Dalis Entusiaster - Side 555

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 555 av 742 FørsteFørste ... 55 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 551 552 553 554 555 556 557 558 559 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 ... SisteSiste
Viser resultater 11,081 til 11,100 av 14836
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

Takk for rask respons, og jeg er klar over at jeg må kjøre lyd ut digitalt fra min eventuelle ny cd spiller, for å få benytte meg av M2 best mulig.

Jeg har tenkt på M5 også, men da kommer også et annet alternativ opp, nemlig Denon Cdp 2010Ae.

Var å hørte på denne Denon spilleren i går, og det var en solid bygd spiller, og en utrolig fin lyd (ble brukt sammen med Denon pma 2010) som også spiller Sacd, og er mye nyere enn M5.

Etter som jeg jeg har skjønt, så er drivverks delen i spilleren det viktigste, siden jeg bør bruke digital ut på spilleren jeg kjøper.

mvh

Tom
    M5'en er også døtreg . Så denon er nok endel mer snasen... men om jeg ikke husker feil har dem en demomodell av DCD2000AE på OSLO grensen til godt under 10k?! Ser den ikke er på lagersalgslisten dem men.. mulig den er solgt siste uka da ?!

Denne kunne kanskje også vært noe:
    Stello CDT 100

Stello er jo en "mester" på å lage DAC, samt drivverk... ser jo også litt kul ut .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

takk igjen for innspill.

skal sende en mail til hifiklubben grensen og spørre om de fortsatt har demomodellen av DCD2000AE, og lese mer om Stello

mvh

Tom

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg satte inn Elektrocompaniet Prelude PD1 Dac skjønte jeg fort at dette kommer raskt til å bære mot en effektforsterker. Noen som har hatt EC AW250 DMB-R på Ikon8?

Det jeg lurer mest på er hvordan lydsignaturen er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD-spiller/DAC til Dali Mentor 6

I fjor sommer kjøpte jeg meg en Rega platespiller med Ortofon pick-up til stereo-anlegget mitt hvor det befinner seg et par Mentor 6 høyttalere. Denne platespilleren har blitt hovedkilden min og er etter mitt skjønn en ypperlig match med Mentor, selv om jeg også spiller en del SACDer og CDer, som enten er uforholdsmessig kostbare å skaffe på vinyl, eller som rett og slett ikke finnes på vinyl. Jeg bruker dessuten CD, Internett-radio og harddisk til bakgrunnsmusikk, men til dette spiller ikke kvaliteten på avspillingen så stor rolle.

Jeg skal nå fornye (og evt. oppgradere) anlegget på den digitale siden. Jeg er på det rene med at jeg aldri vil få det digitale til å låte så bra som det analoge, men jeg har den måten som Rega-spilleren spiller vinyl på som forbilde for hvordan jeg ønsker at de digitale formater skal låte. Jeg ønsker meg med andre ord en DAC eller CD-spiller (med digital inngang) innenfor et budsjett på 12 000 kroner, som spiller så likt Rega/Ortofon som mulig. Stikkord er flyt og musikalitet. (Jeg er klar over at flyt og musikalitet er vanskelige og omtrent intetsigende begreper/parametre, men jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal betegne dét hos vinyl som jeg setter så mye større pris på enn hos de digitale formater.)

Foreløpig står Marantz Pearl Lite øverst på listen av kandidater. Jeg er imidlertid spent på hva den nye Rega DAC kan yte. Velger jeg Rega DAC må jeg beholde min Marantz SA-7001 til de SACD jeg har, men denne spilleren vil jeg allikevel beholde som drivverk, dersom jeg går for en separat DAC. Et tredje alternativ er Arcam trådløs DAC, men jeg er veldig usikker på om denne vil være god nok, så billig som denne er.

Hvordan vil Stello hevde seg i dette selskapet, og har noen av Dalis entusiaster andre gode forslag? Abrahamsen DAC, kanskje? Hva med Audiolab 8200CD (som heller ikke spiller SACD)?

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det har dukket opp et par M8 til salgs. Hvordan er Dalis 8"-modeller? Har ikke hørt verken I8, M8 eller H800. Beholder disse seriene sine småbrødres musikalitet også oppover i størrelsene? Har hørt andre høyttalere fra andre produsenter som har mistet litt av det gode grepet på responsen når størrelsen på basselementene har dratt på seg noen tommer. Underholdende, men ikke alltid like god i stereo som i kinoen.

Noen som f.eks. har sammenlignet M6 og M8 og som har noen meninger?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Du har rett på erstatning! om de tuller seg må du for all del ikke gi deg. Posten er blitt en vernet bedrift, det er satan til mye udugelig pakk som opererer rampene rundtom, kaster rundt på pakker å nermest spiller fotball med dem.. Stå på ditt å la den skit sjappen få konsekvenser for en gangs skyld

Håper virkelig at det ikke blir trøbbel med erstattningen. Siste jeg trenger :P

Men hvordan de har klart å ødelegge dem sånn forstår jeg ikke. Det må virkelig ha gått inn for å ødelegge de.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Ser det har dukket opp et par M8 til salgs. Hvordan er Dalis 8"-modeller? Har ikke hørt verken I8, M8 eller H800. Beholder disse seriene sine småbrødres musikalitet også oppover i størrelsene? Har hørt andre høyttalere fra andre produsenter som har mistet litt av det gode grepet på responsen når størrelsen på basselementene har dratt på seg noen tommer. Underholdende, men ikke alltid like god i stereo som i kinoen.

Noen som f.eks. har sammenlignet M6 og M8 og som har noen meninger?
    Dali's 8 modeller er "hardere" i slag og har mer morofaktor, litt med dette at det er større kabinett og elementer. Det er like god musikalitet i disse så lenge de får tilstrekkelig med strøm, alle høytalere med kvalitet vokser på jo bedre elektronikk man mater høytalerne med.

Noen liker mindre elementer og andre liker større, dette er pga smak og behag. Jeg har hatt Ikon 8 og Mentor 8 i min tidligere samling så dette synes jeg var mer moro og spelte kult. Her får du slag fra en helt annen verden samt det ikke går utover de musikale egenskapene, når man velger noe med mindre elementer blir kanskje ikke morofaktoren så høy. Jeg ville sammenlignet disse modellene selv og funnet ut hva du liker best.

Når du velger høytaler så velg elektronikk som har nok power til å dra høytalerne max, mindre forsterker jo mindre moro blir det med tanke på forvrengninger. Det handler heletiden å ha kontroll i lydbildet uten forvrengninger, dette klarer du fint med riktig plassering og bra headroom.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spectos:

Når det kommer til erstatning av posten så skal varene være meget godt pakket inn, de skal tåle frakt og embalasjen til Ikon tåler ikke så mye smell før det bli skader. Du har krav på erstatning så dette håper jeg virkelig faller i ditt favør, går litt for langt når de nesten har gått inn for å smashe høytalerne dine. Har du bilder av skadene du kan dele med oss?

Jeg sender ikke slik i posten, kjøpte engang et par Concept 6 til min bror og der fikk han smasha føtter selvom høytalerne lå i sine originale esker. Foretrekker helst lokale kjøpere eller folk man kan møte på halvveien.

Lykke til og håper det går bra, skikkelig kjedelig sak dette her altså.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke til å laste de opp skikkelig på avforum :S

Kan sende noen av de på mail om du vil.

Siden originalemballasje ikke var mulig å oppspore, ble det bobbleplast og bølgepapp og isopor i kantene. Men høyttalere blir aldri sendt av meg igjen, det er de altfor skjøre for.

Håper saken ordner seg kjapt

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om et år så skal det bli kino i andreetasjen og da blir det stereo i stua. På det tidspunktet trenger jeg en stereoforsterker i stua. Akkurat nå savner jeg imidlertidig en stereoforsterker til mine I7 til musikk i stereo. Spørsmålet: Finnes det integrerte stereoforsterkere som gjør at jeg kan koble I7 på stereoforsterkeren og bruke den til musikk med kilder inn direkte på den (cd-spiller + pc via DAC), men som samtidig har en inngang som gir den mulighet til å fungere som effektforsterker via pre-out på receiveren min? Dere har jo gode forutsetninger til å gi tips til hva som er kraftig nok og som kan låte bra på I7. Når den skal brukes i ren stereo om et år så skal den nok ganske sikkert drive M6/M8.

Var det noen som skjønte problemstillingen?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om et år så skal det bli kino i andreetasjen og da blir det stereo i stua. På det tidspunktet trenger jeg en stereoforsterker i stua. Akkurat nå savner jeg imidlertidig en stereoforsterker til mine I7 til musikk i stereo. Spørsmålet: Finnes det integrerte stereoforsterkere som gjør at jeg kan koble I7 på stereoforsterkeren og bruke den til musikk med kilder inn direkte på den (cd-spiller + pc via DAC), men som samtidig har en inngang som gir den mulighet til å fungere som effektforsterker via pre-out på receiveren min? Dere har jo gode forutsetninger til å gi tips til hva som er kraftig nok og som kan låte bra på I7. Når den skal brukes i ren stereo om et år så skal den nok ganske sikkert drive M6/M8.

Var det noen som skjønte problemstillingen?
    Mange, Denon 1510/2010. Hegel sine siste modeller, inc H200... er en haug å velge i . Bare se etter om den har "HomeTheater" inngang el.l.

Uansett er ikke dette noe problem med den vanlig stereo forsterker heller. Cluet er bare å finne rett volum på ampen når den skal stå som en "effekt" forsterker .

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Hva da?

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hva da?
    Om IKON 7MK2. Hadde ingen aning, og det ble ikke nevnt i Hjemmekino og Lyd&Bilde..

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om IKON 7MK2. Hadde ingen aning, og det ble ikke nevnt i Hjemmekino og Lyd&Bilde..
    Selvfølgelig visste jeg det

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er annonsert for sammen med de andre i serien, men var litt forsinka når serien kom ut. Så den er noen måneder "nyere" pga treg produksjon.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om IKON 7MK2.
    Begriper ikke helt hva dere snakker om, men det er en kompis av meg som kjøpte et par slike sammen med en AVR-1911 i høst, låt helt topp. Funka som fly! Siden alle tre basselementene spiller bass, blir arealet i samme gata som Ikon 8, og det er nok noe av grunnen til at de droppa en mkII av 8'eren.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om IKON 7MK2.
    Jeg kan i grunnen forstå overraskelsen om du ikke er aktivt på leiting etter nye Dali-modeller, for det er verraskende beskjedent med omtale av disse så langt.

De er heller ikke standard inventar i demoveggen rundt omkring har jeg inntrykk av, for det har vært forespørsler fra HFK om folk kan komme hjem til meg å høre.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Begriper ikke helt hva dere snakker om, men det er en kompis av meg som kjøpte et par slike sammen med en AVR-1911 i høst, låt helt topp.
    Da har han en overraskelse i vente om han hiver på et effekttrinn. Kjørte på med en NAD C275BEE her om dagen. "Twin towers" er definitivt glade i suppe.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har han en overraskelse i vente om han hiver på et effekttrinn. Kjørte på med en NAD C275BEE her om dagen. "Twin towers" er definitivt glade i suppe.
    er ikke pre out på 1911

Ang Spørsmålet ditt om en integrert stereoforsterker med mulighet for å koble seg forbi preampen så er det en hel drøss av disse på markedet. Det å bruke vanlig rca inngang til pre in tror jeg ikke er så heldig da denne ikke er laget for å ta imot variabel spenning. er mulig jeg er på viddene her men vet om forsterkere som har gått i stykker pga for høy spenning på inn signal.

Se etter forsterkere med inganger som for eksempel heter "pre in", "Prosessor in" "power amp direct in" alle har sitt eget navn på det, på Nad 375 så heter det "main in" men om du fjerner broene mellom pre out 2 å main in tror jeg du kobler bort preampen da dette er eneste leddet som kobler pre og power sammen.

Håper denne info er til hjelp

Side 555 av 742 FørsteFørste ... 55 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 551 552 553 554 555 556 557 558 559 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •