Dalis Entusiaster - Side 556

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 556 av 743 FørsteFørste ... 56 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 552 553 554 555 556 557 558 559 560 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 ... SisteSiste
Viser resultater 11,101 til 11,120 av 14850
    Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    er ikke pre out på 1911
    Ja, pokker, det stemmer.

Ang Spørsmålet ditt om en integrert stereoforsterker med mulighet for å koble seg forbi preampen så er det en hel drøss av disse på markedet. Det å bruke vanlig rca inngang til pre in tror jeg ikke er så heldig da denne ikke er laget for å ta imot variabel spenning. er mulig jeg er på viddene her men vet om forsterkere som har gått i stykker pga for høy spenning på inn signal.

Se etter forsterkere med inganger som for eksempel heter "pre in", "Prosessor in" "power amp direct in" alle har sitt eget navn på det, på Nad 375 så heter det "main in" men om du fjerner broene mellom pre out 2 å main in tror jeg du kobler bort preampen da dette er eneste leddet som kobler pre og power sammen.

Håper denne info er til hjelp
    Ja, har kikka litt mer på dette. Så langt har jeg sett at på NADen du refererer til så må man fysisk koble om bak for å velge mellom integrert og effekt. Denon har en bryter forran, som bedrer brukervenligheten noe. Enda bedre hadde det vært om det fantes en integrert forsterker med denne muligheten og som kan switche via fjerkontrollen.

Når jeg hiver en cd i cd-spilleren vil jeg helst bruke stereoforsterkeren, og når jeg da skal se en film via receiveren hadde det vært nydelig om det var et trykk på fjernkontrollen for å gjøre den til en effektforsterker. Kjenner du til noen som har den muligheten så er jeg et stort steg nærmere nyinvestering.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Når jeg hiver en cd i cd-spilleren vil jeg helst bruke stereoforsterkeren, og når jeg da skal se en film via receiveren hadde det vært nydelig om det var et trykk på fjernkontrollen for å gjøre den til en effektforsterker. Kjenner du til noen som har den muligheten så er jeg et stort steg nærmere nyinvestering.
    Er forferdelig lite opplyst om denne funksjonen på sidene til de forskjellige, har sett på Denon, Marantz, Cambridge og EC. ECI 5mk2 har hvertfall HT (Home Theater) input select på fjernkontroll, Ifølge hifiklubben sin hjemmeside skal Cambridge 840a v2 ha funksjonen lett tilgjengelig

Sitat fra HFK
    "Hvis du gjerne vil ha både stereo og hjemmekino i toppkvalitet, trenger du bare å trekke en kabel fra din hjemmekinoreceivers Pre-Out utgang, og til effektforsterkerinngangen på 840A v.2. Dermed kan du bruke denne som effektforsterker til fronthøyttalerne når du sitter i hjemmekinoen. Skifter du tilbake til f. eks. CD er du trygt i havn med luksusstereo. På denne måten kan du ha et billigere hjemmekinoanlegg tilkoblet hvis du ønsker hjemmekinolyd på film, men prioriterer musikk i to kanaler høyest. Enkelt, elegant, kompromissløst – dessuten gjør du omskiftningen lett via ett enkelt trykk på en knapp"

men om det er på fjernkontrollen eller på ampen er uvisst. Denon og Marantz skriver ingenting om dette på produktsidene sine. Vincent har ikke pre in på noen modeller å Rotel virker som de baserer seg primært på Separate pre/effekt konstruksjoner. Andre merker har jeg dessverre ingen kjennskap til..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaringer med forskjeller mellom å bruke spikesene som følger med og å bruke dempeputer under høyttalerne?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Noen som har noe erfaringer med forskjeller mellom å bruke spikesene som følger med og å bruke dempeputer under høyttalerne?
    I have. Om man bruker dempeføtter som er "ordentlige" dempeføtter kan det gi ca samme effekt. Setter man på gummi-knottene som følger med så skjer det ikkeno. Argon har dempeføtter eksempelvis. Merker ekstrem forskjell på med/uten når det er tre-gulv. Endel mindre om det er betong/fliser

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men om det er på fjernkontrollen eller på ampen er uvisst. Denon og Marantz skriver ingenting om dette på produktsidene sine. Vincent har ikke pre in på noen modeller å Rotel virker som de baserer seg primært på Separate pre/effekt konstruksjoner. Andre merker har jeg dessverre ingen kjennskap til..
    Er 99% sikker på at man må bort til apparatetfor å trykke på nevnte knapp. Nad M3 kan det også, og der gjelder samme sak. Mener Denon PMA2010 også har denne muligheten. Men hukommelsen kan spille meg et puss iblant.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    I have. Om man bruker dempeføtter som er "ordentlige" dempeføtter kan det gi ca samme effekt. Setter man på gummi-knottene som følger med så skjer det ikkeno. Argon har dempeføtter eksempelvis. Merker ekstrem forskjell på med/uten når det er tre-gulv. Endel mindre om det er betong/fliser
    Ja kjøpte ARgon dempeføtter. Synes de fungerer meget bra, bortsett fra at de gjør høyttalerne noe ustabile, f.eks hvis noen tilfeldigvis skulle lene seg på de eller komme borti dem ved et uhell... Får satse på at det går bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd ut andre center typer ilag med consept 10 en consept centeren? Har consept 10 i front og 8 bak.Har kjøpt meg en b&w htm 61 som jeg synest mangler den spissen i diskanten, synest ikke denne samarbeider helt på diskant siden.Har og consept centeren,men denne synest jeg det er for lite trøkk i igjen og mangler endel på di andre områdene.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaitorebergsnev
    Noen som har prøvd ut andre center typer ilag med consept 10 en consept centeren? Har consept 10 i front og 8 bak.Har kjøpt meg en b&w htm 61 som jeg synest mangler den spissen i diskanten, synest ikke denne samarbeider helt på diskant siden.Har og consept centeren,men denne synest jeg det er for lite trøkk i igjen og mangler endel på di andre områdene.
    Brukte IKON senteren med Consept 8 en periode i front. Fungerte bra det. Skrev litt om det også for noen år tilbake og siterer meg selv:

"Har byttet ut min Concept senter høyttaler med Dali Ikon Vokal 2 med den sangomsuste hybrid diskanten. Men hvordan høres dette ut. Ulike serier med høytalere? Ikke så verst skal det vise seg.

Har altså Concept 8 i front og nå med en nyervervet senter høyttaler fra Ikon serien.

De første 30 timene er det ikke mye å si om. Senter’en måtte spilles inn, og hørtes tilbakelent/ullen ut i begynnelsen. Etter 30 timer begynte det å skje noe. Den åpnet seg opp og flere detaljer trådte fram. Men ikke før etter ca 60 timer begynte de virkelige fordelene med en slik høyttaler å tre fram.

Jeg hører selv bestemt flere detaljer i fronten enn før. Men jeg måtte skru opp desibel trykket fra Denon AVR 3805 noen hakk for å komme til dette. Antagelig er IKON en mer tungdrevet høyttaler enn Concept.

Er det store forskjeller å høre på film i forhold til Concept 8? Nei, jeg syns ikke det. Tvert i mot. Alle film entusiaster mener at senter høytaleren er en av de viktigste da svært mye informasjon skal fram her. Her er fordelen med en så pass superoppløst høyttaler. All informasjon, spesielt tale kommer veldig klart fram. Dermed kan man spille med noe lavere lyd generelt og uansett klart oppfatte alt som blir sakt. For å ikke snakke om all lyd effekt som blir presentert foran.

Men står senter kanalen veldig ut i forhold til front rekka? Absolutt ikke. Det var en viss frykt fra min side, men noe ubegrunnet skulle det vise seg. Dali fungerer utmerket sammen med Dali. Concept fungerer fint med IKON. Bare prøv. Hører i skrivende stund på ”Natalie Cole” på SACD, og fronten er ikke noe annet enn oppløst, nydelig med bak høytalerne som utvider lydbildet stort. Senteren stikker seg ikke ut på noen måte. Alt høres i vert fall ut som integrert i en helhet. Så alle som ser etter en bedre senter høyttaler til Concept høytalerne sine, prøv Ikon, du vil ikke angre."

Du kan også prøve Dali Lector...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg forstår ikke helt... kan du utdype litt?
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / MDAC / Mac Mini / Samsung UE65HU7505

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dual Cambridge Audio 840W (Temp.)
    Er litt nysgjerrig på "Class XD" systemet til Cambridge. Låter det bra å gir de mye valutta for pengene? tenker litt på å prøve noe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Brukte IKON senteren med Consept 8 en periode i front. Fungerte bra det. Skrev litt om det også for noen år tilbake og siterer meg selv:

"Har byttet ut min Concept senter høyttaler med Dali Ikon Vokal 2 med den sangomsuste hybrid diskanten. Men hvordan høres dette ut. Ulike serier med høytalere? Ikke så verst skal det vise seg.

Har altså Concept 8 i front og nå med en nyervervet senter høyttaler fra Ikon serien.

De første 30 timene er det ikke mye å si om. Senter’en måtte spilles inn, og hørtes tilbakelent/ullen ut i begynnelsen. Etter 30 timer begynte det å skje noe. Den åpnet seg opp og flere detaljer trådte fram. Men ikke før etter ca 60 timer begynte de virkelige fordelene med en slik høyttaler å tre fram.

Jeg hører selv bestemt flere detaljer i fronten enn før. Men jeg måtte skru opp desibel trykket fra Denon AVR 3805 noen hakk for å komme til dette. Antagelig er IKON en mer tungdrevet høyttaler enn Concept.

Er det store forskjeller å høre på film i forhold til Concept 8? Nei, jeg syns ikke det. Tvert i mot. Alle film entusiaster mener at senter høytaleren er en av de viktigste da svært mye informasjon skal fram her. Her er fordelen med en så pass superoppløst høyttaler. All informasjon, spesielt tale kommer veldig klart fram. Dermed kan man spille med noe lavere lyd generelt og uansett klart oppfatte alt som blir sakt. For å ikke snakke om all lyd effekt som blir presentert foran.

Men står senter kanalen veldig ut i forhold til front rekka? Absolutt ikke. Det var en viss frykt fra min side, men noe ubegrunnet skulle det vise seg. Dali fungerer utmerket sammen med Dali. Concept fungerer fint med IKON. Bare prøv. Hører i skrivende stund på ”Natalie Cole” på SACD, og fronten er ikke noe annet enn oppløst, nydelig med bak høytalerne som utvider lydbildet stort. Senteren stikker seg ikke ut på noen måte. Alt høres i vert fall ut som integrert i en helhet. Så alle som ser etter en bedre senter høyttaler til Concept høytalerne sine, prøv Ikon, du vil ikke angre."

Du kan også prøve Dali Lector...
    Det var da greit skrevet Da skal jeg få lånt en ikon hjem og prøvd den,eller få hørt den ivertfall.
    Var ikke så dyr heller såg jeg. 8)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fikk jeg rota meg til å legge ut min egen kino via denne linken...
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Rotja

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Hei, jeg forstår ikke helt... kan du utdype litt?
    Hvilken del ble uklar? gummiknotter som man finner medfølgende i høyttaler-esker har ingen lydmessig effekt. Dempeføtter man kan kjøpe utenom i butikk, har mer eller mindre samme lydmessige effekt som spikes. Målet er jo å dempe vibrasjonene som forplanter seg mellom høyttaler og gulv. Dette kan gjøres på flere måter, men de mest effektive er spikes/dempeføtter.

Mener du finner et eksempel på dempeføtter på hifiklubben.no Heter argon damping feet. Sjekk vekt på høyttalerne dine, og velg de som passer :-)

Du merker større effekt av slike dempe-løsninger om man har tregulv. Tre er et materiale som er lettere til å sette i bevegelse enn eks betong/fliser som er temmelig dødt. Det er alikevel hørbart, men ikke den sinnsyke "aha-opplevelsen" som man får ved å benytte et sett gode spikes/dempeføtter.

Har du mulighet, er min anbefaling absolutt Soundcare Spikes. Disse har en spike innkapslet i en fot, som gjør at man alikevel lett kan flytte på høyttalerne uten å skade underlaget. Disse opplever jeg gir et vesentlig løft i forhold til medfølgende spikes. Google soundcare spikes, så finner du dem. Disse er vel stort sett å få i de fleste Hi-Fi-sjapper i Norge og bør koste ca 400 for et sett på 4. Blir altså ca 800 for 8 stk om du skal ha til to høyttalere. Absolutt verdt pengene sine :-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For Dalier så vil det være et arrangement snart. Der man får se hva som er inni Ikon serien!! Se hfk for mer detaljer. 8)

Arrangement i Hi-Fi Klubben
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dual Cambridge Audio 840W (Temp.)
    Er litt nysgjerrig på "Class XD" systemet til Cambridge. Låter det bra å gir de mye valutta for pengene? tenker litt på å prøve noe nytt

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    For Dalier så vil det være et arrangement snart. Der man får se hva som er inni Ikon serien!! Se hfk for mer detaljer. 8)

Arrangement i Hi-Fi Klubben
    Jeg tar turen til HFK Drammen på onsdag, mest for å få forklart hva det er jeg har kjøpt!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/73261/cat/12

Dali Euphonia CS4 selges. Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse 

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låt bra gjorde de :-) Synd at jeg ikke hadde bedre pre-amp her når jeg testet dem. Tror det var den som endte opp med å være det svakeste leddet. Passet forøvrig fint til Dali. Ikke spesielt spiss i lyden, men fortsatt mer enn nok liv i toppen til å holde detaljnivået på plass. Bassen var upåklagelig :-) Skal prøve Nad M2 her etter hvert. Det kan bli spennende

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flesket til i går på den Mentor vokal senteren som ligger her på torget,endelig får jeg en senter som har pondus.
    Har ikke hørt den før,men har sett den på HIFI klubben og visst den låter like stort som den ser ut så burde det bli enormt.
    Håper den kommer velberget frem...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Flesket til i går på den Mentor vokal senteren som ligger her på torget,endelig får jeg en senter som har pondus.
    Har ikke hørt den før,men har sett den på HIFI klubben og visst den låter like stort som den ser ut så burde det bli enormt.
    Håper den kommer velberget frem...
    Gratulerer Har vert på utskikk etter en slik en jeg å, viste ikke det lå en på torget :O
    Min tråd

Side 556 av 743 FørsteFørste ... 56 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 552 553 554 555 556 557 558 559 560 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •