som har pondus.
    Har ikke hørt den før,men har sett den på HIFI klubben og visst den låter like stort som den ser ut så burde det bli enormt.
    Håper den kommer velberget frem...
    Gratulerer så mye med et meget godt kjøp, dette er en fullvoksen senter som spiller helt sykt. Du må ikke få sjokk når du ser den virkelige størrelsen da, jeg advarer deg og den her er ikke liten altså. Den er nok på størrelse med fullsize høytaler. Da skjer det litt hos deg også for tiden da, moro å se du gikk for denne centeren. Du får gjerne dele litt bilder med oss når den tid kommer.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Å det er et sinsykt tilbud som jeg burde takket ja til, selv om prisen er under halvparten er det desverre litt for mye en det jeg har tenkt å bruke

Men håper du får solgt den snart, så du får oppgradert til det du vil!

(Skal tenke på det når lønna kommer i slutten av måneden, vis du fortsatt ikke har fått solgt den) ^^
    Min tråd

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæggern, hvor lenge vil du sitte på denne? Ingen peng nå, men senere muligens.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer nå? Nedskjæringer på hjemmekinon?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hva vil dere anbefale?
    Mentor 6 eller helicon 300?

Skal brukes til både film og musikk. Subwoofer har jeg.
    Har Helicon Senter og Sub, burde kanskje gå for Helicon?

Er det stor lydforskjell (signatur på disse to), vil Mentor være nære nok Helicon i lydbildet??

Årskan til at jeg spør er at Helicon 400/800 blir litt for dyrt, derfor er alternativene disse to.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chamror
    Hei.

Hva vil dere anbefale?

Er det stor lydforskjell (signatur på disse to), vil Mentor være nære nok Helicon i lydbildet??

Årskan til at jeg spør er at Helicon 400/800 blir litt for dyrt, derfor er alternativene disse to.
    helicon 300, fordi når du alikavel kjører dette med subb, og ikke har veldig sterke meninger anngående hi-fi og to kanaler, så vil du uansett bruke subb til musikk og film. Helicon i front blir ett knall oppsett. Til film vil du ikke savne noe.

Selv om Mentor er en fantastisk god høytaler(jeg har den jo selv) så vil mest mulig likhet i lydsignaturen i front altid være det beste. Så har du muligheten til Helicon i front, ville nok jeg valgt dette. Litt forskjell er det nok.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chamror
    Hei.

Hva vil dere anbefale?

JEg har selv HElicon. Men mener rimelig sikkert at Mentor 6 vil gi deg mer tilbake enn hva H300 vil. Missforstå meg rett: H300m2 er en fantastisk sak. Men Mentor 6 er så vannvittig bra prisa, at det er vanskelig å ikke la seg imponere av denne!!!! Å få sub til å spille like bra "bass" som Mentor 6 til H300m2 tror jeg du neppe får til .

Min anbefaling er helt klart M6!!! med mindre du har et lite rom da... da kan H300m2 være et fint valg. Har hatt H300m2 i 2mnd'er, men syns nok kanskje ikke den var verdt 23000kr elelr hva den koster... M6 derimot, den tok meg med storm!

EDIT: Hva slags elektronikk skal du bruke?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kanskje ikke lasta opp bilde av racket mitt jeg. fikk jo nytt nå rett føre nyttår . 3x Soundstyle WG3 i bredden . Utgåtte modeller . Synd, fordi dette er veldig pene rack!

Du ser også ryggen av ene H800m2'ene mine også . Hvor Centeren skal stå når reciver kommer inn er fortsatt et mysterium :P. Det er vindu rett bak TV'en....

DAC og DPA-1 har også byttet plass, siden DPA-1 ble regelrett grilla av A21 der den står på bildet. Ved å flytte dac over dit, så kunne jeg løfte hylla 1 hakk lengre opp .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he skal ikke overprøve "skorob". Siden han har Helicon så vet han nok uendelig mye mer enn meg.
    Med Helicon senter og Mentor 6, passer dette bra sammen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har kanskje ikke lasta opp bilde av racket mitt jeg. fikk jo nytt nå rett føre nyttår . 3x Soundstyle WG3 i bredden . Utgåtte modeller . Synd, fordi dette er veldig pene rack!

Du ser også ryggen av ene H800m2'ene mine også . Hvor Centeren skal stå når reciver kommer inn er fortsatt et mysterium :P. Det er vindu rett bak TV'en....

DAC og DPA-1 har også byttet plass, siden DPA-1 ble regelrett grilla av A21 der den står på bildet. Ved å flytte dac over dit, så kunne jeg løfte hylla 1 hakk lengre opp .
    Lækkert,

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    He, he skal ikke overprøve "skorob". Siden han har Helicon så vet han nok uendelig mye mer enn meg.
    Med Helicon senter og Mentor 6, passer dette bra sammen?
    Nei nei, jeg er ikke noe rett svar på slike ting.. syns han skal stikke å lytte til anlegget jeg . Det er snakk om så masse penger.. Din vurdering er din, og min er min . Noen liker rock best, andre jazz... og hva de forskjellige høyttalrene trives best med, ja det er faktisk det individuelle øret som også bestemmer!!! .

Det at vi forvirrer den som spørr er jo bare bra :P. Fordi da må ha til slutt ta egne valg hihi...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lækkert,
    Takk. Savner veldig lite nå!

Og bluray spilleren du ser der, er en 1300kr Philips BP-7500.. og jeg må si jeg er imponert av hva Philips leverer på Blyrayspiller fronten for tiden!!! Har vel kun eid Philips DVD drev tidligere også, de var noe trege, men ytelsen ellers var helt topp da og!

Nå må jeg bare få det for meg at det finnes andre ting å bruke penger på enn AV utstyr :P. Kan bli litt for mye til tider, og jo mer man tjener, jo mer "blind" blir man på innkjøp.... Penga flyr :P.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr Helicon 300 VS mentor 6.

Rommet er ca 17 kvm.
    pr nå har jeg Onkyo 906 receiver, neste investering blir effektforsterker.
    Først er det høyttalerene som skal anskaffes.

Må nok høre begge før jeg bestemmer meg..
    men hvis sub er vanskelig å integrere sammen med musikk, så spørs det om det bør bli mentor 6.

Skal prøve å få lånt med hjem, og se hva som høres best ut i stua.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med et meget godt kjøp, dette er en fullvoksen senter som spiller helt sykt. Du må ikke få sjokk når du ser den virkelige størrelsen da, jeg advarer deg og den her er ikke liten altså. Den er nok på størrelse med fullsize høytaler. Da skjer det litt hos deg også for tiden da, moro å se du gikk for denne centeren. Du får gjerne dele litt bilder med oss når den tid kommer.
    Takk Roger!
    Har sett Mentor vokal en gang på HIFIklubben og den var stor ja,må nok bygge noe under tven min for at den øvre kanten på senteren ikke skal dekke til litt av bildet på tven,men det løser seg nok.
    Skal legge ut litt bilder her i Dali tråden når den kommer,med side by side sammenligning på størrelse mellom Mentoren og Lektor senteren.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæggern, hvor lenge vil du sitte på denne? Ingen peng nå, men senere muligens.....
    Har faktisk en mulig kjøper på den nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva skjer nå? Nedskjæringer på hjemmekinon?
    Hehe. Skal poste hva som skjer i tråden min om ikke lenge. Det blir både opp og nedgradering.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk en mulig kjøper på den nå.
    Fortsatt veldig spent på hva som kommer isteden. Spurte dama om jeg kan bruke 15 tusen på senter. Svaret var at jeg ikke fikk se dagslys igjen, noe som ikke gjør meg noe vis jeg har den senteren i oppsettet ^^ hehe.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Noen som har tips til reciever for concept 8 ? Har denon 1610 nå fra tidligere høyttalere, og den var litt for svak sa de på hifiklubben.

Side 557 av 743 FørsteFørste ... 57 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 553 554 555 556 557 558 559 560 561 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •